vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

Vorige topic - Volgende topic

advr

ik gebruik zeker mijn externe (North Star) Dac dus daar heb ik geen last van.  8)

volgens mij heeft de Duet ook een toslink uitgang dus dat gaat wel goed. jammer wel dat de receiver van de Duet niet zonder een controller te besturen/installeren valt. Anders had ik alleen een receiver gekocht. ;D
die controller heb ik niet echt nodig, die ga ik toch niet genruiken... O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Citaat van: advr op april 14, 2008, 12:23:03
ik gebruik zeker mijn externe (North Star) Dac dus daar heb ik geen last van.  8)

volgens mij heeft de Duet ook een toslink uitgang dus dat gaat wel goed. jammer wel dat de receiver van de Duet niet zonder een controller te besturen/installeren valt. Anders had ik alleen een receiver gekocht. ;D
die controller heb ik niet echt nodig, die ga ik toch niet genruiken... O0

Die controller schijn je nodig te hebben om 'm af te stellen. Daarna zou je met een harmony uit de voeten kunnen.

Die controller heeft wel een mooi schermpje waarop je van alles af kunt lezen. Ik denk dat het de volgende van mij wordt. Mijn SB3 is alweer weg. Maar ook zie ik die media centers staan ( van KISS oid )  Is dat een vergelijkbaar apparaat als de SB3/Duet?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

ik heb alleen een toepassing voor flac/wav nodig. 8)
voor alle andere media heb ik een TViX 6500a ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Citaat van: advr op april 14, 2008, 22:08:15
ik heb alleen een toepassing voor flac/wav nodig. 8)
voor alle andere media heb ik een TViX 6500a ;D

Linkje  :D
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

advr

speelt een SB3 ook zonder momenten van stilte tussen de nummers :o

hifiman

Citaat van: advr op april 18, 2008, 10:25:46
speelt een SB3 ook zonder momenten van stilte tussen de nummers :o
Is dat een vraag? Zoja dan is het antwoord ja  :)

advr

Citaat van: Audioloog op april 18, 2008, 11:51:38
Is dat een vraag? Zoja dan is het antwoord ja  :)
ha was een vraag :o

gelukkig, de Tvix laat net een fractie van een seconde leegte horen ;D

thx

Alco

Vraagje...

Ik heb een stuk of 7 a 8 radiozenders opgeslagen onder m'n favorieten in m'n SB3.
Nu is 't zo dat er standaard bij veel van die zenders vaak zo'n lange text staat.
Bijv. bij 80's pop iets in de trent van:"Your favorite familiar pop and rock hits from the eighties"
Omdat die text vaak vrij lang is en weinig/nix toevoegt aan de zendernaam zelf heb ik die text liever niet erbij, want die blijft dan maar in m'n SB3 display scrollen.

Nou kon ik die text tot nu handmatig veranderen of verwijderen in Squeezenetwork.com/favorites.
Je klikt dan bij de betreffende radiozender op 'edit', je past 't aan en klikt op opslaan.

In het scherm van Squeezenetwork.com is 't nu aangepast, maar als ik m'n SB3 aanzet die ik nog steeds die lappen text achter de zenders.  ???

Ok,...'t is op zich no big deal, want de radiozenders doen 't prima, maar toch...
't hoort niet zo. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Bvd,

Mvg
Alco  8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Namoe....zenders verwijderen en/of toevoegen blijkt opeens ook niet meer te werken.

In Squeezenetwork.com/favorites staat de nieuwe, gewijzigde lijst keurig vermeld, maar als ik de SB3 aanzet en naar m'n favorieten ga krijg ik steeds weer de oude zenders, incl. lange text erna, te zien.  :-\
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robbo

Zijn de reguliere nederlandse radiozenders ook te benaderen via de Squeezebox ?

Alco

CiteerZijn de reguliere nederlandse radiozenders ook te benaderen via de Squeezebox ?

Hmm,...daar vraag je wat. Heb ik nog niet geprobeert. Ik zal 't zo even voor je uitzoeken.
(ik was juist blij dat ik niet meer verplicht naar die vreselijke Nederlandse FM radiozenders hoefde te luisteren, nu ik een Squeezebox heb  ;D 8) )

Alco

Ik kan je gerust stellen, Robbo! :)  Het werkt!
(althans, heb net effe Radio 2 en 3 geprobeerd en die werken probleemloos)

Gewoon de URL's van de betreffende zenderinvoeren in http://www.squeezenetwork.com
(onder favorieten)

Deze dus: Radio 2 --> http://www.omroep.nl/live/radio2-breed.asx
              Radio 3 --> http://www.omroep.nl/live/radio3-breed.asx

advr

Citaat van: Alco op juni 30, 2008, 18:42:51
Ik kan je gerust stellen, Robbo! :)  Het werkt!
(althans, heb net effe Radio 2 en 3 geprobeerd en die werken probleemloos)

Gewoon de URL's van de betreffende zenderinvoeren in http://www.squeezenetwork.com
(onder favorieten)

Deze dus: Radio 2 --> http://www.omroep.nl/live/radio2-breed.asx
              Radio 3 --> http://www.omroep.nl/live/radio3-breed.asx

zou zoiets ook werken op mijn tvix? :o :o

hifiman

Citaat van: advr op juni 30, 2008, 22:07:17
zou zoiets ook werken op mijn tvix? :o :o
We  horen het wel van je!  :)

advr

Robbo

Uitje

Ben nu zelf ook al een tijdje in het bezit van een squeezebox en werk zelf met radiotime. Dit werkt echt super  ;D
Je maakt een account aan op www.radiotime.com (gratis) en aan de hand van je lokatie gegevens laat ie een hele waslijst aan radio stations zien.
Deze kan je vervolgens aanvinken en aan je voorkeuren toevoegen. Als je vervolgens onder squeezecenter je login gegevens invult voor radiotime dat wordt automatisch jou voorkeuren lijst opgehaald via het net en kan je onder internet radio -> radio time door al jou zenders heen bladeren.

Alco

Nou,...het ging een hele tijd goed, maar.... de SB (of eigenlijk de software denk ik) gaat opeens weer z'n eigen gang.

Dagelijks gebruik ik m'n SB en als ik dan op de rode powerknop van de AB druk krijg ik altijd eerst te zien: 'Speelt nu'.

Ik kan dan kiezen door OF een paar keer met de pijltjes toetsen naar beneden te gaan naar m'n radio-station favorieten, OF...   1x met de pijltjestoets naar boven en dan verscheen er altijd 'Squeezecenter' (verbinding maken met)

Nu echter, verschijnt er wanneer ik 1x op de pijltjestoets naar boven druk de term 'instellingen'.  ???

Uiteindelijk vind ik dan de term 'muziekbron'. Als ik die selecteer staat daar alleen 'squeezecenter'.
Die term 'muziekbron' ben ik tot nu nog nooit eerder tegen gekomen.

Ik kan dus nog steeds wel in m'n muziek bestanden van de PC komen, maar wel via een omweg.

Iemand enig idee hoe dit zo opeens kan gebeuren ?   :-\  (gisteren deed ie 't nog prima)

Bvd

Mvg,
Alco

fireman

Last van de hitte  ??? Wat staat er in de handleiding? Tussen welke temp te gebruiken?

)p(

Citaat van: Alco op juli 29, 2008, 21:28:38
 1x met de pijltjestoets naar boven en dan verscheen er altijd 'Squeezecenter' (verbinding maken

Uiteindelijk vind ik dan de term 'muziekbron'. Als ik die selecteer staat daar alleen 'squeezecenter'.
Die term 'muziekbron' ben ik tot nu nog nooit eerder tegen gekomen.

Hieruit maak ik opdat je verbonden bent met squeezenetwork. Het zou kunnen dat ze de server software hebben geupgraded met een iets andere menu structuur. Je merkt daar alleen iets van als ook de firmware geupgrade moet worden. In alle andere gevallen reconnect de sb zichzelf na een korte downtime voor de upgrade.

peter

peter

Alco

Klopt Peter, ik start de SB altijd op vanuit Squeezenetwork. (klokje verschijnt als de SB uitstaat)
(Dit omdat ik de dag vaak begin/afsluit met wat radio luisteren, en van daaruit daar Squeezecenter ga om een keuze te maken uit m'n FLAC bestanden op m'n PC)

Heb weleens meegemaakt dat er iets geupgrade werd. Dan valt het display even uit (wanneer de SB al uit staat) maar is over 'n paar minuten weer terug, en werkt alles weer als vanouds.

Deze keer niet.. :-\

CiteerLast van de hitte ??? Wat staat er in de handleiding? Tussen welke temp te gebruiken?
Ik denk niet dat dat de oorzaak is. Hij doet 't verder prima, alleen via een ongebruikelijke omweg.

)p(

Citaat van: Alco op juli 30, 2008, 08:08:24
Klopt Peter, ik start de SB altijd op vanuit Squeezenetwork. (klokje verschijnt als de SB uitstaat)
(Dit omdat ik de dag vaak begin/afsluit met wat radio luisteren, en van daaruit daar Squeezecenter ga om een keuze te maken uit m'n FLAC bestanden op m'n PC)

Heb weleens meegemaakt dat er iets geupgrade werd. Dan valt het display even uit (wanneer de SB al uit staat) maar is over 'n paar minuten weer terug, en werkt alles weer alouds.

Deze keer niet.. :-\

Upgrade kan gebeurd zijn toen hij uitstond...ik gebruik zelf nooit squeezenetwork maar zal zodadelijk wel even proberen en zien wat ik zie als ik de sb aan en uit ze met de ab.

peter

)p(

ok ziet er inderdaad anders uit ook bij mij.

aan uit zetten brengt mij steeds terug naar de toplevel van het laatsgekozen menu item. ik zie dire menu items, internet radio, music services en extras.

Als ik tijdens het spelen aan en uit zet dan is het top level inderdaad now playing wanneer ik naar squeezecenter ga.

peter

Alco

Als ik nu de SB3 aan zet is 't eerste wat ik zie 'Instellingen'.  Van daaruit kom ik dan wel bij de (sinds gisteren nieuwe term) 'muziekbron' en daarna in Squeezecenter, maar 't blijft vreemd.

Nouja....toch maar aan wennen dan. Zolang ie 't maar doet.  ;D
(compters hebben soms nou eenmaal een eigen leven)