vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

#1575
Citaat van: Bolle op maart 24, 2021, 23:24:55
Je wil dus LMS van je Synology NAS draaien? (Diskstation).
Heb zelf geen Synology, dus kan niet in al te veel detail helpen. Maar volgens mij ondersteund Synology LMS niet meer.

Sinds de NAS is geïnstalleerd heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad, als ik dat openklik zie ik naast onder andere configuratiescherm / File station / audio station enz... ook logitech Media Server. (ik vermoed dus dat dat LMS op de NAS draait zoals u het zegt).
Wanneer ik daar vroeger op klikte kwam ik bij mijn muziekmap, nu niet meer zoals je kan lezen in mijn vorig bericht.
Dit heeft altijd zo gewerkt, nu plots niet meer.
Ik kon de muziekmap ook zien op het scherm van de Squeezebox ... nu niet meer.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Martin!!!

@KayaRahnee, ik zou Kingpin eens via PM benaderen die heeft mij destijds ook meer dan voortreffelijk op weg geholpen  :thumbs-up:
mainly British stuff

quattronl

LMS werkt prima op een Syno NAS, draait hier al jaren probleemloos.
Ik doe niks vanaf een PC, alle muziek staat op de NAS. AL kan je vanaf je PC wel makkelijker LMS instellen.

Als LMS actief is op de NAS (status is 'running') en hij weet wat je muziekmap is dan zou op de SB de muziekmap moeten verwijzen naar de muziekmap op je NAS.
Ik neem aan dat het IP-adres van zowel de NAS als je SB met dezelfde cijfertjes beginnen, alleen achter de laatste punt is anders.
Beiden beginnen dus met 192.168.1.xx (al mag die '1' ook een ander getal zijn, ligt er aan hoe je thuisnetwerk ingesteld is maar dit is wel gangbaar).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

KayaRahnee

Citaat van: quattronl op maart 25, 2021, 09:23:50
LMS werkt prima op een Syno NAS, draait hier al jaren probleemloos.
Ik doe niks vanaf een PC, alle muziek staat op de NAS. AL kan je vanaf je PC wel makkelijker LMS instellen.

Als LMS actief is op de NAS (status is 'running') en hij weet wat je muziekmap is dan zou op de SB de muziekmap moeten verwijzen naar de muziekmap op je NAS.
Ik neem aan dat het IP-adres van zowel de NAS als je SB met dezelfde cijfertjes beginnen, alleen achter de laatste punt is anders.
Beiden beginnen dus met 192.168.1.xx (al mag die '1' ook een ander getal zijn, ligt er aan hoe je thuisnetwerk ingesteld is maar dit is wel gangbaar).

Zelf hiermee aan de slag gaan heeft m.i geen zin vermits ik geen idee heb wat ik waar moet zoeken.
Zo heb ik bvb. geen idee waar ik die IP adressen kan vinden, laat staan daar aanpassingen aan te doen.
De enige oplossing die ik zie is dat iemand het volledig in orde maakt voor me ... anders zal ik geen muziek meer kunnen genieten via de SBT vrees ik.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sandervg

Ik heb het ook succesvol op een syno Nas draaien. Heb je niet veel kennis voor nodig, werkt redelijk straight forward.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

KayaRahnee

Citaat van: sandervg op maart 26, 2021, 12:03:45
Ik heb het ook succesvol op een syno Nas draaien. Heb je niet veel kennis voor nodig, werkt redelijk straight forward.

Tot vorige week werkte alles hier ook nog, plots uit het niets werkte het niet meer ... heb nergens wat veranderd, nergens aan geweest.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

#1581
Vanwege de laatste "Perl" update op DSM is LMS inderdaad om zeep op Synology NAS'sen !
De kans bestaat dat dit de reden is ?

De update brengt Perl naar versie 5.28.xxxxx terwijl de vorige versie 5.24.xxxxxx was.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Citaat van: jvanhambelgium op maart 26, 2021, 12:42:14
Vanwege de laatste "Perl" update op DSM is LMS inderdaad om zeep op Synology NAS'sen !
De kans bestaat dat dit de reden is ?
De update brengt Perl naar versie 5.28.xxxxx terwijl de vorige versie 5.24.xxxxxx was.

Dat was dan toch een automatische update ... zelf heb ik handmatig geen update uitgevoerd.
Is dit omkeerbaar?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Kijk even in je package-center of de "Perl" package inderdaad 5.28 is zodat je weet dat dit de reden is.
Tja, hier kan je precies de "Perl" package vinden voor de verschillende NAS-architecturen

https://archive.synology.com/download/Package/Perl/5.24.0-0074

Dan zou je kunnen proberen gewoon lokaal te installeren ja.  Geen idee of DSM het gaat toelaten om een oudere versie terug te installeren.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

JoWa

Er is threat over dit onderwerp op LMS forum:

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?114219-LMS-stopped-working-on-Synology-after-PERL-update

Het is op te lossen, zie threat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

devkon

#1585
Bij mij heeft Perl op m'n Syno geen automatische update gekregen, dat verklaart waarom het bij mij nog steeds werkt. Perl staat wel in het lijstje van updates en staat ook bij dat LMS dan niet meer werkt. Heb ik nog even tijd om het uit te zoeken  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

KayaRahnee

Duidelijk dat ik dat zelf niet in orde ga krijgen met mijn quasi nul kennis ... zou ook niet weten waar ik hulp moet gaan zoeken.
Is dit iets wat een ITer normaal gezien kan oplossen of moet het iemand zijn die ook kennis heeft van werking SBT?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Heeft niks met de SBT te maken hoor.
In feit is de oplossing niet echt moeilijk.
Welke NAS heb je ? Wat is het model maw ?
Want dat gaat bepalen welke "spk" je nodig hebt.

Vervolgens kan met 2 klikken zelf proberen de spk gewoon even te installeren. Als de NAS 'm pakt zal LMS daarna wel terug werken. Als hij begint te zeuren dat je geen oudere paketten/release over een nieuwere kan zetten DAN gaat het wat lastiger worden roep je mischien best wat hulp in...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Citaat van: jvanhambelgium op maart 26, 2021, 14:54:01
Welke NAS heb je ? Wat is het model maw ?

Synology DS212+

Citaat van: jvanhambelgium op maart 26, 2021, 14:54:01
Want dat gaat bepalen welke "spk" je nodig hebt.

Zou niet kunnen bedenken wat dat "spk" is ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Ah ok, dus je DS212+ heeft een ARMv5 "CPU" zeg maar.

1) Download onderstaande package
https://global.download.synology.com/download/Package/spk/Perl/5.24.0-0074/Perl-armv5-5.24.0-0074.spk

Net zoals andere spulletjes die je download zal dat op je Windows ergens in de "Downloads" folder terechtkomen.


2) Ga naar DSM, dan naar "Pakketen Centrum" of zoiets.
3) Kies dan link "geinstalleerd" of zo, krijg je een lijstje met alle paketten die je op de NAS staan hebt
4) Bovenaan van dat venster staat "Manuele installatie" (naar instellingen knop)
5) Dan heb je een venster, druk op de know "browse" (sorry weet niet hoe dat in het nederlands is)
6) Navigeer nu gewoon op je eigen PC naar de "Downloads" folder waar je net dat SPK-bestand hebt naar gedownload
7) Selecteer dat en zeg dat je het wil installeren, hij zal wel waarschuwen dat je moet oppassen etc.

...wat zegt DSM dan ? Wil hij het doen of krijg je foutmelding ? Vb "pakket is ouder dan het geinstalleerde" ofzo ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Download uitgevoerd, meteen gaat het mis, krijg melding dat ik een programma moet installeren om de download te kunnen openen ... allemaal niet voor mij weggelegd. Ik ga een kennis eens vragen of hij mij wat kan verderhelpen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Citaat van: KayaRahnee op maart 26, 2021, 17:21:13
Download uitgevoerd, meteen gaat het mis, krijg melding dat ik een programma moet installeren om de download te kunnen openen ... allemaal niet voor mij weggelegd. Ik ga een kennis eens vragen of hij mij wat kan verderhelpen.
Je moet idd niet proberen het in "Windows" open te doen (want "spk" kent ie natuurlijk niet) maar gewoon "Opslaan als" in je Download folder.
Verder is alles gewoon uit te voeren in de DSM beheers-interface.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Citaat van: jvanhambelgium op maart 26, 2021, 16:11:30
2) Ga naar DSM, dan naar "Pakketen Centrum" of zoiets.
3) Kies dan link "geinstalleerd" of zo, krijg je een lijstje met alle paketten die je op de NAS staan hebt
4) Bovenaan van dat venster staat "Manuele installatie" (naar instellingen knop)
5) Dan heb je een venster, druk op de know "browse" (sorry weet niet hoe dat in het nederlands is)
6) Navigeer nu gewoon op je eigen PC naar de "Downloads" folder waar je net dat SPK-bestand hebt naar gedownload
7) Selecteer dat en zeg dat je het wil installeren, hij zal wel waarschuwen dat je moet oppassen etc.

...wat zegt DSM dan ? Wil hij het doen of krijg je foutmelding ? Vb "pakket is ouder dan het geinstalleerde" ofzo ?

Bij punt 7 geef ik het spk bestand in, daar klik ik op "volgende"  en krijg dan bericht:
Versie van het huidige pakket is 5.28.3-0077
U kunt het niet downgraden naar de oudere versie 5.24.0-0074
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Citaat van: KayaRahnee op maart 26, 2021, 18:28:35
Bij punt 7 geef ik het spk bestand in, daar klik ik op "volgende"  en krijg dan bericht:
Versie van het huidige pakket is 5.28.3-0077
U kunt het niet downgraden naar de oudere versie 5.24.0-0074

Ok dat is duidelijk. De optie is dan eigenlijk eerst het "pakket" Perl effectief te de-installeren. Ik denk wel dat het kan.
Bij de lijst van de ge-installeerde packages zal "Perl" wel ergens bij staan en kan je uit zo'n menu'tje kiezen tussen "Stoppen" en "Verwijderen" of zoiets.
Dat kan je nog eens proberen. Eerst verwijderen en dan opnieuw de SPK installeren.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Citaat van: jvanhambelgium op maart 26, 2021, 19:10:28
Ok dat is duidelijk. De optie is dan eigenlijk eerst het "pakket" Perl effectief te de-installeren. Ik denk wel dat het kan.
Bij de lijst van de ge-installeerde packages zal "Perl" wel ergens bij staan en kan je uit zo'n menu'tje kiezen tussen "Stoppen" en "Verwijderen" of zoiets.
Dat kan je nog eens proberen. Eerst verwijderen en dan opnieuw de SPK installeren.

Er is inderdaad de mogelijkheid om perl te verwijderen, maar een vraag van deze leek in de materie ... als ik perl "verwijder" veronderstel ik dat het programma perl verdwenen is en het terug moet worden geïnstalleerd of zie ik ook dat weer verkeerd?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Dat zie je helemaal goed. Maar dat doe je dan ook hé.

1) Verwijder "Perl" via de pakket-installatie tool.
2) Installeer de "oude" Perl gewoon door te kiezen "Manuele Installatie", kiest SPK ,etc,etc. en dan gaat die Perl 5.24 terug installeren.

Dat zou het wel moeten doen ja.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Blijkbaar moet ik LMS ook verwijderen als ik perl wil verwijderen ... krijg volgende melding:
Logitech Media Server is afhankelijk van dit pakket.
Maak de installatie van Logitech Media Server ongedaan alvorens dit pakket te installeren.
Allemaal nogal verwarrend/moeilijk voor een leek als ik.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jvanhambelgium

Citaat van: KayaRahnee op maart 26, 2021, 22:48:54
Blijkbaar moet ik LMS ook verwijderen als ik perl wil verwijderen ... krijg volgende melding:
Logitech Media Server is afhankelijk van dit pakket.
Maak de installatie van Logitech Media Server ongedaan alvorens dit pakket te installeren.
Allemaal nogal verwarrend/moeilijk voor een leek als ik.

Ja dan begint het lastig te worden en kan je mischien beter iemand ernaar laten kijken met kennis van zaken.
Je zou in principe "onder de motorkap" de Perl bestanden kunnen overschrijven etc.
Alternatief is idd LMS verwijderen, maar dan ben je weer je settings kwijt mogelijk etc. (geen idee of op Synology de config opgeslagen blijft als je het package wegdoet, bij vb Plex package is het wel zo dat instellingen niet verloren gaan bij verwijderen van het package zelf)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Ik ga op zoek naar iemand die mij hiermee kan verder helpen. Moest iemand zich geroepen voelen ... hulp tegen fatsoenlijke vergoeding.
Bedankt voor alle info / hulp.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sandervg

#1599
Onder motorkap zou ik echt niet aan beginnen. LMS verwijderen, Perl verwijderen, oude Perl installeren, LMS opnieuw installeren lijkt me de route. En dan ben je inderdaad je settings kwijt. Maar als je jezelf als leek bestempelt verwacht ik niet dat je hele bijzondere dingen in LMS hebt ingesteld. En je kunt van te voren even alle belangrijke settings van LMS overschrijven / schermafdrukjes maken of fotos van maken. Dan kun je het weer precies instellen zoals het was. Natuurlijk garantie tot de deur, maar dat lijkt me de enige kans die je hebt en ik zie zelf niet waarom het niet zou werken.

Heb je teamviewer geïnstalleerd op je PC? (https://www.teamviewer.com/nl/)  Dan kan iemand op afstand je computer overnemen en met een beetje geluk is het binnen een uurtje gefixed. Zo help ik mijn moeder regelmatig uit de brand :). Ik zou je er best mee willen helpen, maar ik ben zeker niet het meest gekwalificeerd hiervoor als ik mijn kennis vergelijk met andere hier op het forum. En de komende week zit ik ook in de avonden klem voor mijn werk. Maar als niemand anders je kan helpen wil ik het best proberen, maar dat wordt dan na de paasdagen ben ik bang. Je kunt me altijd een PM sturen als ik wat voor je kant betekenen.

EDIT: nog één mogelijkheid wat je kunt proberen of wat iemand voor je kan proberen: LMS niet verwijderen maar 'stoppen'. Dan kun je ook instellen bij het package center. En dan proberen om Perl te verwijderen. Je hebt een goede kans dat als LMS niet wordt uitgevoerd Perl wel gewoon verwijderd kan worden waarna je de oude versie er weer op kan zetten. Dan weet je zeker dat je geen gedoe hebt met verloren settings e.d.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian