Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: ruud4 op augustus 24, 2008, 20:26:28
Kom eens met een paar zaken waar ik een paar top 50 inch schermen, die perfect staan ingesteld, kan vergelijken in SD en HD.
Woon in Den Haag en de mediamarkt heb ik al gezien...

Amsterdam, RAF bijvoorbeeld.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ruud4


Ga ik binnenkort ff kijken.
Net de boel overigens goed schoongespoeld ;)
Net weer een topic geactiveerd voor de beste keuze in een 50 of 52 inch scherm.
graag ool daar jullie eventuele bijdragen :)
gr.r

Lucky.L

Je zou Praalder eens kunnen proberen  ;)!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Silvershadow

Ik heb hem nu eindelijk ook kunnen zien en ik vind hem zeer tegenvallen. Ze hebben er een lelijk randje omheen gemaakt zodat het unique glass design weer in het niet valt. Ok, veder is hij helemaal 1 stuk glas, maar ze hadden dat lelijke plastic randje weg moeten laten! En zoals vaak besproken de onderlip is heel schreeuwerig glimmend met daarbij ook nog eens het logo erin. Beeld is redelijk, maar bij Panasonic belazeren ze de boel, want de foto op de site en in de brochure zien er veel mooier uit. Photoshop doet wonderen  :-X. Voor mij een NO GO geworden, ik ga door voor de Pioneer LX5090.

Vincent

Hi Ruud,

Je kan eens kijken bij Audio Gallery in Rotterdam deze hebben hem ook wel redelijk goed aangesloten staan. Is ook niet zo'n fel
verlichte winkel dus daar is wel een redelijke indruk te krijgen. Andere opties zou ik je zo niet durven aanraden. Ken weinig
winkels waar ze echt netjes gepresenteerd staan en waar je ook de mogeljkheid hebt om er zelf een beetje aan te knutselen..

LOTS

LOTS: Lord Of The Strings

ZenphiR

Citaat van: Silvershadow op augustus 24, 2008, 23:00:26
Ik heb hem nu eindelijk ook kunnen zien en ik vind hem zeer tegenvallen. Ze hebben er een lelijk randje omheen gemaakt zodat het unique glass design weer in het niet valt. Ok, veder is hij helemaal 1 stuk glas, maar ze hadden dat lelijke plastic randje weg moeten laten! En zoals vaak besproken de onderlip is heel schreeuwerig glimmend met daarbij ook nog eens het logo erin. Beeld is redelijk, maar bij Panasonic belazeren ze de boel, want de foto op de site en in de brochure zien er veel mooier uit. Photoshop doet wonderen  :-X. Voor mij een NO GO geworden, ik ga door voor de Pioneer LX5090.
Over smaak valt niet te twisten volgens mij, hoewel ik ook wel merk dat 9 op de 10 mensen niet gecharmeerd zijn over het design van de PZ800. Blijkbaar hoor ik tot die 10% die het design juist gedurfd vind en het daardoor wel een charme heeft, het is in ieder geval uniek ::). Design daargelaten vraag ik mij af of je de televisie wel van een goede bron hebt zien afspelen, want bij mij thuis is de beeldkwaliteit echt uitstekend. Natuurlijk zal de Pioneer nog weer beter zijn, daar betaal je dan ook wel voor. Mocht je die trouwens willen kopen, in Groningen heeft MegaMax er nog een staan in doos en daar willen ze vanaf omdat ze de winkel gaan sluiten.

Flexaa


Moondust

Ik las dat er twee nieuwe (grote) modellen aan de 800-serie zijn toegevoegd en wel de 58PZ800 en de 65PZ800. Met name die eerste is mogelijk voor mij interessant. Weet iemand al wat meer over beschikbaarheid en prijzen?

Overigens, is het met een Panasonic plasma uit de 800-serie mogelijk op 24Hz of een veelvoud daarvan weer te geven ter voorkoming van judder of wordt er van een pulldown truukje gebruik gemaakt? En is het mogelijk om under- of overscan 100% uit te schakelen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

daxie

Citaat van: Moondust op augustus 28, 2008, 13:49:46
Overigens, is het met een Panasonic plasma uit de 800-serie mogelijk op 24Hz of een veelvoud daarvan weer te geven ter voorkoming van judder of wordt er van een pulldown truukje gebruik gemaakt? En is het mogelijk om under- of overscan 100% uit te schakelen?

geeft weer aan 96HZ.
Is mogelijk om uit te schakelen.

ferry34

Panasonic komt met super dunne plasma's: een 50 inch die 24,7 mm dun is!

Ook een 58 en een 65 inch met draadloos hd! Een kwart van de dikte van huidige plasma's, half zo zwaar en ook nog draadloos.
En een 42 inch 1080p prototype die de helft aan stroom verbruikt.

En kijk 's: wat een mooie dunne lijst. Nu nog in het zwart graag!

http://www.engadgethd.com/2008/08/28/panasonic-ifa-2008-prototypes-super-thin-super-green-super-bi/
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ZenphiR

In het begin heb ik regelmatig de Burn-In dvd gedraaid op mijn nieuwe PZ800. Het valt mij nu op dat ik na het draaien van deze dvd duidelijk image retentie zie van schermonderdelen die een klein poosje statisch zijn weergegeven (gamehud bijvoorbeeld). Als ik niet de dvd van tevoren draai dan heb ik niet tot nauwelijks last van image retentie. Sinds ik dit heb gemerkt gebruik ik de dvd niet meer en ga normaal om met inspelen de eerste 200 uren. Schermen met statische objecten heb ik hooguit 30 minuten achter elkaar op het scherm staan en dat geeft geen enkel probleem. Misschien is de Burn-In dvd meer bedoelt voor oudere plasma's en werkt deze averechts op nieuwere generatie plasma's?

ajbeefde

Citaat van: ZenphiR op september  2, 2008, 14:36:53
In het begin heb ik regelmatig de Burn-In dvd gedraaid op mijn nieuwe PZ800. Het valt mij nu op dat ik na het draaien van deze dvd duidelijk image retentie zie van schermonderdelen die een klein poosje statisch zijn weergegeven (gamehud bijvoorbeeld). Als ik niet de dvd van tevoren draai dan heb ik niet tot nauwelijks last van image retentie. Sinds ik dit heb gemerkt gebruik ik de dvd niet meer en ga normaal om met inspelen de eerste 200 uren. Schermen met statische objecten heb ik hooguit 30 minuten achter elkaar op het scherm staan en dat geeft geen enkel probleem. Misschien is de Burn-In dvd meer bedoelt voor oudere plasma's en werkt deze averechts op nieuwere generatie plasma's?

Inspeel dvd heb ik nu mte mijn nwe plasma ook niet in gebruik, m'n andere plasma heb ik ook netjes de 1e 200 uur op cinema gehouden en is perfect....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

C O U G A R

#1713
Ik heb hier een 50pz800 en Digitenne...Jaja je leest het goed Digitenne ,maar
de mensen die bij mij langskomen die zeggen altijd ,wat een prachtig beeld zeg  ;D
Die zwartwaardes die overtreffen de Pioneer met gemak :D

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Pfeffernuss

Citaat van: C O U G A R op september  2, 2008, 22:30:01
Ik heb hier een 50pz800 en Digitenne...Jaja je leest het goed Digitenne ,maar
de mensen die bij mij langskomen die zeggen altijd ,wat een prachtig beeld zeg  ;D
Die zwartwaardes die overtreffen de Pioneer met gemak :D
Het eerste komt omdat die mensen waarschijnlijk dan een budget LCD scherm hebben die op dynamisch staat en het tweede is uiteraard gewoon pertinente onzin.

Snutchz

Hmm.. de PZ800 is duidelijk overpriced volgens HDTVtest  :-\
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Randal

Citaat van: Snutchz op september  9, 2008, 08:30:29
Hmm.. de PZ800 is duidelijk overpriced volgens HDTVtest  :-\
Waar staat dat dan in de review???

Ik zie alleen dat voor die (meer)prijs de calibratieopties worden gemist, maar dat wordt weer afgezwakt met de bewering dat ze zeer tevreden zijn over de beeldkwaliteit:

CitaatAlthough we were a little disappointed by the lack of image calibration options on show given this display's price (roughly £500 more than the 50-inch PZ80), we were still very pleased with the image quality produced by the Panasonic TH50PZ800B.


ajbeefde

Citaat van: Randal op september  9, 2008, 10:36:31
Waar staat dat dan in de review???

Ik zie alleen dat voor die (meer)prijs de calibratieopties worden gemist, maar dat wordt weer afgezwakt met de bewering dat ze zeer tevreden zijn over de beeldkwaliteit:



Dat je op die onzin reageert..... stond ook al in een ander topic.....

De test was zover vrij positief, en daar kunnen zijn opmerkingen toch niets aan veranderen....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bengbeng

#1719
Citaat van: ZenphiR op augustus 26, 2008, 00:11:19
Over smaak valt niet te twisten volgens mij, hoewel ik ook wel merk dat 9 op de 10 mensen niet gecharmeerd zijn over het design van de PZ800.

Er heeft nog nooit iemand een consumer model Panasonic tv van welk type dan ook echt mooi gevonden qua uiterlijk.

Alleen de ontwerper en directeur van Panasonic zelf moeten er zeer mee in hun nopjes zijn, anders zou
ik niet weten waarom het keer op keer zo matig is.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

Citaat van: ajbalmere op september  9, 2008, 11:49:12
Dat je op die onzin reageert..... stond ook al in een ander topic.....

De test was zover vrij positief, en daar kunnen zijn opmerkingen toch niets aan veranderen....
mja.. wanneer deze 'n stempel krijgt met Recommended weet je al hoe laat 't is  ::) ga voor de 50PZ80 is dan ook hun tip  ^-^
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: jasjenl op juli 20, 2008, 13:46:40
Een andere vraag: mijn ouders vroegen me onlangs of de 42PZ8 wat voor hen zou zijn. Als ik op de Panasonic site kijk, lijkt dit model qua specs wat minder dan de 42PZ80. Is dat inderdaad zo en heeft de PZ8 dan een ander paneel dan de PZ80?

Dit vraag ik me ook al een hele tijd af? Op de website lees ik voor deze modellen de volgende contrastwaarden:

- TH-42PZ8E:    Contrast Ratio (in dark surroundings) Native: 20,000:1
- TH-42PZ80E:   Contrast Ratio (in dark surroundings) Native: 30,000:1; Dynamic: 1,000,000:1

Heeft er hier iemand al eens een side-by-side vergelijking gemaakt in de winkel?

De reden waarom ik me dit plots afvraag is omdat vrienden me hebben verteld dat ze het afgelopen weekend een Panasonic 42" Full HD Plasma TV hadden gekocht bij Saturn voor 999,-. Ze konden mij echter niet vertellen welk model ze nu exact hadden gekocht. Het enige wat ze zich nog konden herinneren is dat het een grijs toestel was en niet zwart  ;D  Typisch ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Mandragore

Nieuwe G11 modellen in Duitsland aangekondigd?! Kan hier niet zo snel een andere post over vinden..
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Ramius

#1723
Citaat van: Mandragore op november  6, 2008, 02:44:41
Nieuwe G11 modellen in Duitsland aangekondigd?! Kan hier niet zo snel een andere post over vinden..

Dit is de professionele display/monitor van Panasonic die elk jaar rond deze tijd worden uitgebracht. Wordt geleverd met de reeds bekende G11 technologie. Vind ik persoonlijk het mooiste scherm van Panasonic 8)

Kijk ook hier eens op de officiële site van Panasonic  ;)

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

ferry34

#1724
Ik vind die industriële plasma's ook veel mooier dan de gewone consumentenmodellen.

Bovendien: ik kijk geen tv op mn plasma en heb nog nooit de speakers aangezet en beide functies heb ik dus niet nodig.
En dan heb je ook nog de mogelijkheid om modules te plaatsen met aansluitingen, immers: wat moet ik in hemelsnaam met die scartaansluitingen doen?

Hopelijk worden de nieuwe modellen een stuk mooier, anders ben ik bang dat er een boel Samsungs verkocht gaan worden. Die vind ik namelijk bijzonder mooi wat uiterlijk betreft.

Hm, mn gameroom is bijna klaar: nieuwe meubels, plafond zwart geschilderd, zwart/grijs behang, surround speakers opgehangen.
Er komt nog een meubel voor de games en blu-rays en de posters zijn besteld. De kabels van de surround speakers worden nog weggewerkt met een zwarte strip en de stroomkabels waarschijnlijk ook.
Klik op vakanties (vraag me niet waarom). De foto's met de games waren van de oude indeling.

http://sonder-fjh.magix.net/
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X