Problemen met x264 weergave na overstap van pc naar notebook

Gestart door Douma, november 25, 2007, 13:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Douma

Ik heb kort geleden mijn pc (AMD64 3200+ systeem) en mijn notebook voor school de deur uit gedaan en een sneller notebook gekocht die mijn oude pc en notebook vervangt.

Het gaat om een IBM Thinkpad R60. T5600 Core 2 Duo cpu, 2Gb intern geheugen, ATI X1400 videokaart.

Met mijn vorige pc had ik geen problemen met het afspelen van x264 720p content. Met mijn nieuwe Thinkpad is het om te huilen. Om de paar minuten lijkt het beeld een beetje te versnellen of te vertragen. Vervolgens loopt audio niet meer synchroon. Een paar seconden later versnelt of vertraagt het beeld weer even en loopt de audio weer synchroon. Daarnaast heb ik veel meer last van judder dan mijn mijn oude pc.
Ik draai met Windows XP pro. Ik gebruik Mediaplayer Classic met matroskasplitter en ac3filter of KMPlayer of VLCplayer. Maar bij alle drie heb ik het zelfde probleem. Op mijn oude pc had ik dus geen probemen met deze drie spelers.

Heeft iemand een idee waar het mis zou kunnen gaan?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

WilcoL

Hmmm; misschien een te trage harddisk? Dat is het enige wat ik kan bedenken in vergelijking met een desktop... HD-demo's & *.mkv's gaan op mijn oude Vaio (PIV 2.8, 512MB, GeForce FX5600 Go) prima...

Succes ermee!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Douma

CiteerHmmm; misschien een te trage harddisk?

Daar dacht ik eerst ook aan, maar na een test blijkt dat de 5400rpm sata schijf in mijn laptop bijna even snel is als de udma133 schijf die in mijn pc zat.

Ik heb de boel nu wel iets beter gekregen door coreavc te gebruiken. Maar daarmee zit ik met een cpu verbuik van rond de 90%. Lijkt me dus ook niet helemaal lekker. En verder is het beeld verre van vloeiend.
Citeer
HD-demo's & *.mkv's gaan op mijn oude Vaio (PIV 2.8, 512MB, GeForce FX5600 Go) prima...

Waarmee speel jij je mkv's af?

s.t.

Volgens mij gebruik je je videokaart niet. Er bestaat zoiets as ATI Avivo die hardware acceleratie kan doen voor x264. J emoet dan wel ee speler gebruiken die dit ondersteund.

Erik

x264 wordt door geen enkele chip ondersteunt in hardware!!

h264 wordt wel ondersteunt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Douma

CiteerVolgens mij gebruik je je videokaart niet. Er bestaat zoiets as ATI Avivo die hardware acceleratie kan doen voor x264. J emoet dan wel ee speler gebruiken die dit ondersteund.

Voor zover ik weet ondersteunt de x1400 dit niet. Los daarvan gebruikte ik deze ondersteuning op mijn pc ook niet en daar was het cpu gebruik behoorlijk lager.

Citeerx264 wordt door geen enkele chip ondersteunt in hardware!!

h264 wordt wel ondersteunt.

Deze veronderstelling heb ik ook.

Maar goed, er zitten ondertussen aardig wat uurtje speurwerk en uitproberen in, zonder resultaat naar tevredenheid. Ik heb daarom maar besloten om een Tvix aan te schaffen. Deze stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en nu lijkt mij het juiste moment om mezelf er een kado te doen.  ;D

WilcoL

Ik speel by-the-way m'n mkv's af met -ik dacht- VLC-player... ook gebruik ik best vaak 'gewoon' Mediaplayer 11.

Effe wat anders: zo'n Tvix doet ie z'n ding beter dan een Pinnacle ShowCenter 250HD? Ik kwam toevallig de Pinnacle op het spoor en dacht dat wel eens iets zou kunnen zijn...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS

Douma

CiteerEffe wat anders: zo'n Tvix doet ie z'n ding beter dan een Pinnacle ShowCenter 250HD?

Voor mijn situatie wel. De Pinnacle kan namelijk niet overweg met de x264 codec.

CiteerIn addition to providing high-quality video playback of the Windows Media Video 9, WMV-DRM, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 AVI, DivX®, and XviD files, ShowCenter supports HD playback of Windows Media Video 9, DivX HD and MPEG-4 file formats with resolutions of up to 1080i. Supported music formats range from Mp3, WMA, WMA Pro and WMA lossless to WMA-DRM and PCM WAV uncompressed. Sadly x264 support isn't implemented (popular codec)

Bron: http://www.hdtvinfo.eu/news/hdtv-articles/new-hd-capable-showcenter-from-pinnacle.html

WilcoL