htpc i.c.m. hdtv van @home

Gestart door Jeroen_S, november 5, 2007, 11:10:34

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen_S

Beste htpc-bouwers,

Ik heb tot nu toe 1,5 jaar hdtv gekeken met de samsung DCB-H360R decoder i.c.m. @home. In die 1,5 jaar heb ik alleen maar ellende met die decoder gehad. Hij is 3x defect geweest en heeft in totaal zo'n 3 maanden bij de reparateur gestaan in welke ik mijn @home abbo a 27,50 p/m gewoon door betaald. De garantie is intussen verlopen en afgelopen week is hij wederom stuk gegaan (de ir-ontvanger is er mee opgehouden). Ik heb weinig zin om nog meer geld te steken in dit brakke apparaat.

Aangezien dit de enige set top box is die hdtv over dvb-c kan decoderen ben ik aan het overwegen een htpc te gaan samenstellen die deze decoder voor mij kan gaan vervangen. Ik heb hier eerder eens voor gezocht maar destijds (eind 2005) waren er nogal problemen met dvb-c kaarten onder windows mce en hdtv was al helemaal moeilijk.

Mijn concrete vraag is of een htpc met windows mce of vista home premium tegenwoordig wel een serieus alternatief voor mijn samsung decoder is of of dit nog steeds een beetje houtje-touwtje is? Welke hardware raden jullie aan, welk os en waar moet ik allemaal op letten?

Graag jullie advies!