Subzilla

Gestart door Interficior, januari 8, 2008, 19:37:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn M

Die subtiliteit zit 'm m.n. in de lage vervorming. Lagere frequentie --> grotere  benodigde uitslag --> minder lineair gedrag woofer --> hogere vervorming. Een Peerless XXLS12 zit op 20 hz @ 90 dB al tegen 10% totale harmonische vervorming. De exacte cijfers van de 18Sound weet ik niet, maar ik gok op basis van metingen van andere grote PA woofers dat hij op ongeveer 1% THD zal zitten op 20 hz @ 90 dB. Bij dit niveau zal de 18Sound amper hoeven uitslaan. Dat is waar de winst vandaan komt.
Een vriend van me heeft twee (soon to be mine!!) subs met een 18" woofer, vlak getrokken tot ergens tussen 10hz en 20 hz. Interficior noemde deze set ook al in zijn openingspost. Deze subs geven een hele subtiele laagondersteuning. Je hoort alleen de grondtoon en niet de brij van boventonen die je van 'gewone' subs gewend bent.
Dutch & Dutch

eazyQ

Kij, altijd leuk om te weten, ik ben me nu ook wat aan het verdiepen in zelfbouw speakers en subs, maar het technische ontgaat me nogal, hoewel deze info me wel goed helpt. Ik heb totaal geen technische achtergrond en dus zijn veel termen voor mij abracadabra. Ik hoop daar dus wel verandering in te brengen ;) en dan zijn dit soort threads en antwoorden bijzonder hulpzaam.

Interficior

Take it or lease it

mikeske

Nice man, zelf gemaakt ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JeKa


tiptop

Heel mooi gedaan Camiel :)

Jongens.
Weten jullie dat hij ook een paar heel goed klinkende luidsprekers heeft gemaakt?! ;)

Alleen jammer dat de versterker erg veel vermogen (stroom) moet kunnen leveren. Niks voor een gemiddelde buizenversterker dus :-\

Maar met de juiste versterker staat er echt een driedimensionaal plaatje met realistische klankkleur en grootte. :D

(Even offtopic)
Camiel. Kan ik morgen de shiva bij je ophalen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Ik heb hem laten frezen bij iemand met een CNC-frees. Niet helemaal zelf gemaakt dus.

@tiptop: Jawoor, dat is zeker mogelijk.
Take it or lease it

El Penumbra

Mooi plaatje!

Hoe groot is het plaatje eigenlijk. Gezien de omvang je sub moet het natuurlijk nog wel een beetje opvallen.... ;D

qinq

#83
Citaat van: El Penumbra op maart  2, 2008, 10:18:56
Mooi plaatje!

Hoe groot is het plaatje eigenlijk. Gezien de omvang je sub moet het natuurlijk nog wel een beetje opvallen.... ;D

100*500 milimeter. ;D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Interficior

Ik zal snel even wat plaatjes (;D) schieten voordat de misverstanden de pan uit rijzen.
Take it or lease it

tiptop

Hij wordt gebruikt als ondergrond voor de sub toch ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior





Valt allemaal wel mee dus.

Als 'voetjes' pak ik gewoon 3 schijven van belgisch hardsteen.
Take it or lease it

tiptop

Zien er mooi uit. :)

mag ik hieruit af leiden dat de speakers 'Delgado' gaan heten?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Welke speakers?

Overigens is het antwoord "ja". ;D
Take it or lease it

sj0er-D

Citaat van: Interficior op maart  2, 2008, 19:13:12
Welke speakers?

Overigens is het antwoord "ja". ;D
haha nice! nu al een volgend project ;D rears ofzo? ;)

Interficior

Nee, dat was ik in een duister tijdperk ooit van plan, maar daar ga ik niet meer aan beginnen. 2.1 is mijn weg.

Ik heb sowieso nog 3 paar speakers op de stapel staan. ;D
Take it or lease it

El Penumbra

Citaat van: Interficior op maart  2, 2008, 14:58:46
knip
Valt allemaal wel mee dus.

Als 'voetjes' pak ik gewoon 3 schijven van belgisch hardsteen.

Wow, is dat een lp-hoes?? Flinke plaat dan toch..... :o




Welke speakers heb je nog allemaal in de planning?

Interficior

Jep. Speciale LP-hoes die je open kan klappen. ;) En waar je precies een oudhollands dubbeltje in kan stoppen in het gat in het midden van de LP. ;D

Eerst een Eton drieweg
Dan Subzilla
En dan nog een project met een Vifa XG 18 en een dikke hoorntweeter (zwerven op het forum wel ergens foto's van rond).
En een project met een Peerless SDS 134 en de Vifa HT 300-D.

Met andere woorden: hartstikke leuk. ;D
Take it or lease it

BOUBOU

Citaat van: Interficior op maart  2, 2008, 20:28:40
Jep. Speciale LP-hoes die je open kan klappen. ;) En waar je precies een oudhollands dubbeltje in kan stoppen in het gat in het midden van de LP. ;D

Eerst een Eton drieweg
Dan Subzilla
En dan nog een project met een Vifa XG 18 en een dikke hoorntweeter (zwerven op het forum wel ergens foto's van rond).
En een project met een Peerless SDS 134 en de Vifa HT 300-D.

Met andere woorden: hartstikke leuk. ;D

Die plaatjes zien er goed uit...  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

hsantifort

staan de foto's op een andere site want ze zijn niet meer zichtbaar  ???

T2

Ik wou deze sub ook nog wel eens goed bekijken, misschien dat er nog wat foto's kunnen komen? :)

En wat is de totaalprijs geweest van de bouw van deze sub? En hoeveel tijd heeft er ongeveer ingezeten?

Interficior

#97
Mijn internet thuis is down.

Alsof ik een ledemaat kwijt ben. Gelukkig kon ik nog naar 1 mooie speaker luisteren.

Hij is nog niet af helaas.


Up&runnin' (als het goed is) ;D
Take it or lease it

hsantifort

Ah now your talking, wordt geweldig mooi.  Grappig dat er weer een grote woofer gebruikt wordt, menigeen beseft inderdaad niet hoe groot zo'n ding is. En hoe zwaar  :P

Als t'ie goed bevalt kun je overwegen om er nog een te bouwen ;D en samen met een paar goede satellieten heb je dan volgens mij meteen perfecte stereo weergevers.

T2

Inderdaad prachtig;

Maar wat waren de totale kosten voor dit geweldige ding? En hoeveel tijd heeft er ongeveer ingezeten?

Ik denk er namelijk over om zelf ook iets als dit te gaan maken :)