Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C O U G A R

#1675
Citaat van: ruffie op juli 19, 2008, 11:22:16
Misschien is dit al eerder gezegd of gevraagd hoor, maar toen de 50pz800 pas uit was (maar ook nog slecht leverbaar) waren er op fora van mensen die deze al hadden het exemplaar met het spiegeltje onderin in het midden te zien. Ook in het echt bij o.a. Mediamarkt Amsterdam had ik dit zelf gezien.
Echter de laatste paar weken zie ik in winkels (en ook in Duitsland, maar misschien was dat daar allang zo) de 50pz800's ZONDER zo'n spiegeltje in het midden, dus gewoon net zo grijs als de rest van de grijze onderrand..
Klopt dit?? (het ziet er nog steeds prut uit, maar minder prut als met het spiegeltje ;) )

Ik weet echt niet hoe de gemiddelde mens zijn tv ophangt/neerzet alleen
sommige kijken liever onderuit gezakt naar de tv....
Als het spiegeltje echt zo iri is dan kan je er toch gwoon iets van folie overheen plakken?
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan wat voor stoel, bank je hebt ;)

ruffie

Citaat van: C O U G A R op juli 20, 2008, 12:14:35
Ik weet echt niet hoe de gemiddelde mens zijn tv ophangt/neerzet alleen
sommige kijken liever onderuit gezakt naar de tv....
Als het spiegeltje echt zo iri is dan kan je er toch gwoon iets van folie overheen plakken?
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan wat voor stoel, bank je hebt ;)

Lol ja, maar het ging mij niet om de discussie (alweer) over hoe het spiegeltje zelf overkomt bij mensen :) Maar meer om het feit dat ik ze de laatste tijd niet meer zie met het spiegeltje, dus misschien een kleine design change van Panasonic? (het ging echt om de 800, gezien de one sheet of glass design)  ;)
[Pioneer LX-5090] - [Xbox360] - [Girlfriend :D]

A3-D

Citaat van: C O U G A R op juli 20, 2008, 12:14:35
Ik weet echt niet hoe de gemiddelde mens zijn tv ophangt/neerzet alleen
sommige kijken liever onderuit gezakt naar de tv....
Als het spiegeltje echt zo iri is dan kan je er toch gwoon iets van folie overheen plakken?
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan wat voor stoel, bank je hebt ;)
lol, dat zal het zijn ja...koop je een plasma blijkt dat je je inboedel moet veranderen omdat je een verkeerde bank of stoel hebt  ;D

jasjenl

Citaat van: ruffie op juli 20, 2008, 12:33:40
Lol ja, maar het ging mij niet om de discussie (alweer) over hoe het spiegeltje zelf overkomt bij mensen :) Maar meer om het feit dat ik ze de laatste tijd niet meer zie met het spiegeltje, dus misschien een kleine design change van Panasonic? (het ging echt om de 800, gezien de one sheet of glass design)  ;)
Tja, wellicht vond Panasonic het bij nader inzien toch ook niet zo'n geslaagd detail.. Ik zou het wel een verbetering vinden, als ze dat glans stukje weglaten.

Een andere vraag: mijn ouders vroegen me onlangs of de 42PZ8 wat voor hen zou zijn. Als ik op de Panasonic site kijk, lijkt dit model qua specs wat minder dan de 42PZ80. Is dat inderdaad zo en heeft de PZ8 dan een ander paneel dan de PZ80?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

tiptop

#1679
Probeerde net een link te maken met de vergelijking, maar dat pakt ie niet.

Op panasonic.nl naar products gaan, dan plasmaschermen kiezen en de optie vergelijken keizen.
Daarna kan je een vinkje achter de modellen zetten en onderaan op vergelijken drukken.
Dan komen ze naast elkaar te staan.

Kan je zelf de verschillen zien.

Komt er op neer dat de 80 pc-aansluiting en cardslot heeft, het contrast beter is en x.v. deep colour ondersteund.

Dat zijn voor mij wel belangrijke verbeteringen, maar of dat voor je ouders ook geldt kan ik natuurlijk niet zeggen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jasjenl

Ja, dat vergelijken op die pana site werkte gisteren ook al niet... Die pc aansluiting en de sd kaart ingang zullen voor mijn ouders geen argumenten zijn. De beeldkwaliteit.. tja, wellicht wel, maar denk dat de vormgeving en de prijs doorslaggevender zullen zijn voor hen  ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ferry34

#1681
Citaat van: tiptop op juli 21, 2008, 17:05:11
Probeerde net een link te maken met de vergelijking, maar dat pakt ie niet.

Op panasonic.nl naar products gaan, dan plasmaschermen kiezen en de optie vergelijken keizen.
Daarna kan je een vinkje achter de modellen zetten en onderaan op vergelijken drukken.
Dan komen ze naast elkaar te staan.

Kan je zelf de verschillen zien.

Komt er op neer dat de 80 pc-aansluiting en cardslot heeft, het contrast beter is en x.v. deep colour ondersteund.

Dat zijn voor mij wel belangrijke verbeteringen, maar of dat voor je ouders ook geldt kan ik natuurlijk niet zeggen. ;)

Als dat inderdaad alle verschillen zijn, dan vraag ik me af hoe belangrijk dat is. Ik weet ook niet hoeveel t scheelt in prijs?

Een pc aansluiting (vga) vind ik op een plasma sowieso niks. Allereerst zal deze de meeste keren niet de max resolutie halen van 1920x1080, al weet ik dat in het geval van deze tv niet. Ik lees net dat de pz85 een max resolutie van SXGA doet en dat is 1280x1024 en dus geen full hd.
Maar een pc sluit je t beste aan via dvi-hdmi, kan je gewoon naar 1920x1080 en heb je zeer waarschijnlijk meteen de hdcp erop.

En een sd memory cardslot is leuk, maar die heb ik ook op mn pc en aangezien mn pc aan mn plasma zit kan ik dit gewoon via de pc doen. Ja, het nadeel is wel dat je dan de pc aan moet zetten.

Hoeveel beter is t contrast eigenlijk? Is dit wel s gemeten?
Bovendien staat t contrast nooit op max, dus als t contrast van de pz8 lager is, zet je het contrast toch gewoon hoger?

De deep colour ondersteuning. Welk content kan dit al afspelen dan? De kleuren en gradaties zijn op papier lager, maar is dit wel zo en zie je dit in de praktijk. Die meerdere gradaties kunnen wel heel belangrijk zijn, ivm banding. Wanneer niet alle gradaties getoond kunnen worden, kan je lijntjes krijgen wanneer een lucht bijvoorbeeld uit vele gradaties blauw bestaat.

Ik zie nu de prijzen op internet en daar scheelt t 50-100 euro en dat verschil zou voor mij veels te klein zijn. Dan zou ik toch zeker de pz80 nemen, ook vanwege de 3de hdmi en de betere specs al zou je t ook wel moeten testen om t verschil te zien.
Nogmaals: door t geringe prijsverschil zou ik de 80 nemen. Een tv heb je jarenlang (je ouders wel neem ik aan) en dan is €100 extra peanuts.


Hier een vergelijkingstest tussen de nieuwere Panasonic en Samsung plasma. Ik denk dat de 50 inch pana niet naar Nederland komt en de Samsung moet wellicht nog komen? De Samsung kwam iets beter uit de test. Ik vind m qua uiterlijk zeker mooier.

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic-th50pz85u-vs-samsung-pn50a650.html

ik begrijp alleen niet waarom ze de Pana n stuk lichter hebben afgesteld dan de Samsung. Gewoon n kwestie van de helderheid n tandje terugzetten lijkt me.

edit: ik ben er al achter waarom het beeld niet helemaal goed was. Ze hebben alleen de instellingen in het gewone beeldmenu gedaan. Het was niet perfect maar ze wilden het servicemenu niet in. Dat is dus geen calibratie, maar gewoon een beetje instellen.
De Pana stond duidelijk te licht. Jammer, want dat had de test n stuk beter gemaakt. Blijft nog steeds een knappe prestatie van de Samsung overigens. Zou toch huiverig zijn, gezien de vele vele problemen met de lcd's van Samsung. Al moet ik eerlijk toegeven dat de problemen meer komen doordat een lcd gewoon een minder goed beeld geeft en mensen het toch vinden tegenvallen. Maar firmware oplossingen zoals voor de movieplus fix en de out-of-focus problemen klinken niet echt fijn. Aan de andere kant zorgen ze wel voor oplossingen.

Nogmaals: de Samsung ziet er wat vormgeving betreft heel gelikt uit!

(is iedereen op vakantie trouwens??)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ZenphiR

Gisteren dan eindelijk mijn bestelling gekregen, de 50PZ800E. Direct de Blu-Ray "Appleseed: Ex Machina" gehaald en samen met wat vrienden genoten. Eerste indruk: sprakeloos....  :o .Wat een detail, kleuren en scherpte! Alles beweegt supervloeiend. Zelfs het geluid vind ik ver boven verwachting voor een platte televisie. Ik had niet verwacht dat het verschil met mijn oude 32"CRT zo groot zou zijn.

Snutchz

#1683
je had niet verwacht dat 't verschil zo groot zou zijn..?  ;D fantastisch!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

htjan160756

Hallo ZenphiR,

CitaatGisteren dan eindelijk mijn bestelling gekregen, de 50PZ800E. Direct de Blu-Ray "Appleseed: Ex Machina" gehaald en samen met wat vrienden genoten. Eerste indruk: sprakeloos....   .Wat een detail, kleuren en scherpte! Alles beweegt supervloeiend. Zelfs het geluid vind ik ver boven verwachting voor een platte televisie. Ik had niet verwacht dat het verschil met mijn oude 32"CRT zo groot zou zijn.

Hoezo niet zo groot verwacht, het scheelt nog al wat, 17,72 inches ( 45.1 centimeter), dat is meer dan de helft van je vorige TV  ;D.
En dat je zo enthousiast bent kan ik me echt wel voorstellen hoor, heb deze zelf ook gehad (zie verhaal diverse pagina's terug) en wil deze waarschijnlijk weer gaan kopen als me raam geblindeerd is.
Die ik nu heb is wel goed (Panasonic 42PY700) maar als je 50PZ800 heb gehad valt ie iets tegen  ;).
Wens je veel succes met je nieuwe TV.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

ZenphiR

Hoi J@n,

Jammer dat je de televisie hebt moeten omruilen vanwege reflectie in het scherm van objecten bij daglicht. Mijn vorige televisie spiegelde overdag ook vrij vervelend waardoor game- en filmfragmenten met donkere scenes niet goed te zien waren. Tot nu toe nog niet gemerkt bij mijn nieuwe t.v. en hopelijk blijft dat zo. Ik hou i.i.g. m'n gordijntjes netjes dicht de komende tijd  8). Formaat begint al wat te wennen overigens. Nu verbaas ik mij erover dat het zo snel went. Vind ik hem morgen misschien wel te klein?!?... naaaah vast niet  :P

RienusRemspoor

Mensen het is afgelopen met de plasma.
De nieuwere LCD's evenaren met gemak de Plasma, en er wordt ook haast geen plasma meer gemaakt & doorontwikkeld.
De standaard beeldkwaliteit wordt BlueRay, en dan kan de plasma het wel vergeten, want dan wint de LCD het met gemak in beeldkwaliteit.
Jullie zijn het oudere beeldbuis effect gewent, maar een LCD is veeeeeeel scherper, vandaar je nu ook nog mensen zijn die analoog kijken, en die zeggen plasma is beter, maar het analoog verdwijnt ook O0

ajbeefde

Citaat van: RienusRemspoor op augustus 24, 2008, 11:08:55
Mensen het is afgelopen met de plasma.
De nieuwere LCD's evenaren met gemak de Plasma, en er wordt ook haast geen plasma meer gemaakt & doorontwikkeld.
De standaard beeldkwaliteit wordt BlueRay, en dan kan de plasma het wel vergeten, want dan wint de LCD het met gemak in beeldkwaliteit.
Jullie zijn het oudere beeldbuis effect gewent, maar een LCD is veeeeeeel scherper, vandaar je nu ook nog mensen zijn die analoog kijken, en die zeggen plasma is beter, maar het analoog verdwijnt ook O0

;D

Blijven hangen tussen je remsporen?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

htjan160756

Hallo RienusRemspoor,

CitaatMensen het is afgelopen met de plasma.
De nieuwere LCD's evenaren met gemak de Plasma, en er wordt ook haast geen plasma meer gemaakt & doorontwikkeld.
De standaard beeldkwaliteit wordt BlueRay, en dan kan de plasma het wel vergeten, want dan wint de LCD het met gemak in beeldkwaliteit.
Jullie zijn het oudere beeldbuis effect gewent, maar een LCD is veeeeeeel scherper, vandaar je nu ook nog mensen zijn die analoog kijken, en die zeggen plasma is beter, maar het analoog verdwijnt ook  O0

Hoezo is het afgelopen met Plasma???
Werk je soms bij zo een bedrijf die Plasma's maakt???
Ik denk zelf dat ze wel plasma's blijven maken, want de kwaliteit van LCD is nog lang geen Plasma.
Zolang je nog recht voor een LCD moet zitten om geen waas te zien, en ik zelf nog steeds rare kleurvlakken zie in donkere vlakken, zijn ze er nog lang niet met LCD.
En hoezo is Plasma onscherp?
Wat is dat eigenlijk standaard Blu-ray kwaliteit, is dat beter dan HD?
Ik heb over de 30 Blu-ray films, maar dat is volgens mij allemaal in HD.
En heb je er ook nog bewijs dat het verdwijnt, of heb je dit even zelf verzonnen?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

simonsscj

Citaat van: RienusRemspoor op augustus 24, 2008, 11:08:55
Mensen het is afgelopen met de plasma.
De nieuwere LCD's evenaren met gemak de Plasma, en er wordt ook haast geen plasma meer gemaakt & doorontwikkeld.
De standaard beeldkwaliteit wordt BlueRay, en dan kan de plasma het wel vergeten, want dan wint de LCD het met gemak in beeldkwaliteit.
Jullie zijn het oudere beeldbuis effect gewent, maar een LCD is veeeeeeel scherper, vandaar je nu ook nog mensen zijn die analoog kijken, en die zeggen plasma is beter, maar het analoog verdwijnt ook O0

TROLL-O-METER
0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  +10dB  +20dB
|   |   |   |   |   |   |    |   |    |        |           
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||­|




ajbeefde

Citaat van: simonsscj op augustus 24, 2008, 13:34:19
TROLL-O-METER
0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  +10dB  +20dB
|   |   |   |   |   |   |    |   |    |        |           
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||­|





;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jasjenl

Citaat van: simonsscj op augustus 24, 2008, 13:34:19
TROLL-O-METER
0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  +10dB  +20dB
|   |   |   |   |   |   |    |   |    |        |           
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||­|
Inderdaad... negeren die gast. Check z'n post history van maar liefst 2 berichten maar, dan weet je waar ik het over heb.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ruud4

Indien meer history dan ook groter het gelijk? :(
Ik poog me al een poosje te orienteren voor de aankoop van een scherm dat in mijn ogen het mooiste plaatje neerzet zien en merk op dit forum wel erg veel enthousiame over de Pioneer schermen ???
Zie dat in de winkels echter helaas niet direct terug ???
Vandaar bevalt het mij wel dat sommige forumleden vanuit een "schoon verleden" hier op schieten ;)
Ook al is dit voor leden met een wat grotere history op dit forum, in hun ogen, nogal ongenuanceerd.
Belangrijk lijkt het me dat een open en objectieve discussie niet wordt gesmoord en op dit soort "ongenuanceerde" opmerkingen juist op een onderbouwde wijze wordt gereageerd.
Sommige LCD's (zelfs van Samsung..) maken op mij namelijk ook geen slechtere indruk.
Had anders al sneller beslist over de aankoop :-\
gr.r

jasjenl

Citaat van: ruud4 op augustus 24, 2008, 19:49:15
Indien meer history dan ook groter het gelijk? :(
Nee hoor, maar als je zijn history had gecheckt had je begrepen wat ik bedoel. Hij heeft twee posts met vrijwel dezelfde, trollerige strekking, die niks zinvols toevoegen. Als je mijn posthistory checkt zie je dat ik ook niet onverdeeld enthousiast over plasma ben, maar zeker ook niet over lcd.
CitaatIk poog me al een poosje te orienteren voor de aankoop van een scherm dat in mijn ogen het mooiste plaatje neerzet zien en merk op dit forum wel erg veel enthousiame over de Pioneer schermen ???
Zie dat in de winkels echter helaas niet direct terug ???
Betere winkels opzoeken misschien?
Citaat
Vandaar bevalt het mij wel dat sommige forumleden vanuit een "schoon verleden" hier op schieten ;)
Ook al is dit voor leden met een wat grotere history op dit forum, in hun ogen, nogal ongenuanceerd.
Belangrijk lijkt het me dat een open en objectieve discussie niet wordt gesmoord en op dit soort "ongenuanceerde" opmerkingen juist op een onderbouwde wijze wordt gereageerd.
Sommige LCD's (zelfs van Samsung..) maken op mij namelijk ook geen slechtere indruk.
Had anders al sneller beslist over de aankoop :-\
gr.r
Op goed onderbouwde, zinvolle  posts wil ik best inhoudelijk onderbouwd reageren. Op gasten zoals die remspoor niet :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ajbeefde

Citaat van: ruud4 op augustus 24, 2008, 19:49:15
Indien meer history dan ook groter het gelijk? :(
Ik poog me al een poosje te orienteren voor de aankoop van een scherm dat in mijn ogen het mooiste plaatje neerzet zien en merk op dit forum wel erg veel enthousiame over de Pioneer schermen ???
Zie dat in de winkels echter helaas niet direct terug ???
Vandaar bevalt het mij wel dat sommige forumleden vanuit een "schoon verleden" hier op schieten ;)
Ook al is dit voor leden met een wat grotere history op dit forum, in hun ogen, nogal ongenuanceerd.
Belangrijk lijkt het me dat een open en objectieve discussie niet wordt gesmoord en op dit soort "ongenuanceerde" opmerkingen juist op een onderbouwde wijze wordt gereageerd.
Sommige LCD's (zelfs van Samsung..) maken op mij namelijk ook geen slechtere indruk.
Had anders al sneller beslist over de aankoop :-\
gr.r

Ook nog last van remsporen  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ruud4

Jasjenl,
Betere winkels opzoeken misschien?
----------------------------------
Heb je wat tips?
gr.r

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ruud4


Kom eens met een paar zaken waar ik een paar top 50 inch schermen, die perfect staan ingesteld, kan vergelijken in SD en HD.
Woon in Den Haag en de mediamarkt heb ik al gezien...