Balkje in beeld met power DVD

Gestart door mrrepel, november 25, 2007, 00:05:39

Vorige topic - Volgende topic

mrrepel

Hey hoi,

Sinds een tijd gebruik ik power DVD voor het afspelen van dvd's e.d. Nu heb ik het laatst voor elkaar gekregen als hij full screen is dat de taakbalk van windows in het beeld blijft staan. Ook als ik de taakbalk op auto hide zet zie ik nog steeds een streep in het beeld.

Iemand een idee om dit weg te krijgen ? Ik gebruik PowerDVD 7.2 Ultra icm Win XP pro

BernHardN

ik had hetzelfde ookaan de zij kant, alsof het 1of 2 pixels naar links-boven was verschoven.
veel geprobeerd met Nvidia instellingen maar de hoop op gegeven nu gebruik ik Nero8 en alles opgelost.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

wimck55

Probeer eens Pan&Scan !  Eerst "full screen" kiezen en daarna krijg je Pan&Scan te zien.
Hier kun je kiezen uit : 2,35:1  of 1,81:1.  Probeer uit wat het beste resultaat geeft !

mrrepel

Inderdada Bernard, rechts en onder is het ook. Ik zag dit pas toen ik op mn tft keek, omdat het scherm een blanking heeft aan beide zijkanten.

Een foto van het probleem. Full screen is geen full screen :(

Helaas heeft het spelen met de AR ook niet geholpen. ook als ik de zoom functie gebruik werkt het niet.

bvhnl

Citaat van: mrrepel op november 25, 2007, 00:05:39
Hey hoi,

Sinds een tijd gebruik ik power DVD voor het afspelen van dvd's e.d. Nu heb ik het laatst voor elkaar gekregen als hij full screen is dat de taakbalk van windows in het beeld blijft staan. Ook als ik de taakbalk op auto hide zet zie ik nog steeds een streep in het beeld.

Iemand een idee om dit weg te krijgen ? Ik gebruik PowerDVD 7.2 Ultra icm Win XP pro

Soms is Windows wat eigenwijs, wat je kan proberen is met de rechtermuisknop de eigenschappen te kiezen op de taakbalk. Dan de optie "Keep Taskbar on top of other Windows" uit te zetten.
Staat hij al uit, doe hem dan aan -> click Apply -> zet hem uit -> click OK.

Het wel/niet verbergen van de taakbalk maakt verder niet uit.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

mrrepel

Het is niet alleen de taakbalk, ik zie aan de rechterkant ook circa 2 pixels wat er achter power DVD gebeurt.

BernHardN

Je kan met Nvidia ( als je dit hebt tenminste) voor elk tabje aparte instellingen maken, bij mij hielp het niet maar misschien bij jou wel.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

mrrepel

Hij doet het weer  O0, net de nieuwste release/build eroverheen gegooid en het werkt perfect :D

Bedankt allemaal voor het meedenken !!