Zoom options in MCE/ Vista

Gestart door rikrik, november 12, 2007, 10:28:08

Vorige topic - Volgende topic

rikrik

Ik heb een 16:9 tv en wil graag films fullscreen kijken, zonder dat er dingen worden opgerekt. De meeste films hebben een 2.40:1 ascpect ratio wat ervoor zorgt dat er boven en onder zwarte balken te zien zijn.
Wat ik wil is een stukje inzoomen zodat het uiterste beeld links en rechts weliswaar verloren gaat, maar dat er wel een 16:9 verhouding wordt weergegeven op m'n TV.

Im mediaplayer classic krijg ik dit voor elkaar door bij pan&scan te kiezen voor zoom to widescreen. In MCE (XP en Vista) zijn er 3 zoom options die dit niet voor elkaar krijgen.

Is er een manier (via een plughin oid) om dit toch voor elkaar te krijgen in MCE?

spotmatic

Eventueel kun je dit toch ook via je TV doen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

rikrik

Nee, ik kan met mijn tv alleen rekken en trekken, niet echt inzoomen, waarbij een deel van het beeld wegvalt. Ik heb overigens nooit een tv gezien die dat wel kan.

Ik krijg het met mijn TV wel (bijna) beeldvullend, maar niet zonder vervormingen.

PjotrrrNL

Op mijn Panasonic 42PV70 plasma zitten zelfs drie standen zoom, dat is bij moderne schermen heel gebruikelijk hoor...
Ik vind het echter zonde om links en rechts een deel van de film niet meer te zien....

rikrik

ik heb zelf een pioneer 428xd, zitten ook genoeg "zoom" opties op, maar niet eentje die precies doet wat ik wil. Volgens mij heb je dit ook niet op de pana's.

Maar waar het mij om gaat is of er een mogelijkheid is om de zoom opties in MCE te tweaken?

bart_nl

ipv MCE het veel flexibeler Mediaportal gebruiken ;)
Daarmee kun je naast de vele standaard ratio's ook zelf custom AR's aanmaken.