Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DV79

Citaat van: Dirc I op september  7, 2010, 12:11:03
Ook nog wel een puntje.....mijn fronts zitten nu BI-AMP aangesloten. Kan dat nog wel met zo'n eindblok? Of is dit ineens niet meer nodig?

Of het nog nodig is weet ik zo niet, maar het kan niet, tenminste niet met 2, dan zou je er 4 moeten hebben wil je kunnen Bi-Ampen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Dirc

Precies, dus dan wordt de vraag anders natuurlijk:


Ga ik er op vooruit als ik deze 2 eindblokken aanschaf en aansluit via single amp in verhouding tot de Bi-Amp aansluiting op de Marantz nu....

CoSo

Citaat van: Dirc I op september  7, 2010, 15:33:49
Precies, dus dan wordt de vraag anders natuurlijk:


Ga ik er op vooruit als ik deze 2 eindblokken aanschaf en aansluit via single amp in verhouding tot de Bi-Amp aansluiting op de Marantz nu....
Merk je verschil tussen bi-wire en bi-amp?

Alex Groningen

Ben zelf afgelopen weken bezig geweest met bi-wire, maar het verschil was hier niet echt duidelijk te horen. Terwijl ik in het begin nog dacht dat ik er nog iets op vooruit was gegaan.

Robbert54

Citaat van: CoSo op september  7, 2010, 16:32:09
Merk je verschil tussen bi-wire en bi-amp?
dat lijkt me toch wel bi-ampen trekt bij mij althans het geluid helemaal open.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

DV79

Citaat van: Alex Groningen op september  7, 2010, 16:37:45
Ben zelf afgelopen weken bezig geweest met bi-wire, maar het verschil was hier niet echt duidelijk te horen. Terwijl ik in het begin nog dacht dat ik er nog iets op vooruit was gegaan.

Maar Dirc heeft het over Bi-Amp en niet over Bi-Wire.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Alex Groningen

Ik zal de volgende keer even wat rustiger en duidelijker gaan lezen. ;)

JCL

Bi-ampen of een eindbak, het idee is hetzelfde, je krijgt gewoon meer power. In het geval van bi-ampen, neemt 1 deel de versterking van het hoog voor zijn rekening en 1 deel de versterking van het midden/laag. Dit levert meer controle op over de speaker. Bij een eindversterker heb je gewoon een krachtigere versterker die meer vermogen levert. Het resultaat is dus hetzelfde, meer vermogen, meer controle.

Dirc

Citaat van: JCL op september  7, 2010, 20:39:15
Bi-ampen of een eindbak, het idee is hetzelfde, je krijgt gewoon meer power. In het geval van bi-ampen, neemt 1 deel de versterking van het hoog voor zijn rekening en 1 deel de versterking van het midden/laag. Dit levert meer controle op over de speaker. Bij een eindversterker heb je gewoon een krachtigere versterker die meer vermogen levert. Het resultaat is dus hetzelfde, meer vermogen, meer controle.

Juist dit deel begreep ik al. Daarom merkte ik op dat een aparte eindbak (welke dus geen bi-amp heeft) geen grote vooruitgang zal zijn op mijn marantz 8002 die wel bi-amp heeft en ook 125 watt per channel.

Maro

Wel als je goede EV koopt. Ik had en Classe CA 200 aan mijn 8002 hangen en dat was zeker een winst.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Citaat van: Maro op september  7, 2010, 22:15:40
Wel als je goede EV koopt. Ik had en Classe CA 200 aan mijn 8002 hangen en dat was zeker een winst.

Snap ik, maar ik heb het nu over de Marantz ma 500. De classe is een prijsklasse hoger....

Maro

OK..die MA500 gaat idd niet veel verbetering geven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc


B.

Met de MA-500's heb je natuurlijk wel volledig gescheiden eindversterking, wat de kanaalscheiding ten goede komt.
Dit zorgt met name voor een betere plaatsing en soundstage.

In deze prijsklasse zijn de Vincent monoblokken ook mooi. Een paar jaar geleden werd je doodgegooid in 2e-hands aanbod, maar tegenwoordig zie je ze niet meer zoveel.


S@m

#964
Citaat van: http://www.wilbert.nl/versterkers.htmWelke versterker is het best in welke situatie?

Versterkers zijn er in alle soorten en maten. Om tot een goede keuzeafweging te komen moet je weten wat er in en met een versterker te kiezen valt. Hier volgt een korte opsomming:

Klankkarakter:
Elke versterker heeft een karakter. Verschil in klankbalans, transparantheid, 3d presentatie, en dynamisch gedrag zijn bepalend. Ook buizengedrag als vloeiendheid, luchtigheid, echtheid van stemmen en instrumenten kunnen meespelen in een overweging. Geen enkele versterker is perfect. De combinatie met de rest van de keten geeft de doorslag.

Voor-en eind of geïntegreerd?
Tot zo'n 2000,- is een geïntegreerde stereo versterker vaak de beste oplossing. Je profiteert dan van een compleet ontwerp dat efficient in een kast ontworpen is. Veel waar voor z'n geld dus. Daarboven worden eindversterkers zo groot dat de elektromagnetische interactie met de voorversterker remmend gaat werken. Een losse voor- en een losse eindversterker ondervangen dat probleem. Een voor en eind combinatie van rond de 2000,- is alleen nodig als de versterker een erg lastige luidspreker moet spelen. Meestal vraagt zo'n luidspreker om een hoger niveau versterker, maar een betaalbare voor en eind combinatie kan een oplossing zijn.

cine(d)rama

#965
Hallo .

Dirc ik weet je of je nog steeds op zoek bent naar een center maar bij WenW staat een Usher S525 te koop voor Euro 349 .
Het is wel geen X616 maar wie weet .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Dirc

#966
Citaat van: cine(d)rama op september 10, 2010, 22:51:52
Hallo .

Dirc ik weet je of je nog steeds op zoek bent naar een center maar bij WenW staat een Usher S525 te koop voor Euro 349 .
Het is wel geen X616 maar wie weet .

Gr Andre .

Klopt, maar liever de x616 natuurlijk en de kleur is birch hmmmm heb ik die nu ook?

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: Dirc I op september  4, 2010, 15:56:28
Krijgen we geen korting op 3 stuks bij een van de sponsoren?


Wel even een quote van een tijdje terug. Maar dit lijkt mij een goed idee, een powerbuy. Zie nu op de site bij W&W dat de Usher luidspreker voor leuke prijzen weggaan. Alleen jammer dat ze de juiste center nog niet in het assortiment hebben.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op september 21, 2010, 18:34:34

Wel even een quote van een tijdje terug. Maar dit lijkt mij een goed idee, een powerbuy. Zie nu op de site bij W&W dat de Usher luidspreker voor leuke prijzen weggaan. Alleen jammer dat ze de juiste center nog niet in het assortiment hebben.
kun je dat niet gewoon met Karel regelen? die kan die center toch vast wel gewoon bestellen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Als het een beetje meezit ga ik er in november heen. Wil namelijk de Cambridge Audio 650 beluisteren in combinatie met de Usher X-708  en/of X-719.
Zal dan gelijk vragen of er nog wat te regelen valt.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op september 21, 2010, 18:51:02
Als het een beetje meezit ga ik er in november heen. Wil namelijk de Cambridge Audio 650 beluisteren in combinatie met de Usher X-708  en/of X-719.
Zal dan gelijk vragen of er nog wat te regelen valt.
de CA receiver??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen


Dirc

Citaat van: Alex Groningen op september 21, 2010, 19:10:39
Helemaal goed.

Klinkt goed!
Laat maar weten wat het kost bij afname van 3. I'm in.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op september 21, 2010, 19:10:39
Helemaal goed.
laat me even weten wat je er van vond. ben wel erg benieuwd gezien je eigen set.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo