GTA IV

Gestart door Gaeje, januari 6, 2008, 12:37:39

Vorige topic - Volgende topic

Gaeje

de titel waar ik meest naar uitkijk op de ps3. (al sinds de launch van de ps3 eigenlijk)

zopas heb ik de 3de trailer ontdekt:
http://www.rockstargames.com/IV/trailer3/640x360q.html

(de 2de vond ik maar tegenvallen)

Sol

Citaat van: Gaetan op januari  6, 2008, 12:37:39
de titel waar ik meest naar uitkijk op de ps3. (al sinds de launch van de ps3 eigenlijk)

Hier ben ik het volledig met je eens. ;D
GTA IV was voor mij eigenlijk primaire reden van aanschaf van mijn PS3 in oktober 2007. Maar helaas werd de release toen een halfjaar uitgesteld.
In de tussentijd zijn er wel een paar vette games uitgekomen ( Kane & Lynch, Assassin's Creed ) en R:FOM was ook al gaaf.
Maar al die tijd heb ik nog steeds alleen uit zitten kijken naar één game: GTA IV.

Vanaf het begin heb ik alles gevolgd over de game. Wat ik wel ontzettend jammer vind, is dat Rockstar heeft besloten het spel te beperken tot één stad. En dan ook nog eens een stad die we allemaal al kennen: Liberty City ( GTA III, remember? ;) ). Nou belooft Rockstar ons van het begin af aan al dat het spel een heleboel nieuwe elementen zal gaan bevatten. Onder andere het jatten van een auto ( in GTA IV zou je toch echt de ruit eerst uit moeten breken ) en je wanted level ( even gauw langs de Pay 'N' Spray zit er niet meer in ) zullen drastisch gaan veranderen. Als je ergens een misdaad begaat, zullen getuigen je gezicht herinneren en de politie zal in de omgeving van de crime scene[i/] naar je op zoek gaan. De enige manier om je wanted level kwijt te raken, is door ongemerkt het gebied uit te komen waar je gezocht wordt.

Het mooiste van alles vind ik nog dat er dit maal enorm veel aandacht is besteed aan de graphics en physics in de game. Bewegingen en gebeurtenissen worden zo reëel mogelijk neergezet. Zo zullen , naar horen zeggen, de graphics in GTA IV al beter zijn dan we konden zien in de eerste trailer. Karakters zullen zich ook meer naar de tijd gedragen ( geen hordes mensen meer op straat rond 2u 's nachts ) en laadschermen na het starten van de game zullen verleden tijd zijn ( zelfs bij het betreden van een gebouw ). En last but not least, internet en je mobiele telefoon zullen ook een prominente rol gaan spelen in je rol als Niko Bellic ( het spel speelt zich immers af in 2007... :) ).

De derde trailer vind ik zelf persoonlijk inderdaad ook verreweg de mooiste. Ik heb hem ook in 1080p van de PlayStation Store geplukt, en ik moet zeggen: Het ziet er echt PRACHTIG uit. :o

Deze gaan we zeker pre-orderen... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Mrwhoopie

IK ben een gta-fan van het eerste uur,ik heb consomes gekocht enkel voor gta,ken alle nummer bijna uit het hoofd,heb cd-boxen van gta en voor de echte kenners......mijn nick is ook een link naar gta ;).
Nu
Ik vind het dus super dat het liberty city gaat zijn,want gta3 en vice city zijn uit heel de reeks wel de vetste en de San andreas de minste.

Del member

Ik zit net als gaetan ook te wachten op GTA IV alvorens ik een PS3 koop. Maar met de beslissing van Warner lijkt het me geen onveilige keuze om alvast een PS3 te kopen.

Sol

Haha.. Dat kan ik me inderdaad nog wel herinneren ja... 'ijsjes' verkopen in een Mr. Whoopee in Vice City. Om in een scheur te liggen. ;D

Aan de ene kant vind ik het jammer dat Rockstar geen nieuwe stad uit het niets heeft opgetrokken, maar aan de andere kant ben ik wel weer blij dat ze toch voor Liberty City hebben gekozen. Die heb ik toch nog nooit echt goed mogen zien in GTA III.

Wat verwachten jullie van GTA IV? ( De eerste échte opvolger van GTA III )
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Mrwhoopie

Meer bewegingsvrijheid.Zelf beslissen wanneer je de opdracht gaat uitvoeren.Een hoop voertuigen,goede muziek hoop ik (ma het zal wel niks zijn :-[in dat opzicht was vice city perfect)
Een hoop wapens en heeeeeel belangrijk....weinig sencuur.

Sol

Citaat van: Mrwhoopie op januari  6, 2008, 21:38:59
Meer bewegingsvrijheid.Zelf beslissen wanneer je de opdracht gaat uitvoeren.Een hoop voertuigen,goede muziek hoop ik (ma het zal wel niks zijn :-[in dat opzicht was vice city perfect)
Een hoop wapens en heeeeeel belangrijk....weinig sencuur.

Dit schijnt ook zeker te kunnen. Zo kun je je mobiele telefoon zelf gebruiken om opdrachtgevers te bellen of om aan wapens te komen. Nu we het toch over de telefoon - genaamd Whiz - hebben, deze bevat ook een camera en een agenda. Zeker is dus wel dat deze een prominente rol zal gaan spelen in de nieuwste Grand Theft Auto.

Er is ook meer aandacht besteed aan non-mission content, dus je zult zeker ook meer bewegingsvrijheid krijgen en meer activiteiten tussen de missies door. Tevens zul je je kofferbak kunnen openen en er wellicht dus ook dingen in zou kunnen vervoeren.

Met de voertuigen zal het ook wel goed komen denk ik: GTA IV Voertuigen
Op diezelfde site vind je ook nog veel meer weetjes over GTA IV.

Gaeje

ik had gehoord dat dit een quasi 1-op-1 kopie is geworden van new york. dat was bij LC in GTAIII toch nog niet volledig het geval hé?
ik verwacht er veel en niet veel van eigenlijk. ik zou gewoon al blij zijn met meer van hetzelfde, maar het zal allicht meer zijn dan dat  ;D

qua graphics zie je vooral in trailer 3 dat de belichtingseffecten op de personen er heel goed uitzien. het krijgt iets stripboek-sin city achtigs, vind ik.

april is wel nog lang  :(

Sol

Het is niet echt een kopie. De namen van de wijken en sommige gebouwen zullen wel gebaseerd zijn op die in NYC, maar meer verbintenis zal er niet zijn denk ik.
Op het moment verwacht ik er ook niet veel van, maar wel dat de graphics echt vet zullen worden. Veelbelovend zijn de trailers en overige info trouwens wel. ;D

En ach, voor je het weet is het april, en zit GTA IV al in je PS3. ;)

Fatalfelix

GTA hoor je gewoon op de pc te spelen natuurlijk  ;D. Wel altijd balen dat de pc versie altijd nog later wordt gereleased  ???

Maargoed, heb weer enorm veel zin in dit gedeelte aangezien ik het afgelopen jaar niet echt een game heb gespeeld die ik na 10 uur nogsteeds leuk vond (op Hitman Blood & Money van vorig jaar na dan die ik nogsteeds grijs speel)...
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Girlzdad

Deze komt ook in mijn collectie.

EdwinB

Citaat van: Fatalfelix op januari  7, 2008, 16:56:19
GTA hoor je gewoon op de pc te spelen natuurlijk  ;D. Wel altijd balen dat de pc versie altijd nog later wordt gereleased  ???

Het beste platform voor GTA IV is natuurlijk de Xbox 360, die krijgt namelijk twee exclusieve episodes!  :)

Gaeje

waar is de tijd dat GTA nog een ps exclusive was...

maar goed, GTA vind ik één van de weinige spellen (en sportspellen ook) die eigenlijk beter met een console te bedienen zijn dan met keyboard en mouse

Sol

GTA is toch nooit echt PS exclusive geweest? GTA, GTA London en GTA waren ook al verkrijgbaar op de PC.

DA BoSS

wanneer komt dat p.okkespel nou eens een keertje uit???

zit voor mijn gevoel al heeeeeeeeeeeel lang te wachten.... en vaak vallen dat soort spelletjes me dan uiteindelijk verschrikkelijk tegen :-\
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Gaeje

Citaat van: Sol op januari  7, 2008, 19:04:32
GTA is toch nooit echt PS exclusive geweest? GTA, GTA London en GTA waren ook al verkrijgbaar op de PC.
nee, ik bedoelde dat ze eerst uitkwamen op ps3, ik bedoelde niet helemaal exclusief

EdwinB

Citaat van: Gaetan op januari  7, 2008, 21:52:12
nee, ik bedoelde dat ze eerst uitkwamen op ps3, ik bedoelde niet helemaal exclusief

Dat moet dan de PS2 zijn geweest...  ;)

Sol

Ah, op die manier. Dat vind ik zelf ook wel zonde ja. Maar nu lijken de tijden juist gekeerd te zijn. Er komt namelijk exclusief voor de X360 downloadable episodic content beschikbaar. I don't get iet anymore... :-/

Robbert54

Citaat van: EdwinB op januari  7, 2008, 18:48:22
Het beste platform voor GTA IV is natuurlijk de Xbox 360, die krijgt namelijk twee exclusieve episodes!  :)

ja maar de ps3 versie zal toch ook wel extra's hebben??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

EdwinB

Citaat van: cip54 op januari  9, 2008, 00:52:27
ja maar de ps3 versie zal toch ook wel extra's hebben??

Nope, niet deze exclusieve episodes uiteraard.

Er zal misschien wel iets extra's verschijnen zoals met de meeste games maar dat zal dan gewoon cross-platform zijn en geen episode zoals die op de Xox 360 gaan verschijnen.

Sol

Citaat van: EdwinB op januari  7, 2008, 18:48:22

Beetje een kromme uitspraak, als je het mij vraagt. Ongeveer hetzelfde als wanneer ik zou zeggen: "Mijn MP3 speler is beter, want daar zitten gratis oordopjes bij.".
De PS3 heeft een betere processing chip en grafische kaart ( dat is gewoon een feit ).
Nu weet ik niet hoe de game ontwikkeld zal worden; standaard voor beide platforms, of vanuit één console en port naar de andere.
Het zou daarom ook goed kunnen dat GTA IV er op de PS3 gewoon beter uit gaat zien ( no offense ).
De graphics zijn natuurlijk ook een belangrijk onderdeel in de beoordeling van 'het betere platform' net als de gameplay. En hierover kan nog niemand een uitspraak doen, dus laten we nog maar even wachten met uitspraken als 'de beste console voor GTA IV'. ;)

Robbert54

Citaat van: Sol op januari  9, 2008, 18:20:44
Beetje een kromme uitspraak, als je het mij vraagt. Ongeveer hetzelfde als wanneer ik zou zeggen: "Mijn MP3 speler is beter, want daar zitten gratis oordopjes bij.".
De PS3 heeft een betere processing chip en grafische kaart ( dat is gewoon een feit ).
Nu weet ik niet hoe de game ontwikkeld zal worden; standaard voor beide platforms, of vanuit één console en port naar de andere.
Het zou daarom ook goed kunnen dat GTA IV er op de PS3 gewoon beter uit gaat zien ( no offense ).
De graphics zijn natuurlijk ook een belangrijk onderdeel in de beoordeling van 'het betere platform' net als de gameplay. En hierover kan nog niemand een uitspraak doen, dus laten we nog maar even wachten met uitspraken als 'de beste console voor GTA IV'. ;)
plus dat dit volgens mij ook een gigantisch groot spel gaat worden. zou ps3 met zijn blu-ray nog wel eens beter kunnen zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Gezien de mogelijkheden van het spel, de graphics, enz., enz. zal de omvang van het spel best flink zijn ja.
En dan kan een snellere processor ook goed van pas komen. :)

EdwinB

Welkom PS3 fanboy...  ;)

Citaat van: Sol op januari  9, 2008, 18:20:44

Onzin, de Cell heeft een andere structuur dan de CPU in de 360 maar hij is zeker niet krachtiger. De GPU van de 360 wordt door de experts zelfs beter gevonden dan die van de PS3.

Citeer

Zoals alle multi-platforms games zal ook bij GTA IV de PS3 versie er niet beter uit zien. Het is voor de PS3 bezitters eerder te hopen dat hun versie niet onder doet voor de Xbox 360 versie zoals bij veel multi-platform games wel het geval is.

Citeer

Geloof me, GTA IV gaat er op de PS3 echt niet beter uit zijn dan op de Xbox 360. Het zelfde werd al eerder geroepen over Assassin's Creed op dit forum door een aantal mensen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Sol

Citaat van: EdwinB op januari  9, 2008, 21:36:40
Onzin, de Cell heeft een andere structuur dan de CPU in de 360 maar hij is zeker niet krachtiger. De GPU van de 360 wordt door de experts zelfs beter gevonden dan die van de PS3.

De PS3 kan 2 teraflops per seconde verwerken, de X360 1. Dus de X 'beter'? Hmmm...

Zoals alle multi-platforms games zal ook bij GTA IV de PS3 versie er niet beter uit zien. Het is voor de PS3 bezitters eerder te hopen dat hun versie niet onder doet voor de Xbox 360 versie zoals bij veel multi-platform games wel het geval is.

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, houdt de X360 namelijk niet in de gaten...

Geloof me, GTA IV gaat er op de PS3 echt niet beter uit zijn dan op de Xbox 360. Het zelfde werd al eerder geroepen over Assassin's Creed op dit forum door een aantal mensen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

We zullen zien. ;)
Zou graag een side-by-side vergelijking zien, met vergelijkbare instellingen op beide consoles en natuurlijk op hetzelfde scherm.
Ik weet niet waar eerdere vergelijkingen wat dit betreft op zijn gebaseerd, maar ik ben benieuwd.