Blokkig beeld bij film.

Gestart door Selmar_Cleef, april 4, 2002, 01:40:27

Vorige topic - Volgende topic

Selmar_Cleef

Niet de beste topic omschrijving :-/
Klein verhaaltje vooraf. Vorig weekend ben ik met mijn moeder even een dagje uit geweest. Electronica zaak binnen gewandelt, op zoek naar een nieuwe tv voor mijn moeder. De katten hadden een paar weken geleden de tv op de grond gelegd met mijn DVD-speler :o Alles werkt tot op heden, alleen de tv heeft een beetje last gekregen van zijn basejump van de kast.
Even to the point (he, he, eindelijk ;) ). Nu zag ik daar een Loewe, model niet onthouden, met een fragment van The Matrix waar Neo en Morpheus aan het kung-fu-fighting zijn. Bij sommige scenes werd het beeld blokking weergegeven door de tv. Specifiek gezegd waar de bewegingen erg snel gaan, rest van het beeld niet. Thuis op twee tv's de scene bekeken en hier geen problemen.
Mijn vraag is of dit door de tv komt of door de DVD-speler die gebruikt is, misschien wel beide??

J.A.F._Doorhof

Was het toevallig een Philips DVD speler die gebruikt werd ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Selmar_Cleef

Weet het niet meer zeker maar dacht van wel. Is dit dan een bekend probleem bij Philips-spelers?

cinepaulis

Lijkt me typisch een 100 Hz TV probleem.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal Paul.

Die blokvorming heeft te maken met de digital motion techniek van Philips als het allemaal wat sneller gaat dan gaan die spelers blokvorming krijgen.

Bij 100 Hz TV's zul je eerder wat judder en zweem vorming zien, maar blokken heb ik nog niet gezien, of het moeten echt hele kleine zijn geweest.
Maar ik gok op de speler.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

Kun je die digital-motion ook gewoon uitzetten? Vergelijkbaar met de meeste digitale-enhancement troep op een moderne tv?

J.A.F._Doorhof

Weet ik eigenlijk niet van de Philips spelers. Maar ik hoop het wel.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Selmar_Cleef

Mijn broer heeft een 100 Hz tv (Sony) en hier geeft de scene geen problemen.
Heeft de dvd-speler dan te weinig rekenkracht om het beeld juist te verwerken of heeft dit met iets anders te maken?

J.A.F._Doorhof

Ik er vanuit dat dat het probleem is inderdaad, maar ik weet niet alles van de Philips spelers af.

MvrGr.
Frank
Custom installer