vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: advr op september 17, 2009, 08:18:20
de cover moet echt gewoon "folder.jpg" heten niets anders ;D

maar niet groter dan een 1/2 mb anders verslikt squeezecenter zich in de bestandsgrootte

Pfff dan heb ik wat werk te doen... heb nogal wat covers staan die dan omgezet moeten worden en verkleint worden... tot nu toe wel zeer te spreken over iPeng

hifiman

Citaat van: WickedGame op september 17, 2009, 09:02:48
Pfff dan heb ik wat werk te doen... heb nogal wat covers staan die dan omgezet moeten worden en verkleint worden... tot nu toe wel zeer te spreken over iPeng
Gewoon automatiseren, ik heb bijvoorbeeld met 1 regeltje al mijn folder.JPG files hernoemd naar folder.jpg
find /library/music  -name "*.JPG"  | while read filename ; do mv "$filename" "`echo $filename | sed 's/JPG/jpg/'`"; done

Resizen kan ook met scripting, bijvoorbeeld met Imagemagick.

papaleo

Nou,bij mij lukt het nog steeds niet om covers toe te voegen,ik heb verschillende jpg's verkleint tot ± 400kb en zelfs tot <15kb maar op een of andere manier ziet de SB ze niet,het zal wel aan een of andere instelling liggen dan....maar welke? :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr

zo ziet een directory van mij eruit...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

papaleo

#329
zo zien die van mij er uit;

Ik zie geen verschil.... :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Ik ben nog aan het scannen, ben benieuwd wat die met de covers nu doet...

hifiman

#331
Citaat van: papaleo op september 17, 2009, 20:22:04
zo zien die van mij er uit;

Ik zie geen verschil.... :-\
Bij het eerste screenshot staat er "bitmap" achter je folder.jpg bestand, dat klopt dus niet  ;)

Verder zie ik dat je wav bestanden gebruikt en geen flac, alhoewel ik dat niet weet zou het misschien zo kunnen zijn dat er in dat geval geen album art ondersteund wordt (?)

papaleo

Citaat van: Audioloog op september 17, 2009, 22:09:29
Bij het eerste screenshot staat er "bitmap" achter je folder.jpg bestand, dat klopt dus niet  ;)

Verder zie ik dat je wav bestanden gebruikt en geen flac, alhoewel ik dat niet weet zou het misschien zo kunnen zijn dat er in dat geval geen album art ondersteund wordt (?)

Vandaar dat ik meerdere screenshots neergezet heb,ik heb echt van alles geprobeerd,ik neem aan dat het zeker bij MP3 audio bestanden moet lukken...en zelfs als ik een jpeg bestandje daar benoemt naar 'folder.jpg' word deze niet gezien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Bij mij werkt het soms heb ik al gemerkt. Dat is dan ook weer een leuke. Overal folder.jpg erin gezet maar vooral cd's die bestaan uit 1 WAV en een Cue file werkt het niet. Of daar doe ik iets fout.

advr

als je een TAG maakt voor een WAV file dan gaat dat in veel gevallen niet goed. de folder.jpg wordt dan niet "gekoppeld" aan het folder.jpg bestand. (plat uitgedrukt)
als je er een flac van maakt gaat lukt dat wel altijd.  ;D

probeer het maar ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

papaleo

#335
Tataatatatataa..... :pompom: :clapping: :headbanging:

Maw,de hoes afbeeldingen werken nu allemaal perfect  8)

Wat ik al dacht,iets met 'n instelling in de SB.

Oplossing was/is;
Bij de knop in de squeezecenter kies je voor; 'geavanceerd' >> 'Bezig met resamplen van hoesafbeeldingen' >> (kiezen voor:) >>  'Formaat van hoesafbeeldingen wijzigen (sneller,lagere kwaliteit)'

Mijn muziek staat opgeslagen op een NAS en omdat sommige NAS apparaten moeilijkheden hebben met het resamplen van de hoesafbeeldingen,heb je de keuze van de verwerking van de hoesafbeeldingen  ;)

edit;
Óók met WAV materiaal laat de SB nu hoesafbeeldingen zien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr

eind goed, al goed ;D

bij mij staat het op hoge kwaliteit maar dat mag de pret niet drukken. :alien:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

papaleo

Citaat van: advr op september 18, 2009, 07:51:09
als je een TAG maakt voor een WAV file dan gaat dat in veel gevallen niet goed. de folder.jpg wordt dan niet "gekoppeld" aan het folder.jpg bestand. (plat uitgedrukt)
als je er een flac van maakt gaat lukt dat wel altijd.  ;D

probeer het maar ;)

Probeer dan eens de instelling welke ik beschreven heb,wellicht worden ze dan wel weergegeven....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr


het gaat meer om de extra info bij de nummers zelf. soms kun je een wav wel taggen, de andere niet. heel erg apart maar is zo. een wav kun je maar moeizaam van meta data voorzien.
flac voldoet ook ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

papaleo

Wat ik ook soms vreemd vind is dat er bij sommige muziekmappen waar geen jpg in staat er toch een (vreemde) foto voor de dag komt in het disply van de ab,zit die ergens verborgen dan? :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

)p(

Citaat van: papaleo op september 21, 2009, 18:46:04
Wat ik ook soms vreemd vind is dat er bij sommige muziekmappen waar geen jpg in staat er toch een (vreemde) foto voor de dag komt in het disply van de ab,zit die ergens verborgen dan? :-\

Yup veel formaten zoals mp3 en flac kunnen de bitmap aan het muziek bestand zelf toevoegen.

peter

papaleo

Citaat van: )p( op september 21, 2009, 18:53:09
Yup veel formaten zoals mp3 en flac kunnen de bitmap aan het muziek bestand zelf toevoegen.

peter


Mmmm...,sneaky zeg   :sneaky2:

Is dit op te sporen en er uit te halen op een of andere manier?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jvanhambelgium

Citaat van: papaleo op september 22, 2009, 12:35:11
Mmmm...,sneaky zeg   :sneaky2:

Is dit op te sporen en er uit te halen op een of andere manier?


Tuurlijk dat, zo heb in mijn duizenden bestanden voorzien van en embedded jpg.
OK, bestandje gaat is groeien, maar op 44MB FLAC's zal het er ook niet meer op aankomen ;-)

Elke MP3-TAG toel laat je toe de "extended" tags de bekijken, te strippen etc. Je kan zelfs meerdere prentjes erin stoppen en ik denk dat je een soort slide-show krijgt dan...maar ik gebruik altijd de cover.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

WickedGame

Ik zit met een raar fenomeen,

Heb een flink aantal bestanden die met een cue file werken. Hij herkent de cue file wel want zie de losse nummers als ik er doorheen scroll. Maar klik ik het nummer aan dan begint het complete wav bestand van vooraf aan ongeacht welk nummer ik ook selecteer van de desbetreffende cd. Voorheen deed het het wel maar sinds kort doet die dit.

Is iemand bekend met dit probleem? En de oplossing hiervoor?

WickedGame

Nou mensen mochten jullie wavfiles of flacfiles hebben en opsplitsen met een *.cue file dan NIET upgraden naar software versie 7.3 of hoger want dat werkt dus niet lekker meer. Kon nergens vinden of 7.4 wel dit weer probleemloos ondersteunt maar 7.3 maar even skippen is mijn advies. Tenzij je een linux goeroe bent en je het SOX systeem aan de praat weet te krijgen. Maar ik ben maar even gedowngrade naar 7.2 zodat die functionaliteit wel weer werkt.

Kan iemand mij misschien aangeven of ik ergens kan vinden dat die cue problematiek met 7.4 wel is opgelost?

hifiman

Citaat van: WickedGame op oktober  8, 2009, 08:38:08
Nou mensen mochten jullie wavfiles of flacfiles hebben en opsplitsen met een *.cue file dan NIET upgraden naar software versie 7.3 of hoger want dat werkt dus niet lekker meer. Kon nergens vinden of 7.4 wel dit weer probleemloos ondersteunt maar 7.3 maar even skippen is mijn advies. Tenzij je een linux goeroe bent en je het SOX systeem aan de praat weet te krijgen. Maar ik ben maar even gedowngrade naar 7.2 zodat die functionaliteit wel weer werkt.

Kan iemand mij misschien aangeven of ik ergens kan vinden dat die cue problematiek met 7.4 wel is opgelost?
Even de zaak omdraaien.. Waarom zou je in hemelsnaam met cue files willen werken in je muziek library??

WickedGame

Citaat van: Audioloog op oktober  8, 2009, 08:57:15
Even de zaak omdraaien.. Waarom zou je in hemelsnaam met cue files willen werken in je muziek library??

Collectie ooit een tijd geleden geripped en alles naar *.wav met cue file uitgevoerd. Mede omdat *.wav files slecht te taggen is. Dus een beetje mijn manier van rippen geweest. Om nu die hele collectie weer te gaan cutten niet veel zin in. En het heeft altijd prima gewerkt, dus schandalig natuurlijk dat dit nu niet meer kan  ;D

hifiman

Citaat van: WickedGame op oktober  8, 2009, 09:00:54
Collectie ooit een tijd geleden geripped en alles naar *.wav met cue file uitgevoerd. Mede omdat *.wav files slecht te taggen is. Dus een beetje mijn manier van rippen geweest. Om nu die hele collectie weer te gaan cutten niet veel zin in. En het heeft altijd prima gewerkt, dus schandalig natuurlijk dat dit nu niet meer kan  ;D
Ok.. Ik zeg, alsnog naar flac met de hele hap  :D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Guester

Hmm ik heb dat EAC programma om te rippen. Hij ript ze in .wav. Hoe kan ik dat in Flac veranderen? Als ik straks een duet heb, wil ik wel plaatjes zien natuurlijk  :).
Sonos - Spotify