vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: B110 op oktober  8, 2009, 19:51:01
Hmm ik heb dat EAC programma om te rippen. Hij ript ze in .wav. Hoe kan ik dat in Flac veranderen? Als ik straks een duet heb, wil ik wel plaatjes zien natuurlijk  :).
Die plaatjes staan er dan weer los van  :D Als je een folder.jpg in je directorie hebt staan dan zal squeezecenter deze oppikken tijdens het scannen als zijnde cover art  :)

Wat de EAC vraag betreft, tijdens het doorlopen van de configuratie wizard wordt je toch de vraag gesteld in welk formaat je eventueel wilt comprimeren?

Guester

Dank je, ik zal eens naar kijken v/h weekend. Ik ga me nog even inlezen over die cover art. Maar verder maakt het niet uit dat ik in .wav heb geript. Dus met andere woorden ik kan cover art ook bij .wav plaatsen?

Die vraag zal me wel gesteld zijn dan..  ::)  :)
Sonos - Spotify

WickedGame

#352
Citaat van: Audioloog op oktober  8, 2009, 09:01:41
Ok.. Ik zeg, alsnog naar flac met de hele hap  :D

Dat is geen antwoord  ;D  :dry:

Het is toch te gek voor woorden dat ik op 7.2 moet blijven omdat dit altijd goed functioneerde en 7.3 en ook 7.4 het niet goed meer ondersteunen (bug).


hifiman

Citaat van: WickedGame op oktober 14, 2009, 10:24:00
Dat is geen antwoord  ;D  :dry:

Het is toch te gek voor woorden dat ik op 7.2 moet blijven omdat dit altijd goed functioneerde en 7.3 en ook 7.4 het niet goed meer ondersteunen (bug).


Je klaagt alleen op het verkeerde forum  ;)

WickedGame

Citaat van: Audioloog op oktober 14, 2009, 10:30:32
Je klaagt alleen op het verkeerde forum  ;)

Ja slimdevices forum staat al genoeg geklaag... maar echt structureel een oplossing is er nog niet. En moet iets te klagen hebben  ;D

Alco

#355
Vraagje...

Deze week viel me op dat, wanneer er lange titels verschijnen in het display van mijn Squeezebox classic (vooral bij 't scrollen van rechts naar links), de letters in 't midden van het display iets minder helder worden weergegeven.

Nu dacht ik: Zou de oorzaak hiervan kunnen liggen aan het feit dat, wanneer m'n SB uitstaat, de tijd altijd wordt weergegeven ? (in grote letterkeuze en stand 4, dus op z'n helderst)

Als ik m'n vingers tegen het display houd is die in 't midden een beetje warm. Nu vermoed ik dus dat de tijd een beetje 'ingebrand' is. Ik heb m'n Squeezebox nu zo'n 1,5 jaar.

Het is niet echt een probleem, maar heb toch maar de besloten om de weergave van de tijd, wanneer de Squeezebox uitstaat, nu op stand 1 te zetten. (nog net niet helemaal uit dus)

Zijn er meer mensen die dit herkennen ?

Nog een 2e vraag:

Stel... dat ik tzt m'n huidige SB Classic wil/moet vervangen voor een nieuwe/andere, is 't dan gewoon een kwestie van plug-and-play, of meer plug-and-pray ? :huh2:
Het leek me ergens namelijk wel logisch dat een nieuwe Squeezebox dan via m'n huidige account/instellingen gewoon weer werkt...  
(aan de andere kant.... dat zal wel weet te simpel gedacht zijn/te mooi om waar te zijn) :sarcasm:

Iemand enig idee ?

bvd

Greetz,
Alco :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op november  5, 2009, 14:08:57
Vraagje...

Deze week viel me op dat, wanneer er lange titels verschijnen in het display van mijn Squeezebox classic (vooral bij 't scrollen van rechts naar links), de letters in 't midden van het display iets minder helder worden weergegeven.

Nu dacht ik: Zou de oorzaak hiervan kunnen liggen aan het feit dat, wanneer m'n SB uitstaat, de tijd altijd wordt weergegeven ? (in grote letterkeuze en stand 4, dus op z'n helderst)

Als ik m'n vingers tegen het display houd is die in 't midden een beetje warm. Nu vermoed ik dus dat de tijd een beetje 'ingebrand' is. Ik heb m'n Squeezebox nu zo'n 1,5 jaar.

Het is niet echt een probleem, maar heb toch maar de besloten om de weergave van de tijd, wanneer de Squeezebox uitstaat, nu op stand 1 te zetten. (nog net niet helemaal uit dus)

Zijn er meer mensen die dit herkennen ?

Nog een 2e vraag:

Stel... dat ik tzt m'n huidige SB Classic wil/moet vervangen voor een nieuwe/andere, is 't dan gewoon een kwestie van plug-and-play, of meer plug-and-pray ? :huh2:
Het leek me ergens namelijk wel logisch dat een nieuwe Squeezebox dan via m'n huidige account/instellingen gewoon weer werkt...  
(aan de andere kant.... dat zal wel weet te simpel gedacht zijn/te mooi om waar te zijn) :sarcasm:

Iemand enig idee ?

bvd

Greetz,
Alco :)

Het is plug & play. Een SB is niets anders dan een receiving client. De software en aansturingsparameters staan in slimserver.

hifiman

De player settings zul je opnieuw moeten doen daar die per player (op basis van mac address) worden opgeslagen  ^-^

WickedGame

Citaat van: Audioloog op november  5, 2009, 14:46:42
De player settings zul je opnieuw moeten doen daar die per player (op basis van mac address) worden opgeslagen  ^-^

Ohw wacht je hebt gelijk ook... stom

Alco

#359
Wat voor player settings bedoel je daar precies mee Audioloog ?
(toen ik m'n SB3 kocht heeft iemand anders van een forum alles aan de praat gekregen...kwam er toen zelf niet uit)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

#360
Citaat van: Alco op november  5, 2009, 15:38:53
Die player settings, wat bedoel je daar precies mee Audioloog ?
(toen ik m'n SB3 kocht heeft iemand anders van een forum alles aan de praat gekregen...kwam er toen zelf niet uit)
Je kunt per speler bijvoorbeeld de font grootte, helderheid, screensaver, enz. wijzigen. Dit wordt per speler opgeslagen, als je dus een nieuwe speler koopt en deze aansluit zal deze wat dat betreft weer de default settings hebben. In de squeezeboxserver webinterface  heb je dan ook een apart tabje "player settings" waar je per speler zaken kunt instellen.

Alco

Oooh, ok... bedankt!  :smile:  Als dat alles is, valt 't me reuze mee.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op november  5, 2009, 16:10:12
Oooh, ok... bedankt!  :smile:  Als dat alles is, valt 't me reuze mee.

Mocht je er niet uitkomen bij een nieuwe en je woont niet te ver wil ik je wel helpen mocht het niet lukken.

Alco

#363
CitaatMocht je er niet uitkomen bij een nieuwe en je woont niet te ver wil ik je wel helpen mocht het niet lukken.
Dank je wel voor het aanbod! Waardeer ik zeer.  :)  maar ik kom er dan vast wel zelf uit.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Maro

Citaat van: advr op september 17, 2009, 08:18:20
de cover moet echt gewoon "folder.jpg" heten niets anders ;D

maar niet groter dan een 1/2 mb anders verslikt squeezecenter zich in de bestandsgrootte

Vreemd, ik heb folders van 5MB en groter toegevoegd en hij laat ze zonder problemen zien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Ik moet zeggen dat ik met de 7.4 versie geen problemen op SB zelf ondervind alleen kan ik hem op m'n PC bureaublad niet meer openen. De SB zelf werkt nu nog beter en sneller. Waar hij eerst vast liep als ik hem op shuffle door alle bestanden  :omg: zette, gaat dat nu snel en vlekkeloos. Ook de hoes weergave liep vaak vast als ik hem niet op de lader had staan maar dat gaat nu ook helemaal goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Citaat van: Maro op november 13, 2009, 16:58:59
Ik moet zeggen dat ik met de 7.4 versie geen problemen op SB zelf ondervind alleen kan ik hem op m'n PC bureaublad niet meer openen. De SB zelf werkt nu nog beter en sneller. Waar hij eerst vast liep als ik hem op shuffle door alle bestanden  :omg: zette, gaat dat nu snel en vlekkeloos. Ook de hoes weergave liep vaak vast als ik hem niet op de lader had staan maar dat gaat nu ook helemaal goed.
Same here, de update ging vlekkeloos bij 7.4.1. Vind persoonlijk dat alles veel vlotter en vloeiender gaat ook internetradio indeling is beter.
Persoonlijk vind ik alleen de letters te groot (of iemand moet zo weten waar ik deze kan instellen, kon het namelijk niet vinden).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

devkon

Citaat van: Kingpin op november 19, 2009, 12:23:10
Same here, de update ging vlekkeloos bij 7.4.1. Vind persoonlijk dat alles veel vlotter en vloeiender gaat ook internetradio indeling is beter.
Persoonlijk vind ik alleen de letters te groot (of iemand moet zo weten waar ik deze kan instellen, kon het namelijk niet vinden).


Heb jij dit nog gevonden? Ik heb hier ook last van en niet kunnen vinden  ::)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Kingpin

Citaat van: devkon op november 22, 2009, 15:42:53
Heb jij dit nog gevonden? Ik heb hier ook last van en niet kunnen vinden  ::)
Nee helaas dit heb ik nog niet gevonden, waarschijnlijk zit dit er niet in dan (7.4.2 dan maar  ;))
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

#369
Ik heb hier inmiddels ook de v7.4.1 geinstalleerd op mijn Duet,maar nu ziet die mijn NAS niet meer...daar zou natuurlijk ook een SqueezeboxServer upgrade op losgelaten moeten worden maar wie weet waar ik het juiste (spk) bestandje kan vinden voor mijn Synology 508?

Inmiddels gevonden  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Heb even een vraagje omtrent de Squeezebox Radio. Deze wil ik mogelijk gaan aanschaffen als apparaat voor in de badkamer. Maar zit even met optie van de afstandbediening. Die optie komt achteraf en ik vroeg mij af of de Squeezebox classic AB gehanteerd kon worden op de Radio.

Misschien dat iemand hierop een antwoord heeft.

theo_reet

misschieen beetje laat, maar het antwoord is ja :)
Heb zelf ook zo in gebruik nu

Alco

#372
Vraagje: ik overweeg om een controller AB aan te schaffen voor m'n Squeezebox Classic.


Maar nu vraag ik me af: Kan ik met de controller ook spoelen in/tijdens een nummer ?
(dus niet voor/achteruit skippen naar een andere track, maar de << en >> functie dus)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

)p(

Citaat van: Alco op maart 23, 2010, 07:16:17
Vraagje: ik overweeg om een controller AB aan te schaffen voor m'n Squeezebox Classic.


Heb je ook gedacht aan een ipod touch met ipeng de meeste gebruiken vinden deze combie beter dan de controller.

peter