Vraagje over HTPC

Gestart door Dennistattoo, december 27, 2007, 12:14:29

Vorige topic - Volgende topic

Dennistattoo

Goeiemiddag allemaal een fijne kerst gehad?

Heb even een vraagje, zat gisteren eens even te kijken op een site van mijn vrouwtje. Hier zag ik echt super veel HD film's staan, deze moet je uiteraard downloaden. Maar nu heb ik een paar kleine vraagjes, dit is nieuw voor mij die HT PC gebeuren.

1ste: Als ik zo'n film download moet ik dan persé de 720p pakken? Mijn scherm is helaas HD ready 720p / 1080i. Dus gaat de HTPC de film dan omzetten naar 720p, als ik hem 1080p download?

2de: Ik wil het via een kabel gaan doen, dus downloaden en dan afspelen en weer weggooien  ;D. Heb een Pioneer PDP-435FDE, welk type kabel heb je nodig om tussen de computer te zetten en de plasma? Gewoon een HDMI toch?

3de: Heb geen HDMI uitgang op de computer, wat heb je nodig om dat te laten afspelen? Even gewoon snel aansluiten, wil in het nieuwejaar gaan kijken om een HTPC te maken. Dus dit is echt voor een paar maanden.

Grt Dennis

We hebben trouwens een Packard Bell computer
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Dennistattoo

Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

LexiconLogan

Goeiemiddag allemaal een fijne kerst gehad? Nee

Heb even een vraagje, zat gisteren eens even te kijken op een site van mijn vrouwtje. Hier zag ik echt super veel HD film's staan, deze moet je uiteraard downloaden. Maar nu heb ik een paar kleine vraagjes, dit is nieuw voor mij die HT PC gebeuren.

1ste: Als ik zo'n film download moet ik dan persé de 720p pakken? Mijn scherm is helaas HD ready 720p / 1080i. Dus gaat de HTPC de film dan omzetten naar 720p, als ik hem 1080p download? geen idee ;D

2de: Ik wil het via een kabel gaan doen, dus downloaden en dan afspelen en weer weggooien  ;D. Heb een Pioneer PDP-435FDE, welk type kabel heb je nodig om tussen de computer te zetten en de plasma? Gewoon een HDMI toch? HDMI of DVI

3de: Heb geen HDMI uitgang op de computer, wat heb je nodig om dat te laten afspelen? Even gewoon snel aansluiten, wil in het nieuwejaar gaan kijken om een HTPC te maken. Dus dit is echt voor een paar maanden.

Grt Dennis

Zo das een deel ;D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Jeroen V

Citaat van: Denniskoi op december 27, 2007, 12:14:29
1ste: Als ik zo'n film download moet ik dan persé de 720p pakken? Mijn scherm is helaas HD ready 720p / 1080i. Dus gaat de HTPC de film dan omzetten naar 720p, als ik hem 1080p download?
Je kunt gewoon 1080i/p downloaden, je zal er alleen niets meer aan hebben dan aan 720p omdat het beeld geschaald zal moeten worden. Als je beide kunt downloaden, dan zou ik voor 720 kiezen.....

2de: Ik wil het via een kabel gaan doen, dus downloaden en dan afspelen en weer weggooien  ;D. Heb een Pioneer PDP-435FDE, welk type kabel heb je nodig om tussen de computer te zetten en de plasma? Gewoon een HDMI toch?
DVI-HDMI kabel als je een videokaart met DVI hebt. Ik heb zelf een standaard DVI kabel met een verloopje naar HDMI. Videokaarten met HDMI zie je niet echt heel erg vaak.

In ieder geval een videokaart met DVI (TV out is geen optie aangezien je HD wilt afspelen) Als je die niet hebt, dan zal je die moeten aanschaffen....

Ik zou mijn gewoon vrouw de schuld geven ;)

LexiconLogan

Ik zou mijn gewoon vrouw de schuld geven ;)

;D ;D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Dennistattoo

Oke duidelijk, het was ook mijn keuze niet van computer hoor. Maar ik ga zometeen even kijken wat het typenr is van de computer en of er een DVI uitgang opzit.

Als dat er allemaal opzit, welk progamma heb je nodig voor het afspelen? Nero of Windows mediaplayer.....

Grt Dennis

Jeroen V

Ik gebruik zelf Windows Media Player met ffdshow en ac3filter.

Alfie

Ik zelf gebruik media player classic leest over het algemeen wat meer, met de gewone media player het ik nog wel eens problemen!
ffdshow is wel een must.
Powerdvd kun je er ook goed voor gebruiken!

Enne Packerd bell? Juistja :-X

DVi naar hdmi gaat vanaf ongeveer 15 euro (1,5mtr)

Dennistattoo

Ja ach we hadden snel een computer nodig. Dit is ook al 3 jaar geleden, maar ik zit nog steeds te kijken naar een HT-PC. Ik wil deze voor de tussentijd even ombouwen, teminste aanpassen zodat ik HD materiaal kan bekijken op de Pioplas.

Maar heb hem even los gehaald en dit is het type:

Merk: Packard Bell
Model: UTOW Sun
Type: Imedia 5180

Heb eens op Marktplaats enz zitten kijken naar een videokaart met DVI, deze kan je kopen van 20 euro tot 450 euro. Maar welke kan er op deze Packard Bell? Even voor snel, dus niet teveel euro's hahaha. En wat moet er nog meer veranderd worden aan de PC om HD te kunnen bekijken (720p)

Grt Dennis

linkje:
http://www.ciao-shopping.nl/Packard_Bell_iMedia_5180__527488

Jeroen V

Volgens de specificaties (via jouw linkje) staat er dat er een PCI-Express x16 slot inzit waar de huidige videokaart inzit. Je zou die dus gewoon kunnen vervangen door een recente Nvidia of ATI videokaart.

Raphie

En voor HTPC gebruik is dan een Nvidia 8400GS of een ATI HD-2400XT voldoende.
Beide kaartjes zijn met passieve cooling nieuw te koop voor rond de € 60,00
JBL PRX Power!

Dennistattoo

Raphie

JBL PRX Power!

Dennistattoo

Mooi had de vorige reactie even aangepast, als dat hem is dan ga ik vanavond even met de vrouw praten. Moet nu even een DVI---HDMI kabel zoeken, moet ongeveer 10 meter zijn :)

Raphie

dez bijv:

XFX 256MB Nvidia 8400GS PCI-E  XFX   €45,95 
JBL PRX Power!

Dennistattoo

jep die bedoelde ik, oke ik sla de link even op. Volgende week verhuizen en dan moet alles netjes komen te staan, dus dan meteen de kabel verbergen naast het laminaat

Dit is bv wel een goeie kabel toch?
http://www.allekabels.nl/na/0/6334/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

Voor de tussentijd? Daarna komt er toch een aparte HT-PC te staan met een zo kort mogelijke kabel

kaajee

Citaat van: Denniskoi op januari  4, 2008, 15:48:16
jep die bedoelde ik, oke ik sla de link even op. Volgende week verhuizen en dan moet alles netjes komen te staan, dus dan meteen de kabel verbergen naast het laminaat

Dit is bv wel een goeie kabel toch?
http://www.allekabels.nl/na/0/6334/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

Voor de tussentijd? Daarna komt er toch een aparte HT-PC te staan met een zo kort mogelijke kabel

Die kabel is prima maar wel duur, hier is ie voor de helft......

Dennistattoo

Maar heb je dan geen signaal verlies met een goedkopere kabel? Dacht als hij ets duurder is dan zal hij ook wel beter zijn. Het is tenslotte wel een stuk van 10meter, en misschien moet hij wel naar de 15meter. Dan kan ik hem langs de muur naar de plasma leggen

kaajee

Citaat van: Denniskoi op januari  5, 2008, 13:54:10
Maar heb je dan geen signaal verlies met een goedkopere kabel? Dacht als hij ets duurder is dan zal hij ook wel beter zijn. Het is tenslotte wel een stuk van 10meter, en misschien moet hij wel naar de 15meter. Dan kan ik hem langs de muur naar de plasma leggen

Maar je gaat toch uiteindelijk (termijn?) een HTPC kopen? Waarom dan nu een veel duurdere kabel kopen? En in principe is het een digitaal signaal, dus weinig tot geen last van storing van buitenaf etc.

Dennistattoo

Ja dat is waar, dan neem ik idd wel een goedkopere kabel. Die kan ik na gebruik wel weer kwijt,

Grt Dennis

Dennistattoo

Hey allemaal

Hier ben ik weer even, ik heb nu even wat opgezocht en ga de bovenstaande videokaart bestellen en een hdmi / dvi kabel bestellen (weekend) En dat zal dan volgende week wel binnen zijn

Maar nu even wat info voor mijn vrouw ;D

We kunnen veel HD film's downloaden, maar die moeten we dan omzetten om hem te kunnen afspelen. Dus welke progamma kan je daar het beste voor gebruiken?

En met welke Nero of Mediaplayer kunnen we het beste de HD afspelen? We hebben zelf Nero 7 op de computer staan is dit er voor geschikt?

Zijn er verder nog dingen waar je rekening mee moet houden ofzo? Qua downloaden afspelen enz enz

Grt Dennis

Even wat extra info:

Hij heeft een PCI express x 16 insteekkaart
2.93Hz 516

Zou deze ook kunnen voor de tussentijd?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71794.0

kaajee

Dat is reeds vele malen aan de orde geweest in dit board, heel interessant leesvoer!

knubbe

Citaat van: Denniskoi op maart 11, 2008, 21:28:36
Hey allemaal

Hier ben ik weer even, ik heb nu even wat opgezocht en ga de bovenstaande videokaart bestellen en een hdmi / dvi kabel bestellen (weekend) En dat zal dan volgende week wel binnen zijn

Maar nu even wat info voor mijn vrouw ;D

We kunnen veel HD film's downloaden, maar die moeten we dan omzetten om hem te kunnen afspelen. Dus welke progamma kan je daar het beste voor gebruiken? Omzetten? Bedoel je niet gewoon uitpakken? Dit kan met bv winrar.

En met welke Nero of Mediaplayer kunnen we het beste de HD afspelen? We hebben zelf Nero 7 op de computer staan is dit er voor geschikt? Nero is een brandprogramma, kan best zijn dat je er ook media files mee af kan spelen maar ik zou het toch bij Windows Media Player of VLC, het gaat iig om dat je ffdshow en ac3filter installed.

Zijn er verder nog dingen waar je rekening mee moet houden ofzo? Qua downloaden afspelen enz enz
HDrips zijn gecodeerd in x.264, dit is iets anders dan h.264. De laatste is voor HDDVD & Blu-ray en de nieuwe videokaarten ondersteunen deze h.264. De rips zijn x.264 waardoor je dus niks aan je hardwarematige versnelling van je videokaart hebt, dan heb je dus een redelijk CPU nodig om het af te kunnen spelen.

Grt Dennis

Even wat extra info:

Hij heeft een PCI express x 16 insteekkaart
2.93Hz 516

Zou deze ook kunnen voor de tussentijd? Lijkt me ook een prima kaart.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71794.0
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

activ

CiteerHDrips zijn gecodeerd in x.264, dit is iets anders dan h.264. De laatste is voor HDDVD & Blu-ray en de nieuwe videokaarten ondersteunen deze h.264. De rips zijn x.264 waardoor je dus niks aan je hardwarematige versnelling van je videokaart hebt, dan heb je dus een redelijk CPU nodig om het af te kunnen spelen.

Dat zit aardig in de buurt maar het verhaal is anders.
X264 is een h264 codec, voor de meeste rips wordt x264 gebruikt maar met instellingen die niet conmpatible zijn met de hardware acceleratie van je video kaart. Er zijn wel rips die werken met hardware acceleratie, die zijn meestal te herkennen aan dat er L4.1 in de naam staat.