Bouw HT "Highend Palace"

Gestart door GTDesign, december 18, 2007, 21:14:33

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Citaat van: Douma op februari 23, 2008, 00:08:56
ieee veels te druk!  :P

Nee, niet mijn smaak. Ik hou toch meer van effen.

Zwart leer inrollen, bedoel je.

Robbert54

::) die wandbekleding vind ik echt helemaal niks! vreselijk. heb je zo'n mooie HT ruimte en dan zulke bekleding... nah ja ieder zijn smaak natuurlijk, maar zeker niet mijn ding!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

El Penumbra

Die wandbekleding moet je in het echt zien zullen we maar zeggen... ;)
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

deeltje

Citaat van: El Penumbra op februari 23, 2008, 10:12:26
Die wandbekleding moet je in het echt zien zullen we maar zeggen... ;)

Ik vind het super stijlvol, doet me beetje denken aan 16e eeuws ruimtes ;)

Kjelt

Tja smaken verschillen. Ik vind op zich stoffen panelen stijlvol staan boven lambrisering alleen had ik zelf inderdaad een wat subtieler patroon gekozen en wat minder opvallende kleuren.
De reden die ik hiervoor heb is dat als het patroon zeer druk is je er nooit meer fatsoenlijk een schilderij of posters of dergelijke op de wand kunt hangen, want die zie je niet meer door dat patroon. Ik vermoed dus dat de wanden in deze ruimte kaal zullen blijven. Een ander risico van al dat "goud" zouden de reflecties op het geprojecteerde beeld kunnen zijn.

Gé ga je de wand hiermee beplakken of ga je mdf platen beplakken of ga je inderdaad zoals vroeger de stof opspannen op ramen (zoals een schilderij)? Dan kun je "losse" ramen weer voorzien van een lijst in de stijl als de lambrisering en dan kom je een aardig eind in de richting van de oude interieurs  :)

Citaat van: deeltje op februari 23, 2008, 10:36:04
doet me beetje denken aan 16e eeuws ruimtes ;)
Zelfs in de 17e eeuw hadden ze nog geen behang en de stoffen waren ook allemaal handgeweven. Ze gebruikten wandkleden. Echter de zeer gegoede burgerij had in die tijd gekleurde leren vellen (zwart, donkergroen, donkerblauw) met ingedrukte patronen die werden voorzien van echt bladgoud. Als je dat nu nog wilt hebben betaal je over de 500 euro / m2  bij afname van minstens 100 m2. Want ze zullen het helemaal apart voor jou moeten gaan maken. ;D
Wat ook mooi is zijn de kasteelstoffen uit de 18e en 19e eeuw, heel dik met mooie patronen erop. Deze kun je soms nog wel eens vinden in Belgie, reken dan ook maar op bedragen rond de 100-200  euro / m2 en meestal zijn het restanten waardoor je te weinig hebt om een grote kamer te voorzien.

In dit geval is het gewoon opdracht van de klant en Gé doet in mijn ogen weer fantastisch werk.

Bornin7ty2

Dat wordt een hele mooie bioscoop zo te zien, wanneer gaat het open voor publiek? O0

Die print op de wandbekleding is trouwens een Franse lelie. Wikipedia

greetz,
72

GTDesign

Hoi Kelt,

Cum laude geslaagd voor geschiedenis.  ;)

FFF

Is de apparatuur al bekend?

Of wil je dit bewust nog niet communiceren?

GTDesign

Ik kan me vergissen maar ik dacht:

Lexicon - Sonus Faber - Velodyne.

Anders moet je BB&G effe vragen.

FFF

Citaat van: GTDesign op februari 23, 2008, 11:14:49

Ok prachtige combi, zeker met bepaalde types van sonus faber die mooi bij deze stijl passen  >:D
Had verwacht dat jij daar ook meer inspraak in had gedaan  :)

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

bmateijsen

Lexicon is uiteindelijk Arcam geworden.
Klant heeft zelf uitvoerig geluisterd naar verschillende opties en is uiteindelijk gevallen voor Sonus Faber, Arcam en Velodyne.

Groet,

Bjorn

Citaat van: GTDesign op februari 23, 2008, 11:14:49

Sol

Ziet er prima uit Gé!

Lekker grote ruimte en een mooie afwerking tot zover.
De wandbekleding is echter niet helemaal mijn smaak. Persoonlijk hou ik meer van een modern / strak tintje maar goed: ieder zijn ding. ;)
Ik kan niet wachten tot de verdere inrichting zijn intrede zal gaan doen in deze mooie ruimte!
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is het uiteindelijke resultaat van de lift e.d. .

De klant heeft zo op het eerste oog een prima smaak, dat zou ik graag wel eens willen horen! ;D
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de klant ook een member op dit forum?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

bmateijsen

Citaat van: Sol op februari 23, 2008, 11:36:54
De klant heeft zo op het eerste oog een prima smaak, dat zou ik graag wel eens willen horen! ;D
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de klant ook een member op dit forum?

Geen htforum lid. ;)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Jeroen V

Citaat van: Sol op februari 23, 2008, 11:47:31
Jammer, zou je hem niet kunnen overhalen? :P

Gewoon even linkje naar dit topic doorsturen, vindt de eigenaar vats wel leuk om de positieve reacties te lezen.... :)

bmateijsen

Het is een druk bezet man, en dat is zelfs een understatement ;)

Citaat van: Sol op februari 23, 2008, 11:47:31
Jammer, zou je hem niet kunnen overhalen? :P

Jeroen V

Citaat van: bmateijsen op februari 23, 2008, 12:11:11

Maar hopelijk wel genoeg tijd om zo af en toe een filmpje te bekijken?

Joris1971

dan heeft ie waarschijnlijk weinig tijd om van zijn pracht HT te gaan genieten straks ???

bmateijsen

Hij  heeft weinig slaap nodig en het is een vrijstaand huis ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: Jeroen V op februari 23, 2008, 12:13:02

daxie

nog geen ministers als klant :)

molle

Citaat van: bmateijsen op februari 23, 2008, 11:30:19
Klant heeft zelf uitvoerig geluisterd naar verschillende opties en is uiteindelijk gevallen voor Sonus Faber, Arcam en Velodyne.

Groet,

Bjorn

Spijtig van de Lexicon maar toch een zeer mooie keuze 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Sol

Citaat van: Jeroen V op februari 23, 2008, 12:13:02

Ik hoop dat ik aan mag nemen van wel, anders is het een flinke investering voor niks geweest.
Klinkt verder als mijn 'ouwe', alleen heeft hij helaas geen kelder. :P

Maar goed, de man heeft wel een goede smaak! ( op de wandbekleding na dan  :-[ :-X )

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op februari 23, 2008, 11:30:19

Groet,

Bjorn

Hi Bjorn.

Ik neem aan dat het zal gaan om de combi AV9 + P7? Neemt hij ze in het mooie matzwart of grijs?

De combi van de AV8/9 met de bijhorende eindtrap van Arcam zie je toch niet vaak hier..

Groet,
LittleNinja
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

VlisChris

Oef, meestal verafschuw ik dit soort wandbekledingen.
Dit keer vind ik het toch wel erg mooi bij het ontwerp passen. Kan al helemaal voor me zien hoe dat eruit komt te zien 8)
Lekkere ruimte zo 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marsh

Hoe staat het er mee Gé?  ;D
heb je een overzicht fotootje samen met het nieuwe behang?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema