Bouw HT "Highend Palace"

Gestart door GTDesign, december 18, 2007, 21:14:33

Vorige topic - Volgende topic

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

reza

Die speakers zijn heel erg cool, ik ben erg benieuwd hoe dat zal klinken.
Ik denk dat je ECHT het bioscoop effect krijgt qua geluid!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Citaat van: GTDesign op maart 26, 2008, 22:45:12
Of het project nou klein of groot is maakt mij niet uit. Of een klant nu € 1000,- of € 100.000,- bij mij besteed, ik zal altijd dezelfde kwaliteiten trachten te leveren.

NO offence!
Zo bedoelde ik het niet, daar twijfel ik niet aan. Maar ik kan me voorstellen dat het bepaalde mogelijkheden met zich meebrengt wanneer je met een groter budget te maken hebt. Terwijl een kleiner budget meer uitdagingen met zich mee brengt om echt binnen dat budget iets te realiseren, anders gesteld, kan me voorstellen dat beiden hun voor en nadelen hebben. Was dus niet bedoeld als kritiek.
(al was jou opmerking volgens mij ook niet bedoeld zoals ik hem in eerste instantie las)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

donaldk

Citaat van: DJ-Foxx op maart 22, 2008, 19:50:57
sexbios. haha VET 8)

Wie is de eerste GT er eentje laat maken;-).

Mooie riser in het midden, geen stoelen maar een grote dikke latex (zwart of rood) kussen erop. Kleine sokkel zodat het matras lijkt te zweven.

Zwerft online een mooi plaatje rond, dat ik zo snel niet kan vinden van een mooie hoge puntdak ruimte met projectiewand en een aantal mensen op de voorgrond.

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

donaldk

Citaat van: gvy op maart 26, 2008, 21:09:41
Ik vind het gewoon een ruimte met erg veel karakter.
Geen doorsnee... erg fijn afgewerkt ook...
Bordeel???? neeeen ,eerder aristocratisch qua uitstraling, met dat beetje speelse erin.

Aristocratisch, dan komt er zeker ook nog een set 'houten' koofjes in de look van de wandpanelen over de metalen strips in het plafond, coffered ceiling voert de gentleman's room sfeer nog verder door.

Speakers in dezelfde uitvoering als de wandpanelen had ik zelf mooier gevonden dan de zwarte vierkante zuilen die er nu staan. Of de wandspeaker look doorvoeren, zou ook eenheid creeeren.

Nou nog de styliste (aka werkster) erin om de tapijtvleug in een richting te zetten met de stofzuiger (tuurlijk dat ongelijkmatige is de gewenste look;-)) voor de afsluitende fotosessie, want dat verdiend Gé's werk wel.

LittleNinja

Alles is er al over gezegd. Ik kan er niets waardevols meer aan toevoegen...  8) Heb er een woord voor: indrukwekkend!  :o

Alle apparatuur is dus via het "noodtrapje" naar beneden gekomen?!  ::)
Dat zal een leuke uitdaging geweest zijn met o.a. die sub.  :P

Ben jij ( Ge ) nog betrokken in de verdere opbouw en inrichting? Ofwel: krijgen we uiteindelijk ook nog foto's met meubels erin en de lift op zijn plek??

Gaaf gedaan heren!!
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

astrobart

whoeahh dat plafond is echt te vet!
supernetjes.
Ik vind het altijd erg mooi als een bios iets kunsterig in zich heeft.
Ik zou niet weten wat te doen met zo'n ruimte maar het is erg mooi.

Kjelt

Mooi geworden Ge!   8)
De sub lijkt wel erg in het hoekje gepropt te worden maar aangezien BBG er voor tekent zal het wel helemaal ok zijn  ;D

Citaat van: astrobart op maart 27, 2008, 10:33:17
Ik zou niet weten wat te doen met zo'n ruimte maar het is erg mooi.
Uhhhh filmpje kijken?  ::)

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op maart 27, 2008, 13:24:02
Mooi geworden Ge!   8)
De sub lijkt wel erg in het hoekje gepropt te worden maar aangezien BBG er voor tekent zal het wel helemaal ok zijn  ;D

Respons van de SPL-1500R was weer bijzonder fraai ;).

molle

Citaat van: bmateijsen op maart 27, 2008, 13:29:43
Respons van de SPL-1500R was weer bijzonder fraai ;).

Is deze genoeg om die ruimte te vullen? Misschien wel een latere optie om in mijn HT te plaatsen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

bmateijsen

Yep, dat is voldoende, het is een 15" woofer in een ruimte van 6,5 x 5

Citaat van: molle op maart 27, 2008, 14:13:08
Is deze genoeg om die ruimte te vullen? Misschien wel een latere optie om in mijn HT te plaatsen.

molle

Citaat van: bmateijsen op maart 27, 2008, 14:40:10

Mooi. Sparen dan maar 8)

astrobart

Citaat van: Kjelt op maart 27, 2008, 13:24:02
Mooi geworden Ge!   8)

Uhhhh filmpje kijken?  ::)
ik bedoel van gekte :P

donaldk

Citaat van: GTDesign op maart 26, 2008, 22:15:16
Grandeur Antraciet € 154,50/meter.

4 of 5 meter breed, lees net dat de ruimte 5 (of 5,5) meter breed is.

Martijn_H

Citaat van: bmateijsen op maart 27, 2008, 14:40:10

In zo een dure HT ruimte is dat wel een beetje karig vind ik!  ;)

Waarom geen dikke op 17Hz getunede 18"subwoofer? De kamer is te groot om voordeel te hebben van enige roomgain..

mvg,

Martijn

LittleNinja

Citaat van: molle op maart 27, 2008, 14:13:08

Ben je de SVS al weer zat dan?!  :o
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

bmateijsen

Citaat van: Martijn_H op maart 27, 2008, 19:43:59
In zo een dure HT ruimte is dat wel een beetje karig vind ik!  ;)

We hebben het hier over een ruimte van 30 m2, dan is een 15" gewoon lekker.

CiteerWaarom geen dikke op 17Hz getunede 18"subwoofer? De kamer is te groot om voordeel te hebben van enige roomgain..

mvg,

Martijn

Omdat we gekozen hebben voor een woofer die prima 18 hrz aanraakt en tevens een mooi liniear laag geeft.

Martijn_H

"Gewoon lekker" is genoeg voor muziek, maar niet als er ruimteschepen door de kamer moeten vliegen!  ;D  Op 18Hz heb je met die subwoofer nog maar iets van 98dB headroom, wanneer je niet buiten je lineaire xmax wil gaan. Dat is niet echt veel voor HT, waar het sublaag vaak erg veeleisend is.

bmateijsen

Neem maar van mij aan dat er veel impact was.... de broekspijpen waren gewoon aan het wapperen, en de subwoofer was niet aan te wijzen. Daarnaast met muziek een heerlijke kickdrum...

Als laatste wij doen niet dingen lukraak, maar denken echt wel erover na wat de beste keuzes zijn. Overigens kan het altijd nog beter dan een 18"..... DD1812

Citaat van: Martijn_H op maart 27, 2008, 20:04:40
"Gewoon lekker" is genoeg voor muziek, maar niet als er ruimteschepen door de kamer moeten vliegen!  ;D 

GTDesign

Citaat van: Martijn_H op maart 27, 2008, 20:04:40
"Gewoon lekker" is genoeg voor muziek, maar niet als er ruimteschepen door de kamer moeten vliegen!  ;D  Op 18Hz heb je met die subwoofer nog maar iets van 98dB headroom, wanneer je niet buiten je lineaire xmax wil gaan. Dat is niet echt veel voor HT, waar het sublaag vaak erg veeleisend is.

Het laag in deze ruimte klinkt zoals het moet klinken, niet te veel maar zeker niet te weinig. Bij muziek weergave een flinke body zonder te horen waar de sub staat opgesteld.

Bij het gevechts fragment uit Brotherhood of the wolfs zat ik toch effe in spanning...zou de gebruikte lijm waarmee het behang tegen de wanden zit het allemaal kunnen hebben ?  ;D

donaldk

GTDesign

donaldk

Exclusief BTW dus net een paar cent over je grens, over een paar dubbies zeurt Gé niet, dus behang.

Exclusief jouw marge zit het dan onder de grens >:D.

PjotrrrNL

Quote from: GTDesign on Yesterday at 22:12:12
38 mm en dat heeft inderdaad een reden...

Reflecties vanaf het doek naar de ruimte verminderen?
Of zitten er nog andere ervaringswijsheden achter die dikke/diepe rand om het doek?