vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

Ben ik weer effe... ::)

Ik heb sinds vorige week een extra interne HD gekocht en geinstalleerd in m'n PC.
Het is m'n bedoeling om die (500GB) HD te gebruiken voor al m'n muziekbestanden, voor de SB.

Nu merk ik, dat m'n PC er langer over doet voordat ie is opgestart. (duurt nu circa 4,5 a 5 minuten)

Kan 't zijn door de nieuwe HD in mijn (in PC-termen) niet al te nieuwe PC ? (nu zo ongeveer een jaar of 6 oud)
OF...kan 't wellicht zijn dat tijdens 't opstarten Slimserver de 500GB HD scant en daarbij dus alle muziekbestanden bij langs gaat ?
Als dat 't is, is er dan misschien een mogelijkheid om in Slimserver iets te veranderen zodat de PC pas de HD afscant als ik er zelf om vraag. (als de PC al opgestart is bijv.)

Als 't niet kan is 't op zich geen drama hoor. Ok, dan doet de PC er iets langer over om op te starten.
Dat heb ik liever dan dat ie traag is tijdens gebruik.

Bvd.

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op februari 15, 2008, 21:26:16
Ben ik weer effe... ::)

Ik heb sinds vorige week een extra interne HD gekocht en geinstalleerd in m'n PC.
Het is m'n bedoeling om die (500GB) HD te gebruiken voor al m'n muziekbestanden, voor de SB.

Nu merk ik, dat m'n PC er langer over doet voordat ie is opgestart. (duurt nu circa 4,5 a 5 minuten)

Kan 't zijn door de nieuwe HD in mijn (in PC-termen) niet al te nieuwe PC ? (nu zo ongeveer een jaar of 6 oud)
OF...kan 't wellicht zijn dat tijdens 't opstarten Slimserver de 500GB HD scant en daarbij dus alle muziekbestanden bij langs gaat ?
Als dat 't is, is er dan misschien een mogelijkheid om in Slimserver iets te veranderen zodat de PC pas de HD afscant als ik er zelf om vraag. (als de PC al opgestart is bijv.)

Als 't niet kan is 't op zich geen drama hoor. Ok, dan doet de PC er iets langer over om op te starten.
Dat heb ik liever dan dat ie traag is tijdens gebruik.

Bvd.

Groeten,
Alco

In slimserver is in te stellen wanneer slimserver moet scannen en wat hij moet scannen. Heb dit zelf ook anders gedaan en bij mij doet hij dat snachts.

Alco

#228
CitaatIn slimserver is in te stellen wanneer slimserver moet scannen en wat hij moet scannen. Heb dit zelf ook anders gedaan en bij mij doet hij dat snachts

Bedankt voor de snelle reactie WickedGame.

(btw,..toevallig dat jij net reageert op dit moment, terwijl op ditzelfde moment al mijn Chris Isaak CD's geript zijn en nu van de ene HD naar de andere (backup) HD worden gecopieerd, waaronder uiteraard 't nummer Wicked Game. 8)

Ik kon 't niet vinden in Slimserver, maar zal nog 'n keer goed kijken. Het kan dus in ieder geval wel. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

In slimserver ga naar het volgende:

Ga naar serverinstellingen

In het dropdownmenu selecteer je: Plug-ins

En dan staat er ergens tussen muziekscannen. Hier kan je wat parameters veranderen.

Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#231
Wil ik vanmorgen even wat muziek beluisteren via 1 van de internet radiozenders uit m'n favorieten-lijstje in m'n Squeezebox, dus... ik naar m'n favorieten...wat geeft ie aan ?  'LEEG!' 

oftewel, al m'n ooit opgeslagen favorieten zijn opeens foetsie.  ??? :-\ :'(

Herkent iemand dit ?  snap er nix van  ::)

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Heb je geupgraded naar sc7?

Voorheen waren de favorieten van slimserver en squeezenetwork van elkaar gescheiden, nu in squeezecenter 7 zijn ze geintegreerd. Misschien komt het daardoor?

peter

Alco

#233
CitaatHeb je geupgraded naar sc7?

Nee.... heb zelf nix veranderd. Eergisteren werkte 't nog prima, en vanmorgen waren alle favorieten opeens weg. Ik heb alleen internet radiozenders (Squeezenetwork) in m'n favorieten.

Wat me ook opviel is dat de tijd/datum op 't display ook iets minder helder werd weeregegeven op 't display.
(toen de SB nog uit stond dus)

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Probleem opgelost!  :D

Blijft vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren, maar ik moest me even opnieuw registreren bij Squeezenetwork.com
Als ik met de AB van de Squeezebox naar Squeezenetwork wilde gaan (om radio te beluisteren) maakte de SB wel verbinding maar gaf dan direct naarna een Pincode aan in 't display.
(met ieniemienie lettertjes (die ik vanaf de bank niet zag) las ik dat ik dat ik naar bovengenoemde site moest en me moest registreren.

Zo gezegd, zo gedaan en... binnen enkele seconden had ik weer radio en al m'n favorieten stonder er nog/weer in.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

Sinds een aantal dagen verschijnt bij mijn SB3 niet meer automatisch de datum/tijd op 't display,
wanneer ik de SB3 weer uit zet. (nadat ik 'm heb gebruikt heb om internetradio te beluisteren)

Als ik muziek van m'n HD beluister en de SB later weer uit zet is 't gewoon dat 't display zwart is,
maar nadat ik radio heb beluisterd en 'm uitzet, hoort normaal gesproken de tijd/datum te verschijnen.

Ok,...'t is uiteraard niet echt een probleem, maar toch 'n beetje vreemd.

Is er iemand die misschien weet hoe dat kan/ hoe ik dit kan oplossen ?

Bvd,

Groet,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op april 12, 2008, 19:59:55
Sinds een aantal dagen verschijnt bij mijn SB3 niet meer automatisch de datum/tijd op 't display,
wanneer ik de SB3 weer uit zet. (nadat ik 'm heb gebruikt heb om internetradio te beluisteren)

Als ik muziek van m'n HD beluister en de SB later weer uit zet is 't gewoon dat 't display zwart is,
maar nadat ik radio heb beluisterd en 'm uitzet, hoort normaal gesproken de tijd/datum te verschijnen.

Ok,...'t is uiteraard niet echt een probleem, maar toch 'n beetje vreemd.

Is er iemand die misschien weet hoe dat kan/ hoe ik dit kan oplossen ?

Bvd,

Groet,
Alco

Waarschijnlijk staat de brightness op 0 in off modus wanneer je met sn verbonden bent. Wannneer dat het probleem is dan druk een keer op de brightness knop op de ab en je ziet de klok weer.

peter

Alco

#238
Don't ask me how, but I fixed it 8)

Na -tig keer in 't 'instellingen' menu te freubelen heb ik de tijd terug in 't display na het uitzetten van de SB.

Thanx anyway voor je reactie, )p( :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr


jeetje, heeft de SB3 kuhren...

ik dub nog steeds tussen de duet en de sb3... :o

weet niet wat te doen....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Midcall

#240
Citaat van: advr op april 13, 2008, 10:37:35
jeetje, heeft de SB3 kuhren...

ik dub nog steeds tussen de duet en de sb3... :o

weet niet wat te doen....

Niet twijfelen, gewoon de sb3, veel beter produkt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

advr

Citaat van: Midcall op april 13, 2008, 11:09:41
Nuet twijfelen, gewoon de sb3, veel beter produkt.

ik gebruik een DAC -NAS (met squeezecenter 7) icm een evt SB3. Ik vind het schermpje zo klein.
is het ook mogelijk om via een notebook de boel aan te sturen. dan heb ik meer info en is het makkelijker te kiezen 8)

de sb3 hoeft dan niet helemaal in het zicht te zijn.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

CitaatIk vind het schermpje zo klein

Ik vind een sterk punt van de SB3 dat ie juist zo'n groot display heeft! (net zo breed als 't apparaat zelf)
Je kunt de grote van de letters/cijfers op 't display mbv de AB wijzigen.
Meestal staat ie op medium, maar op 'standje 3' zijn 't koeieletters, die van 5 meter afstand nog prima te lezen zijn.

Wel is 't inderdaad zo, dat de verstreken/resterende tijd wel heel klein in beeld blijft.
(die is amper nog te lezen op 'n paar meter afstand. Da's toch wel 'n minpuntje)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

Citaat van: Midcall op april 13, 2008, 11:09:41
Niet twijfelen, gewoon de sb3, veel beter produkt.

Verklaar eens nader waarom de SB3 een beter product zal zijn tov de Duet.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

)p(

Citaat van: advr op april 13, 2008, 11:11:51

is het ook mogelijk om via een notebook de boel aan te sturen.

Ja met de web interface of met een windows app als Moose.

peter

advr

Citaat van: )p( op april 13, 2008, 17:06:23
Ja met de web interface of met een windows app als Moose.

peter
mooi, dan misschien toch een SB3 ;D ;D
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Midcall

Citaat van: Fireman op april 13, 2008, 13:26:19
Verklaar eens nader waarom de SB3 een beter product zal zijn tov de Duet.

Ga met beiden een uurtje spelen en de keuze is vaak een makkelijke. De interface van de SB3 is prettiger en reageert veel sneller dan die van een duet, die qua interface wel aardig eruitziet met de controller, maar het het ziet er mooier uit dan dat het ook daadwerkelijk nuttig is. Het gadgetgehalte van een Duet is natuurlijk hoger, maar nog verre van volmaakt, bijna iedereen die echt veel gebruikt maakt van een squeezebox verkiest toch de SB3 (Classic) boven de Duet.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

advr

Citaat van: Midcall op april 14, 2008, 01:07:56
Ga met beiden een uurtje spelen en de keuze is vaak een makkelijke. De interface van de SB3 is prettiger en reageert veel sneller dan die van een duet, die qua interface wel aardig eruitziet met de controller, maar het het ziet er mooier uit dan dat het ook daadwerkelijk nuttig is. Het gadgetgehalte van een Duet is natuurlijk hoger, maar nog verre van volmaakt, bijna iedereen die echt veel gebruikt maakt van een squeezebox verkiest toch de SB3 (Classic) boven de Duet.

duidelijk verhaal. ik ga eens spelen met beide.

bedankt,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Ik verkies ook de SB3 boven de Duet. Duet is een fantastisch idee en product, maar is nu nog niet perfect qua bediening en aansturing. Tevens in een direct vergelijk was de DUET wat matter qua geluid dan de SB3. Na wat onderzoek blijkt ook dat de meeste ervaren dat de DUET qua audio iets minder zou zijn.

Nu is dit getest op een Classé Delta set, maar of je dit nog hoort op een Marantz set of andere sets in wat lagere klasse durf ik niet te zeggen. Op de Classé was het duidelijk hoorbaar dat de DUET wat matter was. Dus met name mensen die de DAC van de SB wil gaan gebruiken raad ik de SB3 aan. Doe je dat niet, en gebruik je een externe DAC en wil je een hoog fun/gadget gehalte is de DUET wel een erg leuk apparaat.

Alco

#249
CitaatNa wat onderzoek blijkt ook dat de meeste ervaren dat de DUET qua audio iets minder zou zijn.
Ik heb begrepen dat ze bij Logitech iets hebben bezuinigd op de interne DAC van de Duet, om zodoende voor de huidige prijs de fraaie remote van de Duet mee te kunnen leveren.
Daardoor zou de SB3 dus iets beter kunnen klinken dan de Duet.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)