Pioneer has unveiled thinniest TV at only 9mm thick!!!

Gestart door Fico, januari 1, 2008, 08:46:38

Vorige topic - Volgende topic

Fico

Electronics maker Pioneer has unveiled what it says is the world's thinnest TV at only 9mm thick.  8) 8) 8)

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_7160000/newsid_7164800/7164819.stm?bw=bb&mp=wm&asb=1&news=1&ms3=54&ms_javascript=true&bbcws=2

Ook meer info in deze threads op deze avsforum thread:

New very thin Pioneer
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=966041

Thoughts/Predictions for Pioneer 9Gs?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=12635600

Hopelijk komen we meer te weten op de CES 2008 beurs in Las Vegas.
Die gaat van start op 7 januari...
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

koffieleut

ACQUA

Dan moet je wel uitkijken dat je niet teveel druk uitoefent om een kabelte aan te sluiten of je scherm breekt in stukken, ziet er wel strak uit...

Raimond

grappig,dat idee had ik ook al,ofkinderen die het leuk vinden om met hun handen tegen het scherm te aan te zetten,ik heb neefjes die dat wel eens willen doen bij mij zus thuis b.v(bij mijn scherm komen ze niet in de buurt!:)
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

-Freek-

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Snowmaster

Citaat van: cip54 op januari  2, 2008, 02:31:20
heren helaas dit was geen pioneer maar een sharp :-\ :-[

Ik zag ook dat het een Sharp was.
Maar in het videootje is de naam bij andere opnames langer en daar zal wel Pioneer of Panasonic staan  ???. Toch zullen er praktische problemen onstaan voor de aansluitingen en speakers. Zou er bij deze schermen dan weer een media box geleverd worden? Daar ben ik nooit fan van geweest.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Seth__Gekko

Ziet er strak uit. Inderdaad die vervelende zwarte dozen, da's niets.

Robbo

Ik snap de coolheid factor niet, en vraag me zelfs af waarom ze dit niet al eerder op de markt hebben gebracht.

Immers laptops hebben allang een dergelijk dun display, dus waarom een tv niet.

Fico

Citaat van: cip54 op januari  2, 2008, 02:31:20
heren helaas dit was geen pioneer maar een sharp :-\ :-[

Waar zie jij dat?

BBC News zegt toch:

"Electronics maker Pioneer has unveiled what it says is the world's thinnest TV at only 9mm thick. "
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snowmaster

Citaat van: Fico op januari  2, 2008, 14:51:58
Waar zie jij dat?

BBC News zegt toch:

"Electronics maker Pioneer has unveiled what it says is the world's thinnest TV at only 9mm thick. "

In het videootje komt bij inzoomen ook "Sharp"naar voren.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Fico

Citaat van: snowmaster op januari  2, 2008, 15:26:55
In het videootje komt bij inzoomen ook "Sharp"naar voren.

Dan moet jij arendsogen hebben  ;D

Ik zie in dat filmpje helemaal geen "Sharp" verschijnen  ::)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Bij het doorlinken naar AVS kom je meerdere videootjes tegen op youtube.
"Sharp" verscheen bij de dunste LCD ter wereld. Blijkbaar zijn alle merken bezig met dun, dunner,dunst.
Vanaf volgend jaar zitten wij allemaal weer met een "dikke bak" aan de muur  ;D

Fico

LexiconLogan

nou ik twijfel nog een beetje...misschien toch sharp? ;D ;D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

komt in ieder geval niet in 2008 dus. jammer. was er wel heel benieuwd naar. zo blijkt dat plasma dus nog lang niet aan het doodbloeden is...

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: cip54 op januari  5, 2008, 02:23:23
komt in ieder geval niet in 2008 dus. jammer. was er wel heel benieuwd naar. zo blijkt dat plasma dus nog lang niet aan het doodbloeden is...

Wat in ieder geval duidelijk wordt, is dat meerdere fabrikanten bezig zijn met superplatte schermen produktiegereed te maken.
De Japanners hebben al een tijdje hogere resoluties klaar, want full HD is ook slechts een tussenstapje. Ben benieuwd wat eerder komt : plat of mooi beeld  :).

EdwinB

Citaat van: snowmaster op januari  6, 2008, 15:02:46
want full HD is ook slechts een tussenstapje.

Kun je hier wat meer over vertellen? Ben namelijk benieuwd wat je hiermee bedoelt.

Michael Dag

we zullen zo weten wat er komt, de pers conferentie is aan de gang en gizmodo is live aan het bloggen:

http://gizmodo.com/341199/pioneer-press-conference-liveblog
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

PjotrrrNL

Plaatjes van Gizmodo:

'Extreme Contrast Concept Model
- "At this moment you can stop measuring contrast ratio - it's officially irrelevant."
- eliminates all idling luminance (no glow in blacks)'

Las op Engadget dat er twee prototypes hangen op de CES...

Michael Dag

Alleen concepts dus, geen nieuwe koopwaar...

Panasonic over 2 uur om 11:00 uur lokale tijd.
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

PjotrrrNL

Klopt, er hangt dus een prototype van een 50" van slechts 9mm dik op de beurs met een gewicht van slechts 41lbs(=18.64kg!)