Vraag over projecta scherm

Gestart door Metro2005, december 24, 2007, 11:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Metro2005

Ik heb nog altijd geen fatsoenlijk schem voor mijn projector dus ik had mijn oog laten vallen op dit scherm:

link

Nou vraag ik me alleen af, er staan als afmetingen bij: 123x160 , er staat alleen niet bij wat nou de maten doen, is de 123 de hoogte of de breedte?  ??? ik neem áán dat ze bedoelen 160 breed en 123 hoog maar het staat zo raar, normaal zet je eerst de breedte neer toch?

Weet iemand of het inderdaad 160 breed is? ik heb namelijk een scherm nodig van 160 breed bij 90 hoog.

En een 2e vraag betreft een X4-tech scherm van Conrad, deze is namelijk in een perfecte verhouding 168 breed bij 94 hoog. Alleen zit daar weer een zwarte rand omheen en ik weet niet of dat nog van het schermoppervlak afgaat ??? want dan zou die weer net te klein zijn  ;D (grr)  Ohja en voordeel van het X4 scherm is dat het bijna de helft goedkoper is!

Wie heeft er wat informatie over 1 van deze 2 schermen?

Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

brtram

Schermmen zijn grofweg in 3 types te verdelen

1:1 = vierkant, wordt hoofdzakelijk gebruikt voor zakelijke presenaties
4:3 = oude tv/video formaat, hoogte = 1/3 minder dan breedte
16:9 = "widescreen"

160 x 90 wat jij zoekt, is dus een16:9 scherm.
Het door jou genoemde Projecta scherm van 160x123 is een 4:3 scherm.

Op de site van Projecta kan je alle informatie over hun schermen vinden.

Tip 1. een zwart aanloopstuk is bij een 16:9 scherm handig om het scherm op de juiste hoogte te kunnen positioneren.

Tip 2.
Kijk ook eens bij Beamax of Kingpin schermen.
Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat Projecta minder zou zijn dan deze alternatieven.

Metro2005

welke dealers verkopen beamax en kingping schermen? en is het ook mogelijk om projectiescherm op rol te kopen zodat je zelf een frame eromheen kan bouwen? Dan kan ik namelijk precies de ideale maat maken :)
Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

brtram

Dealers kan je via de fabrikant, google en de diverse vergelijkingsite's vinden.
Kom op, niet zo lui  ;D

Projectiedoek per meter is o.a. via ITC (het logo/link staat rechtsboven op het scherm)