Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirc

Het geluid komt in mijn woonkamer enorm op je af op normaal volume. Als je hem dan zachter zet wil je juist een tandje bij zetten.

Dirc

Citaat van: Exxar op januari 16, 2018, 12:56:38
Vrouw inruilen?  ;)


Ja dan houdt het op natuurlijk. Als je er niet gelukkig van wordt, dan kun je maar beter weer iets anders zoeken wat wel klinkt zoals je het wilt. Anders blijf je je er aan ergeren en zoeken naar een oplossing of een verbetering.

Klopt en het blijft een woonkamer dus je bent beperkt met de mogelijke aanpassingen die je kunt doen.
Aan de andere kant; als ik het niet zou proberen zou ik maandenlang denken 'had ik ze nu maar gekocht'. Nu weet ik gewoon dat het geen match is in deze ruimte.

chansig

Citaat van: Dirc op januari 16, 2018, 13:39:47
Het geluid komt in mijn woonkamer enorm op je af op normaal volume. Als je hem dan zachter zet wil je juist een tandje bij zetten.

Staat het volume in je streamer helemaal open ? Of heeft die geen volume regeling ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Die heeft geen volume regeling. Pak ik bijvoorbeeld gewoon spotify dan zet ik dat volume natuurlijk helemaal open.

chansig

Misschien eens omdraaien. Versterker helemaal open en dan volume regelen via Spotify.

Geen idee of het wat uitmaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Gevaarlijke setting als je nog eens van bron veranderd  :sleepy:

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Done, dan komt er een storende ruis doorheen.
Moet zeggen dat ik het idee heb dat mijn Marantz er op hoog volume meer mee kan dan op laag / normaal volume.

frank2

Het zou wel eens de versterker kunnen zijn. Kun je dat niet testen? Ergens een lenen dan weet je dat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc


Exxar

Dat de versterker vooral goed is in aandachttrekkend luid (lees: lekker spelen op hoger volume) ipv subtiel lekker in balans op laag volume weer te geven.

Ik had zoiets ook bij mijn Denon 1909, leuk met de volumeknop wat verder open, maar op laag volume was het niet echt genieten. Nu doen mijn beide versterkers het wel goed op zowel laag, midden en "alles open" volume.

Dirc

Aha, maar verklaart dat dan ook dat dit probleem zich niet voordeed met de Audium, Usher CP-6371 en Usher CP-6311?
Ken, op winkels na, zo snel niemand waar ik er 'even' een kan lenen.

Dirc

Ik heb in ieder geval even een factory reset uitgevoerd op de Marantz. Je weet nooit......

Dirc

Mocht iemand in de omgeving Breda een (stereo) versterker tijdelijk te leen hebben om e.e.a. te proberen dan hoor ik het graag.

frank2

De cp serie is een goedkopere serie van Usher dan de dancer serie, de top van Usher. Nu weet ik dat Usher forwarded klinkt. Intoyourface.  Maar heb de mini dancer vaak beluisterd in kleine en grotere ruimtes een ding is zeker wat jij schrijft is geen kenmerk van deze Usher. Dus het moet aan jouw set liggen of aan de akoestiek. Als je ze graag wilt behouden, testen. Ze zijn het zeker waard zijn echt goede speakers, betere voor dat geld vind je niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ik heb een anthem mrx 700 en een aparte voorversterker en eindversterker voor stereo. Even simpel gezegd, de voorversterker diein de anthem zit kan niet tippen aan de aparte voorversterker. Maw een reciever heeft vaak een wat mindere voorversterker erin zitten tov een stereo versterker. Dat vertaald zich gehoormatig is een vlakker geluid weinig dynamiek.
NB mijn VV is geen dure koste 1000€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op januari 17, 2018, 07:32:20
Nu weet ik dat Usher forwarded klinkt. Intoyourface. 

Mmmm...nooit zo ervaren met Usher...eerder wat laidback.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc


chansig

#1368
Citaat van: Dirc op januari 17, 2018, 08:10:45
Je mag altijd komen luisteren.

Aardig van je...wie weet.

Iets ervaren is erg persoonlijk. Maar ik vind Usher geen heel uitgesproken intoyourface geluid hebben. Tenminste niet de keren dat ik ze gehoord heb.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

En nu maar hopen op een koper  ;D. Spreid het nieuws, spreid het nieuws  :pompom:

Dirc

In een aantal ervaringen met de MD2 heb ik nog gelezen dat deze speaker inderdaad ruimte nodig heeft. Een troost, dat kan ik nu bevestigen.
Dit zegt mij dat een andere versterker vermoedelijk niet alles oplost want de ruimte blijft hetzelfde natuurlijk.

Xander32

... de versterker is niet het probleem. Jouw Ushers kennen een relatief hoge gevoeligheid, zijn voorts niet een heel moeilijke load voor een versterker. Ja; Usher ls vinden vermogen wel lekker, maar deze is geen must om er een goed geluid uit te krijgen.

Problemen aangaande het geluidsbeeld, het afstraalgedrag, het geluid welke blijft plakken aan speakers kent z'n oorzaak in de opstelling en de akoestiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Dat vermoeden had ik al. Om nu te gaan verhuizen voor de speakers is wel ver gezocht, nietwaar......
Kom je bij een makelaar: ja, ik ben op zoek naar een woning waar mijn MD2's goed uitkomen. Graag test ik ze ook bij een bezichtiging  :pompom: :pompom:

Xander32

Stel het eens voor aan je partner; ik ben benieuwd naar de reactie 😄

Citaat van: Dirc op januari 17, 2018, 20:52:15
Dat vermoeden had ik al. Om nu te gaan verhuizen voor de speakers is wel ver gezocht, nietwaar......
Kom je bij een makelaar: ja, ik ben op zoek naar een woning waar mijn MD2's goed uitkomen. Graag test ik ze ook bij een bezichtiging  :pompom: :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Het verhuizen? We wonen hier pas 3 jaar en hebben een dochter van bijna 2.
Nee verhuizen zal nog zeker 5 jaar op zich moeten laten wachten.