Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dirc


BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

Dirc

Helder. Dezelfde reden waarom mijn Ushers weg zijn gegaan.

Dirc

Jawel, jawel de Ushers zijn verkocht en dan zit je met geluid via je TV. Daar kunnen we kort over zijn: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Maar ja, om nu weer even 2,5k te investeren in speakers om te testen ging mij te ver. Dus wat heb ik gedaan? Ik ben 2 JBL LSR305's gekocht waar men hier zeer goede ervaringen mee heeft:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166516.new#new

Ze staan net uitgepakt aangesloten en ik moet zeggen dat je voor 100 euro zeker niet kunt klagen. Ik moet nog spelen met de positie en ze moeten nog op stands voor een betere hoogte.

Geeft mij de tijd om rustig verder te zoeken of wellicht blijven ze voorlopig staan. De Marantz staat inmiddels ook te koop omdat daar op termijn ofwel een stereo amp voor komt of als ik deze houdt een streamer.


mijkie

om eens te testen zou ik ze aan de voorkant, net over t randje van je meubel zetten, dan heeft je meubel geen invloed op de klank !
* Focal Alpha 50 * under construction *

chansig

Citaat van: mijkie op maart  5, 2018, 16:50:06
om eens te testen zou ik ze aan de voorkant, net over t randje van je meubel zetten, dan heeft je meubel geen invloed op de klank !

Je bedoelt ws minder invloed. Zolang het meubel in het stralingsgebeuren van de speakers staan heeft het invloed.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Ze komen nog op stands natuurlijk. Dus dan zijn ze vrij van het meubel en verder van de muur.

mijkie

Citaat van: chansig op maart  5, 2018, 16:52:43
Je bedoelt ws minder invloed. Zolang het meubel in het stralingsgebeuren van de speakers staan heeft het invloed.

Gr. Hans

je hebt helemaal gelijk Hans ....
* Focal Alpha 50 * under construction *

Dirc


mijkie

heb ik hier ook gehad, vond ze niet erg stabiel, je kon namelijk de poten draaien na montage en ik kon er geen spikes onder kwijt
* Focal Alpha 50 * under construction *

Xander32

Apollo stands zijn ook jiet al te prijzig en in vele varianten
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

#1411
Citaat van: mijkie op maart  5, 2018, 17:14:35
heb ik hier ook gehad, vond ze niet erg stabiel, je kon namelijk de poten draaien na montage en ik kon er geen spikes onder kwijt

Ah zonde. Ze zien er mooier uit dan standaard palen.
Misschien probeer ik ze wel gewoon. De andere norstone zijn wel erg saai en recht toe recht aan.

mijkie

#1412
daarom had ik ze ook gekocht, nu een set Solidsteel stands, duurder dan de set speakers [emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
* Focal Alpha 50 * under construction *

Dirc

Nja geen zin om meteen dure stands aan te schaffen. Eerst maar eens een tijdje luisteren.
En aangezien Sjaudio ze niet wilt verzenden  :devil:

oud_account_1

Deze foam pads zijn 'ideaal' voor plaatsing van speakers op een meubel.
(Gekopieerd van een eerdere posting in Huub's topic.)
Voor mijn DynAudio's heb ik een set MoPAD's van Auralex.
Er is ook een XL variant

Edit: de "Devine Mon pad" is zelfs nog iets goedkoper EN je kunt verschillende hellingshoeken maken met de losse pad.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Gewoon op MP kijken....vast wel iets te vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Ze komen naast het meubel te staan. Eerst maar eens die norstone bekijken.

op eigen verzoek verwijderd.

#1417
Ziet er mooi uit, die witte met die Solidsteel stands!

O0

Dirc

Zal woensdag even een foto maken van de Zwarte op de norstone walker  :colgate:

Dirc

Ze staan. De Norstone Walker is toch vrij stabiel hoor. Wellicht inmiddels verbetert dan?
T ziet er fraai uit als je t mij vraagt.





Voor het oplettend ook zal opvallen dat de input wel door de stand loopt maar het spanningssnoer niet. Die plug pastte er niet door dus ik moet er een zoeken met een schroefplug. Dat komt mooi uit, dan kan ik ze ook iets langer kopen.
Ik denk aan zoiets:


Dirc

Verdraaid, die ene staat niet recht. Naja, draai je scherm maar even dan  :D

Dirc

Klein updateje:

Ik draai dus naar tevredenheid met de JBL's momenteel. Lekker klein, prima geluid en voorlopig goede keuze.
Is het een vervanger voor de Usher MD2 of eerdere Ushers die ik gehad heb? Nee.
Je mist het volwassen geluid wat Usher biedt, de rust en het gemak. Maar dat is niet erg, deze waren maar 100 euro per stuk.

Mijn Marantz is aan het einde van zijn leven denk ik, springt vaak in de protectie (gaat er weer uit bij kanaalwissel) en is natuurlijk uit de garantie. Zodra dit het geval is ga ik toch weer eens verder kijken. Mijn voorkeur blijft een 5.1 maar dat moet ook mogelijk zijn (kabels). Anders wordt het een 3.1.
Tegen die tijd wordt het een gevalletje alles nieuw en zal ik weer de Ushers bekijken. Maar ook de Dali's. Dali heeft mooie rears namelijk (schuin omlaag gericht). Echter is mijn Dali tijd lang geleden en zal ik deze opnieuw moeten gaan vergelijken met Usher. Ik ben toen niet voor niets overgestapt. De Dali suite die ik toen had gaf een wat druk geluid in het laag. De Usher was vele malen strakken. Maar misschien dat de nieuwe series dat niet meer hebben.

Dus wat is het plan? Voorlopig zo houden en ondertussen ervaring opdoen met Dali, Usher en kijken wat bevalt.
Prijsklasse is nog niet bekend, maar de MD2 die ik had zitten wel een beetje aan de top wil ik geen ruzie krijgen  :D

Dirc

Stel mijn SR8002 van Marantz sterft, is de nr1608 dan een upgrade of gelijkwaardige vervanger in het tegenwoordige gamma?
Voorlopig alleen om de JBL's aan te drijven maar later zal er wellicht een stereo bak achter komen voor fronts.

Spekkie99

Kwalitatief is de 8002 wel beter dan de nr. Maar als er een mooie stereo bak bij komt werkt dat prima. Zo speel ik hier ook. Voor surround de nr en een Roksan K2 met power amp in voor stereo/fronts. Daarvoor had ik een pm7004 maar de roksan is veel beter.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Dirc

Tja of Marantz - Marantz