Robke's HT, versterker update.

Gestart door Robke, november 11, 2007, 16:40:06

Vorige topic - Volgende topic

Robke

Ik vond het ook maar eens tijd worden voor m'n eigen topic hier. ;D

Ik woon in een klein 2 kamer appartementje, dus helaas moet ik van m'n woonkamer een HT maken (verre van ideaal natuurlijk).
Het begint nu ergens op te lijken, zeker sinds ik de projector heb aangeschaft.

Momenteel ben ik bezig met het opwaarderen van m'n front luidsprekers.
Het zijn Pied Pipers die naar mijn mening wel wat beter kunnen klinken, vandaar dat ik er andere woofertjes in heb gezet en een beetje aan het experimenteren ben met een andere mid.
Ik moet nog even het volume precies berekenen voor de woofers, maar het lukt me nog niet erg met winISD.

Als ik met de luidsprekers klaar ben, ga ik maar eens denken aan een versterker voor de fronts, want die simpele Pioneer receiver die ik nu heb klinkt beroerd in stereo. Ik heb vroeger eens een Sony Ta-fa3ES gehad en dat klonk aanzienlijk beter.
Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die versterker voor (te) weinig geld heb weggedaan. :-[

Dan nu maar een paar (beroerde) foto's, misschien eerst maar eens investeren in een fatsoenlijk digicam. :D

Zo was het een aantal maanden geleden voordat ik de projector had.

De huidige situatie met nieuwe center in het kastje gegooid, die moet ik nog eens ophangen in het kastje.

Vanaf de zitpositie op de bank gezien, ook een goede universele afstandsbediening moet er nog eens komen.

Nogmaals vanaf de bank met scherm in het beeld. Het scherm hangt aan tafelpootjes aan het plafond, anders kwam hij niet laag genoeg te hangen, da's nou het nadeel van 265 cm hoge plafonds.

De projector die z'n werk erg goed doet.

De rechter luidspreker met als test mid een carhifi Boston woofertje, klinkt toch al een stuk beter dan de originele (Philips) dome. Ook heb ik heb filter al enigszins gewijzigd.

Dit is de linker luidspreker nog in originele staat, ook het filter is nog origineel.

Zoals jullie kunnen zien, moet er nog wel het een en ander aan gebeuren maar het begint ergens op te lijken.

Atmoz

Erg mooie set en mooie foto's!!
Pas allemaal goed bij elkaar.
Persoonlijk zou ik dat "doek" op de speakers laten.
Alles (behalve de speakers zonder 't doek) ziet er ZEER goed uit ;) 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MarkD

Staat die ene speaker niet erg dicht op de verwarming? Gevoelsmatig lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur van de speaker. Wel een lekker warm geluid... ::)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Robke

Normaal gesproken zit het doek altijd voor de luidsprekers, maar omdat ik ze nu de hele tijd open en dicht schroef laat ik ze er maar even af.

De rechter luidspreker staat inderdaad dicht tegen de radiator aan, maar ik heb de verwarming toch vrijwel nooit aan staan. ;)

Harry HT

Hi Rob,

Het ziet goed uit  8) Leuk om de Pied Pipers weer eens te zien  8)

Misschien was het een optie geweest om een koof aan de wand te maken, om daar je scherm in te verstoppen. In de koof kun je ook verlichting maken welke naar je hoge plafond schijnt, voor nog meer sfeer. 

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Robke

Met dat idee heb ik inderdaad ook gelopen, maar aangezien het een huur appartement is wilde ik er niet al te veel aan veranderen. Leek me wel zo verstandig in ieder geval.

Robke

Er is nu alweer een update te melden.
Ik heb vanmiddag een stel Denon POA-4400's opgehaald.

Nadat ik ze aangesloten had via de preout van de receiver, klonk het maar marginaal beter, dus heb ik de versterkers direct aan de cd speler gehangen en dat is echt een wereld van verschil.
Er zit meer detail in het hoog, meer bas en het geheel klinkt een stuk aangenamer.
Nu begint de zoektocht naar een goede voorversterker. ;D

Ik heb nog steeds niet zoveel als ik zou willen hebben, maar ik vrees dat het een akoustisch probleem is. Als ik namelijk op de bank zit heb ik wat te weinig bas, ga ik een metertje naar voren hangen, heb ik ineens wel de bas die ik wil hebben.
Iemand misschien een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik op de zitpositie die bas heb?

Nog even gauw wat foto's geschoten van de Denons.

DVDGuy

Leuk spul en mooie kast die er staat.
Ben benieuwd naar je keuze voor een voorversterker.

De klok die boven de TV hangt komt me bekend voor (maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik die ook heb hangen  ;D)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Dirc

Robke

Die heb ik in Duistland besteld bij audiomoebel.de.
Ik heb onlangs wel in de Trendhopper XL het kleine broertje van de mijne zien staan, dus wellicht is er meer van Jahnke daar te bestellen.