Pioneer CES 2008 Press Release

Gestart door PjotrrrNL, januari 5, 2008, 12:24:41

Vorige topic - Volgende topic

Pinguins

Citaat van: Raimond op januari  9, 2008, 19:44:26
zo erg is het nou ook alweer niet,dat verschil met de kuro,zoals op het linker plaatje,naar mijn idee een beetje overdreven.Ik heb de 508xd,maar zo onzwart om maar zo te zeggen ziet het er hier niet uit.
6 seconden belichting is zo lang dat 't niets met werkelijkheid te maken heeft. Als je een camera 5 minuten lang open zet is de Kuro waarschijnlijk bijna wit (als de rest van de ruimte totaal donker is).

Edit: zojuist foto's gemaakt en de Kuro ziet er bij een dergelijke belichtingstijd inderdaad zo uit.

3 sec  ;D

30 sec ;D

Linksonder dat rode licht is de voeding van de X-Box ;)

Pinguins

Citaat van: Michael Dag op januari  7, 2008, 09:41:02
het is maar een plaatje... als ik op mijn Syncmaster 245B van 'boven' naar het plaatje kijk geeft de rechter kuro ook licht,
als ik van 'onder' naar het plaatje kijk is de linker kuro net zo zwart als de rechter...  ;)

Dat komt door de slechte kijkhoek.

Fico

Nog een paar mooie foto's gevonden van de Pioneer CES 2008 booth  O0 O0 O0

En deze zou mooi passen bij een Pioneer Plasma TV :P :P :P

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

En hier ook nog mooie side speakers voor de Kuro's  8)

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Pinguins

Citaat van: Fico op januari 11, 2008, 09:55:07
Nog een paar mooie foto's gevonden van de Pioneer CES 2008 booth  O0 O0 O0

Op deze foto zie je toch ook duidelijk dat zwart in ieder geval geen zwart is bij normaal licht. Het beeldcontrast ziet er zo precies uit als een 8G.

Bengbeng

Citaat van: Pinguins op januari 11, 2008, 12:47:30
Op deze foto zie je toch ook duidelijk dat zwart in ieder geval geen zwart is bij normaal licht. Het beeldcontrast ziet er zo precies uit als een 8G.

Dat is a. niet het "oneindig" contrast ratio model maar die 9mm platte, en b. kijk eens
naar de lijst welke in real life zwart is maar hier grijsachtig. Daar staan spotjes en/of flitslicht op gericht en
dat verneukt de zwartwaardes van het beeld.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raimond

Citaat van: Pinguins op januari  9, 2008, 21:52:36
6 seconden belichting is zo lang dat 't niets met werkelijkheid te maken heeft. Als je een camera 5 minuten lang open zet is de Kuro waarschijnlijk bijna wit (als de rest van de ruimte totaal donker is).

Edit: zojuist foto's gemaakt en de Kuro ziet er bij een dergelijke belichtingstijd inderdaad zo uit.

3 sec  ;D

30 sec ;D

Linksonder dat rode licht is de voeding van de X-Box ;)

Ok,daar heb je dus geen invloed op,wat de camera doet ermee,maar als je het met eigen ogen ziet,is het lang niet zo'n verschil althans ik merk het niet niet.

Er valt me trouwens op aan je foto,dater een streep onderlangs inhet beeld loopt,is dit ook de lens of uitanders van de camera ?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Sol

Mooi ding, die SC-09TX. Specs? ;D

Edit: Gaaf linkje van de SC-09TX. Zal wel een prijzig speledingetje worden denk ik. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Pinguins

Citaat van: Raimond op januari 11, 2008, 17:48:34
Er valt me trouwens op aan je foto,dater een streep onderlangs inhet beeld loopt,is dit ook de lens of uitanders van de camera ?
Ik heb vlak ervoor een 2.35:1 film gekeken dus dit kan best retentie zijn.  ;D
Natuurlijk is wat je oog ziet veel en veel donkerder (en is die retentie dus ook veel en veel minder).
Sowieso is wat je met je oog ziet niet blauw en paars. Zou wat zijn zeg.  :o

Sol

Oké, die foto's van 8G en 9G Kuro naast elkaar met overmatige belichting zijn wel overdonderend, maar ben wel benieuwd hoe zo'n zelfde foto eruit zal zien zonder flits ( onder dezelfde omstandigheden natuurlijk ). 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Pinguins

Citaat van: Sol op januari 11, 2008, 19:40:45
Oké, die foto's van 8G en 9G Kuro naast elkaar met overmatige belichting zijn wel overdonderend, maar ben wel benieuwd hoe zo'n zelfde foto eruit zal zien zonder flits ( onder dezelfde omstandigheden natuurlijk ). 8)
Ze hebben daar geen flits gebruikt. Lang belichten in het donker en de Kuro 8G wordt vanzelf een stuk lichter dan de Kuro 9G.
Bij normale filmbeelden zonder overdadig donker is het verschil al een stuk minder en als de kamer normaal verlicht is is het verschil nog maar heel klein denk ik.

Sol

Ik bedoelde dan natuurlijk ook geen flits, maar gewoon met normale belichting - dus paar msec ( was even te snel in mijn woorden ).

Pinguins

Ik heb geprobeerd een foto te maken waarbij de realistische indruk zichtbaar wordt maar dat lukt me niet erg. In het donker is het sowieso moeilijk inschatten hoe de grijswaarde die je ziet dezelfde indruk geeft op een foto die je gewoon bekijkt bij licht. En bij een redelijk gedimde kamer wordt het licht wat er wel is veel sterker weergegeven dan het licht dat van het zwart af komt. Op een foto lijkt het zwart van de 8G dan ook veel zwarter dan 't in het echt is bij weinig licht.
Overdag (relatief veel licht) kun je niet zien of de TV aan of uit staat. 's Avonds met gewoon licht lijkt 't alsof 't een wat oudere CRT is die uit staat (wel veel donkerder dan de oude die een beetje groenig waren, meer zoals de eerste black trinitron's van Sony). Bij gedimd licht kun je 't wel zien maar wordt 't effect al snel minder als je een film speelt die voor de helft aardig wat licht geeft (dus geen nachtscenes).

Harry HT

Citaat van: Pinguins op januari  9, 2008, 21:52:36

3 sec  ;D

I SEE DEATH PEOPLE  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raimond

Citaat van: Pinguins op januari 11, 2008, 19:31:43
Ik heb vlak ervoor een 2.35:1 film gekeken dus dit kan best retentie zijn.  ;D
Natuurlijk is wat je oog ziet veel en veel donkerder (en is die retentie dus ook veel en veel minder).
Sowieso is wat je met je oog ziet niet blauw en paars. Zou wat zijn zeg.  :o

aha vandaar,dat kwam me al bekend voor,ik heb dat ookwel met mijn scherm inderdaad ;D :o
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

daxie

koffieleut

Hier nog een leuk filmpje over de platte Kuro.

http://www.youtube.com/watch?v=W-D2n0Tze6s

Hier de persconferentie:

http://www.youtube.com/watch?v=t-C-qwfktiI

Pinguins

Men gooit 't daar voornamelijk op het dun zijn. Stijlvol dat wel maar niet het belangrijkste.
En als demo een animatiefilm nemen is ook niet echt goed. Dat geeft niet weer wat een scherm allemaal kan. Alleen beeldscherpte en ruis kun je ermee goed bekijken maar voor realistische kleuren en zwart detail is 't niet echt geschikt.

JAB

Gelezen op Sound and Vision Magazin:

Plasma leader switching teams?
Breaking news from the 2008 Consumer Electronics Show.
By John Sciacca • February 2008

Pioneer is pretty much universally considered the industry leader in Plasma TV performance. Their latest series of Kuro TVs have been hailed as "best TV I've ever seen" and even "best TV in the world." And their next-gen concept TVs display contrast that is literally unmeasurable and produced pictures that had the entire CES crowd talking.

So, this e-mail announcement from one of their dealer district sales managers came as quite a shocker:

Secondly, Pioneer has decided that the current 8G XGA 720P line up will be the last year for it. In current generations to come, Pioneer will no longer make or sell XGA product, only 1080P. Also, Pioneer will be exiting the 42 inch category in plasma for future generations. You may be saying that we are going to replace that with LCD, and you are probably correct, but Pioneer will not launch any LCD product this calendar year.

This is clearly the result of another little talked about bit of CES news. LCD leader, Sharp, has acquired a sizable stake of Pioneer.

Strange days indeed. . .

bron: http://www.soundandvisionmag.com/features/2718/plasma-leader-switching-teams.html

Sol

Da's een flinke waslijst!

Dus voor de volgende Pioneer producten geen:

* XGA 720p panels meer
* 42" inch plasma panels meer

Maar:

* Alleen nog maar 1080p panels
* i.p.v. 42" plasma's dus LCD's

Ben benieuwd! Pioneer heeft dus flink wat nieuws te brengen, bring it on!

Fico

Ramius

Citaat van: Fico op januari 13, 2008, 08:44:49
Dit is de nieuwe link:
http://bitstream.soundandvisionmag.com/blog/2008/01/the-bummer-of-4.html

Wat in deze link staat is toch een bevestiging van wat Frank Van Leuvenhaegen ons in Oktober ook al vertelde... ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

mbman

Citaat van: Ramius op januari 13, 2008, 09:29:45
Wat in deze link staat is toch een bevestiging van wat Frank Van Leuvenhaegen ons in Oktober ook al vertelde... ;)

Was jij mee naar Londen ?

Ramius

Citaat van: mbman op januari 13, 2008, 09:42:56
Was jij mee naar Londen ?

Wij hebben met de man in Brussel gesproken... ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

koffieleut

En wat had die man in Brussel allemaal te melden??