Hoe maak ik van 12v 5v?

Gestart door Raphie, november 17, 2007, 13:11:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddy135

Precies, isolatietape is voor nood.
Blijft meestal ook niet heel lang zitten, is mijn ervaring.
;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

SisterOfMercy

Of je isoleert het met van die telfontape (dat je normaal voor gasaansluitingen gebruikt). Tape blijft goed zitten, indien je het genoeg hebt uitgerekt van te voren.
The kissing and the colour come crashing down

ceesv

Citaat van: SisterOfMercy op november 17, 2007, 18:55:10
Of je isoleert het met van die telfontape (dat je normaal voor gasaansluitingen gebruikt). Tape blijft goed zitten, indien je het genoeg hebt uitgerekt van te voren.
Teflon tape is om schroefverbindingen van leidingen gas- en waterdicht te maken.
Je bedoelt waarschijnlijk zelfvulkaniserende rubber tape.

SisterOfMercy

Citaat van: ceesv op november 17, 2007, 22:34:19
Teflon tape is om schroefverbindingen van leidingen gas- en waterdicht te maken.

Nee, teflon tape, precies dat spul. Dat isoleert, en het vulkaniseert ook. (nouja, het is geen rubber, dus zal het wel een andere naam hebben, net zoals dat aluminium niet roest, maar oxideert)

Werkt trouwens perfect, ook als opvulling tussen een kleine kabel en een plug.
The kissing and the colour come crashing down

eddy135

Maar dat heeft toch helemaal geen lijmrug??????
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hanky Panky

Ik zeg: krimpkous. Dan ben je van al het gezeur over loslaten af of je gebruik knijp stekker verbindingen. Zeker bij iets dat nog jaren moet functioneren moet je het ineens goed doen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

eddy135

Citaat van: Hanky Panky op november 18, 2007, 18:49:37
Ik zeg: krimpkous. Dan ben je van al het gezeur over loslaten af of je gebruik knijp stekker verbindingen. Zeker bij iets dat nog jaren moet functioneren moet je het ineens goed doen.
Ja, dat is al eerder aangegeven, maar schijnt te moeilijk ofzo te zijn.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

riwi

Ik gebruik om 12V fans op 5V te laten draaien in PC's altijd een verloopkabeltje van Zalman :

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TLZZ01

4 euro en geen gezeik over krimpkous, tape of andere DHZ rommel  :D

SisterOfMercy

Citaat van: eddy135 op november 18, 2007, 18:34:16
Maar dat heeft toch helemaal geen lijmrug??????

Is ook niet nodig, omdat het vulkaniseert. Als je de tape iets oprekt, gaat het aan elkaar 'plakken'. Ik heb het ook bij diverse kabels waar een WBT-look-alike plug aan zit, waar de kabel eigenlijk te dun is voor de plug. Dan zou je eigenlijk minieme trekontlasting hebben, maar door de teflon om de kabel heen zit't net goed.
The kissing and the colour come crashing down

Raphie

Citaat van: riwi op november 18, 2007, 18:56:26
Ik gebruik om 12V fans op 5V te laten draaien in PC's altijd een verloopkabeltje van Zalman :

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TLZZ01

4 euro en geen gezeik over krimpkous, tape of andere DHZ rommel  :D


We praten hier overn een switch, niet over een PC, deze switch heeft dus 5v lijn waar je even van aftapt.  ;)
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op november 19, 2007, 08:00:02
We praten hier overn een switch, niet over een PC, deze switch heeft dus 5v lijn waar je even van aftapt.  ;)

Ik neem aan dat je bedoeld dat ie juist geen 5V lijn heeft waar je even vanaf tapt, anders zou het zalman kabeltje een prima oplossing zijn. Het in serie zetten van de fans werkt dus al prima dus jij was al geholpen  ;)

Raphie

Citaat van: riwi op november 19, 2007, 09:41:55
Ik neem aan dat je bedoeld dat ie juist geen 5V lijn heeft waar je even vanaf tapt, anders zou het zalman kabeltje een prima oplossing zijn. Het in serie zetten van de fans werkt dus al prima dus jij was al geholpen  ;)

Ik bedoelde dat een PC via de ATX voedng wél een 5volts lijn heeft en de switch niet  ;) (het is i.d.d. maar net hoe je de zin leest)
Een adapterkabeltje ging dus niet want er zijn geen MOLEX connectoren met 4 punts aansluiting  ;)

Maar bovenstaand schema werkt i.d.d. perfect. Sich is al weer meer dan 2 dgn up en komt niet boven de 37c
JBL PRX Power!