Djeek's Stereoset update plannen.............

Gestart door djeek, december 17, 2007, 12:32:15

Vorige topic - Volgende topic

djeek

Over het upgraden van mijn set zal ik hier e.e.a. neerpennen, ik zie jullie reacties/aanvullingen graag tegemoet.

De volgorde

1.) Versterker
2.) Bron sacd-speler
3.) Luidsprekers

Versterker

De versterker is als eerste aan de buurt om afgelost te worden de Aaron speelt al weer 15 jaar (best lang).

Versterkers die mijn aandacht hebben getrokken de laatste jaren waren:

Array Technologies
Bow ZZ-one,
Lavardin
Lyngdorf TDAI-2200

Mijn voorkeur gaat in principe uit naar een geïntegreerde versterker, voor Array heb ik interesse vanwege de Nederlandse makelij.
Bow vond ik een mooi design, nu niet meer leverbaar in Nederland dacht ik.
Lavardin en Lyngdorf zijn interessante ontwerpen, ieder op zijn wijze.

De Bron

Ik luister muziek vanaf cd en sacd een upgrade optie voor de Sony is de hierboven vermelde module van Allen Whrigt.
Dit is een interessante optie, waarbij ik wel mijn zorgen heb over hoe lang houdt het loopwerk van de Sony het nog vol en zijn er nog voldoende spare part bij Sony?
Een ander nadeel van deze optie is dat je vooraf niet in een winkel een gemodificeerd model kan beluisteren.

Als de versterker keuze de Lyngdorf TDAI-2200 wordt dan is een goed loopwerk met een goede digitale uitgang weer voldoende.

De cd-1 van Lyngdorf zelf kan dan een optie zijn.

Wat ook interessant kan worden is het nieuwe loopwerk van PS-AUDIO de Perfect Wave Transport (PWT), deze is nu nog in ontwikkeling.
In de PWT wordt een cd uitgelezen volgen het Exact Audio Copy principe de data wordt gebufferd in een geheugen en via een digitale lens (super lage jitter) naar de digitale uitgang gestuurd.
Het wordt waarschijnlijk ook mogelijk Hirez data  24/96 van een Media server via de PWT af te spelen, dit lijkt mij ook erg interessant.

Andere (sa)cd spelers die mijn interesse hebben indien het geen Lyngdorf wordt zijn:

Marantz SA-11S2, SA-7S1

Esoteric X-05

Abbingdon Music Research CD-77

T+A SACD 1250R

Wordt vervolgt

djeek

Luidsprekers

Andere luidsprekers zullen er op korte termijn nog niet komen, de Audio Physics bevallen nog goed.

Op de langere termijn zou mijn interesse uitgaan naar

Avalon Acoustics Ascendant

Audio Physics Avanti

Clio Acoustic Muze 5a

Master Contemporary C

Sonus Faber Cremona M

Mickey Classic1

Ik zie het al weer, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Is je huisje nu zover af, dat je je aandacht weer hier op kan leggen? Zo te zien gaan we nog heel wat testluisteruurtjes tegemoet!! ;)

Die kabeltest: hoe lang zijn die van jou nu en wat kostte dat? Nu had jij het nadeel dat je ze niet kon testen, maar denk je dat het goed zou zijn om dan bijv via Audio Excellence alternativen bij de hand te hebben, zodat we weer eens ouderwets kunnen spelen?

Gr.

frank2

als eerste zou ik beginnen met de speakerkeuze en daarna de rest erop aan passen, je kunt anders een mismatch maken of de pech hebben dat je een versterker mooi vind klinken maar thuis niet omdat de speakers er niet bij passen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

djeek

Citaat van: Mickey Classic1 op april 19, 2008, 11:04:17
Ik zie het al weer, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Is je huisje nu zover af, dat je je aandacht weer hier op kan leggen? Zo te zien gaan we nog heel wat testluisteruurtjes tegemoet!! ;)

Het zijn wat eerste ideeen, Mickey. En als je het leuk vindt kunnen we inderdaad samen heel wat testuren tegemoet zien  ???  ::)  :D  :o

Wat betreft de LS-Kabels lijkt mij het leuk om mijn kabels met een aantal andere te vergelijken op jouw set. Ik mail je wel even.

Grtz,

Djeek

djeek

Citaat van: frank2 op april 19, 2008, 13:33:46
als eerste zou ik beginnen met de speakerkeuze en daarna de rest erop aan passen, je kunt anders een mismatch maken of de pech hebben dat je een versterker mooi vind klinken maar thuis niet omdat de speakers er niet bij passen.

Hoi frank2,

Met mijn huidige speakers ben ik nog best tevreden, die mogen nog wel een tijdje blijven. De versterkers die ik echt interesant vindt zal ik dan ook thuis in mijn eigen set willen beluisteren voordat ik een definitieve keuze maak.