Blu-ray en HD DVD Design PC Medion MD8828 vanaf 28/11 bij Aldi in België

Gestart door Fico, november 21, 2007, 23:41:06

Vorige topic - Volgende topic

kaajee

Een ATi (HD) kaart kan, met een speciale DVI-HDMI adapter, wel degelijk geluid via een DVI naar de HDMI kabel/uitgang/ingang transporteren.

Sommige nVidia's kunnen het ook, maar dan wordt de S/PDIF via een onboard connector op de videokaart bij de HDMI uitgang gestopt......

peterphl

Iemand het al ooit geprobeerd met deze pc/grafische kaart?

kaajee

Maar als ze een pc (videokaart) met HDMI leveren, zou ik er vanuit gaan dat ze ook rekening hebben gehouden met de audio.

Schroef dat ding eens op en en kijk eens hoe die videokaart er uit ziet.en welke het precies is.....
De nVidia kaarten mét HDMI die ik ken hebben allemaal een onboard header/pinnetjes waar een/de s/pdif op moet of de s/pdif gaat via de 'buitenkant' van de kaart met een gewone tulp stekker.....de kaart moet dus een audio-in hebben ahw.
zoiets als deze kaart:

peterphl

De computer heeft een "gewone" Nvidia GEFORCE® 8600 GS kaart, het grote probleem is juist dat de HDMI poort totaal geen reactie geeft of ik heb ergens een software instelling fout, ik krijg dus geen beeld nog geluid doorgestuurd naar mijn versterker. Daarmee zou een oplossing de DVI uitgang kunnen zijn maar deze stuurt normaal gezien toch enkel beeld door waardoor ik sowiso geen geluidsignaal krijg doorgestuurd naar de receiver... (dit is toch hoe ik het begrijp, anders ben ik zelf totaal nietmeer mee  :))

peterphl

Niet dat het veel te maken heeft met mijn probleem denk ik maar mijn receiver is de Onkyo, TX-NR5000E

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5872277.html

kaajee

En waar zit die HDMI uitgang dan? Op de videokaart (bracket) zelf? Of ergens anders achterin de kast?

En welk merk (asus/msi/oid) en precieze type nummer heeft de kaart dan?

peterphl

kaajee

Ok direct op de videokaart dus.......

Maar heb je al eens op die videokaart gekeken of daar een mogelijkheid is tot het toevoegen van een s/pdif/digitaal signaal op de 1 of andere manier? Want als die er niet is dan heeft deze kaart gewoon niet de mogelijkheid tot het toevoegen van geluid aan de HDMI uitgang.
Zit ie er wel, maar is er niets op aangesloten; dan kun je proberen een/het s/pdif signaal er aan toe te voegen.
Zit ie er wel, en is ie ook aangesloten.......dat zien we dan wel weer.........

peterphl

Kaajee, alleszins al bedankt voor alle moeite en de (zeer snelle) reacties!!

Net op de kaart gekeken en gezien dat die mogelijkheid er niet is (zie je op de bijgeleverde foto ook) dus ik ga er vanuit dat ik onmogelijk een digitaal signaal voor true hd en dergelijken kan doorsturen met deze kaart naar mijn receiver, zucht, dat wordt dan maar investeren in een andere kaart  ;)

kaajee

Wat is dat zwarte blokje rechtsboven aan op de foto? Een voedingstekker? Of is dat wellicht je digitale audio INgang?
En is die wel de kaart die er in zit? Want het lijkt er op dat deze kaart 2x een DVI uitgang heeft (met daarboven een s-video uitgang.
Die van jou heeft 1xDVI, dan een HDMI en dan een RGB/VGA........(zie plaatje achterkant kast).....
(die 2 zijn niet dezelfde videokaart in ieder geval.............)

peterphl

Vond niet meteen een foto terug van hoe mijn 8600 eruit zag, dus heb een meest gelijkende genomen op het internet  :) hoe dan ook zelfs dat zwart blokje staat niet eens op mijn kaart...  :'(

kaajee

Tja, echt zekerheid heb je als je toch de kast openschroeft en kijkt welke kaart er nou precies in zit (fotootjes maken wellicht), of er wellicht toch al voorzien is in het 'doorsturen' van s/pdif of dat er toch een aansluit mogelijkheid is

peterphl

Vandaag met een (in mijn ogen :)) expert naar mijn kaart gekeken en gevonden dat het niet mogelijk zal zijn om met deze kaart geluid door te sturen, dus de knoop is doorgehaakt, ga me nu denk ik een ATI kaart kopen sinds ik toch wel wat info gevonden heb dat deze zowel beeld als geluid via hdmi sturen, het enige wat me nog tegenhoud is dat de website van de fabrikant aangeeft dat er enkel 5.1 geluid wordt doorgestuurd en ik zou uiteindelijk voor 7.1 willen gaan met true HD,... veel opzoekwerk in het vooruitzicht dus  :) Alvast bedankt aan iedereen die me geholpen heeft!

Fico

Welke ATI kaart zou je dan willen kopen?

Ik zou de GeForce 7650 GS met HDMI aansluiting in de het vorige Medion/Aldi model ook willen vervangen met iets beters...

Aangezien ik niet echt tevreden ben over de nVidia drivers voor Vista neig ik meer naar ATI  ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

peterphl

Was aan het denken aan de,

ATI Radeon  HD 3400 Series, niet de snelste kaart voor te gamen maar dat is toch zeker niet prioritair voor mij... enja de drivers van nvidia onder vista zijn waardeloos...

Fico

Aha, interessant ;)

Laat ons zeker je bevindingen weten als je deze hebt geïnstalleerd.
Ik ben namelijk erg geïnteresseerd om deze ook aan te schaffen ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

kaajee

Citaat van: peterphl op mei 14, 2008, 20:24:03
Vandaag met een (in mijn ogen :)) expert naar mijn kaart gekeken en gevonden dat het niet mogelijk zal zijn om met deze kaart geluid door te sturen, dus de knoop is doorgehaakt, ga me nu denk ik een ATI kaart kopen sinds ik toch wel wat info gevonden heb dat deze zowel beeld als geluid via hdmi sturen, het enige wat me nog tegenhoud is dat de website van de fabrikant aangeeft dat er enkel 5.1 geluid wordt doorgestuurd en ik zou uiteindelijk voor 7.1 willen gaan met true HD,... veel opzoekwerk in het vooruitzicht dus  :) Alvast bedankt aan iedereen die me geholpen heeft!
Jammer........

En er zijn volgens mij geen videokaarten met HDMI die TrueHD/DTS-HD audio meesturen, de huidige ATi kaarten bijv. ondersteunen 2-channel LPCM, DD en DTS via HDMI.
Enige hoe je 7.1 e/o TrueHD/DTS-HD kunt krijgen is door de analoge uitgangen van de geluidskaart te gebruiken of een andere geluidskaart te nemen die dat wel kan maar vind er dan maar eens één met een HDMI uitgang. En dan nog; dan heb je je audio via deze geluidskaart over HDMI en dan moet je het beeld ook nog via HDMI laten lopen; hoe krijg je dat weer samen......

Volgens mij gaat TrueHD/DTS-HD ook pas werken met HDMI 1.3 en voor zover ik weet zijn alle computer(kaart)-uitgangen (op geluidskaart/grafische kaart en moederborden) 'nog' HDMI 1.2.

Maar kan je receiver dan al wel met deze formaten overweg?

PS Enige kaart/oplossing die ik ken, op dit moment (alhoewel de 'Extension' lijkt nog niet leverbaar) is een Auzentech X-Meridian of nwe. X-Fi Prelude icm met de 'aanstaande' X-Tension. Dit 'dochterboard' heeft een HDMI 1.3 uitgang en een HDMI ingang waarmee je beeld dus idd kunt toevoegen en deze kaart moet in staat zijn TrueHD/DTS-HD audio (icm video) door te geven.......

peterphl

CiteerEn er zijn volgens mij geen videokaarten met HDMI die TrueHD/DTS-HD audio meesturen, de huidige ATi kaarten bijv. ondersteunen 2-channel LPCM, DD en DTS via HDMI.
Enige hoe je 7.1 e/o TrueHD/DTS-HD kunt krijgen is door de analoge uitgangen van de geluidskaart te gebruiken of een andere geluidskaart te nemen die dat wel kan maar vind er dan maar eens één met een HDMI uitgang. En dan nog; dan heb je je audio via deze geluidskaart over HDMI en dan moet je het beeld ook nog via HDMI laten lopen; hoe krijg je dat weer samen......

Volgens mij gaat TrueHD/DTS-HD ook pas werken met HDMI 1.3 en voor zover ik weet zijn alle computer(kaart)-uitgangen (op geluidskaart/grafische kaart en moederborden) 'nog' HDMI 1.2.

Maar kan je receiver dan al wel met deze formaten overweg?

PS Enige kaart/oplossing die ik ken, op dit moment (alhoewel de 'Extension' lijkt nog niet leverbaar) is een Auzentech X-Meridian of nwe. X-Fi Prelude icm met de 'aanstaande' X-Tension. Dit 'dochterboard' heeft een HDMI 1.3 uitgang en een HDMI ingang waarmee je beeld dus idd kunt toevoegen en deze kaart moet in staat zijn TrueHD/DTS-HD audio (icm video) door te geven.......

Bedankt voor de tip, had nooit gekeken of het HDMI 1.3 was dat de ati kaarten hadden... (ging er meteen vanuit dat dit zo wel zou zijn...) , ga dus maar even wachten tot de techniek zich even bijbeent  ;) voorlopige oplossing wordt dan maar de goede oude SPDIF out...