UPC wil in 2008 koppositie in HDTV

Gestart door Bengbeng, december 28, 2007, 02:08:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengbeng

http://www.tvsatellite.nl/?action=nieuws&id=522

CitaatUPC wil in 2008 koppositie in HDTV

Kabelexploitant UPC zal in 2008 groot inzetten op de uitbreiding van het HDTV-aanbod via haar netwerk. Verder zal er, samen met Philips, gewerkt worden aan een betere werking van de HDTV-decoder.

Het komende jaar zal een belangrijk jaar worden voor de grote marktintroductie van HDTV bij de digitale televisieaanbieders in Nederland. Belangrijke sportevenementen als het Europees Kampioenschap voetbal en de Olympische spelen zullen een katalyserende werking hebben op de acceptatie van HDTV door de Nederlandse televisiekijker. Zo zal de Nederlandse publieke omroep rond deze sportevenementen een HDTV-kanaal lanceren. Het Europese sportkanaal Eurosport volgt dit voorbeeld.

Daarnaast zullen steeds meer thematische kanalen HDTV-content voor de Nederlandse markt opstarten. Kabelaar UPC zegt bij monde van de nieuwe persvoorlichter Ronald Sutmuller tegenover TVSatellite dat UPC op dit moment nog geen concrete initiatieven kan melden. Wel worden er op dit moment met meerdere partijen gesprekken gevoerd. "Maar we komen in 2008 met een significante versterking van het HDTV-aanbod, waarbij ons streven is om onze leiderschapspositie op het gebied van HDTV in 2008 waar te maken," zo verwoordt Sutmuller de intentie van UPC.

Ook de Philips HDTV-decoder, die UPC in bruikleen geeft aan zijn HDTV-abonnees, heeft op dit moment alle aandacht. Op dit moment zijn er nog vele bugs aanwezig in de decoder. Op het gebruikersforum van UPC, chelloo, is een speciale lijst met bugs door gebruikers van deze decoder opgesteld. Vooral de bugs met betrekking tot de diensten Video-on-Demand en Programma Gemist zijn hinderlijk. Sutmuller zegt namens UPC dat een fabrieksreset van de decoder de meeste van deze problemen oplost: "UPC werkt daarnaast zelf met decoderleverancier Philips aan het verbeteren van de HDTV-mediabox. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2008 een nieuwe firmware naar onze HDTV-decoders te kunnen verzenden, waardoor de werking van de decoder verbetert wordt."
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

koffieleut

UPC is wel peperduur momenteel met zijn schamel HDTV pakketje.
Je betaalt bijna 30 euro oftewel 66 gulden per maand om een paar kanaaltjes in HD te kunnen zien.
Ik vind dat bezopen prijzen.

Ejorne

Citaat van: koffieleut op december 30, 2007, 23:07:13
UPC is wel peperduur momenteel met zijn schamel HDTV pakketje.
Je betaalt bijna 30 euro oftewel 66 gulden per maand om een paar kanaaltjes in HD te kunnen zien.
Ik vind dat bezopen prijzen.

Tja maar als je een Pioneer Kuro koopt dan wil je natuurlijk wel een beetje hdtv kunnen kijken he...  :P

Job

#4
Citaat van: koffieleut op december 30, 2007, 23:07:13
UPC is wel peperduur momenteel met zijn schamel HDTV pakketje.
Je betaalt bijna 30 euro oftewel 66 gulden per maand om een paar kanaaltjes in HD te kunnen zien.
Ik vind dat bezopen prijzen.
Dat is dan ook niet helemaal waar. Die 3 tientjes is inclusief Film 1 & Sport 1/Tele2, dus effectief is het HDTV abonnement maar 8 euro meer dan een SD abonnement met diezelfde zenders. Het is zelfs goedkoper dan de SD variant van het Familie-abonnement met een DVR (en baby-tv erbij).

Bengbeng

#5
Citaat van: koffieleut op december 30, 2007, 23:07:13
UPC is wel peperduur momenteel met zijn schamel HDTV pakketje.
Je betaalt bijna 30 euro oftewel 66 gulden per maand om een paar kanaaltjes in HD te kunnen zien.
Ik vind dat bezopen prijzen.

Er is geen enkele andere Nederlandse aanbieder die jou die HDTV kanalen kan leveren, dus
of het te duur is is moeilijk te bepalen. Of je nu te veel betaalt zal pas aan het licht
komen als er ooit HDTV concurrentie van CDS of IPTV komt. Kijk ik echter naar wat satellietproviders
in omringende landen vragen voor HDTV (bijv. het Duitse Premiere vraagt voor 2 HD kanalen 20 euro
bovenop je normale abo kosten) dan lijkt het mij dat UPC zeker niet te veel vraagt. Daarnaast zit voor dat geld ook de huur van een decoder bij inbegrepen.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

Citaat van: koffieleut op december 30, 2007, 23:07:13
UPC is wel peperduur momenteel met zijn schamel HDTV pakketje.
Je betaalt bijna 30 euro oftewel 66 gulden per maand om een paar kanaaltjes in HD te kunnen zien.
Ik vind dat bezopen prijzen.

Dus iemand die UPC kijkt op een Pioneer moet wel gek zijn?
Nu snap ik je Avatar ook, je zeurt altijd om geld en maakt graag iedereen gek!  ::)
JBL PRX Power!

koffieleut

Helemaal niet Ralphie.
Daar ga je weer!!!
Je kunt het niet laten.
In England, Duitsland, Frankrijk zijn al diverse HD kanalen gewoon gratis.
Alleen hier in Nederland moet gelijk de kassa weer buiten proportioneel rinkelen.
Ook de europese experts hebben unaniem verklaard, dat wil HDTV slagen er veel kanalen gratis en ongecodeerd aangeboden moeten worden.

Dat zijn dus niet mijn woorden.

Ik ben het er wel mee eens overigens.

Bengbeng

#8
Citaat van: koffieleut op december 31, 2007, 15:57:26
In England, Duitsland, Frankrijk zijn al diverse HD kanalen gewoon gratis.
Alleen hier in Nederland moet gelijk de kassa weer buiten proportioneel rinkelen.

De kanalen die hier geld kosten (Discovery-HD, NGC-HD) moet je in Engeland
en Duitsland ook gewoon voor betalen, Koffieleut. Of weet jij een land waar ze niet
achter de decoder zitten en gewoon gratis te ontvangen zijn?

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ajbeefde

Citaat van: Raphie op december 31, 2007, 08:48:20
Dus iemand die UPC kijkt op een Pioneer moet wel gek zijn?
Nu snap ik je Avatar ook, je zeurt altijd om geld en maakt graag iedereen gek!  ::)

Koffie geneuzel....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI