8600gt, HDCP werkt niet?

Gestart door jantje112, november 13, 2007, 20:21:27

Vorige topic - Volgende topic

jantje112

Ik heb een sparkle 8600gt videkaart met HDCP. Op zowel mijn HD Fury als mijn lcd tv (LG) werkt de HDCP niet.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? De cyberlink advisor geeft aan dat de driver en de kaart goed is maar dat de aansluiting "digitaal zonder hdcp" is.

http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=63&sub_id=120

De videokaart ondersteunt het wel volgens de site!

Kabel is een 2 meter kabel van dvi naar hdmi (geen verloop) en voor de hd fury gebruik ik een verloopstukje. Deze kabel werkt echter prima met een ps3 waar de hdcp dan dus wel werkt.

Iemand tips?

Rielplayer

als het echt niet wel anydvd installeren, lost wel niet je probleem op. Nou ja eigenlijk wel.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jantje112

Ja, anydvd installeren, maar ik zoek eerst nog een "testversie" om te proberen. Want anydvd schijnt ook niet alle problemen op te lossen en ik wil het probleem eerst eens bij de basis aanpakken. Ik heb toch hopelijk niet voor niets nog in een hdcp kaart geinvesteerd :)

Grindtegel

ik heb de 8500gt en die zou ook hdcp ondersteunt zijn wat dus mooi niet zo is. installeren van anydvd heeft bij mij uitkomst geboden en ik heb tot nu toe geen problemen gehad met afspelen van bestanden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jantje112

Citaat van: Grindtegel op november 13, 2007, 20:42:27
ik heb de 8500gt en die zou ook hdcp ondersteunt zijn wat dus mooi niet zo is. installeren van anydvd heeft bij mij uitkomst geboden en ik heb tot nu toe geen problemen gehad met afspelen van bestanden.

Ok, heb je enig idee waarom hij "het wel ondersteunt, maar dus niet" anders ga ik namelijk gezellig mijn geld terug eisen :)

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jantje112

Nou ja, dan maar anydvd even gekocht bij eweka. Laat ik het eerst maar eens testen voordat we aanschaffen.

Erik

Ik zag al eerder berichten over het wel ondersteunen van hdcp op 8500 en 8600gt kaarten wat me al verbaasde omdat officieel volgens nvidia hdcp ALLEEN op 8600GTS kaarten zit. Dus mooi als het wel werkt, maar ik zou niet blind erop vertrouwen dat "mindere" kaarten het ook hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

Citaat van: jantje112 op november 13, 2007, 22:14:31
Nou ja, dan maar anydvd even gekocht bij eweka. Laat ik het eerst maar eens testen voordat we aanschaffen.

6.1.9.6 beta is net uit zag ik.

Rielplayer

Citaat van: Erik op november 14, 2007, 01:24:12
Ik zag al eerder berichten over het wel ondersteunen van hdcp op 8500 en 8600gt kaarten wat me al verbaasde omdat officieel volgens nvidia hdcp ALLEEN op 8600GTS kaarten zit. Dus mooi als het wel werkt, maar ik zou niet blind erop vertrouwen dat "mindere" kaarten het ook hebben.

het zit zelfs op mijn 8400GS van krap 50 euro.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

CineSmurf

Foutmeldingen van PowerDVD zijn niet altijd even duidelijk. Na aanschaf van AnyDVD, bleek dat mijn probleem was dat ik de PC op "Kloon" had staan over VGA en DVI, terwijl de foutmeldign was dat mijn software van de kaart niet de laatste versie was en de HDCP bridge niet op te zetten zou zijn... Wellicht helpt het een beetje met je instellingen te spelen?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jantje112

POwerDVD geeft de foutmelding en de advisor ook... :( Oftewel, het werkt simpelweg niet..

Erik

Terug naar de winkel voor een 8600GTS deze keer. Als het dan nog niet werkt is er echt iets mis met je computer. Zit net te denken zou je scherm ook hdcp moeten zijn om te werken en heb jij een hdcp scherm?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

kaajee

Citaat van: Erik op november 14, 2007, 23:14:33
.............Zit net te denken zou je scherm ook hdcp moeten zijn om te werken ..............

??? Ehhh, ja daar is het hele HDCP op gebaseerd........... ^-^

(toch voor jan met de korte achternaam een veeld duurdere kaart gehaald, beter inlezen/voorbereiden next time)  ;D :P

Erik

Leek me ook wel logisch, maar omdat niemand wat over schermen roept en elk topic alleen over videokaarten gaat, dacht ik laat ik ook eens wat slims roepen ;D
- Winston Churchill

kaajee

Nou bij deze dus..........

CiteerHigh-Bandwidth Digital Content Protection

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te vercijferen hoopt men het illegaal kopiƫren tegen te gaan. De data wordt uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer.

Gebruik

Verwacht wordt dat HD DVD en Blu-ray-spelers enkel hun maximale beeldkwaliteit zullen doorgeven als gebruikgemaakt wordt van HDCP. Als een dergelijke speler aan een televisietoestel wordt aangesloten zonder HDCP-ondersteuning, zal de speler het beeld in een lagere resolutie of helemaal niet tonen. Toestellen met HDCP komen langzaam op de markt. Om het HD ready-logo, van EICTA, te mogen dragen moet een televisietoestel HDCP ondersteunen.

(bron: Wikipedia & Wikipedia Engels)

(dus de volgende keer niet blind op alleen dit forum varen, er zijn meerdere bronnen op internet beschikbaar behalve dit forum.........)  :P

jantje112

Mijn beide schermen voldoen aan de juiste HDCP specificaties.

Grindtegel

Erik

Misschien is het scherm niet hdcp maar hdcp ready  ;D

maar heb je kaart al omgeruld voor de gts versie?
- Winston Churchill