Mass Effect

Gestart door blueray, december 9, 2007, 12:24:06

Vorige topic - Volgende topic

blueray

Zijn er nog forumleden die ook mass effect spelen? Ik speel het nu 2 weken en vind het echt een geweldige rpg vanwege de afwisseling tussen actie en 'interactieve storytelling' met enorm veel dialoog en achtergrondverhalen. Ook het kiezen tussen sociale of asociale oplossingen voor problemen is leuk uitgewerkt. Wat minder opgefokt en eentonig dan al die fp-shooters en een redelijk uitgewerkt verhaal. In mijn ogen na bioshock en orangebox de derde supergame op de xdoos. Ik heb nu een jaar een console (speelde daarvoor op de pc) en vind pas met deze games de overstap voor het eerst echt de moeite waard.

Ik speel als 'vanguard' en kan dus simpel knallen afwisselen met leuke biotics, zoals 'lift' waarmee de geth hulpeloos in de lucht hangen en afgeknald worden door de rest van mijn squad. Verder een beetje virtual romancing met een blauwe buitenaardse van 100 jaar of een soldate :P. Of ben ik de enige die hier de lol van inziet?

Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

biggdiesel

Vind het ook een goed game (alhoewel ik KOTOR iets beter vind waarschijnlijk omwille van het Star Wars gegeven), maar steekt goed in elkaar.
Maar heb het zo druk met alle games, komt eerst niks uit gedurende maanden en dan nu Assassins Creed, Mass Effect, Orange Box, COD4,...

Het verhaal steekt ook weer super in elkaar, op  momenten precies een film (graphics, music, voice)!
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

blueray

Citaat van: biggdiesel op december  9, 2007, 16:11:34
Vind het ook een goed game (alhoewel ik KOTOR iets beter vind waarschijnlijk omwille van het Star Wars gegeven), maar steekt goed in elkaar.
Maar heb het zo druk met alle games, komt eerst niks uit gedurende maanden en dan nu Assassins Creed, Mass Effect, Orange Box, COD4,...
Ja, maar de komende tijd verwacht ik weinig spectaculairs meer, dus een voorraadje goede games kan nooit kwaad. KOTOR heb ik dus niet gespeeld, maar dat ga ik denk ik alsnog doen. Ik zag dat ie op de 360 gespeeld moet kunnen worden, dus ik ga maar eens kijken of ik die ergens op de kop kan tikken.

Paul Landsmeer

Ik heb Mass Effect ook gespeeld, prima spel maar iets te kort. Zelfs met sidequests ben je er in circa 25 uur doorheen, terwijl ik bij KOTOR vaak het dubbele haalde. Bovendien is het ook iets te gemakkelijk.

Misschien dat ik het nog een keer ga uitspelen als Renegade, maar dat is afhankelijk van de mate waarin het verschilt van Paragon.

EdwinB

Speel ook sinds een paar dagen Mass Effect en alhoewel ik nog niet erg ver ben boeit het verhaal me zeer, ben erg benieuwd hoe het verder gaat.

Het moet een triologie worden dus we kunnen weer verder volgend jaar. :)

Wil je echt lang bezig zijn met een RPG dan moet je Blue Dragon maar eens halen, daar heb ik namelijk al 70 uur in zitten...

Paul Landsmeer

Citaat van: EdwinB op december 10, 2007, 18:34:55
Wil je echt lang bezig zijn met een RPG dan moet je Blue Dragon maar eens halen, daar heb ik namelijk al 70 uur in zitten...

70 uur? Toen was ik op de helft van Oblivion  :)

EdwinB

Citaat van: Paull op december 10, 2007, 19:54:27
70 uur? Toen was ik op de helft van Oblivion  :)

Dan moet je wat opschieten. ;) Ik ken een bepaald persoon die Oblivion in 19 uur heeft uitgespeeld...

En nee, hij heet niet EdwinB, deze jongen is nooit veel verder gekomen dan het riool.  :P

Paul Landsmeer

Citaat van: EdwinB op december 10, 2007, 21:37:59
Dan moet je wat opschieten. ;) Ik ken een bepaald persoon die Oblivion in 19 uur heeft uitgespeeld...

Als je alleen de main quest speelt, kan dat prima. Als je ook alle sidequests speelt, gaat het onvermijdelijk langer duren.

blueray

Citaat van: Paull op december 10, 2007, 21:47:12
Als je alleen de main quest speelt, kan dat prima. Als je ook alle sidequests speelt, gaat het onvermijdelijk langer duren.
En als je drie keer opnieuw begint met een ander personage. Ik zit bij oblivion op 200+ uur, eerst op de pc daarna op de xbox. De mainquest vind ik het minst interessant, maar het 'free roamen' vind ik geweldig. OP de pc heb ik ook wel veel mod's gespeeld (en er zelf nog eentje gemaakt, is ook wel geinig). Oblivion vind ik typisch een spel dat je niet 'uitspeelt', alleen wordt het op een gegeven ogenblik wel wat eentonig moet ik toegeven. Ik las dat ze bij mass effect voor de 'uncharted worlds' ook naar oblivion hebben gekeken, maar ik vind de de wereld buiten de main story bij oblivion toch vele malen overtuigender/levendiger dan bij mass effect. Maar het is een gigantisch werk om dat allemaal te ontwerpen.

Maar terug naar Mass Effect: het is wel kort, maar wel een veel sterker verhaal dan bijv. oblivion en ik vermaak me echt met de dialogen die je voert en de verhalen die je krijgt te horen van bijv. Wrex.

Grindtegel

Ik heb Mass Effect ook en inmiddels uitgespeeld. Heb er 36uur over gedaan met veel plezier. Voor mij het beste spel op de 360 tot nu toe en veel leuker dan Oblivion al zijn de spellen totaal niet te vergelijken.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

squallgage

Heej mensen ik heb de game al rond gespeeld ik ben al bezig aan me 2de keer. hehe.
ik heb er 14uur over gedaan , niet echt veelextra quests gedaan, maar ik ga hem zeker rond spelen, de Citadel ziet er echt vet uit op zo'n mega scherm hehe.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

blueray

Na ruim 2 weken pauze wegens een kapotte xbox (moederbord vervangen) heb ik hem gisteren uitgespeeld, de klok staat op 34 uur dus ik heb rustig aangedaan. Moet wel zeggen dat ik het eindelevel (ilos) niet zo heel erg origineel vond, het wordt dan gewoon een soort fps. Ook het einde is mij iets te veel cliche en voorspelbaar, maar daar hebben de meeste games naar mijn idee last van. Maar overall wel een van de beste xbox360 games voor mij. off topic: ben nu op de pc aan the witcher begonnen en dat ziet er op het 1e gezicht ook niet verkeerd uit.

lestat1234

Kuck kuch!!!
Wat een stof op dit topic.

Maar even een nieuw leven in blazen.
Ik moet zeggen dat ik toch niet kan wachten op dit pareltje!
http://www.masseffect.com/

Ben ook reuze benieuwd hoe het werkt met de voice module van kinect :)

Al moet er nog wel even 9 mnd gewacht worden  :(
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact

Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega