vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)p(

#75
Citaat van: Audioloog op december 30, 2007, 10:48:36
Dat kan inderdaad, maar wees je ervan bewust dat je nog steeds de spdif out van de squeezebox moet gebruiken, het is op dit moment niet mogelijk om de squeezebox als bediening te gebruiken en het geluid uit een geluidskaart (of usb) te laten komen van je pc/NAS. Overigens heb ik dit wel voor elkaar gekregen middels een simpele hack, maar dat was helaas niet betrouwbaar en uiteindelijk helaas onbruikbraar.

Als je dac een goede jitter rejectie heeft is dat alleen maar een voordeel. Ik gebruik de sb digitaal direct in mijn Tact en dat klinkt perfect. Je nas/server kan dan bijvoorbeeld in de meterkast. Je hebt alleen je sb bij je stereo, geen fans hd's etc. De bediening gaat bij mij via de Nokia. Voor mij was de sb/nokia combo de perfect oplossing.

Update: Overigens als je de sb met een groot aantal albums gaat gebruiken dan zou ik wel oppassen dat de nas een snelle processor heeft zoals die van Thecus. Slimserver draait een volledige sql database met een perl interface en dat geeft een hoop overhead. Het beste blijft daarom eigenlijk een dedicated pc server.


peter

advr

Audioloog - Peter,

het wordt me een stuk duidelijker nu. ;D

hoe heb je het transport van data van de NAS (meterkast) naar de SB geregeld?
ga dit via WiFi of netwerk kabel.

ik wil alles in WAV of FLAC gaan doen. Is de dataoverdracht via wifi dan wel snel genoeg?

ik heb een aardige DAC met anti jitter in een North Star M192 MKII (de laatste nieuwe versie van de NS DAC) ;D ;D ;D

op de NAS moet slimserver draaien en ook UPnP interface. anders kun je nog niets met nokia800.

is een Qnap snel genoeg voor 1000 cd's in wac/flac. super snel hoeft het ook allemaal niet te zijn. 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op december 30, 2007, 13:40:00
Audioloog - Peter,

het wordt me een stuk duidelijker nu. ;D

hoe heb je het transport van data van de NAS (meterkast) naar de SB geregeld?
ga dit via WiFi of netwerk kabel.

ik wil alles in WAV of FLAC gaan doen. Is de dataoverdracht via wifi dan wel snel genoeg?

ik heb een aardige DAC met anti jitter in een North Star M192 MKII (de laatste nieuwe versie van de NS DAC) ;D ;D ;D

op de NAS moet slimserver draaien en ook UPnP interface. anders kun je nog niets met nokia800.

is een Qnap snel genoeg voor 1000 cd's in wac/flac. super snel hoeft het ook allemaal niet te zijn. 8)

Ad.

1. Alles vast hier. pc server naar router > router naar sb

2. Ik heb ooit een paar weken met de sb draadloos gedraaid, werkte ook perfect.

3. De sb3 werkt niet met upnp. De Nokia werkt of met een webinterface of zoals ik met remote desktop die een windows applicatie draait. Voordeel van het laatste is een supersnelle interface.

Echter even wachten op de sb duet is denk ik een goed idee. Dat is een sb zonder display en met een remote met display. Gerucht is dat ie in februarie op de markt komt, en is denk ik precies wat jij zoekt.

peter

advr

Citaat van: )p( op december 30, 2007, 16:30:53
1. Alles vast hier. pc server naar router > router naar sb

2. Ik heb ooit een paar weken met de sb draadloos gedraaid, werkte ook perfect.

3. De sb3 werkt niet met upnp. De Nokia werkt of met een webinterface of zoals ik met remote desktop die een windows applicatie draait. Voordeel van het laatste is een supersnelle interface.

Echter even wachten op de sb duet is denk ik een goed idee. Dat is een sb zonder display en met een remote met display. Gerucht is dat ie in februarie op de markt komt, en is denk ik precies wat jij zoekt.

peter

Hoi Peter,

Bedankt voor je uitvoerige antwoord!!

Je helpt me er ontzettend mee ;D

Ik wil dus mijn pc niet hebben aan staan. Maar wel een NAS. Dat scheelt altijd energie en veel gelluid.
Alles kan bij ook via utp maar kan ook draadloos. ik heb beide ;D

Ik ga ook eens op de duet van SB. Hopelijk draait die ook UPnP

Groet,
Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

H B

Om jullie een beetje een idee te geven van de nieuw SB hier al vast een plaatje van de AB
Het zal allemaal gaan draaien met Squeezecentre en maakt gebruik van Jive meer info vind je hier http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=37856
En nu SlimDevices is ondergebracht bij Logitech moet je je eens gaan voorstellen dat ze een Harmony Remote gaan uitbrengen met Wifi en Jive dat zou voor mij het hele plaatje compleet maken.

/HB

)p(

Citaat van: H B op december 30, 2007, 17:15:44

En nu SlimDevices is ondergebracht bij Logitech moet je je eens gaan voorstellen dat ze een Harmony Remote gaan uitbrengen met Wifi en Jive dat zou voor mij het hele plaatje compleet maken.

/HB

Op het developers forum heeft al een Harmony developer meerdere malen gepost, ze zijn dus ook al bezig bij de Harmony divisie met Jive...dus de kans is vrij groot dat het er wel van zal komen.

Nadeel van bovenstaande remote en ook die van Sonos vind ik de beperkte scherm resolutie en geen touch screen.

peter

H B

Citaat van: )p( op december 30, 2007, 17:20:09
Op het developers forum heeft al een Harmony developer meerdere malen gepost, ze zijn dus ook al bezig bij de Harmony divisie met Jive...dus de kans is vrij groot dat het er wel van zal komen.

Nadeel van bovenstaande remote en ook die van Sonos vind ik de beperkte scherm resolutie en geen touch screen.

peter

Ik zit dan ook meer te denken aan zeg maar een harmony 1000 met wifi en jive.
O wat zou dat mooi zijn  ;D ;D ;D
Dan ging mijn harmony 785 mooi naar de slaapkamer

/HB

)p(

Citaat van: advr op december 30, 2007, 17:02:43

Ik ga ook eens op de duet van SB. Hopelijk draait die ook UPnP

Groet,
Ad.



Zeker geen upnp ze hebben een veel betere server ;) Moet je eigenlijk ook niet willen...zeer inflexibele interface een bijna altijd alleen een browse functie.
Een nas met een snelle cpu en voldoende ram, of een lichte pc is denk ik een goed compromis tussen snelheid en stroomverbruik. Zie bijvoorbeeld de kant en klare oplossing van wifisound, de wifistreamer (windows of linux):
http://www.wifisound.nl/catalog/wifimediastreamerfreenas-p-104.html

peter

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

H B

Citaat van: advr op december 30, 2007, 19:04:13

wat is jive nu weer ;D

Hier iets meer over Jive -Slim Devices http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?Jive
Het is zeg maar een soort Java maar dan flexibeler, echt veel weet ik er ook niet van.

/HB

Raphie

#85
De Thecus N5200 heeft ook een slimserver module, daarmee kan je dus ook zonder PC direct spelen ;)
JBL PRX Power!

H B

Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 21:01:37
De Thecus N5200 heeft ook een slimserver module, daarmee kan je dus ook zonder PC direct spelen ;)

Had ik al gelezen in een ander topic, ik draai zelf slimserver op een ts101 en dat gaat prima maar houdt niet over de Thecus N5200 vind ik ook zeker interessant alleen nu nog even wat te prijzig.

advr

#87
ol heb slimserver zomaar even op mijn pc gezet maar hij komt met 127.0.0.1 lekker ip adres is dat. ik zie niet dat ik dat kan wijzigen? ::)

maar ook:
SlimServer-versie: 6.5.4 - 12568 - Windows XP - NL - cp1252
IP-adres van server: 192.168.1.71
Perl-versie: 5.8.8 MSWin32-x86-multi-thread
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

Wat zijn trouwens de alternatieven voor de SB3 (tot +/- € 1.000) ZONDER VIDEO dus puur AUDIO
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: advr op december 30, 2007, 21:28:26
ol heb slimserver zomaar even op mijn pc gezet maar hij komt met 127.0.0.1 lekker ip adres is dat. ik zie niet dat ik dat kan wijzigen? ::)

maar ook:
SlimServer-versie: 6.5.4 - 12568 - Windows XP - NL - cp1252
IP-adres van server: 192.168.1.71
Perl-versie: 5.8.8 MSWin32-x86-multi-thread


Dat is gewoon je pc ipv 127.0.0.1 can je ook je computernaam gebruiken, ie http://compie:9000

peter

)p(

Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 21:29:46
Wat zijn trouwens de alternatieven voor de SB3 (tot +/- € 1.000) ZONDER VIDEO dus puur AUDIO

Jij hebt toch je htpc al bij je stereo, dan is denk ik voor jouw toch een Vista sideshow remote een perfecte optie om muziek te kunnen selecteren zonder je tv aan te hoeven zetten?

Sonos, daarnaast wat upnp dingen zoals de Terratec Noxos. Roku Soundbridge resampled alles naar 48khz dus daar zou ik zeker niet naar kijken in een set van jouw niveau. En eigenlijk in jouw set zou ik dan toch sowieso eerder de Transporter eens op proef bij wifisound lenen als je je htpc niet voor audio wilt inzetten.


peter

Raphie

Het idee van rechtstreeks door m'n NAS browsen en met een goede client staat me namelijk wel aan. dan hoef ik ook niet te veel in 'n HTPC te investeren
Ik hoef alleen maar digitaal coax uit. dus onboard DACs e.d.heb ik nog even geen behoefte aan (geloof nog heilig in de TAG DAC)
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 22:07:30
Het idee van rechtstreeks door m'n NAS browsen en met een goede client staat me namelijk wel aan. dan hoef ik ook niet te veel in 'n HTPC te investeren
Ik hoef alleen maar digitaal coax uit. dus onboard DACs e.d.heb ik nog even geen behoefte aan (geloof nog heilig in de TAG DAC)

Puur voor audio zou ik met jouw Nas die goed overweg kan met slimserver zou ik zeker eens de Transporter proberen. Als je wil kan ik dan wel met mijn sb langskomen dan kan je direct zelf horen of het jouw het prijsverschil waard is.

peter

advr

Citaat van: )p( op december 30, 2007, 21:55:58
Dat is gewoon je pc ipv 127.0.0.1 can je ook je computernaam gebruiken, ie http://compie:9000

peter

het werkt inderdaad. probeerde even vanaf mijn qtek de slimserver te bereiken maar dat gaat niet ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

Wat is de algemene indruk over de verschillen tussen de SB3 en Transporter indien digitaal aangesloten?
JBL PRX Power!

advr

#95
Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 22:07:30
Het idee van rechtstreeks door m'n NAS browsen en met een goede client staat me namelijk wel aan. dan hoef ik ook niet te veel in 'n HTPC te investeren
Ik hoef alleen maar digitaal coax uit. dus onboard DACs e.d.heb ik nog even geen behoefte aan (geloof nog heilig in de TAG DAC)

da's precies wat ik ook zoek ;D

dit
is er ook een. weet verder niet of slimserver hier op draait of UPnP. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: Raphie op december 30, 2007, 22:18:29
Wat is de algemene indruk over de verschillen tussen de SB3 en Transporter indien digitaal aangesloten?

Tja de meningen verschillen daar nogal over. De meest gangbare opvatting is dat als de jitter rejectie in je dac goed is dat dan de verschillen klein zijn. Maar ja het blijft audio...dus net als bij kabels enzo...zelf luisteren naar het verschil en beoordelen of het jouw het waard is blijft veruit het beste...wat kan het immers jouw schelen wat anderen er van denken... (Mijn persoonlijke mening is dat de Transporter wel een gedegen digitaal transport zal zijn maar in de eerste plaats ontworpen is om zelf als dac te functioneren. In die zin waarschijnlijk zonde van het geld als je al een goede dac hebt.)

peter

)p(

Citaat van: advr op december 30, 2007, 22:20:59
da's precies wat ik ook zoek ;D

dit
is er ook een. weet verder niet of slimserver hier op draait of UPnP. ;D


Hehe, ik geloof dat Raphie die al in huis heeft gehad  ;D

peter

Raphie

Die heb ik i.d.d. al gehad en is net hetgene wat ik niet wil ;)
JBL PRX Power!

H B

Citaat van: advr op december 30, 2007, 22:20:59
da's precies wat ik ook zoek ;D

dit
is er ook een. weet verder niet of slimserver hier op draait of UPnP. ;D


Deze ondersteunt geen flac dus valt voor mij al af en slimserver dacht het niet het is een speler net als de SB3 en voor slimserver heb je een pc of server nodig om het op te draaien

/HB