vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alco

#375
CitaatHeb je ook gedacht aan een ipod touch met ipeng de meeste gebruiken vinden deze combie beter dan de controller.
Hmm, nee... om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet aan gedacht Peter.

Ipeng zegt me effe nix.  Zal ff gaan Googlen.   Zo'n Ipod ziet er als AB wel heel mooi strak uit. :)
Ik ga er dan wel vanuit dat ik dezelfde mogelijkheden heb als met de controller ? (behalve dan zo'n scrollwheel)

Kun je met een Ipod Touch ook wel spoelen tijdens een nummer ?
(bij bijvoorbeeld te lange intro's of als je net even een bepaald stuk (bijv. gitaarsolo) van een nummer zoekt)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op maart 24, 2010, 17:34:43
Hmm, nee... om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet aan gedacht Peter.

Ipeng zegt me effe nix.  Zal ff gaan Googlen.   Zo'n Ipod ziet er als AB wel heel mooi strak uit. :)
Ik ga er dan wel vanuit dat ik dezelfde mogelijkheden heb als met de controller ? (behalve dan zo'n scrollwheel)

Kun je met een Ipod Touch ook wel spoelen tijdens een nummer ?
(bij bijvoorbeeld te lange intro's of als je net even een bepaald stuk (bijv. gitaarsolo) van een nummer zoekt)

Ipeng is een iphone app die je in de appstore kan kopen.

Ja, alles wat je met de controller ook kan en wat mij betreft mooier en beter.

Ja, klik of schuif de knop in de tijdbalk heen en weer om te spoelen...werkt heel nauwkeurig en snel.

peter

Alco

Bedankt Peter,

Dat klinkt veelbelovend.  Ik denk da'k binnenkort maar 'ns effe ga rondsnuffelen naar zo'n Ipod Touch. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Rob G

Dit kan ook met een groot aantal smartphone's, scheelt misschien weer de aanschaf van een iPod..

)p(

Citaat van: Rob G op maart 25, 2010, 10:37:27
Dit kan ook met een groot aantal smartphone's, scheelt misschien weer de aanschaf van een iPod..

De web skin is veeeelllll trager dan een native app zoals ipeng. Ipeng voor iphone / touch is op dit moment volgens de meeste veruit de beste app. Voor andriod telefoons is een goed alternatied squeezecommander.

peter

PietB

Even binnenvallen in dit topic, heb sinds gisteren ook de SB classic, kan op een of andere manier de analoge luidsprekeruitgang uitgeschakeld worden als je een hoofdtelefoon gebruikt ?

)p(

Citaat van: PietB op maart 25, 2010, 20:38:22
Even binnenvallen in dit topic, heb sinds gisteren ook de SB classic, kan op een of andere manier de analoge luidsprekeruitgang uitgeschakeld worden als je een hoofdtelefoon gebruikt ?

settings > player > audio > preamp volume control = 63


peter

PietB


PietB

nou, geprobeerd maar optie settings / player / audio enz. kan ik niet vinden
(classic is via rca verbonden aan audioengine A5 aktieve luidsprekers)

waar/hoe roep je deze instellingen op ?

)p(

Citaat van: PietB op maart 26, 2010, 18:47:52
nou, geprobeerd maar optie settings / player / audio enz. kan ik niet vinden
(classic is via rca verbonden aan audioengine A5 aktieve luidsprekers)

waar/hoe roep je deze instellingen op ?

ok:

1. Rechtsonder in de web interface klik: settings
2. In settings klik het tweede tabblad: player
3. Zoek nu onder de tabbladen naar basic settings...klik hierop en selecteer: audio
4. Als het goed is zie je nu een aantal audio opties waaronder ongeveer in het midden: preamp volume control

peter

PietB


loxodon

Beste,


Ik heb m'n ogen ook op de squeezebox laten vallen.

Ik zou gewoon zo'n squeezebox receiver kopen met een ipodtouch. Zoals ik hier lees is dit wel de beste combinatie en eigenlijk niet veel duurder.
Kan ik de squeezebox rechtstreeks op m'n m'n AV receiver aansluiten?

Ik heb een synology NAS dus ik vermoed dat dit allemaal wel compatibel is.


Alvast bedankt


Dave

papaleo

Ja,je kan deze rechtstreeks koppelen aan je receiver.
Ik draai ook v/a een Synology 508 NAS dus ook dat is geen probleem.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Alco

#388
Gisteravond een Squeezebox Touch besteld. Vandaag al ontvangen. :)

Nadeel.... (was er al bang voor) ondanks dat ik al 2,5 jaar een SB Classic gebruik en er eigenlijk vanuit ging dat het aansluiten van de SB Touch min of meer plug-and-play is, blijkt 't dus toch meer plug-and-pray te zijn...  :-\ :sarcasm:
Hij vraagt na een paar eerste stappen om een wachtwoord....  :unsure:

Het enige wat ik me kon herinneren is dat ik ooit een mailtje heb gehad van Slim Devices met daarin een wachtwoord (combinatie van enkele cijfers en letters) om in te loggen op Squeezenetwork, maar die pakt ie dus niet.

Een ander wachtwoord heb/weet ik niet... :unhappy:
(m'n router heb ik ooit gekregen en is toen aangesloten door een forumgenoot, waarvan ik de naam niet meer weet)

Is er nog hoop ? :blush: :(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dirk

het is bij mij alweer ff geleden, maar ik denk dat ie je wachtwoord van Mysqueezebox.com wil weten, want je hebt nu wslk dusdanig door je menu gebladerd opdat hij zelf als "server" gaat fungeren, maw hij gaat zelf ook de Squeezeboxserver-software draaien.
om die correct in te stellen moet je er natuurlijk eerst in kunnen, wat idd enkel kan via je persoonlijke inlog met paswoord.
als je die account vroeger -met je classic- nooit gecreëerd hebt (ik meen me te herinneren dat dit niet noodzakelijk is), dan moet je gewoon ff naar de site gaan en je persoonlijke account aanmaken.
succes ! ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

#390
Bedankt voor je reactie Dynky, maar ik denk niet dat dat 't is...  dat wachtwoord had ik namelijk nog wel, maar pakt ie dus niet.
(en heb zelfs zojuist nog een nieuwe naar m'n mailadres laten opsturen, en die daarna in de SB Touch ingevoerd.

Volgens mij gaat 't om een wachtwoord van m'n draadloze verbinding. :unsure:
De Touch vraagt namelijk eerst of je een bedraad of draadloze (wifi) verbinding hebt. Als je draadloos aangeeft, vraagt ie om een wachtwoord.

Ik heb m'n PC bedraad via een modem aangesloten, en aan die modem zit met een korte kabel weer een oude, draadloze router aangesloten. Ik vermoed dat er ooit een (inlognaam ? +) wachtwoord ingevoerd moest worden, om vanuit die router een draadloze verbinding te maken met m'n Squeezebox.

Ik kan wel wat oude mapjes op m'n PC vinden over 't aanleggen van een draadloze verbinding, maar nergens (iets over) een wachtwoord.  :unhappy:

Zucht... de spijt ligt alweer op de loer. (btw, de Touch is wel heel erg vingervlekgevoelig merk ik nu !)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

Bij draadloze verbindingen vraagt ie om een wachtwoord als je bijv. WPA encryptie hebt aangezet.

Als je deze niet meer weet, inloggen op je router en opnieuw genereren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

#392
Citaatals je bijv. WPA encryptie hebt aangezet.

Als je deze niet meer weet, inloggen op je router en opnieuw genereren.
Sorry, het is goed bedoeld, maar.... dit is voor mij net zo begrijpelijk als Arabisch  :unhappy: :unsure:

Ik zou niet weten hoe ik moet inloggen op m'n router en/of opnieuw genereren...
(het hele zaakje is ooit door iemand anders bij mij geinstalleerd)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#393
Er is weer goed nieuws.... de SB Touch werkt inmiddels! :)  
Maar....dan wel met -tig meter cat5 kabel door de woonkamer :sarcasm:
Ik las namelijk dat je geen wachtwoord hoeft in te voeren als je de SB bedraad aansluit.

Morgen proberen om de plinten van m'n laminaat vloer los te wrikken en dan kijken of ik de Cat5 kabel kan wegwerken. (had gelukkig nog wat meters liggen) :)

Wat ik wel erg irri vind is 't feit dat de SB Touch steeds een harde piep geeft bij 't scrollen door de muziek collectie.
(kon je wel uit zetten in 'instellingen', maar zodra de Touch uitdeed en later weer aan was 't weer terug)  :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#394
Wat me opeens ook opvalt is... dat ik helemaal geen internetradio meer heb.

Internetradio komt niet meer voor in 't keuzemenu als ik de SB Touch opstart, en m'n favorieten zijn leeg.
(terwijl als ik op de PC naar my.squeezebox.com ga staan al m'n voorkeuzezenders er nog gewoon in)  :unhappy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

Citaat van: Alco op september  4, 2010, 20:59:56
Sorry, het is goed bedoeld, maar.... dit is voor mij net zo begrijpelijk als Arabisch  :unhappy: :unsure:

Ik zou niet weten hoe ik moet inloggen op m'n router en/of opnieuw genereren...
(het hele zaakje is ooit door iemand anders bij mij geinstalleerd)



En toch zit daar de oplossing ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

De verbinding is dus min of meer inmiddels opgelost. (bedraad ipv draadloos)
Ergens geeft me dat ook wel een iets prettiger, veiliger gevoel, want bij 't draadloos netwerk opgeven zag ik opeens nog een stuk of 5 andere namen van draadloze netwerken in het display. (waarschijnlijk van buren ?)

Wat me momenteel vooral stoort is dat ik geen internetradio meer heb en als ik naar 'mijn toepassingen' of 'toep.gallerie' ga via de remote van de SB Touch, dan krijg ik weer de melding "probleem bij verbinden - gebruikersnaam/wachtwoord voor mysqueezebox.com is ongeldig"  :confused: :sleepy:

Ook mis ik opeens enkele albums als ik gewoon in m'n muziekmap van A naar Z scroll... weird! :mellow:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Ejorne

#397
Citaat van: Alco op september  4, 2010, 22:35:36
Ergens geeft me dat ook wel een iets prettiger, veiliger gevoel, want bij 't draadloos netwerk opgeven zag ik opeens nog een stuk of 5 andere namen van draadloze netwerken in het display. (waarschijnlijk van buren ?)

Dat veiliger gevoel is niet juist. Er veranderd niets aan je eigen draadloze omgeving, ook al zie je honderden andere draadloze netwerken. Als je het een veilig gevoel vind om zelf geen draadloze netwerk meer te runnen dan kun je hem altijd uitzetten. Maar dan moet je wel weer even inloggen in je router...

Ejorne

Staat het wachtwoord van je draadloze verbinding niet toevallig op de onderkant van je router?

Alco

#399
CitaatStaat het wachtwoord van je draadloze verbinding niet toevallig op de onderkant van je router ?

Er staat wel 'wlan/lan MAC adress' met daaronder een lange cijfercode... maar dat zal 't vast niet zijn,...toch ? :blush:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)