Losse ir receiver

Gestart door rikrik, december 1, 2007, 16:36:33

Vorige topic - Volgende topic

rikrik

Ik heb een htpc gebouwd met de Antec Fusion 430 kast. Daar zit een ir receiver in, maar die krijg ik niet werkend met mijn Philips SRM7500 afstandsbediening en mijn Trust KB2950 toetsenbord. Het blijkt voor meer mensen een probleem te zijn, zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1232125

Ik gebruik nu beide usb dongles die mee zijn geleverd met de afstandsbediening en het toetsenbord. Het nadeel is dat er aan de voorkant van mijn kast nu twee dingen uitsteken.

Ik wil een losse usb ir receiver kopen die ik kan aansluiten aan de achterkant en dan verdekt op kan stellen. En hij moet natuurlijk werken met zowel de SRM7500 en de KB2950.

Ik kan niet zoveel vinden over losse ir receivers via google, welke raden jullie aan?

kaajee

Ehhhh.....die KB2950 van Trust is een RF (radio frequency) toetsenbord, dan heb je verdomd weinig aan een infrarood ontvanger. Want die twee dingen zijn compleet iets anders........
In principe is de SRM7500 ook een RF remote, althans als je hem 'volledig' wilt gebruiken. Ok, hij heeft ook IR maar dan is ie beperkt bruikbaar.......

Beide RF apparaten (en RF iha) heeft ieder apparaat z'n eigen 'code' om de zender en ontvanger met ekaar te laten 'praten'. Dus 1 gemeenschappelijke RF ontvanger is ook geen optie...............

mrrepel

Ik zou een USB verlengkabeltje gebruiken en dan de achterste aansluitingen gebruiken.

rikrik

Bedankt voor de reacties, ik ga 2 verlengkabeltjes kopen.  :D

Martijn76

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kom ik er achter dat mijn antec fusion v2 met vfd ook over een ir-oogje beschikt? ik zag nml. dat er zowel versies met als zonder rouleren... :-S