Ervarinagen met de Zalman hd160xt en de Origen AE x15e

Gestart door Corwyn, november 13, 2007, 13:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Corwyn

Ik wil graag een htpc gaan bouwen en daar wil ik graag een kast voor gaan gebruiken met een touchscreen. Dit omdat de pc verder alleen aangesloten zal zijn aan een beamer en ik geen zin heb om deze te starten om wat muziek te luisteren.

Heeft iemand ervaringen met een van deze kasten?
En wat zijn de verschillen is een beter dan de ander?
Hoe soepel werkt de touchescreen?
Ik heb wel ergens gelezen dat de remote van de zalman niet zo goed is. Klopt dit?

Micha2

Ik zelf heb de zalman en ook dezelfde reden zoals jij. Een beamer en geen zin om dat ding aan te zetten voor een muziekje. Het heeft even geduurt bij mij. Ik moest veel leren over codecs en instellen. Maar nu loopt hij helemaal top. Onder vista nog een paar irritante bugjes waar ik waarschijnlijk gewoon even rustig naar moet kijken.

Maar mediacenter start bij mij nu direct op. Touchscreen werkt perfect. Nummertjes zoeken, bladeren, aanzetten etc. helemaal top. Klein kritiek vind ik wel en dat zal voor de origin hetzelfde zijn, dat het scherm erg klein is. En dat de software die je gebruikt wel voor touchscreen geschikt moet zijn. Zoals mediaportal kan je niet echt lekker besturen. Maar ik vind het helemaal geweldig. Wel een ietwat grote kast, en je moet hem hoog hebben staan om er goed bij te kunnen.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

kaajee

Voor die bijna 300eu meerprijs die je betaald voor een (klein) touchscreen kun je ook een remote met deze functionaliteit overwegen. Met een Philips SRM7500 (ong. 130eu) kun je oook navigeren door bijv. je muziekcollectie, maar er zijn ook andere remote control oplossingen hiervoor.

Ik vind nl. een groot nadeel van de ingebouwde touchscreen dat is in principe (ook) altijd aanstaat, dus je ziet daar dan ook het evt. beeld dat je op je beamer hebt. En het schijnt nog al een gepriegel te zijn en ook de locatie van je screen en dus kast moet goed zijn om em lekker te bedienen.....

Corwyn

Dat was ook wel een overweging dat het scherm uit moest kunnen gelukkig kan dat ook los van het apparaat uitzetten.
Welke andere remote oplossingen zijn er? Daar ben ik wel naar geïnteresseerd.