vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pinohelmond

Inmiddels de Touch analoog aangesloten met goede tulipkabels met vergulde connectoren. Een wereld van verschil en nu klinkt het meer dan acceptabel  .
Op deze manier is het toch wel een toevoeging al is het maar vanwege de eenvoud en mogelijkheid tot internetradio.
S-Booster is besteld en ook Canare 4S11 speakerkabel om de fronts te bi-wiren. Als het goed is komen de spullen nog voor het weekend binnen!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

vwtune

Ik heb een heel vreemd probleem en weet niet waar aan het kan liggen;
Voorheen stond al mijn muziek op een Netgear 2000DUO nas. speelde altijd vlekkeloos.
Sinds kort heb ik een nieuwe NAS: Thecus N4200ECO. Squeezeboxserver op geinstalleerd, al mijn muziek van de ene nas naar de nieuwe nas gekopieerd. En nog wat kleine instellingen gedaan.
Muziek laten scannen en afspelen maar. Ik dacht: Zo, zo... dat gaat probleemloos! zelfs de covers liet ie ook meteen zien. Tot ik een album ging afspelen die alleen bestaat uit een cue en een wav file. Het probleem: alleen nummeer 1 speelt ie af, en dat loopt ie. Ook al zeg je skip of next hij blijft alleen het eerste nummer spellen, dit doet ie bij alle albums die bestaan uit een cue en wav file. Terwijl ie wel de tracknaam van de andere track laat zien. Ik heb ook weer een complete scan laten uitvoeren maar ook dit had geen succes.

Iemand een idee?
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

devkon


Gewoon wat gedachtes hierover.

Ik weet niet hoe je de cue/wav file afspeelt, maar je zou eens kunnen proberen om op de directory te gaan staan, en dan pijltje naar rechts. Niet in de directory de cue afspelen.
Verder kun je eens proberen als je hem converteert naar flac en de cue aanpast, of dat wat uitmaakt. Ik heb zelf wel eens problemen met wav/cue files gehad.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Xstream

#728
Citaat van: vwtune op oktober  7, 2011, 14:39:17
Ik heb een heel vreemd probleem en weet niet waar aan het kan liggen;
Voorheen stond al mijn muziek op een Netgear 2000DUO nas. speelde altijd vlekkeloos.
Sinds kort heb ik een nieuwe NAS: Thecus N4200ECO. Squeezeboxserver op geinstalleerd, al mijn muziek van de ene nas naar de nieuwe nas gekopieerd. En nog wat kleine instellingen gedaan.
Muziek laten scannen en afspelen maar. Ik dacht: Zo, zo... dat gaat probleemloos! zelfs de covers liet ie ook meteen zien. Tot ik een album ging afspelen die alleen bestaat uit een cue en een wav file. Het probleem: alleen nummeer 1 speelt ie af, en dat loopt ie. Ook al zeg je skip of next hij blijft alleen het eerste nummer spellen, dit doet ie bij alle albums die bestaan uit een cue en wav file. Terwijl ie wel de tracknaam van de andere track laat zien. Ik heb ook weer een complete scan laten uitvoeren maar ook dit had geen succes.

Iemand een idee?
Wat ik meestal doe is met een cue splitter de Flac's gewoon naar losse nrs omzetten ipv 1 grote file + cue. Ik vermoed dat de SB wat probs heeft met de Cue normaal uit te lezen en een bepaald "breekpunt" na 't 1e nummer niet begrijpt / goed leest. Maakt navigeren en nr kiezen sowieos makkelijker.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

vwtune

ik heb hem nu geupgrade naar 7.6.2 en hij doet het weer als voorheen! gelukkig.
Denon avr X4200 Denon PMA 1500ae
Playstation 4
Dune Smart D1
Focal Chorusr - BK XXL400 FF Sub - Samsung 75MU8000

RienkJ

Heeft iemand al ervaring met de squeezebox icm een buffalo nas?

RJ

Alco

Citaatik heb hem nu geupgrade naar 7.6.2 en hij doet het weer als voorheen! gelukkig.
Ah, da's goed om te horen. :)  Wel vreemd overigens... ik heb onlangs hetzelfde gedaan en telkens als ik dan de SB weer opstart, krijg ik steeds weer de melding dat er een nieuwe update geïnstalleerd kan (lees: moet) worden.
(het gekke is... dat na die update naar 7.6.2 de SB aangeeft dat de nieuwe update 7.5.5 is!!)  :wacko: :sleepy:

maar goed... je bericht heeft me aan 't twijfelen gezet... ik zal 't nog ééén kans geven.
(van de inmiddels al vele 'updates' die ik heb gehad)

Ik kan nu met 7.5.5 wel weer internetradio beluisteren, maar alleen met de PC aan.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#732
Heb nu ook 7.6.2 eerst geïnstalleerd....
Op zich werkt alles net zo als met m'n vorige 7.5.5. versie (op zich al een prestatie en opluchting)

Wat ik nu echter vreemd vind is... als ik de SB via het touchscreen aanzet, heb ik maar 3 opties in 't hoofdmenu waar ik uit kan kiezen. Als ik 'm met de AB aanzet, zie ik veel meer. (mijn muziek, internetradio, nieuwe muziek, favorieten, mijn toepassingen, instellingen, etc)

Ook kan ik nog steeds niet overschakelen naar mysqueezebox.com, om zodoende bijvoorbeeld internet-radio favorieten te beluisteren, met de PC uit. Ook kan ik 't hoofdmenu niet wijzigen/vereenvoudigen, wat voorheen (soms!) wel kon.
Dan kon je blokjes 'aanvinken'  welke toepassingen je wel weergegeven wou hebben in 't hoofdmenu en wat niet.

Achja... heb me er al min of meer bij neergelegd dat 't ding vaak een eigen wil heeft en Logitech 't niet moet hebben van stabiliteit en service. (daar is de prijs dan vaak ook naar)

Ben al blij dat ik niet opeens weer -tig albums opeens mis na de zoveelste update en dat (bijna) alles nog werkt.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 14:45:32
Heb nu 7.6.1 eerst geïnstalleerd.... (een nieuwere versie is er niet volgens m'n SB)
Op zich werkt alles net zo als met m'n vorige 7.5.5. versie (op zich al een opluchting)

Wat ik nu echter vreemd vind is... als ik de SB via het touchscreen aanzet, heb ik maar 3 opties in 't hoofdmenu waar ik uit kan kiezen. Als ik 'm met de AB aanzet, zie ik veel meer. (mijn muziek, internetradio, nieuwe muziek, favorieten, mijn toepassingen, instellingen, etc)

Hier een klikje doen en dan start de download van een beta versie van 7.6.2 ik draai deze versie nu ook en lijkt iets soepeler te werken dan 7.6.1.

Alco

#734
Bedankt H B, maar had net voor je reactie de eerste zin in mijn bericht al veranderd... had de 7.6.2. versie gevonden en geïnstalleerd.

Ik merk geen enkel verschil met de 7.5.5. versie die ik hiervoor had , om eerlijk te zijn.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 14:56:34
Bedankt H B, maar had net voor je reactie de eerste zin in mijn bericht al veranderd... had de 7.6.2. versie gevonden en geïnstalleerd.

Ik merk geen enkel verschil met de 7.5.5. versie die ik hiervoor had , om eerlijk te zijn.

Ik had ergens gelezen dat 7.5.3 nog de meest stabiele versie is, of heb je die al gehad?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

H B

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 14:56:34
Bedankt H B, maar had net voor je reactie de eerste zin in mijn bericht al veranderd... had de 7.6.2. versie gevonden en geïnstalleerd.

Ik merk geen enkel verschil met de 7.5.5. versie die ik hiervoor had , om eerlijk te zijn.

Ik draai hem op een NAS en had met versie 7.6.1 problemen met bepaalde plugins en met versie 7.6.2 zijn die er niet meer vandaar "loopt soepeler" als je wil kan je hier een versie van LogitechMediaServer binnenhalen dat is de opvolger van SqueezeboxServer.

Alco

Heb nu ook 7.2.2 geïnstalleerd,.... wederom geen enkel verschil met 7.6.1 , 7.6.2 of 7.5.5.  :(

Kan nog steeds de menu opties niet aanpassen/vereenvoudigen en ook nog steeds niet overschakelen om internet-radio favorieten te beluisteren.

CitaatIk had ergens gelezen dat 7.5.3 nog de meest stabiele versie is, of heb je die al gehad?
Hmm,..goede vraag. Niet dat ik me kan herinneren. Is 't proberen waard, bedankt. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#738
Wow.... ik heb net in 7.7.0 een paar internetradio stations opgeslagen als favorieten.

Toen ik even later de SB uit en daarna weer aandeed, en in 't hoofdmenu 'favorieten' selecteerde, stond bovenaan de zojuist opgeslagen favorieten de optie 'favorieten uit mysqueezebox.com'. :smile:
Als ik daar op klik, krijg ik weer alle favoriete stations te zien die ik maaanden geleden opgeslagen had, maar dus niet meer af kon spelen.  :smile:

En..... als ik de PC niet aan heb staan, en dan 'favorieten' selecteer, laat ie automatisch alleen de radiostations zien die ik voorheen in mysqueezebox.com heb opgeslagen.  :happy:

Kortom....7.7.0 wint 't tot nu toe... alleen nog jammer en vreemd dat ik niet zoals 'vroeger' het hoofdmenu kan aanpassen en zo wat simpeler/overzichtelijker maken.
(ik hoef geen toep-gallerie, extra's, speelt-nu, etc te zien. Alleen 'mijn muziek', internet-radio', 'favorieten' en 'instellingen' is ruim voldoende)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 15:57:48
Wow.... ik heb net in 7.7.0 een paar internetradio stations opgeslagen als favorieten.

Toen ik even later de SB uit en daarna weer aandeed, en in 't hoofdmenu 'favorieten' selecteerde, stond bovenaan de zojuist opgeslagen favorieten de optie 'favorieten uit mysqueezebox.com'. :smile:
Als ik daar op klik, krijg ik weer alle favoriete stations te zien die ik maaanden geleden opgeslagen had, maar dus niet meer af kon spelen.  :smile:

En..... als ik de PC niet aan heb staan, en dan 'favorieten' selecteer, laat ie automatisch alleen de radiostations zien die ik voorheen in mysqueezebox.com heb opgeslagen.  :happy:

Kortom....7.7.0 wint 't tot nu toe... alleen nog jammer en vreemd dat ik niet zoals 'vroeger' het hoofdmenu kan aanpassen en zo wat simpeler/overzichtelijker maken.
(ik hoef geen toep-gallerie, extra's, speelt-nu, etc te zien. Alleen 'mijn muziek', internet-radio', 'favorieten' en 'instellingen' is ruim voldoende)

Dat is zeker goed nieuws, alleen jammer dat er iedere keer weer features verdwijnen, weird.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alco

#740
Ahum,....het goede nieuws was helaas (weer) van korte duur.  :sleepy: :sarcasm:

Nu kan ik wel internetradio beluisteren zonder PC aan, maar... nu kan 't (damesplasser)ding weer geen verbinding maken met m'n PC... dus kan opeens geen muziek van HD meer afspelen.

Hij geeft aan verbinding te maken (duurde normaal amper 1 seconde, zo snel ging 't) en nu blijft ie maar 'verbinding maken met', om uiteindelijk aan te geven dat ie problemen heeft en je kunt kiezen uit:"opnieuw proberen" of 'collectie wisselen"  :dontgetit: :crazy:

edit: nu geeft ie opeens weer aan dat er een nieuwe update is die ik moet installeren... (3x raden...)  7.7.0!!!!!
Die had ik dus nog geen uur geleden geïnstalleerd...  ik wordt er zo langzamerhand wel heel moedeloos van. :(

2e edit: na even de stekker er uit gehaald te hebben, lijkt 't nu weer aardig te werken.
Wel is 't zo dat de SB nu geen cover-art meer laat zien.  (en zo blijft er altijd wel weer iets, wat niet klopt)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kwabbernoot

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 15:57:48
Kortom....7.7.0 wint 't tot nu toe... alleen nog jammer en vreemd dat ik niet zoals 'vroeger' het hoofdmenu kan aanpassen en zo wat simpeler/overzichtelijker maken.
(ik hoef geen toep-gallerie, extra's, speelt-nu, etc te zien. Alleen 'mijn muziek', internet-radio', 'favorieten' en 'instellingen' is ruim voldoende)

Ik heb geen idee hoe het op jouw squeezebox werkt maar op mijn duet kan ik bv op mijn toepassingen gaan staan en dan de "+" knop indrukken. Daar krijg ik nu de mogelijkheid het te verwijderen of omhoog of omlaag te brengen in het menu. Dat was eerder anders maar nu werkt dat zo bij mij.

Groeten...

Alco

#742
Heb zojuist de laatste 7.7.0 versie verwijderd en één van de oudere versies van SB server gevonden en geïnstalleerd.

Wat een verademing... ik kan nu weer als vanouds de keuze opties in 't hoofdmenu wijzigen, waardoor alleen datgene in het display verschijnt wat ik gebruik en geen overige toeters en bellen.  :smile:
Ook heb ik eindelijk m'n cover-art weer terug. :smile:

Volgens het display kan ik ook weer overswitchen naar mysqueezebox.com om m'n radio-station favo's te beluisteren (zonder PC aan), maar daar waag ik me voorlopig nog maar niet aan. (te bang dat 't dan weer hommeles is)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Bedankt voor je tip Kwabbernoot. Op die manier heb ik 't nog nooit geprobeerd.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Heb even wat vraagjes mbt Squeezebox Touch. Deze is aangeschaft door mijn vader als upgrade vanaf de Classic. Hij had deze aangesloten en werkte direct (volgens hem). Nou dat was een illusie, het werkte niet, laat staan de Touch zag de Synology Nas niet eens.

Heb de Synology Nas geupgrade naar DSM3.2 en de Squeezebox package van 7.2 naar 7.5 geupdate (package wat synology aanbied). Nu gaf die gisteren aan dat die de Diskstation zag, maar de Squeezebox wilde de library compleet opnieuw scannen. Dat gaat echt tergend langzaam.... (Synology 207+ bottleneck?)

Nu is mijn vraag dient de library compleet gescanned te worden? Of kan je zonder scannen wel draaien? Want om na 4 uur te constateren dat er maar 4000 entries van de 18000 zijn gescannend... of zijn er slimmere manieren om dit te stroomlijnen?

quattronl

De eerste keer scannen duurt idd heel lang. Tijdens het scannen kan je idd niet luisteren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kingpin

Hoe zet ik de Touch "geheel" uit zoals het geval is bij de Duet en SqueezeRadio?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

johan d

#747
Citaat van: Kingpin op november 17, 2011, 14:30:53
Hoe zet ik de Touch "geheel" uit zoals het geval is bij de Duet en SqueezeRadio?
gaat niet. de Duet kan je toch ook niet geheel uitzetten?
of je moet de stekker uittrekken...

Kingpin

Citaat van: johan d op november 17, 2011, 15:19:43
gaat niet. de Duet kan je toch ook niet geheel uitzetten?
of je moet de stekker uittrekken...
Bij de Duet moet je de power knop vasthouden net zoals bij de SqueezeRadio zodat deze geheel uitgaat (voor de Duet in ieder geval de WiFi Remote), dus blijkbaar werkt dit niet bij de Touch, jammer, onnodig stroomverbruik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Citaat van: quattronl op november 17, 2011, 10:50:31
De eerste keer scannen duurt idd heel lang. Tijdens het scannen kan je idd niet luisteren.

Hmm nou het is gelukt, het is allemaal gescand en het werkt weer naar behoren. Een upgrade van Classic naar Touch ging software matig niet helemaal vlekkenloos als ik mij had voorgesteld. Maar goed het werkt.

Wel bizar het verschil tussen een DS207+ en een DS209II+. De laatste is van mij en deed er 1 uurtje over om alles te scannen en verwerken. De DS207+ had er bijna 6 uur voor nodig.