vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Goed zo! Mooi dat het werkt. Veel plezier ermee. Sinds het bij mij werkt staat mijn cd speler te verstoffen.
;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mtissink

Citaat van: m.k op februari  9, 2011, 23:06:47
MusicBrainz Picard gebruikt om de verdere collectie netjes te ordenen. Werkt erg goed  :music:

Hmm.., gaan we ook eens proberen.
Tag&Rename werkt wel aardig..., maar t moet beter kunnen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

m.k

Citaat van: mtissink op februari 12, 2011, 12:28:52
Hmm.., gaan we ook eens proberen.
Tag&Rename werkt wel aardig..., maar t moet beter kunnen!

Je kan met een scan (soort fingerprint scan) de nummers scannen, maar ook direct nummers opzoeken (stuk sneller). Geeft hier iig goede resultaten! Tevens een mooie functie om al je muziek een uniforme bestandsnaam te geven. Werkt alleen niet met WAV bestanden.

Alco

#528
Het ging een behoorlijk tijdje goed, maar.... 't is weer eens zover.  :sarcasm: :confused:

Ik wou vanavond een nieuw album toevoegen aan mijn collectie op de HD. Normaal gesproken geen probleem.
Daarna laat ik dan nog even de SB scannen naar nieuwe/gewijzigde albums en na een seconde of 20 laat ie dan zien dat er 1 album bij is gekomen. Dit keer opeens niet.... :unhappy:

Of ik het album nou toevoeg of later weer verwijder... het aantal albums blijft hetzelfde.
Haal ik een ander willekeurig album weg, dan ontdekt ie 't wel, en geeft ie 1 album minder aan.
(tag's zijn goed en hij staat in de goede map)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?  

(dit zijn weer van die momenten dat ik terug verlang naar de good ol' CD. Ik hou er niet van, om afhankelijk te zijn van software, of wanneer de SB weer om onduidelijke redenen een eigen leven leid)

Het is dat ik al m'n CD's opgeborgen heb en m'n CD-racks vorig jaar verkocht heb....
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon


Geef niet te snel op, wat mij betreft heeft het te grote voordelen om niet door bakken cd's te hoeven grutten.

Ik gebruik zelf die functionaliteit niet zo, ik maak gebruik van logische dir structuren. Of ie nou een CD meer of minder vindt, maakt mij niet uit.  :angel:

Maar goed, misschien is dat wel een duplicate album?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Alco

#530
CitaatIk gebruik zelf die functionaliteit niet zo, ik maak gebruik van logische dir structuren. Of ie nou een CD meer of minder vindt, maakt mij niet uit.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoeld met logische dir structuren ?  :unsure:

Het verschil tussen wel of niet een CD vinden vind ik wel belangrijk.
Als de Squeezebox een album niet ziet kan ie 'm dus ook niet kan afspelen.  ::)

CitaatMaar goed, misschien is dat wel een duplicate album?
duplicate album ?  Bedoel je dat ik 'm al had ?  Dat is namelijk niet het geval, want dan zou ie dat aan moeten geven.'
(dan krijg je zo'n melding dat ie al bestaat en of je 'm wilt vervangen door de nieuwe versie)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Zee

Heb je SBS al een hele nieuwe scan laten doen (dus niet alleen naar nieuwe albums zoeken maar de hele index opnieuw laten opbouwen)?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Alco

#532
Nee... dat nog niet, maar dat hoef ik normaliter ook nooit te doen, en kost een boel tijd.

Er staat dan 'collectie wissen en alles opnieuw scannen'. Dat collectie wissen moet ik dan maar niet te letterlijk nemen toch ? (dat ik dus niet alles kwijt ben)

Ben nu al zo'n 2 uur ermee bezig...  :sleepy:
In de >25 jaar dat ik diverse CD-spelers heb gehad (>15) heb ik nog never ever een probleem gehad.

ok...ik weet 't..als alles goed werkt (90% van de tijd) dan is er niks aan de hand en bevalt 't me prima, maar soms... dan heeft 't ding wel eens kuren. (wil niet aan/uit, skipped vaak over naar volgend nummers als ik alleen maar even in een spelend nummer wil snelspoelen, dan kan ik soms geen verbinding maken, etc)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

jvanhambelgium

Citaat van: Alco op april 18, 2011, 22:20:16
Nee... dat nog niet, maar dat hoef ik normaliter ook nooit te doen, en kost een boel tijd.

Er staat dan 'collectie wissen en alles opnieuw scannen'. Dat collectie wissen moet ik dan maar niet te letterlijk nemen toch ? (dat ik dus niet alles kwijt ben)


Tuurlijk niet man, da's gewoon de database even flushen en opnieuw scannen. Dat mag je een ziljoen keer doen zonder probleem!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Alco

#534
Heb net even een complete scan laten doen. (ging sneller dan ik me kon herinneren van een vorige keer)

Maar zoals verwacht mocht ook dit niet baten.

Nog iets vreemds waar ik laatst tegen aanliep.... ik heb vorige week een CD van Alison Krauss toegevoegd.
Nu had ik al enkele geripte CD's van haar op m'n HD staan en dit was een gedownload album.
Per ongeluk had ik bij 't aanpassen van tags (in mp3tag) als artiestnaam 'Alsion' ingetypt, i.p.v. 'Alison'.
Op zich ontdekte ik dat snel genoeg, omdat de SB Touch aangaf dat 't nieuwe album niet bij de andere albums stond, onder Alison Krauss, maar apart onder de naam 'Alsion'.  Nu heb ik dat album inmiddels gedelete van m'n HD, maar... de Squeezebox blijft 'm nog steeds zien.

Nog iets irritants... ik heb een CD van Twee meter sessies. Daar staan dus diverse artiesten/bands op.
Die zet hij keurig in de map 'diverse artiesten', maar... soms (zoals vanavond ook weer) ziet de Squeezebox ook al die tracks als afzonderlijk album van de betreffende artiest/band.  Dus, dan heb je naast hetzelfde album in 'diverse artiesten' nog zo'n 16 x die namen afzonderlijk tussen andere namen staan, met elk 1 track.
De ene keer gebeurt het niet, een andere keer weer wel... hij doet soms gewoon waar ie zin in heeft, lijkt 't wel.

Op zich gebeurt het zelden dat ik verzamelalbums koop + rip, maar 't zou toch moeten kunnen,

Ook zet hij nog steeds een album van Supertramp onder 'diverse artiesten'.

Zo zijn er meer van die kleine ergernissen. Het merendeel werkt verder prima hoor, maar toch...
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Lodewijk

Alco, ik heb de scanfunctie uitstaan, gebruik de muziekmap om te zoeken:

muziekmap-genre-artiest-albums  Dit gaat echt razendsnel, ook met veel albums.

Gr.-L

Wazp

Wat is de naam van het album? Ik heb wel eens dat SB van bijvoorbeeld Joe Bonamassa hij onder de B staat ipv de J (dus dat het is getagged als Bonamassa, Joe). Misschien dat het zoiets is?

Alco

#537
CitaatIk heb wel eens dat SB van bijvoorbeeld Joe Bonamassa hij onder de B staat ipv de J (dus dat het is getagged als Bonamassa, Joe). Misschien dat het zoiets is?
Dat is 't ook niet. De Tags kloppen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#538
CitaatAlco, ik heb de scanfunctie uitstaan, gebruik de muziekmap om te zoeken:

muziekmap-genre-artiest-albums  Dit gaat echt razendsnel, ook met veel albums.

Toen ik nog een SB Classic had, gebruikte ik ook de muziekmap.  Bij m'n SB Touch werkt dit niet goed.
Als ik kies voor muziekmap, gaat ie direkt naar de map 'artiesten', waar er vervolgens een boel albums missen.
Bovendien vind ik 't veel prettiger om gewoon tussen A tot Z te kunnen scrollen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Citaat van: Alco op april 18, 2011, 22:15:14
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoeld met logische dir structuren ?  :unsure:

Nou, ik heb al mijn muziek gesorteerd in directories naar muziek thema/artiest. Als ik wat zoek, doe ik dat door door de directories heen te scrollen. Voor mij werkt dat snel en goed.
Ik werk niet met tags. Te veel werk om dat allemaal goed te krijgen. En het zoeken op de Duet vind ik niet handig.

Citaat van: Alco op april 18, 2011, 22:15:14
Het verschil tussen wel of niet een CD vinden vind ik wel belangrijk.
Als de Squeezebox een album niet ziet kan ie 'm dus ook niet kan afspelen.  ::)

Voor mij geen probleem. Als ie in de directory staat, kan ie afgespeeld worden.

Citaat van: Alco op april 18, 2011, 22:15:14
duplicate album ?  Bedoel je dat ik 'm al had ?  Dat is namelijk niet het geval, want dan zou ie dat aan moeten geven.'
(dan krijg je zo'n melding dat ie al bestaat en of je 'm wilt vervangen door de nieuwe versie)

Ok. Ik had even wat gegoogled, en mogelijk dat dit een probleem kon zijn.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Rowdy


Alco

Hey bedankt Rowdy, ziet er interessant uit. :)

Heb trouwens alleen (een enkele keer) problemen met gedownloade albums.
Downloaden die ik niet zo vaak. (meer om een bepaald album te 'leren kennen')
Als ik een album dan echt mooi vind koop ik 'm. Ik heb nog geen tag-problemen ervaren met geripte CD's.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#542
Over 't algemeen werkt mijn Squeezebox Touch prima en ben ik erg tevreden over de werking en de klank.

Totdat,... ik, eens in de zoveel tijd, weer zo'n melding krijg dat er een update geinstalleerd moet worden. ???
Dan hou ik altijd m'n hart vast.  Soms heeft 't ding daarna last van kuren.

En jawellll, het is weer raak. Als ik nu m'n SB Touch opstart en naar m'n muziekcollectie op m'n PC wil, herkent ie van de circa 520 artiesten, nu nog maar 6!  :omg: :crazy:

Iemand enige idee hoe dit kan of hoe die verholpen kan worden ?

bvd
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Zee

Heb je al even een nieuwe Full Scan van de muziek gedaan (op SB server)?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Alco

CitaatHeb je al even een nieuwe Full Scan van de muziek gedaan (op SB server)?
Yep, zojuist "even" gedaan.  Dat heeft dat probleem gelukkig verholpen. :)

Nu is er weer een nieuw probleem. Hij ziet van de meeste albums de cover-art niet meer.
(wel als ik de SB via het touchscherm gebruik, maar niet via de remote. Alleen af en toe als een nummer eenmaal speelt)

Ook reageert hij trager, en ik verbeeld me zelfs dat 't geluid minder goed is dan voorheen, maar dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Ron_Z

Als je in de SB Server software onder Instellingen->Geavanceerd->Software updates kiest voor "niet op updates controleren" wordt je in ieder geval niet meer lastiggevallen met updates. If it aint broken....

clockwork

#546
Citaat van: Alco op juli 26, 2011, 21:54:21
Yep, zojuist "even" gedaan.  Dat heeft dat probleem gelukkig verholpen. :)

Nu is er weer een nieuw probleem. Hij ziet van de meeste albums de cover-art niet meer.
(wel als ik de SB via het touchscherm gebruik, maar niet via de remote. Alleen af en toe als een nummer eenmaal speelt)




Helpt het om het Cache geheugen even te leeg maken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Alco

#547
CitaatAls je in de SB Server software onder Instellingen->Geavanceerd->Software updates kiest voor "niet op updates controleren" wordt je in ieder geval niet meer lastiggevallen met updates. If it aint broken...
Da's een goeie tip, Ron.  Thanx, heb 't meteen gewijzigd. :)

CitaatHelpt het om het Cache geheugen even te leeg maken?
Helaas,... heeft niet geholpen.

Zou 't misschien helpen als ik mijn PC via systeemherstel een aantal dagen terugzet in de tijd ?  :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op juli 27, 2011, 17:38:18
Da's een goeie tip, Ron.  Thanx, heb 't meteen gewijzigd. :)
Helaas,... heeft niet geholpen.

Zou 't misschien helpen als ik mijn PC via systeemherstel een aantal dagen terugzet in de tijd ?  :unsure:

Heb je de custome browse plugin geinstalleerd? Als je die even uitzet en de slimserver reboot zie je las het goed is de cover art weer?

Alco

#549
CitaatHeb je de custome browse plugin geinstalleerd? Als je die even uitzet en de slimserver reboot zie je las het goed is de cover art weer?

Que ?  :unsure: :huh2: :blush:  De custome browse plugin ?  Geen idee, zegt me niks eerlijk gezegd.

ps. nadat gisteravond de SB in ieder geval weer alle albums herkende, is 't nu weeer raak.  Hij ziet een stuk of 6. :sleepy:
Dit is niet de eerste keer dat de hele boel ontregeled is, na een z.n. "update", van LogiPech! :unhappy:

Ook het menu is wat soberder als ik de SB aanzet.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)