de bouw van ruuds room

Gestart door ruud2, januari 12, 2008, 13:07:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud2

#100
ik heb een frame gemaakt om de platen te verplaatsen binnenshuis en voor het plaatsen op de schuine wanden omdat ze extreem kwetsbaar zijn  ;)
De plaat is 120 cm.breed en moet eerst worden ingekort tot 105 cm. anders past deze niet door  de draai in het trapgat.
alhoewel ...... de eerste try out met het losse frame is mislukt, moet nog slimmer worden.... :withstupid:
nee, er is geen raam 1 hoog waardoor dit past..
zal er nog eens een nachtje over slapen en een pintje op drinken.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Joeri

De dikte van de zandcementvloer die je nu wilt gaan aanbrengen (33 mm) is te weinig als je die zwevend toe wilt passen. Zandcement scheurt altijd, of je nou vezels erin doet of niet. Pas bij een dikte van 70 mm kan je een stevige dekvloer maken met staalnetten erin. Ook die krijgt scheuren erin maar die gaan in ieder geval niet door de vloer.
Aan de andere kant, als je een houten vloer erover heen legt dan verdeel je de belasting en de scheuren zie je dan ook niet  ;)

ruud2

Citaat van: Joeri op september 27, 2013, 22:06:41
De dikte van de zandcementvloer die je nu wilt gaan aanbrengen (33 mm) is te weinig als je die zwevend toe wilt passen. Zandcement scheurt altijd, of je nou vezels erin doet of niet. Pas bij een dikte van 70 mm kan je een stevige dekvloer maken met staalnetten erin. Ook die krijgt scheuren erin maar die gaan in ieder geval niet door de vloer.
Aan de andere kant, als je een houten vloer erover heen legt dan verdeel je de belasting en de scheuren zie je dan ook niet  ;)

de smeervloer moet er zo wie zo uit omdat deze niet vlak is, heb hem al eens ge-egaliseert plaatselijk maar dat was niet voldoende.
en in de bestaande vloer is te weinig cementgebruikt waardoor de egalisatie loslaat van het zand cement.
en ja 33mm is erg weinig, maar met de vlaktedruk op het cement icm. de parketvloer.....
zal er nog eens ernstig over nadenken.
ik heb wel een monster 30 x30 cm van de rubberlaag eventueel kan ik een proefvloertje maken, laten drogen en eens kijken wat een puntbelasting doet.
een bakje is zo gemaakt met als ondergrond een stoeptegel, vloeren zand en cement is ook geen probleem.
er is nog genoeg tijd voor de vloer aan de beurt is.

thanks.




Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Met een houten vloer erover komt alles goed ....mij lijkt dan ook de  belasting geen probleem  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Hoi Erik !

ik heb al een proefmalletje gemaakt , morgen even cement erin , laten drogen en uitproberen wat een puntbelasting het kan hebben,
Denk ook dat het wel mee zal vallen
post dan wel even een fotootje van het resultaat.

grtn., Ruud

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#105
bij deze..
malletje , de stoeptegel moet de vloer simuleren, daarop de "rubber"laag afgewerkt met 33 mm smeervloer.
laat maar drogen..
soiant detail waar je nu dus achterkomt... hier in Belgie kennen ze deze stoeptegels niet , heb er dus even een moeten "lenen" in het geboorteland...hahaha :tongue2:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#106
de geperforeerde platen moeten straks uitgelijnd worden op het gatenpatroon, daarvoor even wat hulpmalletjes gemaakt  spreekt voor zich , denk ik
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#107
de perfo platen hebben erg weinig "vlees" om  vastgeschroefd te worden, ook een lijmproefje gedaan op de achterzijde met het speciale zwarte absorbtie doek.
redelijk tot goed resultaat, maar ben nog niet helemaal overtuigd over de hechting van het zwarte doek op het karton van de gipsplaat icm. vochtigheid...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Martin!!!

Citaat van: ruud2 op september 29, 2013, 12:25:34
de geperforeerde platen moeten straks uitgelijnd worden op het gatenpatroon, daarvoor even wat hulpmalletjes gemaakt  spreekt voor zich , denk ik

Uhhh eigenlijk niet  :withstupid: leg eens uit...
mainly British stuff

ruud2

Citaat van: Martin!!! op september 29, 2013, 12:31:34
Uhhh eigenlijk niet  :withstupid: leg eens uit...

Het gatenpatroon is vrij constant in de platen, dwz. vierkante gaten 12mm op een steekafstand van 25 mm. deze zijn gestanst in het fabricage proces. ( per plaat)
Ga je nu twee platen perfect moeten laten aansluiten moeten de platen zonder spleet tegen elkaar geplaatst worden ,
dit zegt althans de handleiding.
Maar de platen moeten smaller gemaakt worden anders krijg ik ze niet naar boven , en tevens moeten de platen pas gemaakt worden , hierbij krijg je nooit zo'n mooie zaag / snijlijn .

in de middelste foto zie je dat de linkerplaat in twee nokken valt van het malletje, de andere twee nokken zitten in de rechterplaat.
Het malletje heeft nokjes die bijna vierkant 12 zijn op een steek van 25 mm.

overigens twee platen exact te laten aansluiten...in de praktijk blijkt vrijwel altijd   gelijk = ongelijk
de platen worden dus allemaal een klein beetje afgeschuurd met aan de buitenkant (rand) een klein facetje .
welke later wordt dichtgeplamuurd en vlak geschuurd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#110
stukje uit de handleiding ...
Mijn malletje is voor vierkante gaatjes, hetzelfde principe , is niet transparant........maar kost niets.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Martin!!!

Dat wordt een hele klus om dat zo precies te krijgen, succes er mee  :thumbs-up:
mainly British stuff

ruud2

#112
snappie?

aankruisen  wat van toepassing is.... ;D

o    ja,              u kunt gewoon doorgaan

o    nee,            een middagje komen helpen met het plaatsen en praktijkervaring opdoen

o    anders         ......



roflol     





Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Martin!!!

Ik ga voor antwoord b , kan ik ook eens goedkoop tanken  :crazy:
mainly British stuff

mtissink

Ja, er zit nu een zwart kruisje op m'n scherm..., en nu? :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

ruud2

#115
Citaat van: mtissink op september 30, 2013, 06:18:17
Ja, er zit nu een zwart kruisje op m'n scherm..., en nu? :)

scroll nu het juiste antwoord.. :nowink:


Citaat van: Martin!!! op september 30, 2013, 00:26:50
Ik ga voor antwoord b , kan ik ook eens goedkoop tanken  :crazy:

be my guest,  ( maar het was als grapje bedoeld ).
bij the weg  1.45 tot 1.52  voor euro loodvrij    ;D 
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

quattronl

Citaat van: ruud2 op september 30, 2013, 08:01:46bij the weg  1.45 tot 1.52  voor euro loodvrij    ;D 
Auw!

Succes met de platen!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ruud2

#117
een avond en een middag werk om de platen op maat te maken en naar boven te sjouwen..
had geen centimeter breder moeten zijn anders had het nooit door het trapgat gepast.. echt een tweeman job om al draaiend de platen naar boven te krijgen  :pompom:
de transportmal wordt nu omgebouwd naar montagemal
de afval stroken worden later gebruikt als koof bij het zwarte spanplafond in de nok.
De platen laten zich op maat maken als normale gipsplaat , voorzijde insnijden en doorbreken.



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#118
Citaat van: ruud2 op september 29, 2013, 12:30:36
de perfo platen hebben erg weinig "vlees" om  vastgeschroefd te worden, ook een lijmproefje gedaan op de achterzijde met het speciale zwarte absorbtie doek.
redelijk tot goed resultaat, maar ben nog niet helemaal overtuigd over de hechting van het zwarte doek op het karton van de gipsplaat icm. vochtigheid...

Daarom worden de platen vastgezet met lijm en met een luchttacker spijkers van 3cm ingeschoten, nu zit het echt vast.
de lidtekens vallen mee en zijn makkelijk weg te plamuren,
Gipsplaatschroeven gaat niet vanwege de conische kop, deze drukt de plaat kapot tussen de gaten.


of treed ik nu teveel in detail?? en worden liever de "grote" stappen gezien?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Nee. Zeker niet.
Het gaat juist om de details.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

intussen 4 platen geplaatst, extreem lastig omdat ze zo fragiel zijn met name de hoekjes... :-\

De platen zijn eigenlijk bedoeld om horizontaal in plafonds gebruikt te worden, hier zitten ze tegen een schuine wand...
het plaatsen met twee man gaat dan net, met wat ondersteunings latten.
vastgelijmd en met luchtpistool voor nagels.
onderling zijn de platen uitgericht op de gaatjes met de hulpmalletjes , kijk je in detail dan verloopt het patroon na 2 meter toch een fractie ( wat ben ik een zeurdoos).
Op een meter zie er niets meer van , je wordt toch scheel van al die gaatjes, haha.
De zijkanten heb ik wat teruggeschuurd , dat bleek echter niet nodig want de platen hebben toch een spleetje onderling dat dichtgeplamuurd moet worden, de zichtkant heb ik de rand "gebroken" ( klein facetje aangeschuurd) voor het plamuur.
Om dit echt super netjes te doen is er toch wel ervaring voor nodig en eerst wat te kunnen oefenen , maar we gaan hier meteen voor het echie.
Heb op dit moment geen camera, maar zal in het weekend wel wat plaatjes schieten.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#121
eens kijken of we vandaag deze kant kunnen afwerken... tot in de nok.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#123
een crime om alles uit te lijnen, met twee man.
de lijm die er gebruikt wordt heeft een directe kleefkracht van 125 kg ( staat althans op de tube) dus verplaatsen van een net aangedrukte plaat.... zit altijd net niet goed omdat op een schuine wand dit niet te zien is, je zit er met je neus bovenop bij het plaatsen..en je moet  hem met z'n tweeen ondersteunen anders kunnen ze breken.
voor mijn gevoel  zou ik zeggen 95 %  de andere  5 % zou ik uit het plamuurwerk moeten halen, of het kan ook nog de ongunstige lichtval zijn. ??
maar oordeel zelf.. ;)
met deze moeilijkheidsgraad begrijp ik nu waarom deze platen alleen worden gebruikt op horizontale plafonds.
Wellicht dat Ge er al eens ervaring mee had? ( zie hem weinig meer op het forum?)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#124
met dit herfstweer ga ik me alvast bezighouden met gezellige lichtbronnen. voordat ik in de winterslaapmodus val.
sterrenhemel  en indirecte ledverlichting voor rond de sterrenhemel.


Nadat alle perfo platen erin zitten heb ik voor de vrieskou nog 1 target , het dichtmetselen van de doorgang op de zolder anders schiet alle warmte weg in het niet geisoleerde zolderdeel.
daarna zal de winterslaap intreden... :hehe:

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.