Pioneer CES 2008 Press Release

Gestart door PjotrrrNL, januari 5, 2008, 12:24:41

Vorige topic - Volgende topic

daxie

Citaat van: Bengbeng op januari  7, 2008, 14:01:55
Die foto klopt gewoon. Zet er een willekeurige plasma of LCD naast en je schrikt je eigen
helemaal wezeloos hoeveel licht deze weer geeft t.o.v. de huidige Kuro links op het plaatje.

komaan zeg,  dat meen je toch zelf niet...

ik quote even wat je zei bij de introductie van de 8g op ces vorig jaar:
Citaat van: Bengbeng"Ik vraag me bij dat soort foto's wel eens af of het scherm in kwestie, in dit geval de 7G, wel netjes is afgesteld. Ik vind 'm er wel érg washed-out uitzien. Als iemand de afstandbediening zou grijpen, even de helderheid wat terugdraaien, dan zou het me niet verbazen als de plaatjes wat meer op elkaar lijken."

daar toonden ze gelijkaardige foto's...

Bengbeng

Links op de foto laten ze notabene hun huidige topmodel zien, een scherm
die nog zeker 8 maanden mee moet in de verkoop. Die gaan ze echt
niet voor lul zetten.  ;D

Als het concept scherm, wat rechts op de foto staat, nou vanaf morgen verkrijgbaar
zou zijn zou ik me voor kunnen stellen dat ze de huidige lijn ietwat "ongelukkig"
afgesteld zouden hebben, maar het duurt nog tenminste tot 2009 eer die te koop zijn.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

daxie

Citaat van: Bengbeng op januari  7, 2008, 14:17:50
Links op de foto laten ze notabene hun huidige topmodel zien, een scherm
die nog zeker 8 maanden mee moet in de verkoop. Die gaan ze echt
niet voor lul zetten.  ;D

dat doen ze sowieso... vind het niet echt een goeie marketing move... geen haar op mijn hoofd dat er nu nog aan denkt om een overpriced 8g te kopen. Dan nog liever 8 maand sparen en een nog veel overpricetere 9g...

Bengbeng

Robbert54

volgens mij komt deze tv volgende maand ook nog niet op de markt hoor.. ik heb zelf de 8g maar mijn zwart is toch echt wel een stuk zwarter dan wat dit plaatje weergeeft. en ik ben dan ook heel erg benieuwd wat dit concept met schaduwdetail gaat doen. iets laten zien op een zwarte achtergrond zegt mij niet zoveel
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bornin7ty2

Citaat van: Bengbeng op januari  7, 2008, 14:49:03
Dit lijkt er meer op  ;)

http://gizmodo.com/341434/battlemodo-pioneer-super+black-kuro-concept-duels-best-tv-ever-and-wins

zozo, als die foto helemaal echt is dan stop ik nu meteen met zoeken naar een groter scherm  :)
Veel zwarter kan het niet lijkt me. . .

Ramius

Citaat van: bornin7ty2 op januari  7, 2008, 16:17:59
zozo, als die foto helemaal echt is dan stop ik nu meteen met zoeken naar een groter scherm  :)
Veel zwarter kan het niet lijkt me. . .

Zet maar eens een 8G Kuro naast jouw PY700 in een redelijke donkere kamer dan ga je je ook eens achter de oren krabben ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Bornin7ty2

Zeg dat nou niet.  ik probeer hier mijn upgradekoorts onder controle te houden  8)

Ik weet ook wel dat een kuro beter is maar ik wilde toen niet zoveel geld uit geven. Eigenlijk kreeg ik later al spijt dat ik geen Pio had gekocht maar ja....

Bengbeng

Citaat van: cip54 op januari  7, 2008, 15:50:04
volgens mij komt deze tv volgende maand ook nog niet op de markt hoor.. ik heb zelf de 8g maar mijn zwart is toch echt wel een stuk zwarter dan wat dit plaatje weergeeft.

Ach, ietsje meer of minder zwart maakt niet zo veel uit bij een kijkbeleving. Het wordt pas écht
leuk als de tv écht zwart kan weergeven, zoals de concept Kuro rechts op het plaatje. Dán pas krijg je het idee
dat de roos zweeft in je kamer.  :)

Pinguins

Citaat van: Ramius op januari  7, 2008, 09:18:51
Foto's zeggen helemaal niks,of toch...

Verleden jaar was het net hetzelfde liedje met de foto's van de toen nieuwe Kuro, de topschermen die er toen naast stonden waren zogezegd ook 'minder goed' ingeregeld... we weten wel beter nu ;)

Neen, ik ben er zeker van dat dit echt nog zo'n groot verschil kan zijn in een 1:1 vergelijking met de huidige Kuro :)  Het is tenslotte nog maar een concept waar ze nog wel even zoet mee zullen zijn om hem productie-rijp te krijgen :)

Als men een lange belichtingstijd van heeft genomen dan klopt het best wel dat de huidige Kuro zoveel licht geeft. Door lang te belichten benadruk je de verschillen, heeft niet met het instellen van de schermen zelf te maken. En met een scherm wat geen licht uitstraalt kun je zelfs minuten lang belichten totdat de Kuro wit ziet!

Pinguins

Citaat van: Bengbeng op januari  7, 2008, 16:45:18
Ach, ietsje meer of minder zwart maakt niet zo veel uit bij een kijkbeleving. Het wordt pas écht
leuk als de tv écht zwart kan weergeven, zoals de concept Kuro rechts op het plaatje. Dán pas krijg je het idee
dat de roos zweeft in je kamer.  :)
Het hangt er ook van af hoeveel licht er in het plaatje zelf zit. Bij de roos in het donker maakt het zeker verschil maar als het beeld meer licht bevat dan knijpt je iris ook samen waardoor het zwart donkerder wordt. Maar helemaal zwart is echt wel mooi. Beter kan dan niet meer.

Ramius

Citaat van: Pinguins op januari  7, 2008, 16:45:58
Als men een lange belichtingstijd van heeft genomen dan klopt het best wel dat de huidige Kuro zoveel licht geeft. Door lang te belichten benadruk je de verschillen, heeft niet met het instellen van de schermen zelf te maken. En met een scherm wat geen licht uitstraalt kun je zelfs minuten lang belichten totdat de Kuro wit ziet!

Ja, natuurlijk. In zo'n donkere ruimte een foto nemen is helemaal niet zo simpel.

Maar er is wel degelijk een reden waarom ik goed kan geloven dat er nog zoveel verschil kan zijn tussen de huidige generatie en deze die ze nu als concept hebben staan. Het resultaat dat je nu al hebt met de 8G is vooral te danken aan het feit dat Pioneer erin geslaagd is om een cel die niet geactiveerd is om een kleur weer te geven tot 80% minder licht geeft dan bij alle andere fabrikanten. Volgens mij zijn ze er nu in geslaagd om die restwaarde nog eens een pak terug te dringen of misschien wel de cel helemaal uit te doven... Al zouden ze er nog maar 50% nog kunnen afknabbelen dan gaat dit, in zo'n sterk verduisterde ruimte, ten opzichte van de huidige Kuro een wereld van verschil maken. En dit is wat je op de foto ziet, het verschil tussen bijna zwart en zwart. ;)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

kippekop

Het is natuurlijk prachtig, totaal zwart is toch wel jaren het streven geweest, een mooie prestatie. Nu nog het energiegebruik, de brom in voedingen van plasma's, geen glasplaat en inderdaad die 9mm dikte en ik ben om  ;D Maar even serieus, ik blijf het jammer vinden dat je dit alleen in een zeer verduisterde kamer echt kan apprecieren. Ik kijk veel filmpjes overdag in het weekend, en vooral in de zomer is een (goed afgestelde!!!!) lcd dan toch wel een stuk prettiger in mijn ogen, en dan maakt die zwartwaarde me weinig uit (wil verder geen lcd-plasma discussie aanzwengelen trouwens!).
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Fico

Volgens mij gaat Pioneer rond september 2008 toch al zijn nieuwe 9G schermen lanceren, misschien nog niet met een 9mm paneldikte, maar waarschijnlijk wel met nog een beter contrast ;)

Zou Pioneer dan toch gelijk hebben met hun uitspraak dat Panasonic geen concurrentie meer betekent voor hen  ;D ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op januari  7, 2008, 21:27:18
Volgens mij gaat Pioneer rond september 2008 toch al zijn nieuwe 9G schermen lanceren, misschien nog niet met een 9mm paneldikte, maar waarschijnlijk wel met nog een beter contrast ;)

Dat is wel nodig ja, gezien de 30.000:1 van Panasonic.  ;D  >:D

PjotrrrNL

Er is wel degelijk een significant verschil, een Kuro heeft een blacklevel van 4-8 ftl, een 2007 Panny 14ftl.
(De 2008 modellen van Panasonic met 30.000:1 contrast zijn 9ftl..., oftewel geen verschil zichtbaar bij daglicht met een Kuro!)

Pioneer beweert dus dat de 'Kuro2' modellen helemaal geen licht meer geven in een donkere kamer, oftewel je ziet bij een zwart scherm niet eens dat de plasma aanstaat.
Als dit klopt dan is hier dus sprake van 0 ftl...

Gezien het veel kleinere verschil met de 2008 topmodellen van Panasonic zou het inderdaad heel goed kunnen dat 'Kuro2' eind dit jaar al in de markt wordt gezet.

marz01

Iedereen heeft het maar over dat echte zwart van dit nieuwe toestel maar ik vind het verschil in  diepte/scherpte tussen de 2 bloemen ook megagroot. :o

Is er niemand op die beurs aanwezig die stiekum een panasonic 800 serie er tussen kan zetten ;) ;D
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Robbert54

maar waarom lijkt het net of de concept kuro een stuk van de stengel heeft afgeknabbeld?? beetje vreemd... ik denk toch dat de pioneer met zijn 9g een stukje vooruit zal gaan, maar denk niet dat dit verschil al heel groot gaat zijn met de huidige kuro. ik ben vooral benieuwd wat pioneer voor die 9mm concept gaat vragen.. ik bedoel nu het een premium merk is geworden en ze met zo'n gigantische vooruitgang komen zal de prijs er ook wel naar zijn :-\

van panasonic moet ik eerst nog maar eens zien wat dat contrast betekend.  ::)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zie ik hier nou blackcrush? kijk eens naar dat water gedeelte.. hoop het niet, zowel hoop ik dat ze hier nog wat meegebeurt.. de kleuren zien er wel nog weer een stukje beter uit! kijk ook eens naar die zon :o

Woonkamer HT
Stereo

Bengbeng

Citaat van: cip54 op januari  8, 2008, 02:12:55
zie ik hier nou blackcrush?

Het zou zo maar kunnen dat de camera het dynamisch bereik niet aankan.  ;)

(en waar blijven in hemelsnaam impressie's en "real life" foto's van de nieuwe Pannies?  ???
Genoeg foto's van het 150" scherm en het platte 2010 concept model maar G11 ho maar  ???  )

Robbert54

Citaat van: Bengbeng op januari  8, 2008, 03:20:17

(en waar blijven in hemelsnaam impressie's en "real life" foto's van de nieuwe Pannies?  ???
Genoeg foto's van het 150" scherm en het platte 2010 concept model maar G11 ho maar  ???  )

past denk ik niet op de foto met zo'n gigantische lijst eromheen ;D ;D

Woonkamer HT
Stereo

Bengbeng

Ze krijgen dat 150" ding er op dus G11 moet ook wel lukken  ;D

Robbert54

zou wel betekenen dat de nieuwe panny met lijst nog groter is dan de 150" panasonic ;D ::)

Woonkamer HT
Stereo

Pinguins

Citaat van: Bengbeng op januari  8, 2008, 03:20:17
Haha, precies. TV's worden zo goed dat films zelf het bereik niet meer aan kunnen, potentieel kan een TV dan meer tonen dan technisch gefilmd kan worden. ;D

Fico

Oh god, I love these Kuro's  O0

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500