HDTV ( WMV , MKV, TS ) splitten naar meerdere DVD's

Gestart door mrrepel, november 18, 2007, 17:02:00

Vorige topic - Volgende topic

mrrepel

Hoi allemaal,

Ik heb een pungel HD films welke ik op ( meerdere ) DVD's wil wegbranden. Nu zoek ik een simpel programma welke de film in stukjes knipt van 4,5 Gig.

Ik heb al behoorlijk gezocht en vind van allerhande converteer programma's, maar geen simpel knip programma.

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken ?

PjotrrrNL

Geen idee, maar met een 500Gb harddisk van 100 euro zit je op 20 cent per Gb, dat is dus 90 cent per DVD grootte.
Iets duurder maar wel zo makkelijk, ik heb er dus een 500Gb harddisk bij gezet...

mrrepel

Is inderdaad ook een optie :) , maar niet voor nu :P

Ik ben nog steeds van de oude stempel denk ik , als de schijf crashed, dan ben ik alles kwijt. En om een raid oplossing te gaan gebruiken ... :D

Erik

volgens mij kun je zelfs winrar en dan geen compressie kiezen gebruiken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mrrepel

Dan wordt het bestandsformaat toch .rar of .zip ?

Erik

yep, en als je de film wilt kijken zet je op je pc en pak je ze uit naar de oorspronkelijk file.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mrrepel

Ik zoek een oplossing zodat ik vanaf DVD de file kan spelen zonder deze eerst uit te pakken. In het verleden heb ik eens TS 720P films er vanaf gehaald, en dit waren dan 30 files van 200 MB , deze kon ik op een DVD branden en gewoon afspelen rechtstreeks van DVD

jowi

Transport streams kun je met een simpele binaire splitter in speelbare stukken hakken, wmv en mkv denk ik niet.
Ik ben het tooltje kwijt, maar ik knipte MPEG2 TS files meestal in stukken van 4,3Gb voor op DVD te branden. De DVD's waren op zich los af te spelen. Niet dat je dat doet want het wisselen verziekt je hele filmervaring... dus koop inderdaad voor 9 tientjes een 500GB schijf ben je van het gezeik af... leuk hoor, pak je na 6 maanden een setje gebrandde dvd's van je favoriete film, doet 1 dvd het niet meer... heb ik zo vaak gehad, ben er maar mee gestopt.

Erik

Citaat van: mrrepel op november 18, 2007, 18:44:50
Ik zoek een oplossing zodat ik vanaf DVD de file kan spelen zonder deze eerst uit te pakken. In het verleden heb ik eens TS 720P films er vanaf gehaald, en dit waren dan 30 files van 200 MB , deze kon ik op een DVD branden en gewoon afspelen rechtstreeks van DVD
Dat kan idd lastig worden (maar niet onmogelijk) omdat je kans hebt dat er per bestand ene nieuwe index aangemaakt moet worden.

Ik zou eens googlen op mkv wmv splitters.
- Winston Churchill

mrrepel

Hmmmm misschien inderdaad toch maar eens gaan kijken voor wat extra schijfruimte :D

kaajee

Als het uiteindelijke een 'gewone consumenten dvd' moet worden, zal het toch in MPEG2 opgeslagen moeten worden. Dus aan het (re)encoderen naar MPEG2 ontkom je dan toch niet. Voordat je de definitieve versie klaar hebt om op DVD te zetten kun je die MPEG2 stream met een MPEG2-splitter 'opsplitsen'. Daarvan zijn er zat te vinden (MPEG2 splitter).

Ik vind het ook een complexe omweg, maar het kan dus wel......