vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

m.k

#700
Weet iemand hoe je kan instellen dat de albums gesorteerd moeten worden op Artiest i.pv. Albumtitel (in het menu albums)? Ik ben overgestapt naar versie 7.6.1. en kan het niet meer terugvinden.

Edit: het was een instelling in squeezepad. Dat is iig weer voor elkaar. Maar kan je bovenstaande sortering ook toepassen op de squeezebox zelf? Begin nu een beetje te twijfelen.

jowi

Als je met Squeezeserver 7.5.3 in De Squeezepad ipad app of in de Squeezebox ipad app, op een muziek FOLDER drukt en even ingedrukt houd, dan krijg je een popup menu met drie items, de onderste is 'afspelen'. Dit gebruik ik altijd om een folder of folderstructuur, direct af te spelen. Zet je de app ook op random, dan speelt ie dus alles in die folder of folderstructuur, random af. Kan iemand dit eens proberen met de laatste squeezeserver versies? Ik krijg het daarmee niet voor elkaar, maar dus wel met 7.5.3...

m.k

Citaat van: jowi op september 10, 2011, 18:30:43
Als je met Squeezeserver 7.5.3 in De Squeezepad ipad app of in de Squeezebox ipad app, op een muziek FOLDER drukt en even ingedrukt houd, dan krijg je een popup menu met drie items, de onderste is 'afspelen'. Dit gebruik ik altijd om een folder of folderstructuur, direct af te spelen. Zet je de app ook op random, dan speelt ie dus alles in die folder of folderstructuur, random af. Kan iemand dit eens proberen met de laatste squeezeserver versies? Ik krijg het daarmee niet voor elkaar, maar dus wel met 7.5.3...

Heb het getest met een folder met daarin 2 losse folders / albums (cd 1 en 2). Deze heb ik op jouw manier ingeladen in de playlist. Met random op spelen op lied worden alle nummers uit de 2 folders random afgespeeld.

Volgens mij werkt het binnen 7.6.1 zoals jij zou willen.

jowi

Apart... zal ik het nog maar een keer proberen dan. Ik kreeg het met latere versies gewoon niet voor elkaar...

jowi

Ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben vorige keer, nu 7.6.1 opnieuw geinstalleerd en inderdaad, het werkt zoals ik het wil :worship:

Pinohelmond

Wat word als beter ervaren door de gebruikers hier: Squeezebox Touch optisch aansluiten of via tullip?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Kingpin

Citaat van: Pinohelmond op september 26, 2011, 12:13:03
Wat word als beter ervaren door de gebruikers hier: Squeezebox Touch optisch aansluiten of via tullip?
RCA (tulp) heeft een grotere bandbreedte dan optisch.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mtissink

Citaat van: Pinohelmond op september 26, 2011, 12:13:03
Wat word als beter ervaren door de gebruikers hier: Squeezebox Touch optisch aansluiten of via tullip?
Enkele (digitale) tulp of dubbele (analoge) tulp? Dat hangt af welke de betere kwaliteit DAC heeft.
Zelf persoonlijk vind ik bij de digitale aansluiting de tulp wel beter klinken dan de optische toslink.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Citaat van: mtissink op september 26, 2011, 12:20:54
Enkele (digitale) tulp of dubbele (analoge) tulp? Dat hangt af welke de betere kwaliteit DAC heeft.
Zelf persoonlijk vind ik bij de digitale aansluiting de tulp wel beter klinken dan de optische toslink.

Een dubbele (rood/witte) tulp bedoel je neem ik aan toch?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

mtissink

Citaat van: Pinohelmond op september 26, 2011, 13:40:43
Een dubbele (rood/witte) tulp bedoel je neem ik aan toch?
1) Dubbele, inderdaad rood/wit, is analoog.
2) Enkele, vaak oranje, is digitaal.
3) De toslink, optisch (met het rode lampje) is ook digitaal.

Bij 1 maak je gebruik van de DAC van de Squeezebox Touch
Bij 2 en 3 maak je geen gebruik van die DAC, maar bijv van je receiver of losse DAC
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Citaat van: mtissink op september 26, 2011, 13:45:01
1) Dubbele, inderdaad rood/wit, is analoog.
2) Enkele, vaak oranje, is digitaal.
3) De toslink, optisch (met het rode lampje) is ook digitaal.

Bij 1 maak je gebruik van de DAC van de Squeezebox Touch
Bij 2 en 3 maak je geen gebruik van die DAC, maar bijv van je receiver of losse DAC


Duidelijk! Dank je.

Heb alle 3 de kabels thuis liggen dus zal het eens proberen wat voor mij het beste klinkt.
Bij optie 1 zou ik direct naar de stereo eindversterker kunnen, bij optie 2 en 3 moet ik langs de receiver. Ben benieuwd wat het beste gaat klinken!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Ejorne

Citaat van: Pinohelmond op september 26, 2011, 14:23:11
Bij optie 1 zou ik direct naar de stereo eindversterker kunnen

Pas op met deze aanlsuiting!
De Touch zal waarschijnlijk wel een volume regeling hebben maar misschien dat die het dynamische bereik aantast. Maar belangrijker nog de uitgangsspanning van de touch. Het geluid zal weleens oorverdovend (en misschien zelfs speaker slopend?) hard kunnen staat op deze manier aangesloten...

(maar vraag ik mij af, staat je eindversterker al in de keten aangelsoten? Zo ja, heeft deze dan wel de mogelijkheid om de touch er ook nog bij aan te sluiten? )

mtissink

Inderdaad Ejorne, precies wat je zegt...!
Ik zou ook zeker niet vertrouwen op de volumeregeling van de Touch aangezien dit met een aanraking gedaan kan zijn.... :blink:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Ben nu aan het spelen met optie 2. Andere opties niet geprobeerd.
Met verloopjes zou de Touch volgens mij op de eindversterker moeten kunnen maar ga dat nog maar ff niet proberen na jullie tips / waarschuwingen.

Het valt me op dat de Touch kwalitatief toch wel minder is als de CD-speler al is het erg afhankelijk van de gedownloade mp3/flac etc.
Leuk om erbij te hebben maar of hij veel gebruikt gaat worden is nog even de vraag.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

mtissink

Citaat van: Pinohelmond op september 27, 2011, 08:01:16
Het valt me op dat de Touch kwalitatief toch wel minder is als de CD-speler
Dat is mij ook helaas al meerdere malen opgevallen. Daarom komt er vandaag of morgen ook een veel betere DAC :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pinohelmond

Niet alleen mp3/flacs die gedownload zijn klinken minder maar ook internetradio is stukken minder dan gewoon FM Tuner.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

T_I

Met de classic en de v1 heb ik hier, met externe DAC en fatsoenlijke coax digitale interlink, geen last van. Sterker nog, de zelf geripte CD's (FLAC) klinken op de Classic beter dan de CD speler en internet radio (Radio 2 en Lelystad) klinken beter dan FM. (al was Radio 2 hier bagger tot ze de zenders opschroefde, zelfs voor de brand in 2 zendmasten)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Pinohelmond

#717
Wellicht ligt het aan aan de kwaliteit van mijn kabeltje wat de squeezebox verbind met de receiver. Is gewoon een prutkabeltje van een paar euro. Zou een betere kabel, bijvoorbeeld deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115451.0 veel verbetering geven of is dat te verwaarlozen?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

mtissink

#718
Citaat van: Pinohelmond op september 29, 2011, 15:18:17
Wellicht ligt het aan aan de kwaliteit van mijn kabeltje wat de squeezebox verbind met de receiver. Is gewoon een prutkabeltje van een paar euro. Zou een betere kabel, bijvoorbeeld deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115451.0 veel verbetering geven of is dat te verwaarlozen?
Iets.. niet veel (is mijn vermoeden)
Echter doet het gevoel natuurlijk ook veel.. :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T_I

Citaat van: Pinohelmond op september 29, 2011, 15:18:17Wellicht ligt het aan aan de kwaliteit van mijn kabeltje wat de squeezebox verbind met de receiver. Is gewoon een prutkabeltje van een paar euro. Zou een betere kabel, bijvoorbeeld deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115451.0 veel verbetering geven of is dat te verwaarlozen?

Ik verwacht dat ie verbetering geeft, als je nu een digitale interlink type vissnoer (de zut die meegeleverd is) gebruikt. Heb je al een 'betere' kabel kan het verschil subtiel zijn. (hoeft niet) Ik heb  de Classic niet beluisterd met een andere kabel dan de nu aangesloten VdHull First.

Ga je CD vergelijken, rip dan een eigen CD naar flac en luister dan afwisselend cd (ook op dezelfde DAC natuurlijk, wel eerlijk spelen) en de Touch.

Ik heb nu de stroomvoorziening achter 2 simpele netfilters (Gamma) zitten en misschien dat dat de voeding ook meespeelt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mtissink

Citaat van: T_I op september 29, 2011, 15:56:34
Ik heb nu de stroomvoorziening achter 2 simpele netfilters (Gamma) zitten en misschien dat dat de voeding ook meespeelt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Het digitale signaal zal er minder baat bij hebben dan de analoge, maar het zal zeker uitmaken.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T_I

Een schone voeding zal best uitmaken voor je DAC gok ik zo.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mtissink

Citaat van: T_I op september 29, 2011, 16:26:31
Een schone voeding zal best uitmaken voor je DAC gok ik zo.
Dat weet ik wel zeker. Dan moet je em alleen wel van de squeezebox gebruiken. Met een digitale kabel worden de bits&bytes overgebracht naar de DAC van in dit geval, bij PinoHelmond, de Marantz receiver.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T_I

Tja, in die specifieke omgeving kan het iets minder uitmaken. Ik heb overigens ontstoorde sloffen (2 stuks) waar de gehele stereo achter zit, dus ook de door mij gebruikte externe TEAC DAC.

Of de kabel waar PinoHelmond naar verwijst een verbetering geeft, ligt aan de rest van de set. Als het, in verhouding met de rest van de bekabeling, een dure kabel is zou ik deze niet aanschaffen of tegelijk ook goede speakerkabels.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

MovieMax

Ik heb de Touch via een digitale interlink aangesloten: een Apogee wyde eye. Levert een veel betere sound dan optisch. Analoog uit heb ik niet uitgeprobeert. De D/A conter van de receiver is beter dan van de Touch. Gebruik je een analoog dropvetertje als digitale link, dan krijg je allemaal dropouts.

Je zou nog de server de flac files om laten zetten naar pcm. Dit zit onder advanced -> formats. Bij mij hoor ik nauwelijks verschil.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701