Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op september 21, 2010, 19:17:49
laat me even weten wat je er van vond. ben wel erg benieuwd gezien je eigen set.



Mijn eigen set gaat niet de deur uit hoor. Wil er namelijk ook surround bij hebben, stereo en surround dus keurig netjes gescheiden.
Maar zal na wat bezoekjes aan diverse audiozaken er ook wat over neerzetten in mijn eigen topic. Heb namelijk weer leuke plannen voor komend jaar.

Maar zal je persoonlijk op de hoogte houden via PM. Volgens mij zat je zelf toch ook nog niet zolang geleden achter Usher luidsprekers aan?

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op september 21, 2010, 19:23:46


Mijn eigen set gaat niet de deur uit hoor. Wil er namelijk ook surround bij hebben, stereo en surround dus keurig netjes gescheiden.
Maar zal na wat bezoekjes aan diverse audiozaken er ook wat over neerzetten in mijn eigen topic. Heb namelijk weer leuke plannen voor komend jaar.

Maar zal je persoonlijk op de hoogte houden via PM. Volgens mij zat je zelf toch ook nog niet zolang geleden achter Usher luidsprekers aan?
ja klopt, maar door de waardeloze afspraken van Karel niet verder achteraan gegaan. nu ook het geld niet meer voor. Ik wist wel dat jij je set de deur niet uit ging doen, maar ik bedoelde meer, omdat jij met je set wel wat gewend ben qua geluid. ben in die zin benieuwd hoe je de CA dan nog vind klinken.  ;) maar hou me maar op de hoogte, zal Dirc's topic niet langer vervuilen ;)

Sorry Dirc :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Even een aantal zaken gebeurd hier thuis waar het geld naartoe ging waardoor ik geen HT kon / kan upgraden:


  • Isolatie van onze aanbouw (vroeger schuur, daarna fitness ruimte, volgend jaar een grote hal)
  • Meteen vernieuwing van de voortuin. Hier was ie nog niet helemaal af, maar het idee is er:


  • 12 dagen schotland
  • Aankoop garagebox


In ieder geval, naast het feit dat ik nog steeds een Usher X616 rustig afwacht, ben ik aan het denken om weer wat met fotografie te gaan doen.
Wat ik doe met fotografie is en blijft hobbymatig, maar ik merk gewoon dat ik me snel irriteer aan de grenzen van mijn huidige Panasonic TZ-10 waarvoor ik mijn Nikon D5000 weggedaan heb. Hij is zeer compact inderdaad en handig mee te nemen, maar de lichtgevoeligheid is minder, bij weinig licht wordt het snel gelig en ontstaat er veel ruis.

Als deze zaken heb ik bij mijn Nikon D5000 nooit last van gehad, maar ik ging ervan uit dat het comfort van een compact camera dit wel zou compenseren. Niet dus.
Al met al zoek ik binnenkort weer een DSLR camera en houdt ik de TZ10 voor mijn vriendin en voor wat snelle huis tuin en keuken foto's (of bij concerten, feesten enz.). De SLR wordt dan gebruikt voor overige zaken en ik denk hoofdzakelijk door mijzelf.

Ik zoek dus gewoon een instap tot gemiddeld model in de klasse D5000 / EOS 450D. Nu weet ik dat Nikon en Canon beide al lang aan de top staan en de ene voor Nikon is en de andere voor Canon (tenminste dat was toen ik de aanschaf deed). Is dit nog steeds het geval? Zijn deze modellen nog steeds degenen om te kiezen?
Daarnaast vind ik het lensbereik belangrijk. Ik wil niet voor iedere foto een andere lens hebben, maar de lenzen die ik aanschaf moeten wel kwaliteit bieden.

Kom maar op met de tips ;D

Dirc


frank2

keer lijken online bij foto konijnenberg   http://www.fotokonijnenberg.nl/

Ik heb altijd Canon gehad, nu een videocamera de canon xha1 fijn ding kan veel. Ik heb nog steeds een fotocamera de Canon ftb een oudje dus. Zit de laatste tijd ook steeds te denken om toch weer een fotocamera te kopen, heb bij de buren die een olympus geloof ik hebben een paar foto's op hun apple gezien, dat is toch wel ontzettend fraai. Zet ze op een stick of dvd met een muziekje erachter... ja dan begint het te kriebelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

Klopt en ik heb een paar foto's van mijn compact camera die zeer mooi zouden zijn als ik ze gemaakt had met mijn D5000 destijds, maar nu totaal mislukt.

frank2

ik zag een camera staan van canon voor 369 euro, bij konijnenberg, is dat wat?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

"een camera" lijkt me wat moeilijk om daar meteen je keuze op te leggen  ::)

Zoiets bijvoorbeeld is vrij compleet (op extra objectief na): http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1487728/canon-eos-550d-plus-ef-s-18-55mm-is.html
Maar goed eerst kijken of t canon of nikon wordt. Wellicht open ik zo even een apart topic met de vraag.

Interficior

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 09:18:05
Klopt en ik heb een paar foto's van mijn compact camera die zeer mooi zouden zijn als ik ze gemaakt had met mijn D5000 destijds, maar nu totaal mislukt.
Wat voor foto's zijn dat dan?
Take it or lease it

mimic

Ik heb nog wel een 20D + 18-50F2.8 over :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Dirc

Citaat van: Interficior op november  2, 2010, 13:39:30
Wat voor foto's zijn dat dan?

Staan in t fotografie gedeelte. Heb er een topic geopend

Dirc

Hmmm we kunnen niet alles tegelijk.

Bestaat er de mogelijkheid dat er binnenkort toch een HT upgrade komt.....nog voor de DSLR

Alex Groningen

Citaat van: Dirc I op november 10, 2010, 09:11:48
Hmmm we kunnen niet alles tegelijk.

Bestaat er de mogelijkheid dat er binnenkort toch een HT upgrade komt.....nog voor de DSLR


Wens je alvast heel veel plezier met je schitterende aankoop.

Dirc


Dirc


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


Dirc


Madhouse

Je moet het voortaan wel iets moeilijker maken hoor  :D

Prachtige aankoop! Gefeliciteerd!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

jij had al meer informatie  :P

betaald en wel wachtend op verzending....

Alex Groningen

En ik heb nog wel even geduld de komende 3 a 4 week. ;)

Dirc

Juist, eerste week december, zoals je in je PM ziet  :thumbs-up:

Alex Groningen


Dirc

Duidelijk wie er morgen thuis gaat werken....

Ghosty J

Mooie center! succes met je nieuwe aanwinst!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase