Constant Image Height projectie

Gestart door jaco, november 10, 2007, 13:51:33

Vorige topic - Volgende topic

master30

eigenlijk wel gewend om zonder te kijken tegenwoordig, scheelt me weer een upgrade 8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

vincenty

Hoi,

Ik ben nieuw hier en vind dit een erg interessant topic.

Ik heb een Panasonic PT AE900 (720p) met een Denon Blu-ray en een projecta 16:9 high contrast scherm

Wil inderdaad ook wel CIH gaan doen.

Mijn scherm kan ik wel aanpassen naar 2.35:1.

Welke lens zou ik voor mijn projector moeten plaatsen. wat kostten de lenzen en waar koop je zoiets?
Heb  al een beetje gezocht op internet maar kan niet zo snel iets vinden.

thanx.

bmateijsen

Beste,

Wij hebben in onze winkel ook een 21:9 oplossing en zijn dealer van verschillende merken:

- Prismasonic
- Panamorph
- Schneider

Qua budget begint het bij Prismasonic met de H-FE850M voor 1670 Euro. Wij hebben zelf momenteel de HD5000-R staan van Prismasonic die 2740 Euro kost.

Groet,

Bjorn

Citaat van: vincenty op november 30, 2009, 16:44:50
Hoi,

Ik ben nieuw hier en vind dit een erg interessant topic.

Ik heb een Panasonic PT AE900 (720p) met een Denon Blu-ray en een projecta 16:9 high contrast scherm

Wil inderdaad ook wel CIH gaan doen.

Mijn scherm kan ik wel aanpassen naar 2.35:1.

Welke lens zou ik voor mijn projector moeten plaatsen. wat kostten de lenzen en waar koop je zoiets?
Heb  al een beetje gezocht op internet maar kan niet zo snel iets vinden.

thanx.

vincenty

OK thnx voor de info.

Wel nog een hoop geld zo'n lens :dozingoff:

Heb even zitten spelen met mijn Panasonic PT-AE900 maar ik kan nergens vinden hoe ik het beeld verticaal kan stretchen (zodat het met een lens weer naar 2.35:1  gebracht kan worden)

Ik heb begrepen dat dit wel mogelijk is?
iemand die weet hoe?

(heb een blu-ray via HDMI op 720p aangesloten)

reza

Hoi,

Ik heb ook een pana900 gehad maar volgens mij zit de strech optie er NIET op.
Volgens mij op maar heel weinig 720p projectoren. Maar Shoot me when i am wrong ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Citaat van: reza op december  1, 2009, 14:58:40
Volgens mij op maar heel weinig 720p projectoren. Maar Shoot me when i am wrong ;D
Celerontje shot you down, BANG BANG, you hit the ground BANG BANG... :D
Mijn Hitachi PJ-TX300 kan het, de Optoma HD79 kan het zeker weten ook en vast nog een hoop andere 720p bakkies. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

reza

Citaat van: celerontje op december  1, 2009, 15:05:48
Celerontje shot you down, BANG BANG, you hit the ground BANG BANG... :D
Mijn Hitachi PJ-TX300 kan het, de Optoma HD79 kan het zeker weten ook en vast nog een hoop andere 720p bakkies. ;)

Dat zijn twee projectoren van de 500 modellen ;) You shoot to fast ;)

celerontje

Citaat van: reza op december  1, 2009, 15:47:38
Dat zijn twee projectoren van de 500 modellen ;) You shoot to fast ;)
I like western movies. :D

BenQ kan het trouwens ook.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

hifiman

En eventueel heb ik een Prismasonic HFE-700R te koop voor minder dan 1000 euro  ^-^ De R staat voor remote en is dus op afstand bedienbaar (stretch versus pass-through).

Zie: http://www.prismasonic.com/english/description_hfe700r.shtml en http://www.prismasonic.com/pdf/Rseries_manual_web_v3.pdf

(echter dat hangt weer af van een deal met een ander forumlid ) Indien interesse stuur maar een PM.

reza

celerontje

vincenty

Ok thanx iedereen. Jammer dat het er niet op zit.

@celerontje: IDRTFM....... maar op internet lees je dan weer tegenstrijdige verhalen.... ;)

kermit

Citaat van: vincenty op november 30, 2009, 20:40:13
OK thnx voor de info.

Wel nog een hoop geld zo'n lens :dozingoff:

Heb even zitten spelen met mijn Panasonic PT-AE900 maar ik kan nergens vinden hoe ik het beeld verticaal kan stretchen (zodat het met een lens weer naar 2.35:1  gebracht kan worden)

Ik heb begrepen dat dit wel mogelijk is?
iemand die weet hoe?

(heb een blu-ray via HDMI op 720p aangesloten)
Als ik het ooit goed begrepen heb kan de Pana het wel maar dan alleen over de component ingang .

THX-UltraII

Ik heb een Prismasonic 5000r op het oog. Lijkt ideaal voor mijn HD750. Lees alleen eea. wat betreft throw ratio. Klopt het dat de afstand van mijn pj tot het scherm minimaal 2x de breedte van het scherm moet zijn?

williams

Het is inderdaad beter om verder weg te zitten met  projector en  lens ,daar je dan minder last hebt van pinushion (zie foto).
Als je verder weg zit is het  ook zo dat je minder met je basislens op de projector hoeft te zoomen en zo door het betere gedeelte van het glas op zowel je projector als van de prismasonic gaat.
Op de foto is de pincushion iets overdreven maar je bent zeker wel even bezig om het beeld helemaal netjes recht op het scherm te krijgen,maar het is zeker niet onmogelijk.
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

master30

klopt. ik heb het bij mij ook,
het ergste is als je weer eens voor een her-calibratie naar emmeloord rijd en dan weer thuis de boel moet in stellen.
Maar het lukt wel met geduld en hobbywerk.
Tevens heb ik door de breedte van mijn scherm en het probleem dat ik hem niet aan een muur kon vast zetten en dus moet ophangen last van dat het iets getordeert is,
maar dit heb ik opgelost door 2 lange lijmtangen (van die plafond hulp spanners) en daar aan het scherm met lijmtangen per hoek vast geklemd.

Zijn er al yamaha blu-ray spelers met subtitle shift?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

bmateijsen

Citaat van: THX-ultraII op september 27, 2010, 15:21:05
Ik heb een Prismasonic 5000r op het oog. Lijkt ideaal voor mijn HD750. Lees alleen eea. wat betreft throw ratio. Klopt het dat de afstand van mijn pj tot het scherm minimaal 2x de breedte van het scherm moet zijn?

Hoe ver staat je projector weg en wat is de gewenste breedte van het 21:9 scherm?
Er zijn ook anamorphic lenses beschikbaar voor kleinere throwratio's.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

Citaat van: bmateijsen op september 27, 2010, 19:27:58
Hoe ver staat je projector weg en wat is de gewenste breedte van het 21:9 scherm?
Er zijn ook anamorphic lenses beschikbaar voor kleinere throwratio's.

Groet,

Bjorn

Ik zag het Bjorn, maar ik kan echt voor een superprijs aan die 5000r komen. Ik wil 2,60 breed, HD750 hangt op een afstand van 4,30 meter. Zou net moeten kunnen denk ik?

THX-UltraII

Citaat van: THX-ultraII op september 27, 2010, 19:37:47
Ik zag het op je site Bjorn, maar ik kan echt voor een superprijs aan die 5000r komen. Ik wil 2,60 breed, HD750 hangt op een afstand van 4,30 meter. Zou net moeten kunnen denk ik?

kermit

Ik zag het Bjorn, maar ik kan echt voor een superprijs aan die 5000r komen. Ik wil 2,60 breed, HD750 hangt op een afstand van 4,30 meter. Zou net moeten kunnen denk ik?
4.30meter is goed hoor. Geen zorgen. Ook bij 4.00 m zou het gaan. De prismasonic is vrij flexibel.

bmateijsen

Een ratio van 1,6. Dat kan, maar je krijgt wel lichte vervorming, dus dat moet je op de koop toenemen.

Groet,

Bjonr

THX-UltraII

Citaat van: bmateijsen op september 27, 2010, 20:37:18
Een ratio van 1,6. Dat kan, maar je krijgt wel lichte vervorming, dus dat moet je op de koop toenemen.

Groet,

Bjonr

Het kan zijn dat ik iets mis maar als ik mijn gegevens invul op http://www.prismasonic.com/english/calculator.php kom ik op een throw ratio van 2,02. Dat klopt toch niet??

afstand tot scherm is bij mij 4,15 meter en schermbreedte zou 2,6 meter worden.

THX-UltraII

Citaat van: THX-ultraII op september 28, 2010, 11:06:06
Het kan zijn dat ik iets mis maar als ik mijn gegevens invul op http://www.prismasonic.com/english/calculator.php kom ik op een throw ratio van 2,02. Dat klopt toch niet??

afstand tot scherm is bij mij 4,15 meter en schermbreedte zou 2,6 meter worden.

EDIT: net even gebeld met Prismasonic in Finland. Gesproken met dhr. Anssi. Hij vertelde me dat een afstand van 4,15 en 2,6m schermbreedte ideaal is.

master30

Ik zit in dubio, ik wil de tw2900 die door itc word aangeboden graag kopen,
lijkt mij een mooie upgrade om mijn tw700 te vervangen.

De kan echter niet die stretch doen en mijn p.e.p. scaler kan geen 1080p.

mooi balen, moet ik weer van alles erbij gaan kopen.

Ik zou natuurlijk voor een tw5500 kunnen gaan, maar mijn budget is wat beperkt.

Dus, ik zou de scaler kunnen vervangen, maar degene die ik links en rechts voor weinig zie, hebben geen hdmi.
De vraag is heb ik hdmi nodig?
krijgen we weer die hdcp problemen?
Voor mijn dvd speler is dvi geen probleem ( euhh ja ik kijk af en toe nog dvd) zou ik de pep nog voor kunnen houden.
Heb met een oudere scaler ook weer meer problemen?

Volgens mij kon mijn popcorn a110 wel stretchen, maar dat weet ik niet meer, doe het al zolang alleen met die p.e.p.
Mijn br speler kan weer niet stretchen. zijn er br spelers die het wel kunnen (niet de dure).