Yamaha 1800/3800, Denon 2808/3808 of Onkyo 805/875 of marantz 5002/7002????

Gestart door Robbert54, december 13, 2007, 03:15:25

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

hallo ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe receiver om mijn toekomstige B&W CM serie aan te sturen. verder is het van belang dat mijn ps3 (dus blu-ray speler) goed is aan te sluiten. en mijn HD-dvd speler. dus moet wel alle nieuwe audioformaten ondersteunen. en een goede hdmi ondersteuning qua beeld. zodat ik alles aan kan sluiten op mijn receiver en dan door kan sturen naar mijn tv zonder kwaliteitsverlies. gebruik als tv de Pioneer PDP-508XD. nu was mijn oog gevallen op de volgende modellen:

-Denon 3808 of Denon 2808                                      vraag me af of de 3808 niet over the top is.
-Onkyo 805 of Onkyo 875
-Yamaha RX-V1800 of RX-V3800                               vraag me wederom af de 3800 niet te is. heb ik al voldoende aan de 1800
marantz 5002 of 7002                                              kan nergens vinden of deze 1080p video uitstuurt. maar in hoeverre is dit belangrijk?? aangezien mijn tv ook een hele goede scaler heeft??

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit luxeprobleem >:D ;D. heb namelijk al vernomen dat meerdere mensen dit probleem hebben dus misschien hebben meer mensen hier baat bij. :D

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

hier alvast een vergelijking tussen de yamaha 1800 en 3800. de helft zegt mij helaas niks ???

http://www.yamaha-hifi.de/compare.php?idprod=1415&country=NL&idcat3=2&archivset=&lang=h

moet je alleen de 1800 nog even aanklikken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

El Penumbra

Heb je ze uit de folder gekozen of heb je ook al wat modellen gehoord met je toekomstige speakers?

Luisteren is wel aan te raden namelijk.  ;)
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Midcall

Citaat van: El Penumbra op december 13, 2007, 09:26:26
Heb je ze uit de folder gekozen of heb je ook al wat modellen gehoord met je toekomstige speakers?

Voorheen zou mijn keuze de Denon geweest zijn, tegenwoordig zonder twijfel de Onkyo.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Richi

Ik heb de vorige generatie Denon met Yamaha en Onkyo vergeleken. Ik kwam uit bij de Yamaha vanwege gebruiksgemak, prijs en vooral ook geluidskwaliteit. Met name de stereo weergave van Yamaha is echt goed in vergelijking met andere merken. Ik speel met veel plezier sinds een jaar met mijn Yamaha set.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

joostpolletje

Citaat van: Midcall op december 13, 2007, 12:08:43
Voorheen zou mijn keuze de Denon geweest zijn, tegenwoordig zonder twijfel de Onkyo.
Omdat?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

brtram

Ik zou ook de uitlopende modellen van Yamaha (1700 en 2700) en Denon 3806 ook bekijken, deze zijn momenteel voor zeer aantrekkelijk prijzen te vinden.

Het grote verschil is de versie HDMI.
Maar staar je daar niet blind op, Jack heeft daar een zeer interessant artikel over gepost.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68170.0

Robbert54

Citaat van: El Penumbra op december 13, 2007, 09:26:26

ja heb ervaring met de denon dan, maar gaat me vooral ook specs wijze. zit er op de 1 bijv een optie die "onmisbaar" is? internet aansluiting lijkt me wel handig namelijk ivm updates. maar als daar ook een omweg voor is. en heb ook een ipod. maar een ipod aansluiting is geen verplichting.

Citaat van: Midcall op december 13, 2007, 12:08:43

waarom dan?

Citaat van: Richi op december 13, 2007, 12:53:53
Ik heb de vorige generatie Denon met Yamaha en Onkyo vergeleken. Ik kwam uit bij de Yamaha vanwege gebruiksgemak, prijs en vooral ook geluidskwaliteit. Met name de stereo weergave van Yamaha is echt goed in vergelijking met andere merken. Ik speel met veel plezier sinds een jaar met mijn Yamaha set.

en qua surround?? welke speakers gebruik jij?

Citaat van: brtram op december 13, 2007, 21:28:12
Ik zou ook de uitlopende modellen van Yamaha (1700 en 2700) en Denon 3806 ook bekijken, deze zijn momenteel voor zeer aantrekkelijk prijzen te vinden.

Het grote verschil is de versie HDMI.
Maar staar je daar niet blind op, Jack heeft daar een zeer interesant artikel over gepost.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68170.0

ja snap ik. en ik heb ze gelezen. maar heb liever wel dat hij alle nieuwe audioformaten ondersteunt. wanneer dit niks uit maakt of het verschil nihill is dan sluit ik een oudere versie ook zeker niet uit.
waarom dan?

Woonkamer HT
Stereo

Richi

In mijn handtekening zie je dat ik Tannoy Arena center en rears gebruik. De automatische inregeling d.m.v. microfoon bevalt mij heel erg goed. Ook de DSP standen zijn heel goed bruikbaar.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Nomis

Ben ook aan het kijken welke nieuwe receiver ik zal kopen. Zit ook te twijfelen tussen de Denon 2808, Onkyo 805 en de 875. Lees veel goede reviews over beide Onkyo's, het verschil tussen de beide Onkyo's is niet echt groot als ik het goed begrijp, de 875 heeft betere videoprocessing.
Lees echter ook verhalen over de nieuwe HD audioformaten die nog niet optimaal kunnen worden weergegeven als je geen HD speler hebt die bitstream over HDMI stuurt. Heb nog geen HD speler (gebruik momenteel HTPC) maar als de nieuwe audio formaten nog niet goed kunnen worden weergegeven kijk ik liever nog even de kat uit de boom.

Midcall

Citaat van: joostpolletje op december 13, 2007, 12:54:26
Omdat?
De videoprocessing is beter (voor mij nu wat belangrijker dan vroegerm nu steeds meer apparaten bij mij in huis over HDMI gaan) en het ondersteunt alle HD-formaten. Nu zal dat bij Denon vast ook wel zijn, dus dat maakt verder dan niet zo gek veel uit, maar heb wel sterk de indruk dat de support bij Onkyo beter is als bij Yamaha en Denon. Zo heeft Onkyo al wat firmware updates uitgebracht de afgelopen paar maanden die ook daadwerkelijk meer functionaliteit brachten en ik vind dat Denon hierin altijd erg tekort schiet.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

brtram

Citaat van: Midcall op december 14, 2007, 18:32:35
Zo heeft Onkyo al wat firmware updates uitgebracht de afgelopen paar maanden die ook daadwerkelijk meer functionaliteit brachten en ik vind dat Denon hierin altijd erg tekort schiet.

In het topic over de nieuwe Denon 4308 - 3808 is aangegeven dat Denon ook firmware updates heeft geleverd.   

Vraag blijft, zijn updates verbeteringen of fout korrektie's  ;D

Ramius

Citaat van: brtram op december 14, 2007, 19:35:57
In het topic over de nieuwe Denon 4308 - 3808 is aangegeven dat Denon ook firmware updates heeft geleverd.   
Vraag blijft, zijn updates verbeteringen of fout korrektie's  ;D

Allebei, zowel updates als upgrades zoals met de laatste download een gevoelige uitbreiding van de gebruiksinterface en allemaal vanuit je luie zetel via internet, niet zitten zeulen met je receiver naar je dealer... ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Robbert54

hoe zit dat eigenlijk met de videoprocessoren. van mij hoeft er geen scaling plaats te vinden aangezien mijn tv volgens mij een hele goede scaler aan boord heeft evenals de ps3.  maar wil wel dat de nieuwe audioformaten worden ondersteunt. en welke is dan de beste keuze. ik hoef geen over the top receiver als blijkt dat ik de helft van de opties niet gebruik. maar een internet verbinding zou idd wel handig zijn jah.

wat zijn de eigenschappen van de merken eigenlijk qua geluid?? (bedoel qua schelheid, felheid, hoog, laag. enz enz..

Woonkamer HT
Stereo

brtram

Citaat van: cip54 op december 15, 2007, 02:37:54
hoe zit dat eigenlijk met de videoprocessoren. van mij hoeft er geen scaling plaats te vinden aangezien mijn tv volgens mij een hele goede scaler aan boord heeft evenals de ps3.  maar wil wel dat de nieuwe audioformaten worden ondersteunt. en welke is dan de beste keuze. ik hoef geen over the top receiver als blijkt dat ik de helft van de opties niet gebruik. maar een internet verbinding zou idd wel handig zijn jah.

Wel of geen scaler,
wel of geen HDMI 1.3,
wel of geen netwerk verbinding,
etc.
kan je in de specificatie's op de site's van de importeurs/fabrikanten vinden.

Maak voor je zelf een (Excel) overzicht met jouw wensen en geef hierin bij de verschillende modellen aan of  het ja/nee is.

wat zijn de eigenschappen van de merken eigenlijk qua geluid?? (bedoel qua schelheid, felheid, hoog, laag. enz enz..

Dit is voor iedereen anders.
Wat de één schel noemt, is voor een ander een mooi helder geluid.

Je kan alleen maar afgaan op je eigen oren. Ga luisteren en als het even kan met je eigen boxen.

Met de zoekfunctie vind je waarschijnlijk nog wel wat discussies over de klankkleur van de genoemde merken.

Ramius

In jouw geval zou ik voor ofwel de Denon of de Onkyo opteren omwille van de specs die voor jou belangrijk zijn. En jij weet dacht ik toch welke luidsprekers je zou willen aanschaffen. Dan is het toch niet moeilijk om de juiste receiver te kopen... ga gewoon naar een winkel waar deze speakers staan opgesteld en ga luisteren... de enige manier om achteraf niet teleurgesteld te zijn over de match. Dat kan niemand anders voor jou bepalen... luisteren is de boodschap! ;)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

PjotrrrNL

De stereoweergave van de Denon 3808 is volgens tetsts en mijn oren (mijn broer heeft er een staan) ook erg goed.
Maar zelf gaan luisteren he!

Robbert54

Citaat van: Ramius op december 15, 2007, 13:57:20
In jouw geval zou ik voor ofwel de Denon of de Onkyo opteren omwille van de specs die voor jou belangrijk zijn. En jij weet dacht ik toch welke luidsprekers je zou willen aanschaffen. Dan is het toch niet moeilijk om de juiste receiver te kopen... ga gewoon naar een winkel waar deze speakers staan opgesteld en ga luisteren... de enige manier om achteraf niet teleurgesteld te zijn over de match. Dat kan niemand anders voor jou bepalen... luisteren is de boodschap! ;)

Grtz
Ramius

dank je! ben ook zeker van plan om zelf te gaan luisteren, het is alleen nogal een probleem om in de buurt waar ik woon (oosten des lands) een fatsoenlijke winkel te vinden die zowel de cm's heeft als de receivers en dan ook nog een luistersessie wil houden. en ik wil ze graag via smits halen maar kan moeilijk vragen of vincent dat eerst alle 6 de receivers op voorraad wil zetten voor een luistersessie. vandaar ook dat ik een beetje info wil vergaren zodat ik enkele receivers weg kan strepen. heb ik bijvoorbeeld genoeg aan een Denon 2808 of moet ik dan toch gaan voor een 3808. en wat zijn precies de specificaties waar ik op moet letten? er staat namelijk zoveel vermeld. en driekwart zal ik waarschijnlijk niet gebruiken.

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Wat betreft jouw vraag over de Denon 3808 en 2808: Als je hier B&W CM7's op aan wilt sluiten, zou ik je toch echt adviseren voor de 3808 te gaan. Deze B&W's zijn namelijk iets te zwaar voor de 2808. Ik had hetzelfde ook gevraagd aan Vincent ( maar dan met MA GS20's ), hij antwoordde mij meteen wat ik net zei.

Maar goed, ik heb toen ook een kleine luistersessie gehad bij Vincent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik B&W speakers niet zo mooi vind klinken op Denon versterkers. Ik heb toen o.a. de 704's beluisterd, en hier had ik toch het gevoel dat de speakers een beetje het 'leven' uit de muziek wegzoog. Het leek namelijk net of er een zijden doekje overheen werd gelegd, bepaalde dingen ( zoals het horen van het aanslaan van een plectrum op de snaren van een gitaar, het glijden van de vingers over gitaarsnaren, of bijvoorbeeld de 'kick' die kenmerkend is voor hard-rock ) leken wel weggefilterd te worden. De MA GS20's klonken hier toch veel beter in mijn oren, met alle geluisterde muziekgenre's eigenlijk. Veel neutraler moet ik zeggen, lekker direct en geen vervormingen ( in mijn oren dan ;) ).

MAAAAAR ik moet wel zeggen: De CM7's die ik toen heb beluisterd kwamen veel meer in de richting van de MA's. Ze klonken veel mooier dan de 703's. Kwam op mij ook niet logisch over, maar het was toch echt zo. Een prima combi ( met de aVR-3808 ), moet ik zeggen. Tip blijft natuurlijk altijd gewoon: even zelf gaan luisteren.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op december 17, 2007, 18:00:27
Wat betreft jouw vraag over de Denon 3808 en 2808: Als je hier B&W CM7's op aan wilt sluiten, zou ik je toch echt adviseren voor de 3808 te gaan. Deze B&W's zijn namelijk iets te zwaar voor de 2808. Ik had hetzelfde ook gevraagd aan Vincent ( maar dan met MA GS20's ), hij antwoordde mij meteen wat ik net zei.

Maar goed, ik heb toen ook een kleine luistersessie gehad bij Vincent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik B&W speakers niet zo mooi vind klinken op Denon versterkers. Ik heb toen o.a. de 704's beluisterd, en hier had ik toch het gevoel dat de speakers een beetje het 'leven' uit de muziek wegzoog. Het leek namelijk net of er een zijden doekje overheen werd gelegd, bepaalde dingen ( zoals het horen van het aanslaan van een plectrum op de snaren van een gitaar, het glijden van de vingers over gitaarsnaren, of bijvoorbeeld de 'kick' die kenmerkend is voor hard-rock ) leken wel weggefilterd te worden. De MA GS20's klonken hier toch veel beter in mijn oren, met alle geluisterde muziekgenre's eigenlijk. Veel neutraler moet ik zeggen, lekker direct en geen vervormingen ( in mijn oren dan ;) ).

MAAAAAR ik moet wel zeggen: De CM7's die ik toen heb beluisterd kwamen veel meer in de richting van de MA's. Ze klonken veel mooier dan de 703's. Kwam op mij ook niet logisch over, maar het was toch echt zo. Een prima combi ( met de aVR-3808 ), moet ik zeggen. Tip blijft natuurlijk altijd gewoon: even zelf gaan luisteren.

hey sol! heel erg bedankt voor de informatie. wel een beetje raar dat vincent bij jou gelijk 3808 zei terwijl hij bij mij destijds niks zei toen ik over de cm serie begon in combinatie met een onkyo 605. dat lijkt me dan helemaal een te zwakke receiver. denk dat vincent er gewoon even niet bij na had gedacht. was er al wel bang voor de de 2808 te zwak zou zijn.

wat betreft de speakers. ik heb  idd vaker gehoord dat de 6 en de 7 serie van B&W slechter klinken dan de CM, volgens mij komt dit omdat de CM is afgeleid van de Nautilus en de 6 en 7 volgens mij niet. maar kan het mis hebben hoor. ik denk dat ik nog even doorspaar totdat ik alles in 1 x kan halen. dan kan ik ook gelijk een uitgebreide luistersessie nemen bij Smits.  :D :D

de CM centre heb ik inmiddels al thuis en die klinkt geweldig! hoor zelfs dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord! :D 8)

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: cip54 op december 18, 2007, 00:38:38
hey sol! heel erg bedankt voor de informatie. wel een beetje raar dat vincent bij jou gelijk 3808 zei terwijl hij bij mij destijds niks zei toen ik over de cm serie begon in combinatie met een onkyo 605. dat lijkt me dan helemaal een te zwakke receiver. denk dat vincent er gewoon even niet bij na had gedacht. was er al wel bang voor de de 2808 te zwak zou zijn.

Graag gedaan, cip! ;)
Maar het ligt niet aan Vincent hoor, ik had bij hem van tevoren al aangegeven dat ik Denon prefereer.

wat betreft de speakers. ik heb  idd vaker gehoord dat de 6 en de 7 serie van B&W slechter klinken dan de CM, volgens mij komt dit omdat de CM is afgeleid van de Nautilus en de 6 en 7 volgens mij niet. maar kan het mis hebben hoor. ik denk dat ik nog even doorspaar totdat ik alles in 1 x kan halen. dan kan ik ook gelijk een uitgebreide luistersessie nemen bij Smits.  :D :D

de CM centre heb ik inmiddels al thuis en die klinkt geweldig! hoor zelfs dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord! :D 8)

Zou goed kunnen kloppen wat je zegt, hoor. Maar ik vind het wel raar dat bijvoorbeeld de 704 toch beduidend duurder is dan de CM7 ( € 1.099 en € 799 p/st respectievelijk ). Wat dat betreft is de prijs/kwaliteit-verhouding van de CM7 VEEL beter. De 703 geeft trouwens ook weinig verschil in klankbeeld t.o.v. de 704, hoewel deze ook weer stukken duurder is ( € 1.499 ). Ik geef je daarom ook groot gelijk dat je voor de CM's hebt gekozen, veel meer waar voor je geld!

Edit: Hier lees ik dat juist de 700-serie is gebaseerd op de Nautilus technologiën. Ik denk dat het ( in mijn ervaring ) irriterende geluidsbeeld wordt veroorzaakt door het feit dat deze technologiën niet goed tot hun recht zouden komen in de behuizing van de 700-serie, en hierdoor dus een vervormd klankbeeld wordt neergezet. Dat deze technologiën worden toegepast op de 700-serie, zou zijn hogere prijs misschien wel kunnen verklaren. Maar helaas is er niet veel succes mee geboekt... Kortom, gewoon lekker bij de CM's houden! ;D ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Robbert54

en wederom heel erg bedankt voor de info! de cm is qua prijs kwaliteit idd veel aantrekkelijker. en persoonlijk voor mij ook qua uiterlijk. de ik hou het idd bij de cm7's. nu alleen nog een winkel vinden waar ie een beetje aantrekkelijk geprijsd is. misschien valt er met vincent nog wat te regelen ;D zeker als ik bij hem ook mijn receiver ga bestellen.

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: cip54 op december 18, 2007, 17:53:20
en wederom heel erg bedankt voor de info! de cm is qua prijs kwaliteit idd veel aantrekkelijker. en persoonlijk voor mij ook qua uiterlijk. de ik hou het idd bij de cm7's. nu alleen nog een winkel vinden waar ie een beetje aantrekkelijk geprijsd is. misschien valt er met vincent nog wat te regelen ;D zeker als ik bij hem ook mijn receiver ga bestellen.

Wederoom graag gedaan! :)

Als je ze allebei tegelijk aanschaft, valt er inderdaad waarschijnlijk wel een leuke setprijs te bespreken. ;)

En veel plezier alvast met de CM7's! 8)

Robbert54

er is ook een nieuwe serie te koop van marantz. iemand die weet hoe hoe die is?? de 5002 en de 7002 ondersteunen die nou alle formaten? heb op de website gekeken maar vind het een beetje verwarrend... volgens mij wel.

Woonkamer HT
Stereo

Vincent

Goedeavond,

Heb er inderdaad niet bij nagedacht met de speakers die je al hebt staan.. Ken de CM serie ook niet al te goed allleen de CM1 en die is niet heel lastig
aan te sturen. Een GS20 of een 704/703 zitten toch in een heel andere klasse wat betreft aansturing..

Maar ik kan de CM serie ook gewoon leveren dus geef maar een seintje tegen die tijd :)