Welke autoradio?

Gestart door sj0er-D, december 24, 2007, 15:39:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sj0er-D

Hoi allemaal, ik wist niet zeker of ik dit hier kon plaatsen, dus mods.. verplaats maar als het moet hoor :)

Ik mag op 3 januari mijn (lease)auto ophalen. Nu stond er op de offerte een autoradio met de prijs van 115 euro oid. Dit kan dus niet echt veel zijn, gezien ze hier ook nog winst op maken.
Ik ben dus op zoek naar een autoradio met een aantal functies:

-Bluetooth (om hem als carkit te gebruiken, liefst met externe mic ivm kwaliteit van de meeste microfoons die in frontjes zijn verwerkt)
-Hij moet qua led verlichting passen bij de leds in het interieur van een vw jetta (ik geloof blauw/rood)
-Ik zou ook graag een aux ingang hebben aan de achterkant (hoeft niet perse).
-De prijs moet rond de 300 euro liggen.

Nu heb ik de P65BT van Pioneer gevonden, die past al goed bij mijn wensen (met name het aan kunnen passen van de led verlichting). Maar voor ik me nu blind ga staren op dit model is mijn vraag of er nog altertieven zijn en wat eventueel jullie gebruikerservaringen zijn. Ook leuk zou zijn als iemand mij de plussen en minnen van de p65BT kan vertellen.

groeten,
Sjoerd.

sj0er-D


Achiel

Panasonic! Pioneer is een ramp in de bediening en na paar jaar vaak slecht contact in de knopjes.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

sj0er-D

Citaat van: Achiel op december 25, 2007, 23:06:32
Panasonic! Pioneer is een ramp in de bediening en na paar jaar vaak slecht contact in de knopjes.
hmm ok, nog speciale typenrs? ik ga eens even googelen.. :) thanks voor de reactie!

sj0er-D

hmm op de site van panasonic kan ik geen model vinden met Bluetooth.. alleen met usb.. zelfs niet bij de multimedia modellen..

Paul1967

De JVC kd-bt1e?

Deze heb ikzelf sinds enkele weken in mijn auto en bevalt mij prima. Prijs +/-250e.

Fransvis

De Bluetooth radio's van Pioneer hebben geen goede recensies, de 55BT en 75BT. Ik zou eerder overwegen een radio cd/mp3 speler te nemen van rond de 150 euro (misschien zelfs met USB) aangevuld met een Parrot. Deze combi heb ik zelf ook en het bevalt me uitstekend. De Parrot werkt zonder problemen, herkent alle toestellen zonder problemen.

sj0er-D

Citaat van: ht-kabouter op december 25, 2007, 23:22:41
De JVC kd-bt1e?

Deze heb ikzelf sinds enkele weken in mijn auto en bevalt mij prima. Prijs +/-250e.

hmm heeft deze een externe mic? want dan is het wel een leuke optie idd.. alleen de kleuren kloppen niet helemaal met de leds van de VW...

Paul1967

Ja, een mic met een draadje welke je bv in een hoek van je achteruitkijkspiegel kan plakken of je daschbord.

De verlichting van de knopjes zijn rood. Het 3D display kan je instellen op verschillende kleuren w.o. blauw.

sj0er-D

#9
Citaat van: ht-kabouter op december 25, 2007, 23:34:09
Ja, een mic met een draadje welke je bv in een hoek van je achteruitkijkspiegel kan plakken of je daschbord.

De verlichting van de knopjes zijn rood. Het 3D display kan je instellen op verschillende kleuren w.o. blauw.
hmm dat maakt het wel een stuk intressanter :) dan ga ik me op allebei even orienteren :) zijn er nog wat leuke extra's mbt tot bijvoorbeeld het telefoonboek in samenwerking met het 3d scherm?

edit: even gegoogled.. en deze autoradio brengt alleen maar voordelen geloof ik :D zowel usb als bluetooth, externe mic, juiste ledkleuren, smsjes lezen, afstandsbediening, goedkoper, juiste output voor mn auto (4x20wattRMS), voorbereid voor ipod op usb  :)

ik denk dus dat dit hem word! nog een vraagje mbt de usb aansluiting, waar zit deze ;D, (alleen) aan de voorkant of (ook) aan de achterkant..

edit2: yes usb aan de achterkant! dat word een verlengkabeltje voor een 2,5" hdd naar mn handschoenenkastje  ;D werkt ook volgens een tester zag ik op een site van een van de aanbieders:)

sj0er-D

#10
ik ben trouwens zo blij dat ik dit topic heb geopend ;D

is het trouwens waar dat er een cd wisselaar is meegeleverd?? ::) (zie plaatje)

Paul1967

Nou in ieder geval bij mij niet m.b.t. de wisselaar. Denk ook dat het een foutje is van deze winkel.
Er zit wel een afstandsbediening bij. Hij heeft een instelbaar kantelfront waarachter de cd speler zit.
Het geluid wat eruit komt is top mede door de Burr & Brown converter en Mos-fet versterker.


Ghosty J

je hebt het toch ook over  4x 20 watt rms ?
in het plaatje staat 50 watt of haal ik nu 2 verschillende door elkaar?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

sj0er-D

de speakers van de vw zijn ook 20 watt RMS. de radio heeft een piek van 50 watt en een constant vermogen van 20 watt per kanaal..

Gizz

zijn er eigenlijk al autoradio's beschikbaar met een hdd?

joost

ik geloof dat sony die heeft
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

Hanky Panky

Citaat van: Gizz op december 27, 2007, 18:55:23
zijn er eigenlijk al autoradio's beschikbaar met een hdd?

JVC heeft er 1 maar dat is tevens een navigatiesysteem en daar zit een stevig prijskaartje aan vast.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

sj0er-D

Citaat van: Gizz op december 27, 2007, 18:55:23
zijn er eigenlijk al autoradio's beschikbaar met een hdd?
hmm bij deze is hij extern heel goed te doen heb ik begrepen.. dmv usb aan de achterkant is een 2,5" hdd zo aangesloten. toch weer 160GB muziek in het handschoenenkastje aangesloten :)