vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: advr op februari  1, 2008, 10:10:24
ik heb dus ook een NAS sinds kort met daarop de slimserver draaien ;D
werkt nog niet zoals ik zou willen maar ik ben op ontdekkingsreis zullen we maar zeggen.

nu gebruik ik even de softsqueeze om op een notebook wat te luisteren. Die softsqueeze is een ramp, veel te klein scherm. Kan ik geen itunes nterface daarvoor gebruiken? veel overzichterlijker.

wel ga ik de losse receiver van de duet kopen en koppelen aan de dac van de north star. die wil ik via een notebook (voorlopig) aansturen.

die afstandsbediningen hebben allemaal zo'n klein scherm...

wat valt er nog meer te koppelen aan de SB?

je kan ook de web interface gebruiken om softsqueeze aan te sturen.
Noch mooier is om moose te gebruiken in combinatie met squeezeslave op een windows pc.
http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/

Alternatieven grafische ab's zijn oa the nokia n800 en de itouch. De laatste heeft denk  ik de meeste potentie in de toekomst nadat apple de sdk heeft vrijgegeven. De huidige ipeng web app werkt ok maar een native app zou nog een stuk sneller zijn.

peter

Alco

#201
CitaatJe gaat ze toch niet in WAV op je HD's zetten? Buiten dat het heel veel ruime in beslag neemt duurt het kopiƫren inderdaad een eeuwigheid. Waarom zet je ze niet om naar een lossless FLAC formaat, dat levert je zeker al 50% winst op en de kwaliteit blijft volledig intact.

Ik zou wel willen, maar ik gebruik EAC. Daarmee kan ik niet albums naar FLAC converteren, toch ?  :-\
Heb heel even dbPoweramp gebruikt, maar al gauw kreeg ik allerlei problemen daarmee.
(PC die ineens helemaal vastloopt... of steeds het beruchte "rapport verzenden ja/nee" schermpje,etc) >:(

CitaatEn nog belangrijker je meta data (artiest, album, etc.) in je files zelf

Dat werkt ook prima in EAC hoor. Ik krijg keurig alle meta data. (voegt EAC gewoon toe)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op februari  1, 2008, 11:11:13

Dat werkt ook prima in EAC hoor. Ik krijg keurig alle meta data. (voegt EAC gewoon toe)

In je cue file mar toch niet in je wavs?

peter

Alco

CitaatIn je cue file mar toch niet in je wavs?

Geen idee wat een 'cue file' is. (tjonge, mag wel een PC-woordenboek bij de hand houden in dit topic  ??? ;) ) maar zodra ik een CD geript heb, kan ik ze afspelen op de SB3, en staat: uitvoerende, titels van de tracks, jaartal, genre,etc er gewoon in.  (kan daar dus ook op zoeken)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Heb net 4 CD geript via dbPower Amp.  De 1e 3 (in Flac dus) gingen prima, maar bij de 4e ging 't halverwege weer mis....grrr  :-X :(  De PC zat weer helemaal vast.
(moest de PC dus weer resetten... CTRL+Alt+Del hielp ook niet)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

Citaat van: Alco op februari  1, 2008, 13:51:08
Heb net 4 CD geript via dbPower Amp.  De 1e 3 (in Flac dus) gingen prima, maar bij de 4e ging 't halverwege weer mis....grrr  :-X :(  De PC zat weer helemaal vast.
(moest de PC dus weer resetten... CTRL+Alt+Del hielp ook niet)

Alco ik zal je de Flac plugin voor EAC wel sturen via de mail ben je ook verlost van het gekloot met DBpoweranmp (werkt hier perfect trouwens)ik stop er een uitleg bij om al de instellingen juist te zetten.
Moet eerst alles nog even uitzoeken maar je ziet de mail wel verschijnen.

/HB

oud_account_1

De meest recente versie (van EAC) heeft FLAC aan boord (nou ja, in de setup :)).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr

Citaat van: )p( op februari  1, 2008, 10:16:08
je kan ook de web interface gebruiken om softsqueeze aan te sturen.
Noch mooier is om moose te gebruiken in combinatie met squeezeslave op een windows pc.
http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/



moose wil niet opstarten..... :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


Alco

#209
CitaatDe meest recente versie (van EAC) heeft FLAC aan boord (nou ja, in de setup )

Dankzij H B kan ik nu ook via EAC in FLAC rippen.  8)
(ook al gaat 't ietwat onlogisch... ik laad een CD, klik op rippen naar MP3, tijdens 't rippen voegt ie .WAV achter de tracks, en na afloop blijken 't in mijn muziek-map allemaal FLAC's te zijn geworden!

Maar goed, maakt niet uit... 't werkt in ieder geval perfect!  :D :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr

Citaat van: )p( op februari  1, 2008, 21:51:06
Microsoft .NET Version 2.0 Framework
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en

peter

dan vraagt ie elke keer of ik een cd wil plaatsen.... die heb ik natuurlijk niet of bedoelt ie de originele xp cd :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op februari  2, 2008, 16:05:00
dan vraagt ie elke keer of ik een cd wil plaatsen.... die heb ik natuurlijk niet of bedoelt ie de originele xp cd :o

je kan het ook via the windows update site installeren.

peter

advr

ik krijg elke keer een foutmelding. wordt tijd op de pc van een verse windows te voorzien ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op februari  2, 2008, 16:54:52
ik krijg elke keer een foutmelding. wordt tijd op de pc van een verse windows te voorzien ;D ;D

;D

peter

oud_account_1

Citaat van: advr op februari  2, 2008, 16:54:52
ik krijg elke keer een foutmelding. wordt tijd op de pc van een verse windows te voorzien ;D ;D
Zeurt 'ie over een windows installer?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr

.net 2.0 wil ie niet installeren.. overige ns 1.0 ook niet. dat is me nog nooit gelukt :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco


Ik wou net even een extra radiozender toevoegen aan m'n favorieten, in Squeezenetwork.
Klik ik op 'Wisselen naar SqueezeNetwork', en normaliter duurt 't dan even een paar seconden en floep... ik zit er in.  Maar nu krijg ik direct 'Je speler is niet gevonden' !  ???

De hele week werkte dat prima :( ???
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Woeps.... ahum,...never mind ;D (de SB3 stond al aan, via squeezenetwork. Ik had internet radio aan)

Dan kun je (blijkbaar) niet in slimserver overschakelen naar je Squeezenetwork. (Dan geeft ie die melding aan "Je speler is niet gevonden". Beetje rare melding vind ik, maar ok...'t werkt weer)  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

Citaat van: advr op februari  2, 2008, 18:16:20
.net 2.0 wil ie niet installeren.. overige ns 1.0 ook niet. dat is me nog nooit gelukt :o

Wat is dat voor iets of voor programma?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

oud_account_1

Citaat van: advr op februari  2, 2008, 18:16:20
.net 2.0 wil ie niet installeren.. overige ns 1.0 ook niet. dat is me nog nooit gelukt :o
Als je de foutmelding doorgeeft kunnen we misschien helpen ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr


is goed, ik zal de foutmelding eens posten. zit nu achter eennotebook. ;D
de pc staat uit, ik zal een schermprintje maken. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

Hmm,...'t zal er wel bij horen, maar uhh.... M'n SB reageert de laatste 30 minuten OF enorm traag op elke toets die ik via de AB indruk, OF hij reageert helemaal niet, of zet zichzelf uit.  ???

Da's wel een nadeel van moderne techniek als deze, die dus verbinding maakt met je PC/internet...
Je bent dus afhankelijk daarvan, en soms ben je dus overgeleverd aan de grillen van je PC/verbinding ::)

Dan maar ff TV kijken of een CD (wie kent ze nog... lekkere nostalgie  ;D ;)) draaien.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#222
Blijft weird, maar ik heb even de stekker er uit gehaald en weer ingedaan en hij doet 't weer.
(aan/uit via de AB reageerde hij niet op)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr



kleinigheid hou je toch altijd ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: Alco op februari  3, 2008, 20:04:28
Blijft weird, maar ik heb even de stekker er uit gehaald en weer ingedaan en hij doet 't weerk.
(aan/uit via de AB reageerde hij niet op)
Ik heb dit probleem alleen met internet radio maar gelukkig nooit met afspelen van harddisk content  :)