Bomen, Bos, wat ben ik nu nodig..?

Gestart door jantje112, november 14, 2007, 15:27:35

Vorige topic - Volgende topic

jantje112

Ik ben er nog steeds niet uit, zoeken lezen en informatie inwinnen bij de mediamarkt (wat een r*kkers)

Schotel, 1 vast met 1 ontvanger en een uitbreiding naar 2 (die niet gelijk gebruikt worden)

Wat wil ik?

- HD Content, was is er (goedkoop) te onvangen? Moet ik lid worden?
- Standaard nederlandse programma's  (heb al tele2 digi tv, dus op zich geen vereiste)
- Alles in 1080p (of eventueel 1080i) als output over HDMI , dus er  moet gescaled kunnen worden in geval van SD ontvangst.

Concreet is dus de vraag, welke ontvanger moet ik nemen? Hoe doen we dat met de koppen en hoe ontvang ik de juiste sattelieten?

Iemand wat termen waar ik me op moet gaan orienteren?

Vinboy

1e kwartaal 2008 komt er HD content via Canal Digitaal. Ik zou daar even op wachten als ik jou was.
Er is momenteel al wel HDTV mogelijk via satelliet maar veel promo's en op meerdere satellieten. Wellicht zijn er hier mensen die je daar meer over kunnen vertellen, succes.

Vlearmoes

Zie handtekening !

Humax hdci 2000 voor HD ontvangst   en een multytenne voor ontvangst van 4 sateliten
Ben je klaar voor de toekomst ; voor een redelijke prijs en kwaliteits spullen !!
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

BernHardN

Welke LNB's gebruik je dan?
ben naar hetzelde aan het kijken.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Vlearmoes

De multytenne 45 is voorzien van 4 lnb`s  (google afbeeldingen)  ;) voor 4 satelieten zonder draaibare delen
en is in varianten voor meerdere recievers te koop....zelf heb ik de enkele uitvoering die tevens het goedkoopst is (voor 1 ontvanger)  Ook de testen zijn zeeer positief   zie sat4all forum.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology