vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pinohelmond

Citaat van: Alco op september  8, 2011, 09:56:14
Dit zou in theorie inderdaad moeten kunnen, maar....
(weer een minpunt van Logitech) in de praktijk blijkt dit in de meeste gevallen niet (goed) te werken!

Je kunt dus het beste je muziek op een PC/laptop/Mac/NAS hebben staan.
Er zijn maar een handjevol merken HD's die wel rechtstreeks werken op de SB Touch, zonder tussenkomst van PC.
(op die manier vraag je namelijk erg veel van de Touch en als 't al werkt, kan deze regelmatig gaan haperen)

Je kunt ook bij de Touch via z'n eigen AB het volume regelen.
(al zou dit in principe iets minder goed moeten klinken, dan de manier die Pinohelmond beschrijft)

Wat volumeregeling betreft, als dit via de squeezebox touch zelf kan dan kan ik deze direct op de stereo eindversterker aansluiten zodat ik speel zonder tussenkomst van de Marantz receiver. Dit zou de geluidskwaliteit ten goede moeten komen aangezien de eindversterker in een wat andere klasse zit dan de Marantz SR6004 receiver.

De squeezebox rechtstreeks op een HD is eigenlijk een vereiste. Zie het niet zitten om continu de laptop aan te moeten hebben. Lastig allemaal dit...
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Ralph71

Citaat van: PorscheHD op september  8, 2011, 10:15:44
Iemand ervaring met de Squeeze Upgrade? Die best of both worlds gebeuren?

Bij de Duet een groot verschil, geluid wordt aanzienlijk verbeterd.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

evilniek

Citaat van: Pinohelmond op september  8, 2011, 10:56:00
De squeezebox rechtstreeks op een HD is eigenlijk een vereiste. Zie het niet zitten om continu de laptop aan te moeten hebben. Lastig allemaal dit...

Een hd rechtstreeks aansluiten op de SBT, word door de meeste mensen afgeraden. Zeker als je een grote muziek-collectie hebt, trekt ie voor geen meter.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alco

#678
CitaatHoezo? Ik ken de Touch verder niet, maar een USB HD aansluiten, lijkt me toch geen probleem (wordt ondersteund blijkbaar)? Lijkt me dan ook niet uit te maken welk merk/type verder.

Het is op zich ook geen probleem... het past wel, maar de Touch zal 'm OF niet herkennen (in mijn geval met een Lacie en WD HD) OF hij werkt, maar met regelmatig problemen. (precies zoals Pinohelmond net heeft uitgelegd)
Het blijkt in de praktijk wel uit te maken wel merk HD je hebt. Ik las een keer op een forum, onder meerdere gebruikers van de Touch, dat een Toshiba HD wel vaak goed werkt, rechtstreeks op een Touch.  (maar Toshiba kom je weer zelden tegen)

Dat de Touch zou werken met een externe HD rechtstreeks op de Touch is weer zo'n "slimme" zet geweest van Logitech, omdat ze er wel mee adverteren, maar in de praktijk blijkt 't vaak niet/niet goed te werken.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Ok, bedankt voor deze toelichting.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

T_I

#680
Citaat van: PorscheHD op september  8, 2011, 10:15:44Iemand ervaring met de Squeeze Upgrade? Die best of both worlds gebeuren?

Naar ik heb begrepen is het een wereld van verschil... mits je de interne DAC gebruikt en 'm analoog op de versterker aansluit. Als je een externe DAC gebruikt schijn je geen verschil te horen. Met de TEAC als externe DAC heb ik tussen de v1 en de classic geen enkel verschil gehoord. Grote kans dat de verschillen tussen Classic zonder en met upgrade even groot zullen zijn.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

devkon

Qua voeding upgrade. Ik heb een Duet, digitaal aangesloten op mijn Lexicon. Ik hoor niet veel verschil. Een kameraad ook niet bij mij.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

T_I

Hier zit het spul aangesloten op een slof met simpel netfilter (gamma of praxis ding) en het zou kunnen dat deze de stroom net netjes genoeg levert dat aanvullende stabilisatie niet echt nodig is. (al kan ik me heel goed voorstellen dat stabilisatie bij DAC of motor aangedreven bronnen ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Ik heb ook digitaal, dus dan ga ik daar geen geld aan uitgeven. Eerst maar een netsnoer voor mijn versterker ;D

T_I

Kijk eens of je bij Gamma/Praxis een tafeldoos met netfilter kan vinden. De mijne kwam geloof ik bij Gamma vandaan, maar weet het niet zeker en de Praxis zit er tegenover. Dat kan al heel wat schelen.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Ik heb al een HTS1000 van Monster er tussen. Moet alleen de dropveter van de versterker nog vervangen en dan heb ik alles gehad.  :slapping: SB doe ik niet want 135euro is een hoop geld voor geen verschil ;)

skank1

Citaat van: PorscheHD op september  9, 2011, 14:33:21
Ik heb al een HTS1000 van Monster er tussen. Moet alleen de dropveter van de versterker nog vervangen en dan heb ik alles gehad.  :slapping: SB doe ik niet want 135euro is een hoop geld voor geen verschil ;)


beantwoord jij even mijn pm ivm SB
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

PorscheHD

#687
Ik zie geen PM skunk? Stuur even een nieuwe als je wil.....

Alco

#688
Gisteravond Logitech maar weer 'ns een kans gegeven, en de beruchte 7.6.1 versie weer geïnstalleerd.
Helaas,...ze hebben 't nog steeds niet opgelost... :confused: :sleepy:

Direkt na de update gaf de SB weer aan...Er is een 'nieuwe' update beschikbaar, en ik kon niks anders doen dan die ook maar weer installeren.... welke was dat ?  7.5.5! :blink:

Muziek vanaf HD/PC afspelen werkt dus prima, maar overschakelen naar Mysqueezebox.com om internetradio-favorieten te beluisteren is nog steeds niet mogelijk.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Citaat van: Alco op september 10, 2011, 10:08:47
Gisteravond Logitech maar weer 'ns een kans gegeven, en de beruchte 7.6.1 versie weer geïnstalleerd.
Helaas,...ze hebben 't nog steeds niet opgelost... :confused: :sleepy:

Direkt na de update gat de SB weer aan...Er is een 'nieuwe' update beschikbaar, en ik kon niks anders doen dan die ook maar weer installeren.... welke was dat ?  7.5.5! :blink:

Muziek vanaf HD/PC afspelen werkt dus prima, maar overschakelen naar Mysqueezebox.com om internetradio-favorieten te beluisteren is nog steeds niet mogelijk.

Ik draai zelf met het volgende;
SBtouch Firmware: 7.5.3-r9377,
Squeezebox Server: 7.5.3 - r31792

Heb je al wel is de 'home' knop op de AB geprobeerd? Dan over-ride je de update procedure, als het goed is. Ik dacht dat 7.4.5 de laatste 'stabiele' Firmware versie is.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

johan d

ik draai hier al een paar weken zonder problemen 7.6.1...? op een Vortexbox ism SB Duet...

Kingpin

Waarom wil je zonodig updaten, als alles goed werkt, zitten er specifieke dingen in de Release Notes die van groot belang zijn?
Ik doe het niet meer, wat een gekloot telkens en idd altijd problemen om 'm fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Als er een major update is die van belang is wil het wel doen, anders lekker zo laten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#692
Citaateb je al wel is de 'home' knop op de AB geprobeerd?
Yep, al geprobeerd, maar bedankt voor de tip.

CitaatWaarom wil je zonodig updaten, als alles goed werk
Van mij hoeft 't ook niet zo nodig hoor, en het belangrijkste werkt nu op zich weer goed. (muziek afspelen vanaf HD), maar het zou mooi meegenomen zijn als ik ook m'n internet-radio favorieten weer eens zou kunnen beluisteren.
(zondat dat de PC daarvoor aan hoeft te staan dus)  Dat kan dus nog steeds niet.

Maar voorlopig laat ik 't ook mooi voor wat 't is...  
(overweeg zelfs om weer een CD-speler (erbij) aan te schaffen. Begin 't toch wel te missen. Het feit dat je gewoon iets tastbaars in handen hebt, en de titels en info gewoon duidelijk vanaf 't hoesje kunt bekijken i.p.v. zo'n ieniemienie schermpje. En... een CD-speler oogt ook aantrekkelijker dan zo'n klein, plastic 'digitaal fotolijstje') :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Citaat van: Alco op september 10, 2011, 11:49:12
(overweeg zelfs om weer een CD-speler (erbij) aan te schaffen. Begin 't toch wel te missen. Het feit dat je gewoon iets tastbaars in handen hebt, en de titels en info gewoon duidelijk vanaf 't hoesje kunt bekijken i.p.v. zo'n ieniemienie schermpje. En... een CD-speler oogt ook aantrekkelijker dan zo'n klein, plastic 'digitaal fotolijstje') :sigh:


Waarom investeer je niet in een NAS? werkt echt mooi hoor, misschien dat dit je SBT problemen ook vermindert. Je bent ook van harte welkom om het bij mij uit te proberen hoor, tis maar een idee.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alco

#694
CitaatWaarom investeer je niet in een NAS? werkt echt mooi hoor, misschien dat dit je SBT problemen ook vermindert. Je bent ook van harte welkom om het bij mij uit te proberen hoor, tis maar een idee.
Dank je voor de uitnodiging en je tip Evilniek, maar een NAS kan in mijn geval niet echt uit denk ik.

Mijn PC staat 9 van de 10 keer toch al aan, als ik thuis ben. Om er dan daarnaast ook nog een NAS bij aan te hebben lijkt me een beetje overbodig/zonde (van zowel aanschaf als stroomverbruik). Alleen s'avonds, pakweg een uurtje voordat ik ga slapen, sluit ik vaak de avond af met wat muziek luisteren. Dan zou 't dus prettig zijn als er geen PC meer aan hoeft te staan, maar ach... om voor dat uurtje nog een NAS aan te schaffen. :unsure:

Heb de Ipod die ik begin vorige week had besteld bij Wehkamp, 2 dagen geleden weer retour gedaan overigens.
De Squeezebox Controller app was snel en simpel gedownload en werkte prima, maar ik ergerde me enorm aan hoe snel de accu van de Ipod al weer leeg was. Met een volle accu hielt ie 't hooguit 2 dagen vol, voordat ie alweer opgeladen moest worden.  :sleepy: (waarvan ie per 24 uur ongeveer 22,5 uur UIT stond)

Dus...de SB een keer uit 't zicht wegwerken of tzt een andere (bij voorkeur Naim) streamer, zit er voorlopig niet in.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

evilniek

Citaat van: Alco op september 10, 2011, 12:41:30
Dank je voor de uitnodiging en je tip Evilniek, maar een NAS kan in mijn geval niet echt uit denk ik.

Mijn PC staat 9 van de 10 keer toch al aan, als ik thuis ben. Om er dan daarnaast ook nog een NAS bij aan te hebben lijkt me een beetje overbodig/zonde (van zowel aanschaf als stroomverbruik). Alleen s'avonds, pakweg een uurtje voordat ik ga slapen, sluit ik vaak de avond af met wat muziek luisteren. Dan zou 't dus prettig zijn als er geen PC meer aan hoeft te staan, maar ach... om voor dat uurtje nog een NAS aan te schaffen. :unsure:

Heb de Ipod die ik begin vorige week had besteld bij Wehkamp, 2 dagen geleden weer retour gedaan overigens.
De Squeezebox Controller app was snel en simpel gedownload en werkte prima, maar ik ergerde me enorm aan hoe snel de accu van de Ipod al weer leeg was. Met een volle accu hielt ie 't hooguit 2 dagen vol, voordat ie alweer opgeladen moest worden.  :sleepy: (waarvan ie per 24 uur ongeveer 22,5 uur UIT stond)

Dus...de SB een keer uit 't zicht wegwerken of tzt een andere (bij voorkeur Naim) streamer, zit er voorlopig niet in.

Wat was eigenlijk de reden om voor een SBT te gaan als ik vragen mag? Heb je een desktop pc, of gebruik je een notebook?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.S.

Niet echt heel relevant, maar om aan te geven dat 't wel kan werken:

SBT met een nas (goedkope Qnap 112+ met 1TB schijf) en 7.6.1 werkt bij mij als een trein (veel sneller dan eerdere versies) en i.c.m. SqueezeCommander op een Android telefoon (met voldoende groot scherm) erg overzichtelijk/makkelijk te gebruiken/snelle respons. De telefoon houdt het gemiddeld zo'n vijf dagen uit zonder opladen; dat is met bellen, internetten, mailen en als remote.

Ook bij mij staat de computer heel veel aan, maar de 20w die de nas verbruikt als 'ie draait is niets in vergelijking met een computer (laat staan de 5w in standby). Daarnaast is het goed voor mijn gemoedsrust dat al mijn muziek op een dedicated systeem staat (met natuurlijk backups) en niet op een computer die de hele dag staat te compileren en zware simulaties uitvoert. Tenslotte is 't ook ideaal dat je makkelijk van buitenaf bij je muziek kan: vanaf m'n werk ssh ik in m'n nas en download ik de muziek waar ik op dat moment zin in heb naar m'n laptop. Kan natuurlijk ook met een PC, maar ik heb er weinig trek in dat die weer een uur aanstaat met z'n 450w voeding en allerlei irrelevante processen.

Al met al heeft de overstap er bij mij toe geleid dat ik veel meer van m'n muziek luister dan toen ik een cdp had; toen luisterde ik alleen een select groepje cd's die ik dicht bij m'n opstelling had staan.

Wel belangrijk om te melden dat ik geen radio gebruik en geen Mysqueezebox.com. Het is voor mij puur een vervanging (die ook lekker 24/96 af kan spelen) van een cd-speler.

Alco

#697
CitaatWat was eigenlijk de reden om voor een SBT te gaan als ik vragen mag? Heb je een desktop pc, of gebruik je een notebook?
De voornaamste reden was de klank. Ik las van veel gebruikers op HiFi-forums, dat de SB Touch aanzienlijke betere klonk, zowel analoog als digitaal aangesloten, in vergelijking met de SB Classic.
Dus, gezien de bescheiden prijsjes (in HiFi-termen) voor zowel de Classic als de Touch, ben ik overgestapt op de Touch.
Die bleek inderdaad aanzienlijk beter te klinken, en de cover-art was een leuke bonus.
Ook de optie (die achteraf niet bleek te werken) om een HD of USB-stick rechtstreeks aan te sluiten op de Touch, sprak me aan.

Ik gebruikt een normale desktop PC. Qua stroomverbruik lijkt 't mee te vallen. Een vriend van mij heeft onlangs zijn oude PC vervangen voor een 'monster-PC', met enorme voeding,etc,etc en hij kon nauwelijks verschil merken qua energieverbruik.
(en hij betaalde al erg weinig)

Citaati.c.m. SqueezeCommander op een Android telefoon (met voldoende groot scherm) erg overzichtelijk/makkelijk te gebruiken/snelle respons. De telefoon houdt het gemiddeld zo'n vijf dagen uit zonder opladen; dat is met bellen, internetten, mailen en als remote.

Wow,... ja, zo'n tijd had ik ook ongeveer verwacht/gehoopt met de Ipod als remote.

Dat is wel een heel verschil... 5 dagen incl. bellen, internetten en mailen, t.o.v. 2 dagen, waarvan de Ipod zo'n 22 uur per dag uit stond! (alleen 1,5 uur tot 2 per dag als remote en verder niet) :unhappy: :dontgetit:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#698
CitaatAl met al heeft de overstap er bij mij toe geleid dat ik veel meer van m'n muziek luister dan toen ik een cdp had; toen luisterde ik alleen een select groepje cd's die ik dicht bij m'n opstelling had staan.
Het gebruik van de Squeezebox heeft er bij mij niet geleid dat ik nu meer muziek luister. Ik luister eigenlijk nog steeds het meest naar een select groepje albums. De rest scroll ik meestal voorbij.

Vanwege de overstap naar streaming, zo'n 3 jaar geleden, heb ik alle jewel-case doosjes van m'n CD's vervangen door zacht, plastic hoesjes. (soort mini LP-hoezen :lookaround:)

Hierdoor namen ze zo'n 70% minder ruimte in en kon ik m'n honderden CD's in 5 kartonnen Hema doosjes kwijt.
Dit had als nadeel dat alsnog overstappen op een CD-speler erg onpraktisch was, en dus eigenlijk geen optie meer.

Nu kwam ik echter begin deze week dit CD rek tegen op MP, bij mij in de buurt.
Dat was in alle opzichten precies wat ik wou, en heb nu m'n CD's in dat rek staan.

Het enige waar ik even aan moet wennen is dat je de titel van de CD's niet meer even vanaf de zijkanten kan aflezen, maar dat je nu dus moet 'bladeren', net als met LP's, maar ach... dat heeft ook wel wat.

Nu kan ik zo'n 840 CD's kwijt in dit kleine, houten rek.

Genoeg voor minimaal de komende >10 jaar.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

J.S.

Citaat van: Alco op september 10, 2011, 13:50:46
Vanwege de overstap naar streaming, zo'n 3 jaar geleden, heb ik alle jewel-case doosjes van m'n CD's vervangen door zacht, plastic hoesjes. (soort mini LP-hoezen :lookaround:)

Hierdoor namen ze zo'n 70% minder ruimte in en kon ik m'n honderden CD's in 5 kartonnen Hema doosjes kwijt.
Dit had als nadeel dat alsnog overstappen op een CD-speler erg onpraktisch was, en dus eigenlijk geen optie meer.

Dit had ik gezien en exact van je gekopieerd O0 Bespaart heel veel ruimte: zo'n 1300 cd's in 14 van die mini-doosjes. M'n vrouw is je dankbaar ;)