vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

H B

#100
Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 21:29:46
Wat zijn trouwens de alternatieven voor de SB3 (tot +/- € 1.000) ZONDER VIDEO dus puur AUDIO

Kijk hier maar eens staan er genoeg o.a. Musicpal, SoundBridge, TEAC, Terratec en NOXON deze zijn er tot zeg maar €1000,00
Dan dus de transporter zeg maar €2000,00 en daarboven zit Sooloos maar een compleet systeem daarvan zit op €12,900.00 net iets teveel voor mij  ;D ;D ;D.

/HB

Edit,
Was nog niet echt wakker en dan is lezen een beetje moeilijk ::) ::) )p( had namelijk ook al een opsomming gemaakt.


PM

Citaat van: advr op december 30, 2007, 10:38:34
Ik dacht dat als je een squeezebox had, alleen via dat schermpje alles kon besturen maar nu lees ik dat je dat ook kunt met een Ipod touch of andere webinterface, dat wist ik niet.

heeft iemand dat? ;D

Ik bedien de SB wel eens met een browser op mijn laptop.. werkt goed en snel. Op het moment dat je klikt begint meteen dat nummer te spelen.
Groeten, Peter

advr



ik heb nu alleen maar slimserver (7.0)  draaien op mijn pc. een echte SB3 heb ik nog niet. >:(
wilde even weten hoe dat er allemaal uit zag ;D

zal zo wel niet werken. wel ook even softsqueeze erbij gedownload. wel leuk 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op december 31, 2007, 16:49:26

ik heb nu alleen maar slimserver (7.0)  draaien op mijn pc. een echte SB3 heb ik nog niet. >:(
wilde even weten hoe dat er allemaal uit zag ;D

zal zo wel niet werken. wel ook even softsqueeze erbij gedownload. wel leuk 8)

Ik zelf gebruik op mijn nokia deze gui app, die kan je ook met sc / softsqueeze combo proberen:
http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/

Wat mij betreft bijna perfect. Alleen ontbreekt een goede genre filter nog in de library view, maar daar is hij op dit moment op mijn suggestie mee bezig :)

peter

advr



dat moose werkt in ieder geval al beter ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifi | Roderick

Dit is ook een hele mooie en goed doordachte skin voor de Squeezebox.

Werkt op iPhone en iPod Touch...

http://penguinlovesmusic.de/



fireman

Nog een apart vraagje mbt verbruik van NAS/PC

Er wordt van een mooie oplossing uitgegaan. Zo'n NAS in je meterkast en voila.

Maar als je niet al te veel te (ver)delen hebt dan kan je gewoon je PC aan laten staan. Scherm gaat na paar minuten in stand-by stand. En alleen je kast draait.

Hoe zit het dan met het verbruik? Is dat te verwaarlozen? Of niet? Hoeveel scheelt dat dan?
Want om ipv een NAS te kopen ( alles bij elkaar toch minimaal zo'n 200 á 300 euries ), alleen een extra HD ( al dan niet extern ). Daar heb je al een 500 Gb voor € 99,-

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

WickedGame

Citaat van: Fireman op januari  2, 2008, 11:08:29
Nog een apart vraagje mbt verbruik van NAS/PC

Er wordt van een mooie oplossing uitgegaan. Zo'n NAS in je meterkast en voila.

Maar als je niet al te veel te (ver)delen hebt dan kan je gewoon je PC aan laten staan. Scherm gaat na paar minuten in stand-by stand. En alleen je kast draait.

Hoe zit het dan met het verbruik? Is dat te verwaarlozen? Of niet? Hoeveel scheelt dat dan?
Want om ipv een NAS te kopen ( alles bij elkaar toch minimaal zo'n 200 á 300 euries ), alleen een extra HD ( al dan niet extern ). Daar heb je al een 500 Gb voor € 99,-



Gebruik zelf een Synology 207+ met 2x 500GB erin.

Verbuik:

52.2W(Spin); 32.76W(Access); 28.32W(Idle); 11.04W(Hibernation)

Dus aanzienlijk minder als een PC die aanstaat.

fireman

#108
Citaat van: WickedGame op januari  2, 2008, 11:15:22
Gebruik zelf een Synology 207+ met 2x 500GB erin.

Verbuik:

52.2W(Spin); 32.76W(Access); 28.32W(Idle); 11.04W(Hibernation)

Dus aanzienlijk minder als een PC die aanstaat.

En wat verbruikt een PC in die drie situaties?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

WickedGame

Citaat van: Fireman op januari  2, 2008, 11:18:10
En wat verbruikt een PC in die drie situaties?

Dit hangt heel erg af van je onderdelen in je pc.

Maar gemiddeld zal een PC in IDLE tussen de 60 - 100Watt gebruiken

Bij 100% CPU load kan dit tussen de 80 - 150+ gaan zelfs...

Dit is allemaal nog ex monitor en USB randapparatuur. Het is overigens een schatting aangezien het van de componenten afhangt wat er dus in de pc zit. Denk aan videokaart die blijft koelen, cd-rom drives, USB apparatuur etc. etc.

Alco

#110
Wat ik me ook nog afvroeg over de SB...

Je kunt dus zoeken op naam van uitvoerende(n) of op titels, maar moet je die eerst zelf allemaal invoeren ?
(ik bedoel, met de nummerieke toetsen, net als bijvoorbeeld bij 't maken van een sms-bericht op je mobiel ?)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

oud_account_1

Citaat van: Alco op januari  4, 2008, 18:38:39
Wat ik me ook nog afvroeg over de SB...

Je kunt dus zoeken op naam van uitvoerende(n) of op titels, maar moet je die eerst zelf allemaal invoeren ?
(ik bedoel, met de nummerieke toetsen, net als bijvoorbeeld bij 't maken van een sms-bericht op je mobiel ?)
Nee, dat is niet nodig.
Je ript immers niet met de SB.
En je kan met de meeste applicaties (zoals EAC) automatisch de juiste info oplaten halen en in de metadata wegschrijven.
(als het formaat het ondersteund, dus niet bij wav, maar wel bij flac, mp3 etc.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

)p(

The squeezebox duet met grafische remote is nu officieel aangekondigd. zie:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=41813

peter

Raphie

Met welke bitrate schijven jullie FLAC files weg? hij staat bij mij standaard ingesteld op 768, maar deze files zijn nagenoeg net zo groot als de WAV's (nog steeds 450mb <> 500mb voor een CD) ?
JBL PRX Power!

H B

Citaat van: Raphie op januari  6, 2008, 09:40:30
Met welke bitrate schijven jullie FLAC files weg? hij staat bij mij standaard ingesteld op 768, maar deze files zijn nagenoeg net zo groot als de WAV's (nog steeds 450mb <> 500mb voor een CD) ?

Hoi Raphie,

Ik neem aan dat je voor het rippen EAC gebruikt, dan heb ik mijn setting zo staan.

En dan gaat het met name om de regel "Additional command line options :" daar staat bij mij het volgende
-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -T "comment=High Quality, EAC secure, Lossless flac " %s
Je komt dan op een grootte van ongeveer 350 MB als de speelduur van de cd +/- 50 minuten is.
Je had trouwens beter de vraag in dit door jezelf getarte topic kunnen stellen dan blijft het overzichtelijker ;).
Ik zal daar de info dan ook neerzetten.

/HB

advr

#115
Citaat van: )p( op januari  6, 2008, 09:11:10
The squeezebox duet met grafische remote is nu officieel aangekondigd. zie:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=41813

peter

en ook hier

Ad,
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

Nou, die wil ik wel  ;D lekker makkelijk op de bank, wat gaat die kosten in NL denk je?
JBL PRX Power!

H B

#117
Citaat van: Raphie op januari  6, 2008, 18:08:14
Nou, die wil ik wel  ;D lekker makkelijk op de bank, wat gaat die kosten in NL denk je?

Volgens de site van logitech €399,--
Zie hier:http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/3817&cl=nl,nl
Jammer dat squeezcentre (slimserver 7) niet op mijn Qnap ts-101 draait want dan zou het mij ook wel passen.

/HB

Raphie

op m'n Thecus wel  ;D
En de Flacjes stromen binnen  ;D ;D ;D
JBL PRX Power!

Raphie

#119
Ok, dus maar 100 euro meer dan de gewone SB3
Wat een gaaf ding joh!!!

die wil ik echt wel snel hebben ;D
JBL PRX Power!

H B

#120
Citaat van: Raphie op januari  6, 2008, 18:18:30
op m'n Thecus wel  ;D
En de Flacjes stromen binnen  ;D ;D ;D

Is dan in aanschaf ook wel iets duurder dan een Qnap ts-101 8)
De afstandsbediening werkt trouwens op Jive werkt dat ook op de Thecus?

/HB

Raphie

Da's ook weer zo.  ;D Maar ik heb dan ook geen high end loopwerk meer ;)
JBL PRX Power!

fireman

Citaat van: advr op januari  6, 2008, 18:06:18
en ook hier

Ad,

Dat is wel heel gaaf. Dus echt helemaal weg bouwen. Of toch net als de AB kunnen richten/mikken?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

Citaat van: Fireman op januari  6, 2008, 19:54:09
Dat is wel heel gaaf. Dus echt helemaal weg bouwen. Of toch net als de AB kunnen richten/mikken?

ik hoop niet dat het IR is... :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

De remote gaat via wireless netwerk en als je dat niet hebt geen hebt kan de nieuwe squeezebox zelf een ad hoc netwerk verbinding met de remote maken.

jive is het os waarop de remote draait en wordt voortaan squeezeos genoemd. Op je nas hoef je alleen de squeezecenter 7 server te draaien.

peter