SUBWOOFER dubbele kast

Gestart door mr TC, december 8, 2007, 22:44:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mr TC

Citaat van: Onne op februari 22, 2008, 16:59:19
En hoe ga je het ding van de grond krijgen wanner je het zand eruit wil laten lopen ?


Het idee voor het legen werkt langs twee kanten, de vuldop boven is zo groot zodat er een stofzuigerslang inpast.
Met een pro. Stofzuiger het zand zoveel mogelijk op zuigen.
Zodat de kast minder zwaar wordt en hij een iets van de sokkel te verschuiven is zodat de onderste dop vrij komt om het laatste zilverzand op te vangen.
De onderste dop mag dus niet uit de plaat steken.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

De doppen mogen niet aan de binnenkant uitsteken omdat ik anders de kast niet volledig kan vullen of legen.
Dus moet ik er een stuk afzagen.
Via de kast en de dummy plaat een werkbankje gemaakt.
RVS zagen wordt niet mijn hobby.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Vuldoppen gezaagd en gaten gemaakt in de top/bodem plaat.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Nog 1 keer in de kast kijken.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

En de kast is gesloten.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Onne

Gefeliciteerd! Je kan er met een gerust hart en fles op kapot slaan ?

stevieB

Citaat van: Onne op februari 25, 2008, 16:09:28
Gefeliciteerd! Je kan er met een gerust hart en fles op kapot slaan ?

;D
Under construction.....

Paul Landsmeer

Ik zit dit hele topic nu net voor het eerst helemaal van A tot Z te lezen, maar ik vind het echt geweldig! Ik zou willen dat ik zo handig was.

Benieuwd hoe het straks gaat klinken.

fgroen

Citaat van: Onne op februari 25, 2008, 16:09:28
Gefeliciteerd! Je kan er met een gerust hart en fles op kapot slaan ?

.... maar daarna niet te water laten, want dan zinkt-ie geheid...  ;D :o :o

Als dat niet strak gaat klinken, ligt het aan de bekabeling....  ;D ;)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

mr TC

Citaat van: Onne op februari 25, 2008, 16:09:28
Gefeliciteerd! Je kan er met een gerust hart en fles op kapot slaan ?

Ga ik doen, maar ik drink hem wel eerst leeg. ;D

Citaat van: Paull op februari 25, 2008, 16:42:30
Ik zit dit hele topic nu net voor het eerst helemaal van A tot Z te lezen, maar ik vind het echt geweldig! Ik zou willen dat ik zo handig was.

Benieuwd hoe het straks gaat klinken.

Bedankt voor je compliment, en hoe hij gaat klinken, daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar!!!

Citaat van: fgroen op februari 25, 2008, 23:34:39
.... maar daarna niet te water laten, want dan zinkt-ie geheid...  ;D :o :o

Als dat niet strak gaat klinken, ligt het aan de bekabeling....  ;D ;)

De speaker kabel wordt een kabel die nergens als speaker kabel te koop is, maar wel erg goed is.
Wanneer ik de speaker gaat aansluiten zal ik hem laten zien en mijn visie erop geven.
Hij is in ieder geval al zo'n 20 jaar ingespeeld, dus dat zit wel goed.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Blokken gezaagd voor de sokkel.
Een voetpomp gevonden met een rechte aansluiting, maak het makkelijker om de ventielen in de sokkel te plaatsen.
En ik heb 4 rondjes gefreesd voor de luchtbalgen. 
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Ik had 3 platen nodig van 60 bij 60 voor de sokkel.
De houthandelaar had er maar 2.
En uit wat los materiaal kon een stuk van 10 bij 60 en een stuk van 50 bij 60 gezaagd worden.
Anders moest hij het uit een nieuwe plaat zagen.
Omdat ik ook een beetje op de kosten moet letten heb ik voor de losse stukken gekozen.
Dus dat werd lijmen!!
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

#162
2 blokjes gelijmd(de blokjes worden de voetjes van de sokkel)

Ondanks de lijmklemmen zijn de blokjes toch verschoven.

Daarom een hoekstukje gemaakt wat haaks is, omdat te gebruiken voor de volgende blokjes
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Ronde gaten gedecoupeerd voor de luchtbalgen.
Vierkante gaten gefreesd voor metalen plaatjes als versteviging.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Hier vast een foto hoe de sokkel gaat worden, er nog niets gelijmd, alleen de hoekstukjes.
Dit word de onderkant van de sokkel.
Het metalen plaatje met de ventielen moet in een van de zijstukken komen.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik begin toch wel steeds nieuwsgieriger te worden... ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ACQUA

#166
SUB der SUBS???  ;D

mr TC

#167
Dan nog maar een fotootje om de nieuwsgierigheid te bedwingen.

Alle hoek- en tussenstukken zijn gelijmd.
Dit is de sokkel vanaf de onderkant.
Op de boven kant van de sokkel moet nog een MDF plaat worden gelijmd van 30mm dik en 60 bij 60 met gaten voor de luchtbalgen.
De vierkanten gaten waar de metalen plaatjes in komen zijn een halve mm dieper gefreesd dan de 2 mm van de plaatjes zelf.
Hierop worden de luchtbalgen gemonteerd, met als gevolg dat de luchtbalgen na 30,5 mm uit de bovenste plaat komen en 30mm is de minimale afstand.
Hierop komt een zwevende plaat van de zelfde afmetingen en inkepingen voor de luchtbalgen.

In de onderkant van de zwevende plaat komen 4x m5 bouten.
Deze m5 bouten lopen door de sokkel heen zonder deze aan te raken.
Aan onderkant van de bouten worden metalen plaatjes gemonteerd en op hoogte afgesteld, zodat de luchtbalgen ook tegen hun max. hoogte van 56mm begrensd worden zonder een brug te krijgen tussen de zwevende plaat en de sokkel zelf.

Op de zwevende plaat moet de kast komen.

Dit hoop ik deze week af te krijgen zodat ik met het lakken kan beginnen.


En er is maar 1 sub der subs zoals ook mijn sub uniek is, dat is o.a. het leuke van zelfbouw.  ;)
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: ACQUA op maart  3, 2008, 16:39:06
SUB der SUBS???  ;D

Heb ik in het verleden al geclaimd...>:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tazzy

och dat de kampioen in het titel gevecht verliest lijkt mij geen schande :D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

Onne

Citaat van: mr TC op maart  3, 2008, 17:30:47
Op de zwevende plaat moet de kast komen.
Dit hoop ik deze week af te krijgen zodat ik met het lakken kan beginnen.
En er is maar 1 sub der subs zoals ook mijn sub uniek is, dat is o.a. het leuke van zelfbouw.  ;)
Ik denk dat ik het moet zien voordat ik het begrijp, in ieder geval ziet het er fantastisch uit !!

mr TC

Weer een plaatje gelijmd.

Citaat van: Onne op maart  3, 2008, 23:46:24
Ik denk dat ik het moet zien voordat ik het begrijp, in ieder geval ziet het er fantastisch uit !!

Ik denk dat het met de komende foto's wel duidelijk wordt.

Citaat van: Tazzy op maart  3, 2008, 22:50:28
och dat de kampioen in het titel gevecht verliest lijkt mij geen schande :D

Hahaha jij maakt er echt een competitie van.
Maar in dit geval zijn er geen verliezers.

Citaat van: Erik van Voorst op maart  3, 2008, 22:25:12
Heb ik in het verleden al geclaimd...>:D

HE!!! Eric wat doet die rare foto op mij topic??? ;D ;D ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Excuus Teun ik werd uit mijn tent gelokt... ;D
Het is geen wedstrijd dus geen verliezers ...wel elkaar naar een gave hoogte stuwen... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Paul Landsmeer

Citaat van: Erik van Voorst op maart  4, 2008, 08:35:47
Excuus Teun ik werd uit mijn tent gelokt... ;D
Het is geen wedstrijd dus geen verliezers ...wel elkaar naar een gave hoogte stuwen... 8)

Het is wachten op de eerste die zijn hele huis ombouwt tot subwoofer  ;D

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op maart  4, 2008, 08:35:47
Excuus Teun ik werd uit mijn tent gelokt... ;D
Het is geen wedstrijd dus geen verliezers ...wel elkaar naar een gave hoogte stuwen... 8)


Geen probleem Eric, er zijn mindere sub om mee vergeleken te worden.
En uit jouw sub komt al geluid en is netjes afgewerkt, dat moet ik nog maar voor elkaar zien te krijgen.

Ik weet nog 2 leuke muziek DVD's voor je:

Moloko-11000 clicks
Chieli Minucci van Shanachie

Beide waanzinnig goed opgenomen.

Citaat van: Paull op maart  4, 2008, 09:22:19
Het is wachten op de eerste die zijn hele huis ombouwt tot subwoofer  ;D

Ik heb wel foto's gezien van iemand die zijn huis OP een sub heeft gebouwd!!

Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'