vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Philpend

originele probleem was dat de NAS steeds in slaap viel en daar niet uit te halen was, enkel door een restart. Ben toen gaan zitten klungelen met de instellingen en ergens in dat proces ging het mis met het scannen. Inmiddels de serversoftware geherinstalleerd, maar dat hielp niet. Heb zoveel geklungeld dat ik echt niet meer wat wat ik precies gewijzigd heb. Daarom ook geherinstalleerd om weer met een schone lei te beginnen. Het lijkt erop dat de NAS en LMS nu prima functioneren (internetradio via NAS en serversoftware werken prima) enkel het scannen lukt niet waardoor ik geen bestanden kan afspelen.
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

quattronl

Je kan ook opgeven dat ie eerst het index bestand weg moet gooien en dan alles opnieuw scannen. Er kan een fout in het index bestand staan (zelf een keer gehad).

Uit je logfile kan ik weinig bijzonders ontdekken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Philpend

@quattroni: beide manieren van scannen heb ik uitgeprobeerd, allebei werken ze niet...
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Philpend

@onder13: files staan onder share/multimedia en dat is ook de map waar naar verwezen word. Dat zou dus goed moeten gaan......
Ik heb wel de muziekbestanden per CD in een subdirectory van multimedia  staan, maar dat werkte voordat de problemen begonnen prima.
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Deleted Member 2

#1229

Had je antwoord gemist. Dus: /share/Multimedia/titel cd?

Philpend

Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Deleted Member 2

#1231
Citaat van: Philpend op februari 10, 2014, 15:54:49
Ja

Voor de zekerheid:
Staat er een vink bij muziek?
Collectie wissen en alles opnieuw scannen gekozen?
Touch al een restart gedaan?


Philpend

Citaat van: Onder013 op februari 10, 2014, 16:34:36
Voor de zekerheid:
Staat er een vink bij muziek?
Collectie wissen en alles opnieuw scannen gekozen?
Touch al een restart gedaan?

Ja
Ja
Ga ik proberen, NAS al tig keer herstart, wellicht dat herstart sqb iets oplevert...............neen, helaas niets dus :-[
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

J.H

Heb je ook al naar de permissions gekeken van de Multimedia map?
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Philpend

Probleem lijkt inmiddels opgelost. Vraag mij niet hoe het kan, maar het verwijderen van alle muziekbestanden van de NAS en ze er vervolgens weer gewoon opzetten in dezelfde map werkte. Scant als een zonnetje. Mijn netwerk is nu wel overuren aan het maken om alles er weer op te zetten. Computers: Pfffffffffffffffffffffff :-X :-X :-X :-X :crazy: :crazy: :crazy:

Maar ik kan weer muziek luisteren! :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging:
Unison Research S6, squeezebox touch, MF M1 Dac, Projec classic, Scanspeak opus modified, Lehman black cube statement en wat draadjes om ze met elkaar te verbinden

Sylver

Het is zeer jammer dat Logitech nog steeds het vervelende Spotify-regio probleem niet heeft opgelost...

Je krijgt nog steeds dat bepaalde bestanden niet beschikbaar zijn voor jouw regio, terwijl ze in Spotify zelf zonder problemen afspelen.

jpmoree

Citaat van: Sylver op februari 12, 2014, 22:33:56
Het is zeer jammer dat Logitech nog steeds het vervelende Spotify-regio probleem niet heeft opgelost...

Je krijgt nog steeds dat bepaalde bestanden niet beschikbaar zijn voor jouw regio, terwijl ze in Spotify zelf zonder problemen afspelen.
Heb ik ook last van gehad toen ik de logitech spotify plugin gebruikte. Sinds enkele dagen de third party spotify plugin in de Squeezebox Server aangevinkt en heb die regio melding sindsdien niet meer gehad!

Sylver

#1237
Citaat van: jpmoree op februari 19, 2014, 17:45:31
Heb ik ook last van gehad toen ik de logitech spotify plugin gebruikte. Sinds enkele dagen de third party spotify plugin in de Squeezebox Server aangevinkt en heb die regio melding sindsdien niet meer gehad!

Third party plugin Spotify bestaat niet voor Squeezebox Touch...

jpmoree

Citaat van: Sylver op februari 21, 2014, 23:02:59
Third party plugin Spotify bestaat niet voor Squeezebox Touch...
Ontwikkeld door "Triode", aangevinkt in de Squeezebox server onder het kopje third party apps. Begrijp niet precies wat je bedoelt eigenlijk.

marcush

Ik draai met mijn SB Touch / SB server op een Synology DS212+ NAS.  Inmiddels heb ik ruim 350 CD's op de NAS staan en dat draait prima via de SBT.

Nu heb ik voor het eerst enkele studiomasters (24/192kHz) gedownload en op de Synology gezet.  Als ik deze afspeel, dan is de SBT vrijwel continu aan het bufferen (elke ca 20 seconden een paar seconden bufferen).  Zit het probleem bij de Squeezebox of bij de Synology en heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik weet dat de SBT slechts 24/96kHz ondersteunt, maar zou 20/192kHz toch zonder bufferproblemen moeten kunnen afspelen?


Midcall

Bedraad aangesloten? 24/192 files zijn erg groot, weet je zeker dat je netwerk snel genoeg is?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

jvanhambelgium

Citaat van: marcush op maart  5, 2014, 18:30:14
Ik weet dat de SBT slechts 24/96kHz ondersteunt, maar zou 20/192kHz toch zonder bufferproblemen moeten kunnen afspelen?

Het probleem KAN 'em mogelijk op je NAS zitten.
De Touch speelt "native" helemaal niet 24/192 af (toch niet zonder de nodige modding) dus je LMS gaat "transcoderen" naar een formaat dat de SBT wel kan afspelen.

DAT kan een issue zijn want daar is CPU power voor nodig...

Andere oorzaak is mischien ook het netwerk. Indien Wifi kan dit verschijnsel ook wel.
Met UTP snoertje mag het geen probleem zijn.

Hier speelt de SBT probleemloos 24/192 af met specifieke software zonder enige hickkup!

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

magicbas

Klein testje is om een 24/192 cd af te spelen en vervolgens in de resource monitor van je NAS te kijken wat dat met je CPU/RAM doet. Schiet dat vol naar de 100% dan kan je er vanuit gaan dat daar het probleem ligt, maar volgens mij is een 212+ prima in staat om dergelijke bestanden on the fly te transcoderen.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

marcush

Citaat van: Midcall op maart  6, 2014, 08:14:59
Bedraad aangesloten? 24/192 files zijn erg groot, weet je zeker dat je netwerk snel genoeg is?

sorry, was ik vergeten te melden, SBT is met kabel aangesloten.

marcush

Citaat van: magicbas op maart  6, 2014, 08:45:15
Klein testje is om een 24/192 cd af te spelen en vervolgens in de resource monitor van je NAS te kijken wat dat met je CPU/RAM doet. Schiet dat vol naar de 100% dan kan je er vanuit gaan dat daar het probleem ligt, maar volgens mij is een 212+ prima in staat om dergelijke bestanden on the fly te transcoderen.

CPU schiet inderdaard naar 100%. Blijkbaar kan de 212+ het toch niet aan  >:(

Koenio

Ik had hetzelfde buffer probleem bij hoge resolutie bestanden totdat ik de EDO plugin had geinstalleerd op mijn Touch. Nu noot meer deze problemen. Zelfs niet bij 24/192 en ik heb de Touch gewoon met Wifi spelen.

Succes: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?94512-Announce-Enhanced-Digital-Output-app-USB-Dac-and-192k-Digital-Ouput
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

devkon

Ik zou uitsluiten of hier sprake is van een bug in de SB software. Ik heb dat in ieder geval met een recente versie van SB software op mijn ReadyNAS (Linux) aan de hand gehad. Het symptoom is dat het proces de CPU zowat opeet bij (bepaalde) highres formaten. Ik weet de details niet meer precies.

Ik weet niet of je dit probleem ook hebt met andere highres bestanden?
Anders zou je misschien zo'n bestand kunnen downsampelen naar 24/88 en opnieuw proberen?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

marcush

#1247
Ik heb zojuist de servicedesk van Wifimedia gesproken, waar ik de NAS/SBT heb aangeschaft. Zij noemden ook de Enhanced Digital Output applet.  Deze heb ik inmiddels geinstalleerd en output op "digital only" gezet.

Bufferprobleem opgelost  ;D  en naar het schijnt, speelt de SBT nu ook 24/192kHz af. Ben benieuwd of ik het verschil ga merken.

Bedankt voor jullie reacties!

ll0ll

Kan ik nou ook de flacjes die ik op mn Synology NAS (thuis) heb staan op mijn Logitech Radio die ik op mn werk heb staan afspelen?
Of moet die Logitech Radio in hetzelfde netwerk als waar de NAS in staat staan?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

magicbas

Citaat van: ll0ll op maart 13, 2014, 14:52:59
Kan ik nou ook de flacjes die ik op mn Synology NAS (thuis) heb staan op mijn Logitech Radio die ik op mn werk heb staan afspelen?
Of moet die Logitech Radio in hetzelfde netwerk als waar de NAS in staat staan?

in de normale situatie moet de LMS software en de player zich in hetzelfde netwerk bevinden. Ik kan me echter zo voorstellen dat het theoretisch mogelijk is om dit via een achterdeur aan te passen, maar vraag me niet hoe :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L